Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Kom ner till 1/2=) där du ska spela med ditt spel:)

 

Jag ligger på omkring +90:-/h på 2.5/5 medans jag ligger på +140:-/h på 1/2. Så i det korta perspektivet skulle jag tjäna på att gå ner i nivå men jag väljer ändå att fortsätta kriga på 2.5/5 eftersom jag tror mig kunna utvecklas och suga ut mer värde därifrån!

 

Vad får dig att tro att en spelare du inte spelat mot tidigare alltid "slaskar"? För så har du uttryckt dig fler gånger när det gäller spelare med få händer i din db.

 

Tycker tvärtom nämligen. En spelare jag inte vet hur h*n spelar tar jag det mer försiktigt emot.

 

Därför skulle jag vilja veta varför du resonerar som du gör.

 

Jag har drygt 17k spelare i min databas och de allra flesta jag möter har jag mött tidigare. Så nya spelare betraktar jag som lammkött i vissa situationer. Det må vara felaktigt men det har funkat de få gånger jag tänkt på det sättet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker inte din check i TT-handen är så dålig. Tycker inte det finns mkt han skulle få syn av. Bättre att checka och fånga upp eventuella bluffar?

 

Möjligtvis att jag skulle köra med 20-50% av pot och syna raise.

 

Precis så jag tänkte. Jag kan fånga upp bluffar och börjar jag bygga upp 2k potter med endast bra händer så stackar jag av mig själv för ofta.

 

Men att jag kan vara mer aggri är förstås sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok:) En fråga till bara.

 

Vad kul, jag uppskattar dina frågor :)

 

Kan du verkligen ha fel i något sammanhang?

 

Jag hoppas att det framgår att jag hela tiden omprövar min syn på poker med hjälp av bl a er skribenter. Däremot kan det vara lite svårt för mig att ta till sig bra saker jag läser på internetforum. Det är inte av arrogans utan för text sällan har samma effekt på mig som verkliga möten och samtal kan ha. Jag tror det är en ganska allmänmänsklig mekanism. Bevis för det tycker jag mig dagligen se i det svenska internetlandskapet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan faktiskt väldigt ofta låta som du är just lite arrogant när du svarar på folks tips och synpunkter.

Lite som supporten på full tilt poker: du låter väldigt trevlig när du svarar men man vet att du oftast inte kommer bry dig utan jämt ändå köra på vad du själv tycker :lol: Inte vet jag om det är så jämt men det kan ofta låta så.

 

Sen om man ska säga "aggressiv" säger man just det eller "aggro".

Jag måste nästan riva mig själv i ansiktet varje gång du skriver "aggri", så snälla sluta med det innan mitt skelettet kommer fram i ansiktet av alla rivsår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan faktiskt väldigt ofta låta som du är just lite arrogant när du svarar på folks tips och synpunkter.

Lite som supporten på full tilt poker: du låter väldigt trevlig när du svarar men man vet att du oftast inte kommer bry dig utan jämt ändå köra på vad du själv tycker :lol: Inte vet jag om det är så jämt men det kan ofta låta så.

 

IRL är jag en nervös valp som knappt vågar kyssa några flickor. När jag läser mina egna inlägg så tycker jag också jag framstår som en mes. Men tydligen uppfattas jag inte så utan istället som arrogant av en del. Kanske tar jag ut mina IRL-frustrationer på internet och är det fallet så är det mycket illa.

 

Men jag strävar efter att hela tiden köra på det jag tror på. Det betyder inte att jag struntar i min omvärld. Tvärtom så är jag beroende av människor för att bli till, både som pokerspelare och människa. nordkvist har på slutet tex fått mig mer intresserad av att 3betta från position.

 

Sen kan också ansvarstagande misstas för arrogans ibland. Men jag är ännu inte speciellt ansvarstagande så det borde inte spela så stor roll för den bild jag ger av mig själv här.

 

Sen om man ska säga "aggressiv" säger man just det eller "aggro".

Jag måste nästan riva mig själv i ansiktet varje gång du skriver "aggri", så snälla sluta med det innan mitt skelettet kommer fram i ansiktet av alla rivsår.

 

+1 :)

 

sluuuta nu, enbart pga ordburket såsom givar istället för händer som jag läser i dagboken :)

 

+1 , låt han va :) orka ordmärka när man vet vad han menar.

