Gå till innehåll

Allt om att limma på brudar


JohnH

Recommended Posts

Enklaste sättet att ragga är att agera med bra självförtoende och självdistans oavsett om det är påklistrat eller äkta, eller med hjälp av lite alkohol. Alltså inget skryt utan att prata med henne utan att vara blyg samt att säga saker som du står för utan att be om ursäkt för att du finns.

 

Sen att verka intresserad och kallprata lite gör väl också sitt. Utseende spelar mindre roll, viktigare att man får tjejen att se sig "sedd" eller utvald på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enklaste sättet att ragga är att agera med bra självförtoende och självdistans oavsett om det är påklistrat eller äkta, eller med hjälp av lite alkohol. Alltså inget skryt utan att prata med henne utan att vara blyg samt att säga saker som du står för utan att be om ursäkt för att du finns.

 

Sen att verka intresserad och kallprata lite gör väl också sitt. Utseende spelar mindre roll, viktigare att man får tjejen att se sig "sedd" eller utvald på något sätt.

 

Håller med, speciellt på krogen eller någon fest, oftast där man har lite alkohol i sig. Där kvittar utseendet nästan helt när man tar kontakt med nytt folk av motsatt kön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kan ligga någonting i det...

Men varför är det alltid killen som måste sköta raggandet?

Det är ögonkontakten och leendet som oftast inleder raggandet och därför är det fel som du menar att killen alltid sköter raggandet.

Märker du att en tjej tittar på dig och ler så är hon oftast interesserad av att bli uppraggad. I alla fall om det är en okänd som du möter på krog. Om du bara vet detta så borde du kunna få ett tillräckligt starkt självförtroende att du lyckas föra skutan i hamn.

Sedan håller jag med om att initiativet till fysisk samvaro, kyssar, smekningar osv oftast förväntas att tas av killen pga sociala normer. När man väl fått ögonkontakt så kan man göra det som känns rätt utan att det brukar vara några problem så länge man är glad och mår bra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stor humor att tråden "Allt om att limma på brudar" är två sidor (kanske tre nu iofs) lång efter två veckor! :mrgreen: Men hey, vad ska ett gäng bleka pokernördar som vi ha för tips till varandra egentligen?

 

Jag tänkte EXAKT samma sak när jag såg att den blivit bumpad :D

 

Tror tjejer tänder på en BRA nivå av självsäkerhet. Arroganta as får inte vettiga brudar, och weak-tighta loosers får inga heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..viktigare att man får tjejen att se sig "sedd" eller utvald på något sätt.

 

Blev det väl lite fel kanske. Är ju knappast ovanligt att tjejer blir "sedda" aka raggade på, speciellt om dom är attraktiva. Då har du betydligt större chans om du kan få henne attraherad av dig innan du visar något som helst intresse för henne. Mao, prata med hennes fula kompis eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är larvigt med personer som är sjukt överkritiska till "the game". Det fungerar på många olika nivåer. Det inkluderar allt från avancerade saker som att läsa av detaljer i kroppsspråket till "enkla" saker som att helt enkelt gå fram till tjejer på klubben istället för att sitta vid ett bord med polarna hela kvällen. Det är svårare än det låter, jag tror inte en enda person i den här tråden (inklusive mig) vågar gå fram till vilken tjej som helst i vilken situation som helst och visa intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå The Game och de där killarna osm fick lite uppmärksamhet för sitt företag där de lär losers att få kontakt med kvinns.

 

Samtliga mina tjejbekanta är rörande överens om att The Game en patetisk sörja och att de skulle garva läppen av sig om någon snubbe kom fram och körde denna apporach.

 

Vafan har hänt med att bara ha lite cohones och vara lite framåt och säga det man tycker och tänker? För det är vad som funkar...

 

Ändå funkar det...

 

Det är ju självklart att tjejer säger att det inte funkar de vill ju inte framstå som att de är lätta att manipulera. Rätt genomfört och inövat så funkar detta bra mycket bättre än hur en random kille beter sig när han försöker ta kontakt med kvinnor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är larvigt med personer som är sjukt överkritiska till "the game". Det fungerar på många olika nivåer. Det inkluderar allt från avancerade saker som att läsa av detaljer i kroppsspråket till "enkla" saker som att helt enkelt gå fram till tjejer på klubben istället för att sitta vid ett bord med polarna hela kvällen. Det är svårare än det låter, jag tror inte en enda person i den här tråden (inklusive mig) vågar gå fram till vilken tjej som helst i vilken situation som helst och visa intresse.

