Gå till innehåll

SvS opålitliga klient! Tillsammans måste vi göra något!


PokerLeffe

Är SvS klient mer instabil och opålitlig än andra siters för dig?  

95 medlemmar har röstat

  1. 1. Är SvS klient mer instabil och opålitlig än andra siters för dig?

    • Ja den är mer instabil, dessutom suger deras kundservice mer balle än en hora!
      38
    • Ja den är mer instabil men deras kundservice är ju bra när man ringer...
      18
    • Nej klienten är stabil, men deras kundservice suger...
      14
    • Nej klienten är stabil och deras kundservice är bra!
      25


Recommended Posts

Jag vet inget om den modellen. Om du har problem relaterade till mycket trafik med program som utorrent, azureus, dc++ och slsk så kan det vara värt att titta på. Om problemen finns där om du bara kör poker och samtidigt har en webläsare igång och inte mycket mer, så löser inte QOS detta.

 

[edit: en mycket enkel test vid felsökning av router: koppla ur den! koppla direkt modem<--->dator. Jämför.]

Nej då ska det inte hjälpa, jag har ju en dedikerad dator för poker och kör bara den när jag spelar. Det enda som möjligen kan vara igång är webbläsare med pf liksom och kanske messenger men brukar stänga av den för att inte bli störd. men annars är den ren. bara poker och PT3 och antivirus på typ. (En gammal stationär P4 3,2 Ghz med 1 gig ram och äkta uppdaterad XP) Så den ska klara belastningen för poker mer än väl... Så då har det inte med QoS att göra hos mig... det är ju SvS som är för känsligt och buggvänligt. Boss programvara är ju uppenbarligen inte färdig programerad... den är ju fortfarande i BETA stadiet.

 

 

Jag märker en sak när man citerar, att i en del meddelanden så saknas de sista raderna av vd folk har skrivit. Jag ska testa att koppla ur routern och se ifall det är ngn skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej då ska det inte hjälpa, jag har ju en dedikerad dator för poker och kör bara den när jag spelar. Det enda som möjligen kan vara igång är webbläsare med pf liksom och kanske messenger men brukar stänga av den för att inte bli störd. men annars är den ren. bara poker och PT3 och antivirus på typ. (En gammal stationär P4 3,2 Ghz med 1 gig ram och äkta uppdaterad XP) Så den ska klara belastningen för poker mer än väl... Så då har det inte med QoS att göra hos mig... det är ju SvS som är för känsligt och buggvänligt. Boss programvara är ju uppenbarligen inte färdig programerad... den är ju fortfarande i BETA stadiet.

 

 

Jag märker en sak när man citerar, att i en del meddelanden så saknas de sista raderna av vd folk har skrivit. Jag ska testa att koppla ur routern och se ifall det är ngn skillnad.

 

Vad använder du den andra datorn till? En orsak till problemen kan ju vara brist på kapacitet och om din andra dator kör torrents eller liknande så kan det mycket väl göra att din pokerdator inte får plats för sin trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst så noga men finns det flera datorer bakom din router så ska ju routern givetvis vara anpassad att klara av alla och allt vad dom kör.

En billig router duger inte till torrents och tung gaming, dom är anpassade för typ max 4 kontorsdatorer som man nästan endast surfar och kollar mail med...

Minst en i klassen Gaming router(eller motsvarande) lär man ha för lite mer avancerad användning. Antalet anslutnigar som tex torrents skapar får så gott som alla routrar för hemmabruk på knä. För riktigt tung användning: Cisco eller hemmabyggen i stil med tex FreeSCO och liknande.

 

Router Charts

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

 

edit: Hur det än är så skulle jag ju föreslå du undersöker var problemet ligger med nåt verktyg... tex så man kan utesluta din router/du kan åtgärda den.

Och hittar man tex att nåt hopp hos din isp inte fungerar korrekt är det ju lätt att ta kontakt och skicka logg/printscreen till dom. Brukar fixas omgående då jag gör det iaf... då dom ju direkt ser var problemet är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du den andra datorn till? En orsak till problemen kan ju vara brist på kapacitet och om din andra dator kör torrents eller liknande så kan det mycket väl göra att din pokerdator inte får plats för sin trafik.

Jag har ju redan sagt att ingen annan dator används när jag spelar poker.

Det som är anslutet är min poker dator, min laptop och mitt ps3.

 

Men när jag spelar poker så är ALLT annat avstängt, läs bättre mina inlägg, om än de kan vara lite långa :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte läst så noga men finns det flera datorer bakom din router så ska ju routern givetvis vara anpassad att klara av alla och allt vad dom kör.

