Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Ner och panga in 10K nävar på 1/2 för att boosta självförtroendet igen Benny! Fortsätter du med weakgrinden på scaredmoney-levels så är risken stor att dit spel blir lidande. När du boostad självförtroendet går du upp och lirar med samma agressivitet på NL500 så ska du se att det går bättre! Bara onödigt att grinda bort så stor del av rullen att du faktikst blir tvungen att gå ner.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ner och panga in 10K nävar på 1/2 för att boosta självförtroendet igen Benny! Fortsätter du med weakgrinden på scaredmoney-levels så är risken stor att dit spel blir lidande. När du boostad självförtroendet går du upp och lirar med samma agressivitet på NL500 så ska du se att det går bättre! Bara onödigt att grinda bort så stor del av rullen att du faktikst blir tvungen att gå ner.

 

GL

 

Tack för tipset!

 

Jag tar det ärligt under beaktande. Just det där att ta med mig agressiviteten från 1/2 låter väldigt lockande. Men värt att nämna i sammanhanget är att min rulle bara är bara knappt 4k från ATH som jag uppnåde i onsdags.

 

Du pratade tidigare om böcker. Har du något bra tips på någon bok som kan passa mig? Inget av mitt spel bygger på ngt jag lärt mig i ngn bok trots att jag läst några böcker för ett par år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

 

Jag tar det ärligt under beaktande. Just det där att ta med mig agressiviteten från 1/2 låter väldigt lockande. Men värt att nämna i sammanhanget är att min rulle bara är bara knappt 4k från ATH som jag uppnåde i onsdags.

 

Du pratade tidigare om böcker. Har du något bra tips på någon bok som kan passa mig? Inget av mitt spel bygger på ngt jag lärt mig i ngn bok trots att jag läst några böcker för ett par år sedan.

 

Jag tror nog inte att det finns så mycket bra litteratur i just bokform. Mathematics of poker är väldigt bra, dock väldigt avancerad. Kan vara lite överkurs. Annars är mitt tips att läsa mycket strategiposter samt posta Handhistorys på 2+2forums. Det är, om du inte känner till det ett väldigt seriöst forum utan massa levlingar och hån så länge du inte hänger i BragBetaVariance & NewsViewsGossip vill säga :-)

 

Sen tycker jag gott att du borde unna dig deucescrackeds testvecka och tanka hem så mkt Low/midstakesfilmer som möjligt. Det gnälls ofta på kvaliten på coacherna(av typ heltok och andra riktigt vassa spelare) men vi som inte kommit så långt i utvecklingen har mycket att lära. Filmer har gett mig mycket!

 

När du kommit till den delen att du behärskar NL500 och slår nivån bra, kommer du inte ha några problem med NL1K heller. Då tycker jag att du borde avsätta en del av rullen var månad på lite coaching för att lättare ta dig vidare.

 

Jag ska i rappet här leta coach så jag kan hojta till om jag hittar nån vass, som inte är alltför dyr.

 

Fakedit: Sorry om massa stavfel. Har dygnat & börjar bli trött :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog inte att det finns så mycket bra litteratur i just bokform. Mathematics of poker är väldigt bra, dock väldigt avancerad. Kan vara lite överkurs. Annars är mitt tips att läsa mycket strategiposter samt posta Handhistorys på 2+2forums. Det är, om du inte känner till det ett väldigt seriöst forum utan massa levlingar och hån så länge du inte hänger i BragBetaVariance & NewsViewsGossip vill säga :-)

 

Jag känner till forumet. Ska titta förbi strategiavdelningen snarast.

 

Sen tycker jag gott att du borde unna dig deucescrackeds testvecka och tanka hem så mkt Low/midstakesfilmer som möjligt. Det gnälls ofta på kvaliten på coacherna(av typ heltok och andra riktigt vassa spelare) men vi som inte kommit så långt i utvecklingen har mycket att lära. Filmer har gett mig mycket!

 

Problemet med deucescrakad är att jag har så segt bredband att jag inte kan se filmer. För filmerna är det väl inte tänkt att man själv ska spara på sin hårddisk genom att först ladda ner de och sen se de?

 

När du kommit till den delen att du behärskar NL500 och slår nivån bra, kommer du inte ha några problem med NL1K heller. Då tycker jag att du borde avsätta en del av rullen var månad på lite coaching för att lättare ta dig vidare.

