Gå till innehåll

NLT - KK i 200BB-pott!


Big Less

Recommended Posts

Spel

0.25/0.50 Pot limit Texas Hold 'em

 

Bakgrund

Löst bord, men rätt tight för nivån post flop. Väldigt passivt. Ytterst få höjningar pre-flop och kanske 40 % ser floppen i snitt. Spelarna känns mer kompetenta än de brukar vara här.

 

hassesjo has the dealer button

slynsneaky posts small blind ($0.25)

bobbybellona posts big blind ($0.50)

Tigern34 posts $0.50

jdc1946 posts $0.50

HERO was dealt K :spade: K :diamond:

Tigern34 checks

KekkonenHero folds

hassesjo calls for $0.50

macnut2001 raises for $2.68 ($18.70 i stacken)

Vet ingenting om honom. Har just satt sig ned och verkar rätt tight.

En MYCKET stor höjning i denna kontext. Har inte sett någon annan än mig höja så mycket preflop.

 

HERO raises for $4.86 (Runt $ 60 i stacken)

Reraise är självklar. Jag har antagligen bästa handen och om jag inte har de vill jag helst veta det INNAN floppen.

 

pfor folds

jdc1946 folds

dlnb folds

slynsneaky calls for $4.61 (Har oss alla täckta)

En väldigt tricky och ganska otäck spelare. Förmodligen duktig. Synar han här gillar han sin hand. AK eller stort par?

 

bobbybellona calls for $4.36 (Runt $ 90)

Duktig. En solid grinder som jag spelat mot många många gånger.

Svårt att sätta honom på någon hand. AK eller stort par känns troligt, men det går inte helt att utesluta suited connectors som han har en stor förkärlek till.

 

Tigern34 folds

hassesjo calls for $4.36 ($ 32.21)

Har inte utmärkt sig på något särskilt sätt.

 

macnut2001 calls for $2.18

 

Oj! Fyra spelare med till floppen och redan 25 dollar i potten.

 

Dealing Flop 8 :spade: Q :diamond: 5 :club:

 

slynsneaky checks

bobbybellona checks

hassesjo checks

macnut2001 went all-in for $13.84

 

Checkat fram till den som öppnade potten. Tror inte att han betar vad som helst här, så något måste han ha.

 

HERO calls for $13.84

Överparet står och jag tror inte att macnut2001 sitter på AA. Enkel syn. Bara att invänta turn och river nu.

 

slynsneaky went all-in for $78.01

Oj! Checkraise all in här. Vad betyder detta? Att han tror att han har macnut2001 slagen och vill isolera sig mot honom? Inte helt otänkbart. Men skulle han riskera så mycket för det? Nej, han måste ha QQ.

 

bobbybellona folds

 

hassesjo went all-in for $27.35

Syn här betyder att han tror på sin hand. Som sämst har han AA, men set verkar troligare.

 

HERO folds

Grymma pottodds, men tyvärr. Ett sådant bråk på en flop som inte innehåller några drag måste betyda att jag redan är slagen. KK kändes skitbra alldeles nyss. Nu känns den bara bara hälften av det, d v s skit.

 

slynsneaky receives returned betting money ($50.66)

 

Dealing Turn 8 :heart:

 

Dealing River 8 :diamond:

 

slynsneaky shows Q :heart: Q :club:

macnut2001 shows Q :spade: A :heart:

hassesjo shows A :diamond: A :spade:

 

slynsneaky shows Fullhouse, winning $104.68

 

Hur ser ni på min insats i denna hand? Reraisen preflop kan tyckas för vek, men jag är säker på att den uppfattades som stor. Kanske borde ha höjt pott ändå.

 

Att folda för macnut2001:s bet på floppen är väl inte aktuellt? Jag kanske borde ha reraisat då jag utgår från att jag har honom slagen, men gubbarna bakom oroar. Dessutom är jag mer eller mindre committad om jag reraisar och det vill jag inte vara med de otäcka herrarna bakom.

 

När slynsneaky checkraisar all in och får syn av en annan checkare MÅSTE det betyda trubbel. Bra pottodds förvisso, men jag kan aldrig tänka mig att jag leder här, inte mot någon av dem egentligen.

 

AA, KK och QQ i samma hand och den klart mest extrema hand jag har spelat. Tyckte att det mesta av spelet kändes självklart, förutom möjligen valet att inte höja på flop, men det är när man känner sig mest säker på sitt spel som man löper störst riska att missa luckorna i det. Vill helst spela helt rätt nästa gång jag hamnar i en sådan här pott.

 

Har ni något att säga om de andra spelarnas insatser? Kan det någonsin vara motiverat spela ässen som hassesjo gör?

 

EDIT: Men LOL som fan! Vem har varit här och pillat på rubriken? "NLT - KK i 200-BB-pott" dög visst inte, någon var absolut TVUNGEN att ta bort ett bindestreck och lägga till ett utropstecken. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...