Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.


Benny_81

Recommended Posts

Precis, jag borde ha lagt mig.

 

Det säger jag inte men min fråga från början kvarstår. Vilken range satte du FI på vid hans push? Du måste ju ha haft den klar för dig. "En massa" händer är inget bra svar tycker jag.

Fast å andra sidan är det din DB så du behöver inte svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det säger jag inte men min fråga från början kvarstår. Vilken range satte du FI på vid hans push? Du måste ju ha haft den klar för dig. "En massa" händer är inget bra svar tycker jag.

Fast å andra sidan är det din DB så du behöver inte svara.

 

Jag kommer inte exakt ihåg hur jag tänkte men om sanningen ska fram så tänkte jag nog för lite och spelade för mkt på autopilot.

 

Inget fel att spela på autopilot och undvika att tänka om man med hjälp av erfarenhet krossar nivån ändå. Men riktigt så är det inte för mig ännu.

 

Såhär tänkte jag nog: "Han ligger minus i min databas och det tyder på att han kan vara benägen att stoppa in pengar utan att ha den bästa handen. Därför kan ha ha tex TPTK, färgdrag eller ngt stegdrag."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit. Btw så har jag morrhår på 37/9 över 500 händer...tror inte ens han orkar raisa upp 66 lr lägre pockets utg utan väljer nog att limpa dom, och när vi sitter med en 9a orkar jag verkligen inte sätta någon på 99. 1010 och 78 makes sense som spelat av honom men fortf för smal range för att folda ett "litet monster"

 

Intressant infallsvinkel. Betfold är fortfarande det alternativ som känns mest intressant så här i efterhand. Sen att han skulle spela hårdare på en dragig bräda om han träffat ordentligt är en bra tanke.

 

GL

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nog tänka mig vika KK handen mot random snubbe utan read för en oprovocerad 200bb push på 2.5/5. Floppen träffar ju väldigt mycket av hans range när han spelar som han gör preflop och har han något kombodrag ligger vi under redan där.

 

Flippar oftast.

 

Jag kommer inte exakt ihåg hur jag tänkte men om sanningen ska fram så tänkte jag nog för lite och spelade för mkt på autopilot.

 

Inget fel att spela på autopilot och undvika att tänka om man med hjälp av erfarenhet krossar nivån ändå. Men riktigt så är det inte för mig ännu.

 

Såhär tänkte jag nog: "Han ligger minus i min databas och det tyder på att han kan vara benägen att stoppa in pengar utan att ha den bästa handen. Därför kan ha ha tex TPTK, färgdrag eller ngt stegdrag."

 

Han låg minus över 2k händer väl? Och inte mkt?

Det där tänket är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående KK-handen, visst jättedragig bräda och jättetråkigt att vika när man väldigt ofta har flip eller bättre..

 

MEN nivån är så förbannat jävla lättslagen ändå, så man behöver inte SYNA sig AI med ett par på floppen. Visst är det ett gränsfall, men jag väljer nog väldigt ofta (mot en helt random fi) att hitta ett bättre läge att stacka.

En helt annan sak så fort man har lite historia mot fi.

 

T9-handen håller jag dock med majoriteten, riktigt bedrövligt spelad.. Betfold, checksyn, precis vad som helst men INTE checkfold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan. Varför ens tänka så mycket på alla former av händer när det ändå slutar med att om man får in det bra så blir man utdragen!

 

:) Jag synade ner dig med A hög i en 2k pott en gång och vann :) Outa mig ogärna om du kommer på vem jag är nu.

 

Flippar oftast.

 

 

 

Han låg minus över 2k händer väl? Och inte mkt?

Det där tänket är dåligt.

 

Japp.

 

Angående KK-handen, visst jättedragig bräda och jättetråkigt att vika när man väldigt ofta har flip eller bättre..

 

MEN nivån är så förbannat jävla lättslagen ändå, så man behöver inte SYNA sig AI med ett par på floppen. Visst är det ett gränsfall, men jag väljer nog väldigt ofta (mot en helt random fi) att hitta ett bättre läge att stacka.

En helt annan sak så fort man har lite historia mot fi.

 

Tack för en seriös analys.

 

T9-handen håller jag dock med majoriteten, riktigt bedrövligt spelad.. Betfold, checksyn, precis vad som helst men INTE checkfold.

 

Och tack igen. För jag gillar faktiskt din linje här. Betfold tycker jag känns mest seriöst mtp brädan, Fi, min image och hur handen utvecklade sig. Men det är lätt att säga i efterhand.

 

Betfold tycker jag är ett spännande spel som jag vill prova lite på rivern framöver.

