Gå till innehåll

Ibland undrar jag hur folk är funtade som...


TotalFarsa

Recommended Posts

Det påverkar ju inte din tid i kön.
Det påverkar inte min tid i kön att jag släpper förbi någon? Nähä.

 

Återigen, jag släpper förbi folk som ber om det, dem har uppenbarligen ett behov av det. Men inte fan vänder jag mig om och kollar vad dem håller i händera eller har i korgarna för att avgöra om jag ska låta dem gå före eller ej.

 

Karma får jag tillräckligt av med på jobbet.

 

Du verkar långhårig Dev. Jag föreställde mig dig som snaggad. [/off topic]

 

Ibland undrar jag hur folk är funtade som

 

- ockuperar buss- och spårvagnssäten med väskor trots att det är knökfullt

 

- inte betalar tillbaka lånade pengar utan att bli påminda om det för femtielfte gången

 

- tar sms-lån

 

- spelar Jack Vegas

 

- beställer pizza med bernaisesås

 

:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

- inte klarar av att säga ifrån på skarpen när kvinnor beter sig ocivilicerat, bara för att de har ett hål mellan benen.

 

- frivilligt bär mobil, istället för att ha ett privatliv.

 

- inte har en aning om vad de vill göra.

 

- ständigt blir överraskade av morgondagen.

 

- tror sig veta vad som är rätt och fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det påverkar inte min tid i kön att jag släpper förbi någon? Nähä.

 

Återigen, jag släpper förbi folk som ber om det, dem har uppenbarligen ett behov av det. Men inte fan vänder jag mig om och kollar vad dem håller i händera eller har i korgarna för att avgöra om jag ska låta dem gå före eller ej.

 

Jag anser nog det vara hyfsat ofint att be om det då det är typ omöjligt att neka utan att begå ett vett och etikettbrott

Står det dessutom 5-6 personer före så måste ju han/hon fråga allihopa, vilket blir tungrott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser nog det vara hyfsat ofint att be om det då det är typ omöjligt att neka utan att begå ett vett och etikettbrott

Står det dessutom 5-6 personer före så måste ju han/hon fråga allihopa, vilket blir tungrott.

 

Jag skulle aldrig säga ja om det fanns flera i kön framför personen. Men det kan jag inte komma på har hänt. Så gör inte folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade på känn att jag skulle få den frågan. Well, jag ser ingen vinst i att ytterliggare fördröjas i kön till kassan. Och vari ligger vinsten i att släppa förbi någon annan? För att man får ett förläget mumlat "ööh, tack"? Nej, jag är mig själv närmast och vill minimera min tid i kön.

Om du har missat detta måste du prova. Ett tacksamt leende är sjukt bra payoff för den minimala tidsinvesteringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har missat detta måste du prova. Ett tacksamt leende är sjukt bra payoff för den minimala tidsinvesteringen.
Jag har många gånger fått detta leende som du talar om. Som jag skrev i förra posten, jag släpper förbi folk som ber om det men jag anstränger mig inte för att se om folk är släppa-förbi-värdiga eller ej.

 

Jag anser nog det vara hyfsat ofint att be om det då det är typ omöjligt att neka utan att begå ett vett och etikettbrott
Du menar alltså att man ska vara vänlig nog att inspektera bakomvarande persons matvaror och erbjuda dom att gå före? Glöm din dröm :-P

 

Ååååå, ursäkta. Jag hade inte uppfattat att det var DU som släppte förbi dom.
Level?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att man ska vara vänlig nog att inspektera bakomvarande persons matvaror och erbjuda dom att gå före? Glöm din dröm :-P

 

Förstår inte din poäng där. Skulle någon med en vara inte vilja bli förbisläppt i en kö menar du?

Jag köper liksom inte grejer av telefonförsäljare bara för att de ber om det (Läs tjatar.) heller för den delen. Däremot är det stor risk att jag ber dom dra åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte din poäng där. Skulle någon med en vara inte vilja bli förbisläppt i en kö menar du?

Jag köper liksom inte grejer av telefonförsäljare bara för att de ber om det (Läs tjatar.) heller för den delen. Däremot är det stor risk att jag ber dom dra åt helvete.

 

DrRoland har läst men inte förstått vad jag skrivit, på en skala mellan 1 och 10.

 

1. []

2. []

3. []

4. []

5. []

6. []

7. []

8. []

9. []

10. [X]

 

Det var värst vad folk har hängt upp sig över det här trots att jag förklarat vid åtminstone 4 tillfällen. Eller är jag verkligen så kass på att förklara min ståndpunkt?