 

Jag är väl medveten om att jag har en bristande förmåga att uttrycka mig i skrift och lovar att kämpa för att utveckla mitt språkbruk. På så sätt hoppas jag att alla ska bli nöjda! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog så. Men tyvärr är det för avancerat och hårt för mig. Jag är för vek och feg för att ösa på till den grad du verkar göra. På 1/2 gjorde jag nog det och det gick bra. Men när jag spelade på samma sätt på 2.5/5 så stackade jag av mig själv mest hela tiden istället.

 

Du har en spännande infallsvinkel. Men jag kommer ännu inte att spela på det sätt du förespråkar. Däremot är jag sugen på att 3betta mer.

 

 

 

Kram :)

 

Förresten är du ju mästaren på att 3betta måste jag säga.[/QUOT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan, jag kan, jag kan coacha dig för en glass om dagen så ska jag lära dig aaaaaaaaaaaaaaallt om att 3beta mycket :roll:

 

 

edit: jag skrev språkburk innan, jag är så konstigt thithithtiti

 

Ok.

 

Haha när fan skrev jag detta:S Var riktigt packad igår och tog visst en titt på PF under efterfesten:lol:

 

Du är alltid välkommen hit! Men hur går det med sötnosarna när du blir så packad? :rolleyes:

 

....

 

Känns som det börjar bli dags för mig att spela lite och inte bara posta på PF :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du är alltid välkommen hit! Men hur går det med sötnosarna när du blir så packad? :rolleyes:

 

Eh , ser dom att man har skoj och är sig själv så är dom fan där ändå hur packad man är eller inte. Brudar är lika packade dom också , även om det är svårt att tro det..

 

Ju mindre tid man lägger ner på dom, ju mer raggar dom på en. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh , ser dom att man har skoj och är sig själv så är dom fan där ändå hur packad man är eller inte. Brudar är lika packade dom också , även om det är svårt att tro det..

 

Ju mindre tid man lägger ner på dom, ju mer raggar dom på en. :mrgreen:

 

Jag får ta ditt ord på det.

 

Själv är jag är jag kass på att ragga brudar. Nykter, onykter eller drängfull spelar ingen roll. Det sista har jag dock aldrig riktigt ägnat mig åt.

 

.....

 

 

-1k efter 1,3k givar. Tänker positivt, tänker och tänker. Spelar på toppen av min förmåga(fast den förmågan är inte så stor). Ganska galet spel i kväll och jag var kanske lite för feg ibland.

 

Passets största torsk:

 

BossMedia Game #1

Seat 2: Sharkit (kr1184.45)

Seat 3: Benny_81 (kr1482.96)

Seat 4: bertil15 (kr89.91)

Seat 5: lolpoverty (kr1025.94)

Seat 1: keepon (kr452.60)

bertil15 posts the small blind of kr2.50

lolpoverty posts the big blind of kr5.00

Benny_81 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 10 of SpadesQueen of Hearts

keepon folds

Sharkit folds

Benny_81 raises kr20.00

bertil15 folds

lolpoverty calls kr20.00

*** FLOP *** 9 of Clubs5 of Diamonds4 of Clubs

lolpoverty checks

Benny_81 bets kr32.00

lolpoverty calls kr32.00

*** TURN *** 9 of Clubs5 of Diamonds4 of ClubsJack of Spades

lolpoverty checks

Benny_81 bets kr90.00

lolpoverty raises kr236.00

Benny_81 calls kr236.00

*** RIVER *** 9 of Clubs5 of Diamonds4 of ClubsJack of Spades7 of Clubs

lolpoverty checks

Benny_81 checks

*** SUMMARY ***

Total pot kr564.04 | Rake kr14.46

Board: 9 of Clubs5 of Diamonds4 of ClubsJack of Spades7 of Clubs

Benny_81 won (kr0.00), mucks

keepon won (kr0.00), mucks

Sharkit won (kr0.00), mucks

bertil15 won (kr0.00), mucks

lolpoverty won (kr564.04), showed King of HeartsQueen of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne verkade lite berusad ikväll:

 

BossMedia Game #1

Seat 1: Silver904 (kr326.51)

Seat 2: stray cat (kr778.84)

Seat 3: Benny_81 (kr1291.70)

Seat 4: oestgard (kr503.51)

Seat 5: $Danne$™ (kr3240.62)

oestgard posts the big blind of kr5.00

Benny_81 posts the small blind of kr2.50

stray cat is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Queen of SpadesQueen of Diamonds