 

Vill ha svar på denna med=)

 

Du tror inte bluff finns i hans range på den brädan när du checkar river?

 

Självklart finns bluff i hans range och det har jag sagt två gånger nu =)

 

3 betar du mkt ? har dig på 23/15/2 3b=2 över 314 händer. på 2.50-5.

 

Nej, jag trebettar inte så mkt. Hade en liten period då jag trebettade mkt från position men just nu gör jag det inte.

 

Skulle haft sjukt mkt mer om jag hade kvar gamla databasen från 1/2.

Hänger inte ut ditt nick om du inte vill. Men sjukt kul och veta nu iaf:):)

 

Bra att du inte outar mig. Fast helt säker kan ni ju ändå inte vara förrens jag kommer ut ;)

 

Skulle jag någon gång bli reg på 5-10 och fortsätta skriva här så går det nog inte längre att dölja mitt nick. Hur som hur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]

MEN nivån är så förbannat jävla lättslagen ändå,

[...]

 

Nja. Man behöver inte vara smart eller ha stora teoretiska kunskaper för att slå nivån vilket jag gjort nu snart 4 månader i rad.

 

Men mentalt så måste man kunna klara av swingsen och det är inte så förbannat lätt om man har en liten rulle och få inkomster eller mår halvkasst psykiskt. Och klarar man inte av det mentala så slår man inte nivån utan strör bort pengarna istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet redan vem du är eftersom du postade en HH vid ett bord som jag satt vid. Dock kommer jag inte ihåg den handen du synade ner med A hög

 

Ok, ok, det är jag som är svarttaxi 8-) Det bör förklara varför majoriteten alltid sågar mina HH's!

 

Seriöst så uppskattar jag som sagt om ni som tror mig veta vem jag är undviker att outa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+830:- efter kvällens första 1.000 givar.

 

BossMedia Game #1

Seat 3: Benny_81 (kr1443.22)

Seat 5: Riggo2 (kr220.82)

Seat 1: aggromania (kr1053.70)

Seat 4: jokefucker (kr800.24)

Seat 2: imhothep77 (kr480.53)

Riggo2 posts the small blind of kr2.50

aggromania posts the big blind of kr5.00

jokefucker is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Ace of DiamondsJack of Hearts

imhothep77 calls kr5.00

Benny_81 raises kr20.00

jokefucker folds

Riggo2 folds

aggromania calls kr20.00

imhothep77 calls kr20.00

*** FLOP *** Jack of Spades7 of Clubs6 of Diamonds

aggromania bets kr31.25

imhothep77 folds

Benny_81 raises kr125.00

aggromania calls kr125.00

*** TURN *** Jack of Spades7 of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts

aggromania bets kr156.25

Benny_81 calls kr156.25

*** RIVER *** Jack of Spades7 of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts6 of Hearts

aggromania bets kr468.75

 

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte:

 

AMD 2400 mhz.

80 gig hd, 2400 rpm.

3,4 gig ram.

Win xp.

DVD-brännare.

Pris: 2.200:-

 

Den funkar helt ok för det jag behöver den till(Svs 5-bord +PT, HUD). Men datorn utnyttjar aldrig ram-minnet till max utan datorn använder bara omkring 700 mb av ram-minnet. Så hade jag bara köpt omkring 1k i ram-minne så hade jag fått datorn för typ 1.200:- eller ngt. Hade jag inte köpt så förbannat mkt onödigt med ram-minne så hade jag varit supernöjd med mitt köp. Nu blev bara köpet OK.

 

Det är ganska jobbigt att fickla runt i databasen så på så sätt skulle det vara nice med en lite snabbare dator. Men samtidigt så får jag börja filtrera lite i den för hundratusentals givar som jag spelade i fjol på andra nivåer är kanske inte så relevanta att räkna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+830:- efter kvällens första 1.000 givar.

 

BossMedia Game #1

Seat 3: Benny_81 (kr1443.22)

Seat 5: Riggo2 (kr220.82)

Seat 1: aggromania (kr1053.70)

Seat 4: jokefucker (kr800.24)

Seat 2: imhothep77 (kr480.53)

Riggo2 posts the small blind of kr2.50

aggromania posts the big blind of kr5.00

jokefucker is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 Ace of DiamondsJack of Hearts

imhothep77 calls kr5.00

Benny_81 raises kr20.00

jokefucker folds

Riggo2 folds

aggromania calls kr20.00

imhothep77 calls kr20.00

*** FLOP *** Jack of Spades7 of Clubs6 of Diamonds

aggromania bets kr31.25

imhothep77 folds

Benny_81 raises kr125.00

aggromania calls kr125.00

*** TURN *** Jack of Spades7 of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts

aggromania bets kr156.25

Benny_81 calls kr156.25

*** RIVER *** Jack of Spades7 of Clubs6 of DiamondsAce of Hearts6 of Hearts

aggromania bets kr468.75

 

???