 

Det är så stor dröm att behärska 2.5/5 att jag inte tänker längre än så. Finns så mkt utmaningar kvar för mig på nivån att jag aldrig någonsin ens tänker på att så mkt som att skotta.

 

Jag köpte PT men inte ens med hjälp av PT kan jag slå nivån ordentligt. Känns som att det finns en hel del andra grejor att ta tag i innan jag försöker köpa mig framgång igen. Som tex att titta förbi på 2+2 i större utsträckning.

 

Jag ska i rappet här leta coach så jag kan hojta till om jag hittar nån vass, som inte är alltför dyr.

 

Will do.

 

Fakedit: Sorry om massa stavfel. Har dygnat & börjar bli trött :-)

 

Det var en bra text :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ en hel del.

 

Va är det för jävla bönder som ser fram emot lönehelger på krogen? Det är ju då kleti & pleti kryper ur misären och förpestar luften för oss anständigt folk som vill gå på lokal för att träffa annat anständigt folk. Istället får man dessa helger trängas vid baren med folk som ska ha STOR-STARK eller en 4:A REDBULLVODKA:oops: .

 

Hellre myser jag hemma med lite vino, samt nattgrind när tanten somnat i soffan och ovan nämnda kleti & pleti ska in o lira ihop krognotan. Mitt klubbande får ske andra dagar, senare i månaden.

 

 

det är till och från, allt beroende på var man bor.(naturligtvis)

 

här jag bor, liten by i Norrbotten, här är det allra bäst att gå ut löningshelgen, extramkt folk unnar sig då att gå ut. extramkt folk här är nog den stora skillnaden, extramkt folk betyder inte ens mkt folk mätt i era mått..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag: 1604 givar, +29:-

 

De två senaste dagarna har jag spelat det sämsta spelet jag spelat sen jag började skriva dagbok.

 

Jag är därför enormt nöjd över följande siffror:

 

+129:- för veckan.

+2.196:- för månaden.

 

Bara att skärpa till mig. Ska nog ut och festa ikväll med en gammal bekant som gjort ett par miljoner på poker. Kanske kan han lära mig ngt om det 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering Benny.

 

Du har aldrig funderat om det är så att du lirar för mkt på en gång? Alltså för långa pass utan att ta breaks och göra något annat.

 

Själv lirar jag 1-1½ timme max i stöten när jag lirar cg. Sen vbryter jag och gör nått annat. Sätter på kaffe, sätter på frug.., uups :oops: eller myser iaf. Läser en bok, kollar nått tvprogram etc. Allt bara för att blåsa huvudet på pokertankar. Sen kommer jag tillbaka för en ny sittning fräsch och pigg. Funkar iaf för mig.

 

Fan va svårt det va att skriva detta utan glasögon. Rättat fem stavfel nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det kan mycket väl vara att du spelar alldeles för långa sessioner då det svänger en hel del under en session, framförallt om man lirar 4-5 bord...

 

Jag har bokfört varenda minut jag spelat (statking) sen i slutet av 2006 och kan tydligt se att ju längre pass (över 1h) desto mer röda siffror.

 

Prova att dra ner passen till ca 45min vid 4-5 bord så skall du se att det vänder...

 

Funkar iaf för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det kan mycket väl vara att du spelar alldeles för långa sessioner då det svänger en hel del under en session, framförallt om man lirar 4-5 bord...

 

Jag har bokfört varenda minut jag spelat (statking) sen i slutet av 2006 och kan tydligt se att ju längre pass (över 1h) desto mer röda siffror.

 

Prova att dra ner passen till ca 45min vid 4-5 bord så skall du se att det vänder...

 

Funkar iaf för mig...

 

Det är totalt tvärtom för mig.

Desto längre jag spelar desto större plus. Men förlorar ju som standard 1-3 inköp första 20minuterna också som jag sedan får sitta och jobba tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan tanka hem filmer från DC, behöver inte streama.

 

Tack. Bra att veta!

 

En fundering Benny.

 

Du har aldrig funderat om det är så att du lirar för mkt på en gång? Alltså för långa pass utan att ta breaks och göra något annat.

 

Själv lirar jag 1-1½ timme max i stöten när jag lirar cg. Sen vbryter jag och gör nått annat. Sätter på kaffe, sätter på frug.., uups :oops: eller myser iaf. Läser en bok, kollar nått tvprogram etc. Allt bara för att blåsa huvudet på pokertankar. Sen kommer jag tillbaka för en ny sittning fräsch och pigg. Funkar iaf för mig.

