Gå till innehåll

Gemensam dagbok @ 0.50/1 kr Svenska Spel


IBetUFold

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Här är en hand som jag spelade för ett tag sedan och som jag har funderat på länge. Vad fan sitter de på här :S? Det enda jag kan komma på är jj och något random mellanpar?

 

 

***** Hand History for Game 743376915 *****

$0.5/$1 NL Texas Hold'em - Friday, July 11, 08:13:50 ET 2008

Table Anna 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: boko6 ( $43.96 )

Seat 2: Pokermicke ( $205.98 )

Seat 3: TTxect ( $200 )

Seat 4: nille5 ( $61.36 )

Seat 5: nackros ( $22.38 )

Pokermicke posts small blind [$0.5].

TTxect posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to TTxect [ Kd Kc ]

nille5 calls [$1].

nackros is all-In.

boko6 calls [$22.38].

Pokermicke calls [$21.88].

TTxect calls [$21.38].

nille5 calls [$21.38].

** Dealing Flop ** [ 5c, Tc, 2s ]

Pokermicke checks.

TTxect is all-In.

nille5 folds.

boko6 is all-In.

Pokermicke folds.

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ Qs ]

TTxect shows [ Kd, Kc ] a pair of kings.

TTxect wins $156.04 from side pot#2 with a pair of kings.

TTxect wins $41 from side pot#1 with a pair of kings.

TTxect wins $109 from the main pot with a pair of kings.

Game#743377137 starts.

#Game No : 743377137

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en hand som jag spelade för ett tag sedan och som jag har funderat på länge. Vad fan sitter de på här :S?

 

***** Hand History for Game 743376915 *****

$0.5/$1 NL Texas Hold'em - Friday, July 11, 08:13:50 ET 2008

Table Anna 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: boko6 ( $43.96 )

Seat 2: Pokermicke ( $205.98 )

Seat 3: TTxect ( $200 )

Seat 4: nille5 ( $61.36 )

Seat 5: nackros ( $22.38 )

Pokermicke posts small blind [$0.5].

TTxect posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to TTxect [ Kd Kc ]

nille5 calls [$1].

nackros is all-In.

boko6 calls [$22.38].

Pokermicke calls [$21.88].

TTxect calls [$21.38].

nille5 calls [$21.38].

** Dealing Flop ** [ 5c, Tc, 2s ]

Pokermicke checks.

TTxect is all-In.

nille5 folds.

boko6 is all-In.

Pokermicke folds.

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ Qs ]

TTxect shows [ Kd, Kc ] a pair of kings.

TTxect wins $156.04 from side pot#2 with a pair of kings.

TTxect wins $41 from side pot#1 with a pair of kings.

TTxect wins $109 from the main pot with a pair of kings.

Game#743377137 starts.

#Game No : 743377137

 

Ganska irrelevant. Med de stackarna på denna nivå och med tanke på att de synar bort större delen av den pre är nog deras range maximal. Mer relevant är väl frågan varför du synar bakom med KK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska irrelevant. Med de stackarna på denna nivå och med tanke på att de synar bort större delen av den pre är nog deras range maximal. Mer relevant är väl frågan varför du synar bakom med KK?

 

Eftersom jag postade den här handen nästan enbart för att få en diskussion om vad de kunde ha så är väl den frågan 100 % relevant? Just det faktum att potten är så stor pre och att ingen träffar vare sig flopp eller turn bättre än kk fick mig att fundera.

Varför jag kallsynar med kk vet nog ingen, allra minst jag själv. Kanske är jag bara en liten fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Senaste session -230 efter en otrolig tillbaka grind kämpning på slutet, tror inte jag vann en enda pott på över 50 under hela session men förlora desto fler på badbeats...

 

Jag lyckades såsmåning om reducera dagens minus till minus 88 efter ett par timmar grind till.

 

Jag trodde att oturen hade gått för dagen, mer otur ska jag väll inte få... men det är ju klart att FI träffar sin 7 outare på river, jag kände på mig att FI hade en sjua när han syna på turn men att han kallsynar K7of till en 4BB pre raise är ju lite svårt att sätta... 76, 87, 97 eller möjligen en fiskig syn med A7 från början, nej klart han har K7.... Detta var förövrigt första settet jag satte på typ 25 pocketpar eller så och första och enda kåken på en 1500 händer... snark...

 

 

***** Hand 803207786 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 september 2008 01:14:42

Anna 131 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: OscarGBG (72.74)

Plats 2: Casca71 (109.33)

Plats 3: Don Tozze (56.54)

Plats 4: ad84 (166.59)

Plats 5: tennpung (283.11)

ad84 lägg LM 0.50

tennpung lägg SM 1.00

** Giv **

OscarGBG [5s, 5h]

Casca71 [N/A, N/A]

Don Tozze [N/A, N/A]

ad84 [N/A, N/A]

tennpung [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

OscarGBG Höj till 4.00

Casca71 Lägg

Don Tozze Syna 4.00

ad84 Syna 4.00

tennpung Lägg

*** Flop(Board): *** : [5k, Knr, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

ad84 Passa

OscarGBG Passa

Don Tozze Passa

*** Turn(Board): *** : [5k, Knr, 7s, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

ad84 Satsa 6.50

OscarGBG Höj till 13.00

Don Tozze Syna 13.00

ad84 Lägg

*** River(Board): *** : [5k, Knr, 7s, 7h, Kr]

*** Bet Runda 4 ***

OscarGBG All-in 55.74

Don Tozze All-in 39.54

*** Showdown *** : Rake: 3.11 Totalpott: 121.47

OscarGBG [5s, 5h] Kåk Vinst: 0.00

Casca71 Lägger mig Vinst: 0.00

Don Tozze [7k, Kk] Kåk Vinst: 121.47

ad84 Lägger mig Vinst: 0.00

tennpung Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+600 sek på bara en halvtimmes spelande idag!