 

Jobbig syn men tror inte jag orkar vika här. 66/77/67 finns ju absolut i hans range som spelat.....Jag synar och kallar det en cooler ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig syn men tror inte jag orkar vika här. 66/77/67 finns ju absolut i hans range som spelat.....Jag synar och kallar det en cooler ;)

 

Benny_81 calls kr468.75

*** SUMMARY ***

Total pot kr1547.50 | Rake kr15.00

Board: [Js 7c 6d Ah 6h]

aggromania won (kr0.00), showed [9c 8c]

imhothep77 won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr1547.50), showed [Ad Jh]

jokefucker won (kr0.00), mucks

Riggo2 won (kr0.00), mucks

 

 

Hann tänka "En sexa kom på rivern och då är det mindre risk att han setat och därför kan han bluffa." Vad jag aldrig hann tänka var att stegdraget var ute och det förklarade hans bet på turn. Jag hann också tänka att jag hade bara 30 givar på Fi i databasen och då är det större chans att han slaskar iväg pengar imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benny_81 calls kr468.75

*** SUMMARY ***

Total pot kr1547.50 | Rake kr15.00

Board: [Js 7c 6d Ah 6h]

aggromania won (kr0.00), showed [9c 8c]

imhothep77 won (kr0.00), mucks

Benny_81 won (kr1547.50), showed [Ad Jh]

jokefucker won (kr0.00), mucks

Riggo2 won (kr0.00), mucks

 

 

Hann tänka "En sexa kom på rivern och då är det mindre risk att han setat och därför kan han bluffa." Vad jag aldrig hann tänka var att stegdraget var ute och det förklarade hans bet på turn. Jag hann också tänka att jag hade bara 30 givar på Fi i databasen och då är det större chans att han slaskar iväg pengar imho.

 

Tycker att hans bluff är ganska bra då man ofta kan sätta dig på QQ+ eller en J så A är ett ganska bra kort att skjuta riv också tycker jag (speciellt när du bara synar turn så wp by u).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tankar om framtiden.

 

Satt och kollade lite på SvS. 28 stycken 2.5/5 bord och 12 stycken 5/10 bord. Jag har haft svårt att glädja mig för saker här i livet. Men jag måste säga att jag är ruggigt nöjd över att jag aldrig någonsin numera är sugen på att gå upp och skotta eller skotta igen pengar och jag är framförallt nöjd över att jag aldrig spelar över min rulle. Torskar jag på 2.5/5 så blir jag snarare sugen på att sluta spela den kvällen. Så har det inte alltid varit.

 

Jag har fortfarande bättre timlön på 1/2 än jag har på 2.5/5 och jag känner att det finns en hel del att förbättra för mig på 2.5/5. Lyckas jag med det, får upp rullen i över 100k och spelar stabilt i några månader så kan det vara värt att gå upp och kriga på 5/10. Men då kanske med 100bb i inköp.

 

Drömmen var att få upp rullen i över 100k den här sommaren. Tyvärr gick inte det. Så nu är drömmålet att fortsätta jobba för att bli en bättre spelare under hösten, få upp rullen i 100k och köpa en fin klocka innan jul. Jag ser värde på 2.5/5. Nu gäller det att kämpa och få in givarna för att suga ut det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att hans bluff är ganska bra då man ofta kan sätta dig på QQ+ eller en J så A är ett ganska bra kort att skjuta riv också tycker jag (speciellt när du bara synar turn så wp by u).

 

Tack.

 

Om jag öser på turn:

Jag hamnar AI med en bra hand. Och det räcker oftast inte när man spelar på den här nivån. Jag får ju bara syn av stål känns det som.

 

Om jag bara synar på turn:

Jag ger honom chansen att få in en bättre hand. Men samtidigt ger jag honom också chansen att bluffa på rivern om han missar. Han tog den chansen och jag synade ner honom.

 

Kort sagt:

Han kan blufbetta men om jag istället bygger upp potten på egen hand så synar han bara med stål och har jag då inte en superhand så förlorar jag oftast.