 

Fan va svårt det va att skriva detta utan glasögon. Rättat fem stavfel nu :)

 

Hej!

Det kan mycket väl vara att du spelar alldeles för långa sessioner då det svänger en hel del under en session, framförallt om man lirar 4-5 bord...

 

Jag har bokfört varenda minut jag spelat (statking) sen i slutet av 2006 och kan tydligt se att ju längre pass (över 1h) desto mer röda siffror.

 

Prova att dra ner passen till ca 45min vid 4-5 bord så skall du se att det vänder...

 

Funkar iaf för mig...

 

Två mycket bra inlägg! För min del så vet jag att ni har helt rätt och jag vill verkligen ta till dig mig det ni säger. Att spela lagom långa pass är ungefär lika viktigt som BR-manegement imho.

 

Och jo, jag har funderat på om jag både spelar för långa pass och om jag spelar för mkt. Men jag tycker det är viktigt att försöka få in många givar för att på så sätt jämna ut variansen som annars lätt blir mördande. Tyvärr har detta tänkt gått ut över kvalitén i allt för stor utsträckning. På livskalitén och pokerkvalitén.

 

Så grinda lagom långa pass lagom många gånger per dag och mys sen är min nya paroll som jag verkligen strävar efter att följa! :) Detta kommer att rapporteras om i dagboken varje dag framöver.

 

Det är totalt tvärtom för mig.

Desto längre jag spelar desto större plus. Men förlorar ju som standard 1-3 inköp första 20minuterna också som jag sedan får sitta och jobba tillbaka.

 

Personer fungerar på olika sätt. Jag ska dock verkligen försöka att korta ner mina pokerpass. Sen får vi se hur det fungerar för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: 394 givar, ett 45 min pass, -2.044:-

 

En massa utdragningar i 400:- potter och sen en del bra händer som inte riktigt höll i några till 400:- potter. Blir mer motiverad efter ett förlustpass när jag vet att jag begränsar mig till att spela 45-60 minuter som längst och dessutom högst 1500 givar per dag.

 

Så imorgon är en ny dag! Nu är jag riktigt sugen på poker. Men fortsätter jag att bara nöta, nöta, nöta så försvinner det suget. Därför begränsar jag mig för att på så sätt spela bättre och mer motiverat när jag väl spelar.

 

+152:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.ladda-upp.com/bilder/23336/poker-svs

 

Nästan alla händer jag spelat på 2.5-5 förutom 5k givar som jag vann 2,5k på.

 

Den där rushen jag hade berodde på att jag bestämde mig för att bara spela fyra bord och inte ha igång några andra program, inte ens musik och sen tänka, tänka, tänka. I kombination med flyt så gjorde det susen. Hyfsad rush iaf, 16k på lika många givar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och min kamrat bar hem en 19-årig sötnos. Vi bar henne för att att hon skulle slippa gå i regnet med sina höga klackar. Ingen är speciellt berusad förutom min kamrat.

 

Förstås blir det det min kamrat som får "sova sked" med skönheten. Fråga mig inte varför. Jag har kläder och saker på mig för långt över 20k samtidigt som jag pluggar ordentligt under terminerna och jobbar på sommaren. Sen vinner jag även en rejält slant på poker. Och sen är hårfästet där det ska vara, längden högst respektabel(vilket många tjejer älskar) och vikten som på en 17 årig fotbollspelare. Inget av detta uppnår min kamrat.

 

Min kamrat har väl leendet eller ngt. Att han är 29 år gammal och aldrig jobbat eller pluggat en dag i sitt liv och lever på sociala spelar tydligen ingen roll för sötnosarna.

 

Lärdom: Livet är orättvist. Det handlar om att ta chansen. Vare sig det gäller sötnosar eller poker.

 

Slutsats: Min kamrat är schysst på många sätt. Men va faaaaan!

 

Edit: Så tjejen var alltså fin. Så va faan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och min kamrat bar hem en 19-årig sötnos. Vi bar henne för att att hon skulle slippa gå i regnet med sina höga klackar. Ingen är speciellt berusad förutom min kamrat.

 

Förstås blir det det min kamrat som får "sova sked" med skönheten. Fråga mig inte varför. Jag har kläder och saker på mig för långt över 20k samtidigt som jag pluggar ordentligt under terminerna och jobbar på sommaren. Sen vinner jag även en rejält slant på poker. Och sen är hårfästet där det ska vara, längden högst respektabel(vilket många tjejer älskar) och vikten som på en 17 årig fotbollspelare. Inget av detta uppnår min kamrat.

