Gå till innehåll

Gemensam dagbok @ 0.50/1 kr Svenska Spel


IBetUFold

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej alla, här e två händer jag undrar över....

2 händer

Hand ett är inget snack om, du har 100bb och kan knappt hoppas på en bättre flop. Jag synar 100%. Jag tycker hans push luktar set, även fast han inte hade det men ändå :P

 

Andra handen är värre men jag lägger faktistk den på turn, även fast du kanske leder stort har jag svårt att se ngn betala av där med 4 i en stege. Om du absolut vill spela tycker jag att du ska ställa turn men jag tror inte du får syn av sämre händer spec ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår hade jag Kn10o, jag synar en höjning på 4:- floppen kommer Kn106 regnbåge. Höjaren satsar typ 5:- Jag höjer till 15:- han går AI och jag synar.

 

Jag är rätt nöjd med detta då han knappast har 1010 el KnKn.

 

Turn kommer D och river A, Han visar KKn och träffar runner runner stege. Sant är att även en kung hade gett honom potten.

 

Min undrar är nu, hur stor favorit var jag?

 

Jag: Kn10 Floppen: alltså Kn106 och han hade: KKn ?

 

MVH

Åttan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kungarna är hans största "outs", tre kungar gånger två gator är ca 12%.

Runner runner är sisådär 1%

 

Har drar ut dig ca 13% av gångerna.

 

(Men det är ju en efterhandskonstruktion när man vet facit, när du är i handen så kan du ju aldrig släppa för normala stackar. Så spelet är rätt)

 

Clueless

 

 

 

Igår hade jag Kn10o, jag synar en höjning på 4:- floppen kommer Kn106 regnbåge. Höjaren satsar typ 5:- Jag höjer till 15:- han går AI och jag synar.

 

Jag är rätt nöjd med detta då han knappast har 1010 el KnKn.

 

Turn kommer D och river A, Han visar KKn och träffar runner runner stege. Sant är att även en kung hade gett honom potten.

 

Min undrar är nu, hur stor favorit var jag?

 

Jag: Kn10 Floppen: alltså Kn106 och han hade: KKn ?

 

MVH

Åttan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår hade jag Kn10o, jag synar en höjning på 4:- floppen kommer Kn106 regnbåge. Höjaren satsar typ 5:- Jag höjer till 15:- han går AI och jag synar.

 

Jag är rätt nöjd med detta då han knappast har 1010 el KnKn.

 

Turn kommer D och river A, Han visar KKn och träffar runner runner stege. Sant är att även en kung hade gett honom potten.

 

Min undrar är nu, hur stor favorit var jag?

 

Jag: Kn10 Floppen: alltså Kn106 och han hade: KKn ?

 

MVH

Åttan

 

Skaffa Pokerstove. Ett gratisprogram där du kan göra analyser av bl.a. ovanstående situation. Tror t.ex. att jag hittade en äkta slantsingling med :6c::4c: mot :Ad::Td: med brädan :Tc::6d::4d:. Jag hade :6c::4c:,all-in på floppen och jag kåkade på turn och min hand stod efter river denna gång.

 

Pokerstove om din hand:

 

 

************************************

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.234 secs 4,230 games/sec

 

Board: Jh Ts 6c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 71.313% 71.31% 00.00% 706 0.00 { JdTh }

Hand 1: 28.687% 28.69% 00.00% 284 0.00 { KcKd }

 

 

---

 

 

Tror att det som Cluelessrookie inte tar med i sin beräkning är att brädan kan para sig så att kungarna bildar högre tvåpar.

 

 

Edit Bloop är vimsig i huvudet. (who's the cluelessrookie now eh?:ola: )

Text results appended to pokerstove.txt

 

990 games 0.234 secs 4,230 games/sec

 

Board: Jh Ts 6c

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 71.313% 71.31% 00.00% 706 0.00 { JdTh }

Hand 1: 28.687% 28.69% 00.00% 284 0.00 { KcKd }

 

 

---

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa i min edit och även i det första inlägget, jag spelar inte allt för djupstackat (lämnar i regel bordet när jag har 200BB plus, bli inte sur på mig om jag drar), jag lämnar ofta även en som jag anser e fisk bara för att jag och djupstackat är inte allt för bra vänner.

.

 

Alltid bra att ha koll på sina svagheter vad gäller djupa stackar etc. Djupa stackar är bara bra om man tror sig vara bättre postflop mot andra spelare som också spelar med djupa stackar. Jag vill gärna tro det om mig själv på denna nivå eller åtminstone jobba på att bli det allt eftersom.

 

Man får ju gå och komma precis som man vill vid pokerborden på nätet och jag blir sällan upprörd över rat-holing. Live med polarna känns det dock minst sagt lite fisigt att dra en hit 'n' run vid sjutiden på fredagkväll efter en halv öl. 8-)

 

Min "read" på dig är att du spelar lite för många händer och synar lite mkt preflopp ungefär annars ok aggro postflop. .