En billig router duger inte till torrents och tung gaming, dom är anpassade för typ max 4 kontorsdatorer som man nästan endast surfar och kollar mail med...

Minst en i klassen Gaming router(eller motsvarande) lär man ha för lite mer avancerad användning. Antalet anslutnigar som tex torrents skapar får så gott som alla routrar för hemmabruk på knä. För riktigt tung användning: Cisco eller hemmabyggen i stil med tex FreeSCO och liknande.

 

Router Charts

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

 

edit: Hur det än är så skulle jag ju föreslå du undersöker var problemet ligger med nåt verktyg... tex så man kan utesluta din router/du kan åtgärda den.

Och hittar man tex att nåt hopp hos din isp inte fungerar korrekt är det ju lätt att ta kontakt och skicka logg/printscreen till dom. Brukar fixas omgående då jag gör det iaf... då dom ju direkt ser var problemet är.

Att poängtera bara, det är inget fel med min router. Och jag är ju som sagt inte ensam om problemet, dock verkar en gemensam nämnare vara Comhem och möjligen ADSL. Alltså att SvS är för känsliga för vanlig internettrafik som inte är 100% hela tiden, vilket det för de flesta inte är utan det kommer in störningar ibland. Men detta är något som andra klienter och alla andra internet applikationer hanterar utan problem men som SvS spel inte klarar av pga av att den är dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att poängtera bara, det är inget fel med min router. Och jag är ju som sagt inte ensam om problemet, dock verkar en gemensam nämnare vara Comhem och möjligen ADSL. Alltså att SvS är för känsliga för vanlig internettrafik som inte är 100% hela tiden, vilket det för de flesta inte är utan det kommer in störningar ibland. Men detta är något som andra klienter och alla andra internet applikationer hanterar utan problem men som SvS spel inte klarar av pga av att den är dålig.

Vad än det är så kan de ju va bra att reda ut det? Posta loggarna/printscreen så dom ser var det skiter sig. Och som sagt, så kan man utesluta sina egna problem. En tekniker som tar emot den infon kan mycket lättare ta till åtgärder/vidarebefordra än att försöka gissa sig till nåt som kan ha 1000 orsaker.

Jag hade ett tag ett småtrasigt minne i, de resulterade i bord som stängdes.

 

Sitter själv med fiber, och funkar bra. Dock var det ett tag sedan helt hopplöst med bord som startar om osv... Då var det strul några hopp ut när man kollade med pingplotter. Att kunna påpeka exakt ip var strulet finns åt ISP är ju bra annars kanske dom inte ens är medvetna om det. Det var massor med korta stop, det märktes ju inte när man surfade och kollade mail...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl påpeka att strulet jag skrev ovan inte var med SvS utan annan Boss-klient(blev nåt knas efter dom hade uppdaterat hårdvara på vårat stadsnät).

 

Ok, så OS är slut, inget att göra när tuppen gol så...spelade 4 SvS bord under 1 timme med pingplotter påslaget imorse, inga försvinnande bord.

 

2d9sac9_th.png

http://i36.tinypic.com/2d9sac9.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så OS är slut, inget att göra när tuppen gol så...spelade 4 SvS bord under 1 timme med pingplotter påslaget imorse, inga försvinnande bord.

 

Nej, det händer förstås inte varje gång man spelar. Jag spelar ~10h veckan och jag drabbas kanske 1 gång / vecka. Andra har säkert mer/mindre probelm beroende på när man är inne osv. Blindsproblemen upplever jag är dock som mer frekventa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, så OS är slut, inget att göra när tuppen gol så...spelade 4 SvS bord under 1 timme med pingplotter påslaget imorse, inga försvinnande bord.

 

Nej, det händer förstås inte varje gång man spelar. Jag spelar ~10h veckan och jag drabbas kanske 1 gång / vecka. Andra har säkert mer/mindre problem beroende på när man är inne osv. Blindsproblemen upplever jag dock som mer frekventa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det händer förstås inte varje gång man spelar. Jag spelar ~10h veckan och jag drabbas kanske 1 gång / vecka. Andra har säkert mer/mindre problem beroende på när man är inne osv. Blindsproblemen upplever jag dock som mer frekventa.

Ja, några blinds extra blev det postat nu med :(.

Var bara i brist på annat och nyfikenhet jag passade på och köra pingplotter för skojjs skull. Som synes verkade inte sto01.atlas.cogentco.com må så bra när man körde mot SvS, dock inge strul pga av det.

Mot ping.sunet.se var alla hop finfina.

 

Dom med frekventa problem dagligen lär ju testa under tex en dag och studera/skicka iväg loggarna. Oberoende om SvS är extra känslig eller inte så är det ju troligen ett anslutningsproblem nånstan på vägen. Som man antagligen kan fixa bara man tar reda på var problemet ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl påpeka att strulet jag skrev ovan inte var med SvS utan annan Boss-klient(blev nåt knas efter dom hade uppdaterat hårdvara på vårat stadsnät).