 

Min kamrat har väl leendet eller ngt. Att han är 29 år gammal och aldrig jobbat eller pluggat en dag i sitt liv och lever på sociala spelar tydligen ingen roll för sötnosarna.

 

Lärdom: Livet är orättvist. Det handlar om att ta chansen. Vare sig det gäller sötnosar eller poker.

 

Slutsats: Min kamrat är schysst på många sätt. Men va faaaaan!

 

Edit: Så tjejen var alltså fin. Så va faan!

 

319047856_dbf1ef3e92.jpg

 

Jag förstår ju, utan att ens känna dig varför dem väljer avdankat lowlife framför dig Benny. De fetmarkerade meningarna var så pinsamma att jag fick ont i ögonen, no offence! Skärpning Benny. Såhär får du aldrig några damer...

 

fakedit: Om du är född 81 så är det bra jävla Creep-varning på att kalla flyktiga tjejer för sötnosar. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

319047856_dbf1ef3e92.jpg

 

Jag förstår ju, utan att ens känna dig varför dem väljer avdankat lowlife framför dig Benny. De fetmarkerade meningarna var så pinsamma att jag fick ont i ögonen, no offence! Skärpning Benny. Såhär får du aldrig några damer...

 

fakedit: Om du är född 81 så är det bra jävla Creep-varning på att kalla flyktiga tjejer för sötnosar. :shock:

 

Haha. Sant på sätt och vis. Men samtidigt har du ju valt att titta på det mest negativa :)

 

Edit: Sötnosar brukar jag numera inte kalla tjejer för. Men i berusat tillstånd kan jag skriva sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: Sötnosar brukar jag numera inte kalla tjejer för. Men i berusat tillstånd kan jag skriva sånt.

 

Okey, Bra de! :-D

 

Men om vi säger såhär, tror du att tjejen som söker ett ligg från krogen bryr sig om du sköter dina studier, om du har massa fräscha kläder eller om du är en snäll pojk?

 

Nej, dem vill ha något med attityd. Pengarna kan du ha nytta av men då i baren och inte i kläder på dig själv. Köp in massa dricka till ditt "offer" samt även hennes bekanta. Va lite mystisk och vild, samt sluta upp med tofflerier som att bära tjejer och sånt larv så ska du se att du kommer få knulla mer damer.

 

När jag är singel på krogen letar jag ju inte efter snälla fina flickor för lite könsligt umgänge. Det är lönlös. Jag letar efter kvinnliga motsvarigheter till din polare, social-pelle :-) Heta, vilda samt lite slampiga kvinnor satsar man på för bästa möjliga utdelning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Bra de! :-D

 

Men om vi säger såhär, tror du att tjejen som söker ett ligg från krogen bryr sig om du sköter dina studier, om du har massa fräscha kläder eller om du är en snäll pojk?

 

Nej, dem vill ha något med attityd. Pengarna kan du ha nytta av men då i baren och inte i kläder på dig själv. Köp in massa dricka till ditt "offer" samt även hennes bekanta. Va lite mystisk och vild, samt sluta upp med tofflerier som att bära tjejer och sånt larv så ska du se att du kommer få knulla mer damer.

 

När jag är singel på krogen letar jag ju inte efter snälla fina flickor för lite könsligt umgänge. Det är lönlös. Jag letar efter kvinnliga motsvarigheter till din polare, social-pelle :-) Heta, vilda samt lite slampiga kvinnor satsar man på för bästa möjliga utdelning!

 

 

319047856_dbf1ef3e92.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Bra de! :-D

 

Men om vi säger såhär, tror du att tjejen som söker ett ligg från krogen bryr sig om du sköter dina studier, om du har massa fräscha kläder eller om du är en snäll pojk?

 

Nej, dem vill ha något med attityd. Pengarna kan du ha nytta av men då i baren och inte i kläder på dig själv. Köp in massa dricka till ditt "offer" samt även hennes bekanta. Va lite mystisk och vild, samt sluta upp med tofflerier som att bära tjejer och sånt larv så ska du se att du kommer få knulla mer damer.

 

När jag är singel på krogen letar jag ju inte efter snälla fina flickor för lite könsligt umgänge. Det är lönlös. Jag letar efter kvinnliga motsvarigheter till din polare, social-pelle :-) Heta, vilda samt lite slampiga kvinnor satsar man på för bästa möjliga utdelning!

 

mannen,myten,legenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...