$Danne$™ raises kr45.00

Silver904 folds

stray cat folds

Benny_81 calls kr45.00

oestgard folds

*** FLOP *** 3 of Clubs2 of Hearts4 of Diamonds

Benny_81 bets kr80.00

$Danne$™ calls kr80.00

*** TURN *** 3 of Clubs2 of Hearts4 of Diamonds2 of Clubs

Benny_81 checks

$Danne$™ bets kr127.50

Benny_81 calls kr127.50

*** RIVER *** 3 of Clubs2 of Hearts4 of Diamonds2 of Clubs6 of Clubs

Benny_81 checks

$Danne$™ bets kr445.00

Benny_81 folds

*** SUMMARY ***

Total pot kr497.26 | Rake kr12.74

Board: 3 of Clubs2 of Hearts4 of Diamonds2 of Clubs6 of Clubs

Silver904 won (kr0.00), mucks

stray cat won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), mucks

oestgard won (kr0.00), mucks

$Danne$™ won (kr497.26), mucks

 

Dagens fråga, vad hade Danne? Han visade det för mig trots att det inte kom med i HH. Konstigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite feg kanske. amiga var hyperagr. och torskade så småningom hela inköpet. Vetefasiken vad jag skulle ha gjort?

 

Som jag spelade på 1-2 så skulle jag nog ha raisat Pacinos raise.

 

BossMedia Game #1

Seat 1: Benny_81 (kr1050.14)

Seat 3: Misfit82 (kr172.90)

Seat 5: Pacino (kr197.27)

Seat 2: amiga (kr1163.35)

Seat 4: alba21 (kr1497.49)

Misfit82 posts the big blind of kr5.00

amiga posts the small blind of kr2.50

Benny_81 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 King of SpadesAce of Hearts

alba21 folds

Pacino calls kr5.00

Benny_81 raises kr20.00

amiga calls kr20.00

Misfit82 folds

Pacino raises kr85.00

Benny_81 calls kr85.00

amiga goes all-in with kr1163.35

Pacino goes all-in with kr197.27

Benny_81 folds

*** FLOP *** King of Hearts8 of ClubsKing of Diamonds

*** TURN *** King of Hearts8 of ClubsKing of Diamonds6 of Spades

*** RIVER *** King of Hearts8 of ClubsKing of Diamonds6 of Spades3 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot kr472.43 | Rake kr12.11

Board: King of Hearts8 of ClubsKing of Diamonds6 of Spades3 of Diamonds

Pacino won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr0.00), mucks

amiga won (kr472.43), showed 10 of DiamondsKing of Clubs

Misfit82 won (kr0.00), mucks

alba21 won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag: 1615 givar, +37:-

 

Hade tänkt spela till 05.00 men när jag hamnade plus så fick det vara bra. Egentligen borde jag kanske inte jaga plusdagar. Utan bara nöta på.

 

Alla dagar kan man inte sluta plus och idag var kanske en sådan dag. Tyckte jag spelade riktigt bra och ångrar få om ngt beslut. Dessutom är jag positiv inför pokern på ett helt annat sätt nu och då blir det så mkt roligare och lättare att spela.

 

2.299:- för månaden och nio plusdagar i rad.

 

...

 

Kanske inte blir så mkt poker på några dagar nu. Har några privata saker som jag vill ta tag i och det kan ta både tid och en hel del energi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne verkade lite berusad ikväll:

 

Jag hade 3-betat tanterna till cirkus 140.

 

 

 

Lite feg kanske. amiga var hyperagr. och torskade så småningom hela inköpet. Vetefasiken vad jag skulle ha gjort?

 

Inga statt på honom innan?

 

Oavsett det hade jag 4-betat den andre allin och synat alla pushar från amiga.

 

Fast bägge ovanstående är ju jag det ;-) å vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen 3 pinsamma händer.

behåll dom för dig själv tycker jag. Du kan ju inte få annat än kritik när du lägger upp dom?

 

Lägg ner.

Är väl bra för honom om han lägger upp händer och får kritik. Tar han till sig kritiken så utvecklas han ju. Fast du spelar väl alltid perfekt och behöver inte utvecklas eftersom du lirar 1/2 på SvS antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen 3 pinsamma händer.

behåll dom för dig själv tycker jag. Du kan ju inte få annat än kritik när du lägger upp dom?

 

Det sköna är att du själv är en småkass 2,5/5 grinder och trollar att du är pokerpro. Ge lite feedback på händerna i stället. Obv är det kritik han vill få när han lägger upp händerna.

 

Benny, AK känns som en 4bet och sedan syna av all in. 3 beta damerna preflop och få in pengarna så tidigt som möjligt på brädan. Q10 är fold mot reraise turn, fram till dess känns den wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...