 

Hehe, det är något annat än hur det var när jag lirade fullring. Verkar som om jag har öppnat upp mitt spel lite väl mycket. Ska i första hand försöka eliminera synandet preflop ur position med unsuited connectors och liknande skräphänder. Det verkar definitivt vara en läcka i mitt spel när jag tittar i Pokertracker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med Starvin angående hand 2.

I hand 1 så är det jättestor tomteluva som not på FI. Spela JackVegas med AKs......:lol:

(Men Leffe.....HÖJ på knappen med 78s, limpa inte - på knappen skall man kasta eller höja imo)

 

Clueless

Jag håller med dig i teorin ang. höja 78s på knapp men bara på högre nivåer när folk kan respeketera ens höjningar. När dumma Fi synar med din raise med Q7 och K7 osv och även fortsätter syna ner med minsta träff på flop så lönar det sig inte att höja spekulativa händer imo. Men på högre nivå självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig i teorin ang. höja 78s på knapp men bara på högre nivåer när folk kan respeketera ens höjningar. När dumma Fi synar med din raise med Q7 och K7 osv och även fortsätter syna ner med minsta träff på flop så lönar det sig inte att höja spekulativa händer imo. Men på högre nivå självklart.

Höj! Du säger emot dej själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en mini comeback igår, spelar just nu NL50 på carlospoker på stejk men var sugen på att testa det lite mer lösa spelet på svs som jag saknar lite grann. Och inte blev man besviken heller :)

 

 

 

 

 

 

Hand 1: lol :)

 

***** Hand 818202174 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 oktober 2008 02:01:53

Anna 59 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: sbjhmy (439.72)

Plats 4: lill-Britt (68.63)

Plats 5: mangebali (30.00)

mangebali lägg LM 0.50

sbjhmy lägg SM 1.00

** Giv **

sbjhmy [:Jd:, :Js:]

lill-Britt [N/A, N/A]

mangebali [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

lill-Britt Lägg

mangebali Syna 1.00

sbjhmy Höj till 5.00

mangebali All-in 30.00

sbjhmy Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [:8h:, :3c:, :Tc:]

*** Turn(Board): *** : [:8h:, :3c:, :Tc:, :8c:]

*** River(Board): *** : [:8h:, :3c:, :Tc:, :8c:, :Ac:]

*** Showdown *** : Rake: 1.49 Totalpott: 58.51

sbjhmy Lägger mig Vinst: 0.00

lill-Britt Lägger mig Vinst: 0.00

mangebali [:9d:, :2c:] Färg med ess i topp Vinst: 58.51

 

 

 

Hand 2: Synar vi denna?

 

***** Hand 818202553 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 3 oktober 2008 02:02:37

Anna 55 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: ukraine (22.90)

Plats 2: xork (89.61)

Plats 3: TURKISH II (58.54)

Plats 4: sbjhmy (315.15)

Plats 5: jahej!!!! (13.20)

sbjhmy lägg LM 0.50

jahej!!!! lägg SM 1.00

** Giv **

ukraine [N/A, N/A]

xork [N/A, N/A]

TURKISH II [N/A, N/A]

sbjhmy [:Qs:, :Ks:]

jahej!!!! [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ukraine Lägg

xork Lägg

TURKISH II Syna 1.00

sbjhmy Höj till 4.00

jahej!!!! Lägg

TURKISH II Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [:3h:, :Td:, :9h:]

*** Bet Runda 2 ***

sbjhmy Satsa 6.75

TURKISH II Syna 6.75

*** Turn(Board): *** : [:3h:, :Td:, :9h:, :Qd:]

*** Bet Runda 3 ***

sbjhmy Satsa 18.00

TURKISH II Syna 18.00

*** River(Board): *** : [:3h:, :Td:, :9h:, :Qd:, :8s:]

*** Bet Runda 4 ***

sbjhmy Passa

TURKISH II All-in 29.79

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, för de händer du sedermera vinner genom att cbetta floppen när du missar "vinner du inte" då du blir nersynad av svaga, men bättre händer.

 

Det du "tjänar" på med spekulativa händer är ju dels när du får in en flyt träff men även också att du kan plocka potten mot 1 eller kanske 2 fi på flop genom ett cbet då de oftast missat åtminstonde top par på floppen. Men då du blir nersynad av "alla" händer så försvinner (eller iaf förminskas) den möjligheten.

 

Är du med på hur jag tänker, Fi är för dum för att fatta att det är en läcka att syna med Q4 när en motståndare höjer preflop. Och är sedermera för dum för att lägga den när floppen kommer AQ7 och han åker på ett bet från motståndaren. (därför lönar det sig att spela och höja bra händer)

 

Därför så är det nöten att försöka se floppen så billigt som möjligt mot FI med spekulativa händer för raisen som dels skrämmer bort folk pre och även på flop fungerar inte. Så man vinner bara bär man träffar och då ska du se floppen billigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en hemmakväll med lite poker denna fredag.