 

Allt jag ville ha var en kul tråd där folk kunde lufta sina aggressioner mot pöbelns idiotiska beteenden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kämpar för att få in Jennez i tråden? :twisted:

 

Och här kommer skåningen som ett spjut! (eller kanske snarare en kula)

 

Pizza med börnesås är fan religion! Det, och att man inte bör släppa fram folk med minimalt antal varor i kön när man själv är småbarnsfarsa och köper 10 flak barnmat och 20 balar blöjor är det enda jag motsätter mig.

 

Visst finns det störda människor i vårt samhälle som exempelvis står till vänster i rulltrappor kör för sakta i fel fil m.m men jag skulle nog tillskriva 90% av all vardagsstörighet till främst två grupper; barnfamiljer och pensionärer. Pensionärerna kan jag ändå förstå - de kan ju vara dementa eller bryta lårbenshalsen för minsta yttre påverkan. Att de tar det lilla lugna med det mesta är väl ok, om än störigt om man själv har bråttom.

Barnfamiljer däremot är en helt annan femma. Det verkar finnas någon gen som triggar igång nyblivna morsor och farsor. Det finns något motsägelsefullt i det helt vettlösa revirtänkandet kring köer, barnvagnar och trottoarer medan man samtidigt mentalt försöker knuffa in alla i ens bajsluktande sfär för att man ska vara så välinformerad om ens avkomma som möjligt.

TF är nötexemplet. Kolla bara på hans avatar. Det är ett rent skryt om att han öht vet hur man gör barn. Hade ungen gjort något spektakulärt hade jag fattat det men den ser inte som den har gjort mer än att skita ner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TF är nötexemplet. Kolla bara på hans avatar. Det är ett rent skryt om att han öht vet hur man gör barn. Hade ungen gjort något spektakulärt hade jag fattat det men den ser inte som den har gjort mer än att skita ner sig.
Men du har ju rätt! Ja, om hennes prestationer iaf.

 

Men skryt, mjae, sambon är, bland annat, utbildad fotograf, och jag tycker bilden är rätt fin?

 

Håller med dig till fullo om barnfamiljer men slår ifrån mig att jag skulle tillhöra denna barnvagnsmaffia som gör sitt yttersta för att förpesta din tillvaro.

 

Höger, vänster, rock'nroll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag ville ha var en kul tråd

 

Du har lyckats. Den här tråden är rolig. Har aldrig provat pizza med b-sås, men pizza är gott och även b-sås, så det borde kunna bli minst lika gott som korv med glass och polkagris, eller en potatismos-strut med chokladsås.

Popcorn med kalles kaviar och råa ägg har jag testat, men det var mest för att undersöka omgivningens reaktioner.

 

Jag lovar att testa pizza med b-sås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är folk funtade som..

 

- envist vidhåller att "djur är lika mycket värda som människor".

 

- tycker att insatta personers åsikter i en fråga inte är värda mer än oinsattas och att en diskussion mellan en uppenbar idiot, som är helt oemottaglig för fakta, och en smart person med välavvägda argument är "givande".

 

- inte följer några som helst nyheter om vad som händer i världen och verkar leva lyckligt i sin ignorans men ändå trycker hårt på sin rätt att bestämma över andra människors liv medelst demokrati.

 

- tittar på trädgårds- och/eller byggprogram på tv. SERIÖST, VAD FAN ÄR FELET MED ER????

 

- endast läser deckare av valfri generisk "författare" i ropet.

 

- löser sudoku

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder bankomaten som att det var första gången i livet. Hjärnan går lika trögt som knapptryckningarna, sen stå kvar i 15sek och kolla på kvittot och sen gå iväg åt motsatt håll rätt in i kön utan uppsikt som bara blivit längre...

Som dessutom blir överraskade över att det är deras tur efter att ha köat i 5 minuter. DÅ plötsligt ska plånboken/portmonän letas fram. H*n har för i helvete haft 5 minuter på sig att plocka fram den! Ibland är det tur att man inte bär revolver...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag hur folk är funtade som:

 

- står vid kassan/busschauffören etc. och inväntar summan de ska betala och därefter börjar leta efter plånboken i väskan.

 

- vid möte/lektion får en pappersbunt som ska skickas runt och de börjar läsa igenom översta pappret istället för att ta ett och skicka bunten vidare.

 

- anser att väjningsplikten vid övergångsställe innebär att man inte behöver titta sig för, utan man kan bara gå.

 

- har fått barn och tror att alla är lika intresserade av att höra hur livet förändras och att folk utan barn inte kan förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...