Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi är ju jättesvag! klart vi måste höja turn!

 

lätt att vara resultatsorienterad...

 

jag tycker inte det är nåt fel med att syna turn där, det känns som fi som jag förmodar är nån fisk ofta har typ par i tior eller liknande som han inte klarar av att släppa.

 

+1

 

vi får ett bra pris för syn, vi har någolunda fina stackar bakom och om nu fi är aggro kan vi tänka att han skjuter in i oss på river rätt så ofta även när vi träffar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lätt att vara resultatsorienterad...

 

 

 

+1

 

vi får ett bra pris för syn, vi har någolunda fina stackar bakom och om nu fi är aggro kan vi tänka att han skjuter in i oss på river rätt så ofta även när vi träffar

 

Fi betar rakt ut i potten! 9/10 är det tecken på svaghet. Vi får syn på våran raise och Fi betar ut på turn igen. Här skriker han ju "jag vill inte lägga in mer pengar i potten än såhär" , detta är händer som JT/QT som kan tänkas spela såhär. eller annan random träff. Tror vi kan ha mkt foldEQ här samtidigt som vi har bra chans att dra ut river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi betar rakt ut i potten! 9/10 är det tecken på svaghet. Vi får syn på våran raise och Fi betar ut på turn igen. Här skriker han ju "jag vill inte lägga in mer pengar i potten än såhär" , detta är händer som JT/QT som kan tänkas spela såhär. eller annan random träff. Tror vi kan ha mkt foldEQ här samtidigt som vi har bra chans att dra ut river.

 

Den vanliga löningsfisken släpper inte JT/QT här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion ovan.

 

En egenskap som många inte nämner och som antagligen är den viktigaste på 2,5/5 är insikten i att JA dom har ALLTID satt hålstegen

 

:)

 

Vad exakt menar du med att du ska "tänka, tänka och tänka" ?

 

tror han söker ordet "fokusera" faktiskt

 

Jag menar att jag ska slå av autopiloten. Spelar man på autopilot kan man göra det med fokus. Men då har man fokus på känslor istället för fokus på att tänka.

 

Så "fokus" är ett bra ord men kanske inte förklarar exakt det tillstånd jag söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=)

 

Jag är inte den bästa på att uttrycka mig i skrift.

 

Tycker det framgår alldeles utmärkt vad du menar. Fortsätt va den du är och skriv som du gör.

 

Håller med Ängeln.

Du skriver att du inte är den bästa på att uttrycka dig i skrift, tycker snarare tvärtom.. Finns massor av 2,5/5-5/10-dagböcker där OP har mera att lära ut rent pokermässigt (no offence alltså), men ändå är din dagbok den kanske allra populäraste på nivån.

 

Ta åt dig av det och koncentrera dig på att utveckla ditt spel snarare än ditt skrivande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Ängeln.

Du skriver att du inte är den bästa på att uttrycka dig i skrift, tycker snarare tvärtom.. Finns massor av 2,5/5-5/10-dagböcker där OP har mera att lära ut rent pokermässigt (no offence alltså), men ändå är din dagbok den kanske allra populäraste på nivån.

 

Tack för att du lyfter fram både positiv och negativ kritik. Jag tycker det ligger mycket i vad du skriver!

 

Ta åt dig av det och koncentrera dig på att utveckla ditt spel snarare än ditt skrivande!

 

Det gör jag. Både det positiva och negativa :) Det skulle innebära väldigt mycket för mig att utveckla mitt spel en nivå och då förhppningsvis göra, för mig, betydande pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi betar rakt ut i potten! 9/10 är det tecken på svaghet. Vi får syn på våran raise och Fi betar ut på turn igen. Här skriker han ju "jag vill inte lägga in mer pengar i potten än såhär" , detta är händer som JT/QT som kan tänkas spela såhär. eller annan random träff. Tror vi kan ha mkt foldEQ här samtidigt som vi har bra chans att dra ut river.

 

Vart får du allt ifrån? Sluta levla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska förtydliga att det inte var fråga om nån kritik. Gillar också den här dagboken. Lagom mycket förvirrat privatliv och helt ok pokerinnehåll :) GL

 

Kul att höra!

 

Mitt "förvirrade privatliv" hoppas jag få ännu bättre ordning på framöver. Saker har faktiskt gått åt rätt håll :)

 

Nej men eftersom vi spelare som är lite mindre fisk känner till varandra så kan man lista ut:-D

 

Utan att diskutera den handen ni diskuterar så tycker jag du gör en intressant iaktagelse.

 

Eftersom jag har över 100.000 givar på 2.5/5 så har jag mött de flesta spelare jag spelar mot. Så när då någon har få givar i min databas så förutsättar jag tex att jag kan få bra betalt om jag överbettar med nötter och dylikt på rivern. Har fungerat bra för mig de gånger jag tänkt på detta sätt. Tänker "lammkött" och hoppas få betalt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen level, bara min åsikt. Inte sagt det är fel att syna turn och sedan ta betalt på river vid träff. Jag förespråkar raise bara. Förstår inte varför du har så mkt emot det. Alla behöver inte spela likadant.

 

Syn är bäst imo och raise är inte jättekasst heller, men dina argument är ju helt tagna ur luften?

 

Du verkar tro dig kunna förstå hur en FI tänker utifrån en HH i nån annans dagbok, förstår du hur långsökta dina gissningar är? För mig såg det bara ut som ett dåligt skämt, men tydligen var det inte ens det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...