 

Börjar otroligt dåligt och hamnar nere på 600 med min BR, som tur var lyckades jag på ett bord ta mig från 100 kr till 1000 kr :twisted: och jag slutade tillslut på några hundra plus och ett steg närmare PT3.

 

Ska nog in senare i natt och lite ohederligt försöka spela bort de fullas pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, för de händer du sedermera vinner genom att cbetta floppen när du missar "vinner du inte" då du blir nersynad av svaga, men bättre händer.

 

Det du "tjänar" på med spekulativa händer är ju dels när du får in en flyt träff men även också att du kan plocka potten mot 1 eller kanske 2 fi på flop genom ett cbet då de oftast missat åtminstonde top par på floppen. Men då du blir nersynad av "alla" händer så försvinner (eller iaf förminskas) den möjligheten.

 

Är du med på hur jag tänker, Fi är för dum för att fatta att det är en läcka att syna med Q4 när en motståndare höjer preflop. Och är sedermera för dum för att lägga den när floppen kommer AQ7 och han åker på ett bet från motståndaren. (därför lönar det sig att spela och höja bra händer)

 

Därför så är det nöten att försöka se floppen så billigt som möjligt mot FI med spekulativa händer för raisen som dels skrämmer bort folk pre och även på flop fungerar inte. Så man vinner bara bär man träffar och då ska du se floppen billigt!

Jag förstår ditt resonemang. Men om lösa motståndare viker när dom missar helt så vinner du på att höja eftersom det händer oftare än att dom träffar något. Då vinner du...säg 15BB istället för 4BB.

 

Det är snarare dom gånger du limpar - träffar halvbra eller bra drag som du blir nersynad av dina semibluffar eller mellanpar. Höjer du pre har du för det första mycket större möjlighet att vinna en "större pott" direkt på floppen samt en jättebra möjlighet att vinna en riktigt stor pott när du träffar tungt och fi träffar bra i form av 2-par eller set tex.

 

Kolla dina PT stats. Jag har i vart fall mycket högre winrate dom gånger jag höjt mina sc än när jag inte höjt dom.

 

Jag skall tillägga att jag inte alltid höjer dom, det beror mycket på omständigheterna men jag vinner mer med dom när jag höjt pre enligt mina stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår ditt resonemang. Men om lösa motståndare viker när dom missar helt så vinner du på att höja eftersom det händer oftare än att dom träffar något. Då vinner du...säg 15BB istället för 4BB.

 

Det är snarare dom gånger du limpar - träffar halvbra eller bra drag som du blir nersynad av dina semibluffar eller mellanpar. Höjer du pre har du för det första mycket större möjlighet att vinna en "större pott" direkt på floppen samt en jättebra möjlighet att vinna en riktigt stor pott när du träffar tungt och fi träffar bra i form av 2-par eller set tex.

 

Kolla dina PT stats. Jag har i vart fall mycket högre winrate dom gånger jag höjt mina sc än när jag inte höjt dom.

 

Jag skall tillägga att jag inte alltid höjer dom, det beror mycket på omständigheterna men jag vinner mer med dom när jag höjt pre enligt mina stats.

 

Instämmer.

 

Fördelen med att raisa t.ex. lägre SC på 0.5071 är ju också att FI nästan aldrig räknar med att du ska sitta på den handen om du höjer.

 

Tycker inte 0.50/1 spelarna är SÅ dåliga att dom inte tänker över huvudtaget.

 

Hepp, nu är det dags för en joint och lite kaffe för sedan ytterligare lite grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta. Inte illa menat

Men hur f-n tror du någon ska orka läsa igenom alla, hålla koll på vilken som är vad, och sen ge en vettig analys av allihop. Helst då i kronologisk ordning förstås?

 

Ett par i taget underlättar "lite"

 

lol har du problem att hålla koll på 3+4 händer måste det vara en jävla smörja med alla markerstaplar runt pokerborden ;)

 

Dessutom så är inte alla händer för analys, några är för nöje att lola åt. Typ 2-3st som går att analysera :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol har du problem att hålla koll på 3+4 händer måste det vara en jävla smörja med alla markerstaplar runt pokerborden ;)

 

Dessutom så är inte alla händer för analys, några är för nöje att lola åt. Typ 2-3st som går att analysera :D

Jag tror han syftar merpå att man knappt orkar läsa igenom ditt superlånga inlägg med bara HH... för boring... välj ut max tre liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade fredag eftermiddag med resultatet -120 på 6 timmar eller så. En jobbig session där jag långsamt klättrade uppåt genom att vinna små och medelstora potter för att sedan åka på tunga beats i de potter som verkligen avgör om passet blir riktigt lyckat eller inte. Exempelvis så tappade jag en stor pott mot JJ med :Kd::Jd: med floppen :9s::Tc::Qg: då en knekt föll på turn å brädan parade sig på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...