 

Ok, så OS är slut, inget att göra när tuppen gol så...spelade 4 SvS bord under 1 timme med pingplotter påslaget imorse, inga försvinnande bord.

 

2d9sac9_th.png

http://i36.tinypic.com/2d9sac9.jpg

 

Jag ska testa detta pingplotter ngn dag, såg att det var en free trial period. Eventuellt pm'ar jag dig för att få hjälp med inställningar osv om det är OK?

 

Nej, det händer förstås inte varje gång man spelar. Jag spelar ~10h veckan och jag drabbas kanske 1 gång / vecka. Andra har säkert mer/mindre problem beroende på när man är inne osv. Blindsproblemen upplever jag dock som mer frekventa.

 

Jag spelade igår ca 2h och råkade ej ut för ngt illa, ett (av två) bord hängde sig en gång (det andra fortsatte som vanligt...) men jag hade ingen hand att tala om så det var ju ingen biggie...

 

Ja, några blinds extra blev det postat nu med :(.

Var bara i brist på annat och nyfikenhet jag passade på och köra pingplotter för skojjs skull. Som synes verkade inte sto01.atlas.cogentco.com må så bra när man körde mot SvS, dock inge strul pga av det.

Mot ping.sunet.se var alla hop finfina.

 

Dom med frekventa problem dagligen lär ju testa under tex en dag och studera/skicka iväg loggarna. Oberoende om SvS är extra känslig eller inte så är det ju troligen ett anslutningsproblem nånstan på vägen. Som man antagligen kan fixa bara man tar reda på var problemet ligger.

 

Jag har testat att plocka bort min router på vägen och kör nu utan den ett tag när jag lirar poker... lite jobbigt att plocka in och ur sladdar hela tiden men om det kommer funka bra så e det ju värt det.. men som ovan så var det indikationer på problem även igår...

 

Hehe! Nu skapade min fantasi roliga bilder :D

 

Jag e nog inte den du ska skratta åt... :-)... du ska se min flickvän. Hon är jävligt smal, men hon dansar precis som neger hövdingen i boxer reklamen när den kommer igång....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa detta pingplotter ngn dag, såg att det var en free trial period. Eventuellt pm'ar jag dig för att få hjälp med inställningar osv om det är OK?

 

Längst nere på: http://www.pingplotter.com/download.html hittar du även:

PingPlotter Freeware v1.20 (released March 28, 2007)

Dom andra funkar även efter 30dagar, men med irriterande fördröjningar.

 

Welcome to the PingPlotter Getting Started Guide. :)

http://www.pingplotter.com/gsg/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag e nog inte den du ska skratta åt... :-)... du ska se min flickvän. Hon är jävligt smal, men hon dansar precis som neger hövdingen i boxer reklamen när den kommer igång....

 

Haha underbart! :D

Synen jag fick i min fantasi var väl kort beskrivet hur en snubbe sitter i tv soffan och så ringer det på mobilen. Kollar på displayen och ser att oooh det är steffe som ringer och så ställer han sej och shakear i 10 sekunder innan han svarar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

hej. jag vet inte om det här är rätt tråd att posta detta i men eftersom det rör samma ämne kan det inte vara helt fel?

 

jag köpte nyligen ny dator med vista och sedan dess har svs kraschat för mig. eller rättare sagt stängs borden ner ett efter ett("poker.exe har stött på problem...") ibland kan jag bara spela någon hand - ibland kan jag sitta några minuter.

 

vad jag förstått av felrapporten som genereras av windows beror felet på devlib.dll som ligger i svs-mappen. varför vet jag inte...

 

är det någon som haft liknande problem? och hur löste ni de isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bord stängde faktiskt ner en gån för någon vecka sen på SVS för mig. Tvåtablade och plötsligt hade det ena bordet bara stängt, så jag fick öppna det igen och platsen jag suttit på var tom. Gjorde inte så mycket den här gången men hade det hänt i fel läge så hade det helt klart varit frustrerande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På spelgränsen har jag problem med att ändra, När jag väl klickar på använd så är de samma siffror som förut.

 

Hur fan ska man göra?

 

Det tar ett tag att ändra gränserna.. Från svs.se

 

* Spelbudget per dag – Uppdatering sker två dagar senare.

* Spelbudget per vecka – Uppdatering sker måndag efterföljande vecka.

* Spelbudget per månad – Uppdatering sker första dagen efterföljande månad.

* Speltimmar per speltillfälle – Uppdatering sker dagen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...