 

 

 

TRUE THAT.....

 

jävligt bra sammanfattning,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå funkar det...

 

Det är ju självklart att tjejer säger att det inte funkar de vill ju inte framstå som att de är lätta att manipulera. Rätt genomfört och inövat så funkar detta bra mycket bättre än hur en random kille beter sig när han försöker ta kontakt med kvinnor.

Om du pratar generellt så kan du väl ha rätt, det enda jag sagt är att det inte funkar på mina tjejkamrater. Om du inte tror mig så fine, det gör inget.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du pratar generellt så kan du väl ha rätt, det enda jag sagt är att det inte funkar på mina tjejkamrater. Om du inte tror mig så fine, det gör inget.

 

Jag säger inte att de ljuger men bara för att de säger så betyder inte att det inte skulle fungera på dem också. Jag tvivlar på att de är särskilt insatta gällande detta. De har väl mest hört lösryckta citat från boken antar jag. Det är ju ingen "rocket science" direkt utan det mesta är självklarheter gällande umgänge med andra människor. För vissa kommer allt detta naturligt medan andra behöver lite hjälp på traven...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TotalFarsa, jag säger inte att det funkar på dina tjejkompisar, men hur kan du veta att det inte funkar på dem? Jag antar att du antingen måste ha (1) testat det på dem eller (2) tagit deras ord för det. Ingen av de metoderna är ett särskilt säkert sätt att utesluta att det fungerar. (1) Du kan vara en dålig pick up artist och (2) de lär ju inte själva veta att det funkar på dem om det nu skulle vara så att det faktiskt funkar (dvs oavsett om det funkar på dem eller ej, så kommer de säga att det inte funkar, vilket innebär att deras påstående inte kan tas till intäkt för nånting).

 

Jag har inte läst de aktuella böckerna, och har egentligen bara läst rätt sparsamt om dem. Men utifrån det jag läst/hört så verkar det vara vettiga idéer som framförs i dem. Men det beror lite på vilken typ av tjej man har att göra med. För toppskiktet, som får 100-tals mer eller mindre explicita erbjudanden varje dag, så måste man skilja sig ur mängden. "Vilka vackra ögon du har" kommer inte att köpa dig en plats i hennes hjärta, för det får hon höra varje dag.

 

Men med andra tjejer räcker det med att vara dig själv, vara avslappnad och behandla henne med respekt. Det är den typen av "ragg" jag föredrar egentligen. Det är mer långsiktigt och mer äkta, och jag vill gärna påstå att jag är sådan som person.

 

Det egna självförtroendet är nyckeln till allt, oavsett vilket. Man får sjukt mycket gratis genom att lägga idéer som att man skulle tillhöra en viss "liga" åt sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du pratar generellt så kan du väl ha rätt, det enda jag sagt är att det inte funkar på mina tjejkamrater. Om du inte tror mig så fine, det gör inget.

 

Nästan varenda man som blivit bedragen, trodde inte att just hans tjej...

 

Nästan ingen man (eller kvinna) använder sig av av äktenskapsförord vid giftermål.

 

Nästan alla VET hur sin partner fungerar och är, samt kommer att förbli.

 

 

ROFL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något som är skrattretande så är det väl ändå att folk har åsikter om mina kamrater utan att ha den minsta aning om hur de är funtade. Inte för att vara elak men det är ganska patetiskt.

 

Problemet är att du och dina kamrater är lika kunniga inom detta ämne som en person är inom poker efter att endast ha läst pokerhandboken av Glimne. Det har ingenting att göra med några enkla ABC trix som kan fungera eller inte fungera. Det är lite mer avancerat än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla brudar e horor de e bara en fråga om pris :)

 

Du bor i sthlm ser ja..;-)

 

 

Är det något som är skrattretande så är det väl ändå att folk har åsikter om mina kamrater utan att ha den minsta aning om hur de är funtade. Inte för att vara elak men det är ganska patetiskt.

 

dina kamrater skiljer sig från de övriga tre miljarder kvinnor på jorden? Vet inte vad som beskriver detta bäst, skrattretande, patetiskt, naivt..och nej, jag försöker inte heller vara elak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...