 

Notering:

Har svårt för att uttrycka mig i skrift. Men det finns en tanke bakom min linje trots att det kanske inte framgår :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mkt att göra:

 

BossMedia Game #1

Seat 2: Benny_81 (kr1648.55)

Seat 3: Riggo2 (kr400.00)

Seat 1: nuke'em (kr531.51)

Seat 4: Rune2 (kr1516.29)

Seat 5: Enthral (kr1364.55)

Riggo2 posts the big blind of kr5.00

Benny_81 posts the small blind of kr2.50

nuke'em is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 10 of Clubs10 of Hearts

Rune2 raises kr17.50

Enthral folds

nuke'em folds

Benny_81 calls kr17.50

Riggo2 folds

*** FLOP *** 5 of Spades9 of Diamonds10 of Diamonds

Benny_81 bets kr30.00

Rune2 calls kr30.00

*** TURN *** 5 of Spades9 of Diamonds10 of Diamonds3 of Spades

Benny_81 bets kr85.00

Rune2 calls kr85.00

*** RIVER *** 5 of Spades9 of Diamonds10 of Diamonds3 of Spades6 of Hearts

Benny_81 checks

Rune2 bets kr135.00

Benny_81 calls kr135.00

*** SUMMARY ***

Total pot kr526.51 | Rake kr13.49

Board: 5 of Spades9 of Diamonds10 of Diamonds3 of Spades6 of Hearts

Benny_81 won (kr0.00), mucks

nuke'em won (kr0.00), mucks

Riggo2 won (kr0.00), mucks

Rune2 won (kr526.51), showed 8 of Hearts7 of Spades

Enthral won (kr0.00), mucks

 

Inte på den här heller kanske:

 

BossMedia Game #1

Seat 1: sandra11 (kr568.71)

Seat 2: Benny_81 (kr1014.36)

Seat 3: Pavan (kr550.00)

Seat 4: Rune2 (kr764.91)

Seat 5: MarcoGM (kr739.69)

Rune2 posts the small blind of kr2.50

MarcoGM posts the big blind of kr5.00

Pavan is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Benny_81 10 of Spades10 of Hearts

sandra11 raises kr20.00

Benny_81 calls kr20.00

Pavan folds

Rune2 calls kr20.00

MarcoGM folds

*** FLOP *** King of ClubsQueen of Clubs10 of Diamonds

Rune2 checks

sandra11 checks

Benny_81 bets kr50.00

Rune2 calls kr50.00

sandra11 folds

*** TURN *** King of ClubsQueen of Clubs10 of Diamonds9 of Hearts

Rune2 checks

Benny_81 checks

*** RIVER *** King of ClubsQueen of Clubs10 of Diamonds9 of Hearts6 of Spades

Rune2 bets kr82.50

Benny_81 calls kr82.50

*** SUMMARY ***

Total pot kr321.76 | Rake kr8.24

Board: King of ClubsQueen of Clubs10 of Diamonds9 of Hearts6 of Spades

Benny_81 won (kr0.00), mucks

sandra11 won (kr0.00), mucks

Pavan won (kr0.00), mucks

Rune2 won (kr321.76), showed King of SpadesJack of Spades

MarcoGM won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag: 1.694 givar, +255:-

 

Inga större misstag. Men jag har en tendens att vara över aggri i småpotter när jag börjar spela och kan lätt tappa närmare 1k på de första givarna bara genom att hamna snett med en hundring här och där. Så det är mer fokus och tänkande som gäller redan från början! Kan ju vara bra för att få lite pejl på borden.

 

Och sen vill jag ju förstås till nästa gång tänka positivt rörande pokern och livet i allmänhet. 8 plusdagar i rad och cirka 4,4k plus för veckan är ju bra!

 

+2.262:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför 3-bettar du inte 10,10?

 

Brukar inte göra det OOP och sällan heller i position.

 

Helt okej mot utg, iaf ur pos. Men annars så verkar du alldeles för vek.

 

Jag är nog för vek från pos. Men ska man vara hård så ska man klara av det också. Jag borde nog 3-betta mer i pos med typ TT, AKs, AQs.

 

 

Och donkbets, använder du det ofta?

 

Exakt vad menar du med donkbets?

 

1. donk bet 20 up, 23 down

To place a bet in first position on the river in texas holdem with little or no value to be gained. This play is used as a bluff and a scare tatic, most likely resulting in additional bets gained at a latter time.

I had missed a draw and I led out on the river knowing I could not win this was a donk bet.

 

2. donk bet 1 up, 14 down

putting a c-bet in on the flop or later streets in community card poker games with little or no thought to flop texture or hand strength.

I had AK offsuit and the board came down 8-2-10, I just threw a donk bet.

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=donk%20bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...