Gå till innehåll

Ibland undrar jag hur folk är funtade som...


TotalFarsa

Recommended Posts

  • Svars 152
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popcorn med kalles kaviar och råa ägg har jag testat

 

Vilka matkänslor av äckel jag fick, vad tyckte du om din kompott?

 

 

Jag lovar att testa pizza med b-sås!

 

Ifall det är oxfilé på pizzan blir det bättre, jag tar väl oftast inte bea på pizza, men det kan vara en njutning ibland :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag hur folk är funtade som:

 

 

- vid möte/lektion får en pappersbunt som ska skickas runt och de börjar läsa igenom översta pappret istället för att ta ett och skicka bunten vidare.

 

- har fått barn och tror att alla är lika intresserade av att höra hur livet förändras och att folk utan barn inte kan förstå det.

 

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- - använder ordet "dem" istället för de/dom

 

 

Vet inte om någon annan skrivit det här, but jag tror nog att du brister lite i grammatiken.

 

"De", och "dem" är båda korrekta användningsformer, fast i olika sammanhang.

 

Ett exempel är De slog dem.

 

"Dom" däremot är väl mer talspråk som på senare tid börjat accepteras som giltig form för "De", främst i viss skönlitteratur, fast inte i finare akademisk skrift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några fler funderingar,

 

SOM:

 

Kör om och saktar ner precis när de kört om så att man blir tvungen att tvärnita för att inte hamna i arslet på dom.

 

Gasar på utav bara fan innan en korsning för att sedan stå där och titta i en timme för att vara säker på att ingen kommer.

 

Kör på vänster sida pga parkerade bilar på deras sida och ger blanka fan i mötande trafik.

 

Som istället för att köra när de har högerregeln på sin sida och ingen trafik istället ställer sig och väntar in trafiken för att sedan köra ut precis när man är framme.

 

Alla mongon som åker mot rött.

 

Som vinner 11miljoner, torskar 1 miljon och anser att de är helgula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur är folk funtade som..

 

 

- tycker att insatta personers åsikter i en fråga inte är värda mer än oinsattas och att en diskussion mellan en uppenbar idiot, som är helt oemottaglig för fakta, och en smart person med välavvägda argument är "givande".

 

Medhåll. Och som dessutom kritiserar en och frågar vad man har för 'människosyn' om man ställer krav på idioterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du lura i oss att du hade haft den avataren om det hade varit någon annan random unge på bilden? Nigga please.
Jamen ok då! Jag gillar mitt barn. Folk, över lag, väljer avatarer som de på något sätt tycker avspeglar dom. Så även jag.

 

Seriously?
Jamenlevelförtusan! Tack för att du hittade den ;-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland undrar jag hur folk är funtade som...

 

...Alltid väntar med tentaplugg, PM och för all del även hemtentor tills dagen/natten innan inlämning/tentamenstillfälle.

 

...är byggarbetare och tycker det är riktigt skönt att borra mellan halv åtta och tio på morgonen i bostadsområden för att sedan inte låta ett dugg resten av dagen.

 

...tycker om Carolina Klüft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...