 

Har en total BR på 3425 kr, hade tänkt prova att gå upp till 1/2 när rullen nådde 4000 kr. Ska dock ta ut minst 2000 kr från rullen som ska hjälpa till att betala en Greklands semester med några kompisar.

 

Känns iaf bra att för första gången få känna på lite valuta för mitt spelande.

 

Så rullen kommer ner till ca 1425 kr, får fortsätta därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag postade den här handen nästan enbart för att få en diskussion om vad de kunde ha så är väl den frågan 100 % relevant? Just det faktum att potten är så stor pre och att ingen träffar vare sig flopp eller turn bättre än kk fick mig att fundera.

Varför jag kallsynar med kk vet nog ingen, allra minst jag själv. Kanske är jag bara en liten fisk.

 

Jo, jag förstod det men om FI's range är hela kortleken är det ju ingen idé att spekulera. Du borde ju ändå veta bäst vad de kan tänkas ha men jag skulle inte bli förvånad om händer som J3 dyker upp hos 2-3 st.

 

Du borde ju också veta bäst varför du synar med KK. Det jag ville säga egentligen är att det är dåligt men det har du nog listat ut såhär ett par månader senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades såsmåning om reducera dagens minus till minus 88 efter ett par timmar grind till.

 

Jag trodde att oturen hade gått för dagen, mer otur ska jag väll inte få... men det är ju klart att FI träffar sin 7 outare på river, jag kände på mig att FI hade en sjua när han syna på turn men att han kallsynar K7of till en 4BB pre raise är ju lite svårt att sätta... 76, 87, 97 eller möjligen en fiskig syn med A7 från början, nej klart han har K7.... Detta var förövrigt första settet jag satte på typ 25 pocketpar eller så och första och enda kåken på en 1500 händer... snark...

 

 

***** Hand 803207786 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 16 september 2008 01:14:42

Anna 131 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: OscarGBG (72.74)

Plats 2: Casca71 (109.33)

Plats 3: Don Tozze (56.54)

Plats 4: ad84 (166.59)

Plats 5: tennpung (283.11)

ad84 lägg LM 0.50

tennpung lägg SM 1.00

** Giv **

OscarGBG [5s, 5h]

Casca71 [N/A, N/A]

Don Tozze [N/A, N/A]

ad84 [N/A, N/A]

tennpung [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

OscarGBG Höj till 4.00

Casca71 Lägg

Don Tozze Syna 4.00

ad84 Syna 4.00

tennpung Lägg

*** Flop(Board): *** : [5k, Knr, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

ad84 Passa

OscarGBG Passa

Don Tozze Passa

*** Turn(Board): *** : [5k, Knr, 7s, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

ad84 Satsa 6.50

OscarGBG Höj till 13.00

Don Tozze Syna 13.00

ad84 Lägg

*** River(Board): *** : [5k, Knr, 7s, 7h, Kr]

*** Bet Runda 4 ***

OscarGBG All-in 55.74

Don Tozze All-in 39.54

*** Showdown *** : Rake: 3.11 Totalpott: 121.47

OscarGBG [5s, 5h] Kåk Vinst: 0.00

Casca71 Lägger mig Vinst: 0.00

Don Tozze [7k, Kk] Kåk Vinst: 121.47

ad84 Lägger mig Vinst: 0.00

tennpung Lägger mig Vinst: 0.00

 

Jag vet hur det kan vara när man äntligen floppar det där efterlängtade settet men beta flop och minihöj inte turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kul tråd, har läst hela nu på förmiddagen.

 

Satte in 1500 i början av juni, har nu 3300.

 

Spelar tre bord (de överlappar lite men inte så det stör, vill helst inte hamna på samma sida bordet på alla tre, då byter jag).

 

Spelar ej turbo, bara CG 05/1.

 

Tycker inte jag känner igen många namn i de givar som visats, spelar vi olika tider? Jag spelar mest kvällar från ca 10 till 1.

 

Hade som mål att gå upp när jag nådde 4500 men nu säger de i en annan tråd att det behövs minst 6000(?) Har provat 1/2, under 5 ggr, ligger något minus (under 100).

 

Tjänar man mer på att spela turbo, hinner man 3 bord då också? (fyra är inte aktuellt, skärmen är för liten)

 

Någon som spelat mot mig, statistik?

 

Ja, just det, höll på att glömma Pokertracker. Hur mycket kostar det? Är det värt pengarna? Vart hittar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertracker är lätt värt pengarna. Du kommer kunna täppa till luckor i ditt eget spel på ett ganska effektivt sätt.

 

Du bör ha runt 6000 om du inte har nån erfarenhet av nivån. Det är ändå bara 15 inköp, generellt brukar man gå upp till ny nivå när man har 30, men då är det här iofs 200bb. Men om du går upp vid 4500 om tappar 3 inköp så din rulle ligger på 3300 måste du antingen gå ner eller så kommer du att få dålig stabilitet i spelet. Var där själv för inte speciellt länge sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kul tråd, har läst hela nu på förmiddagen.

 

Satte in 1500 i början av juni, har nu 3300.

 

Spelar tre bord (de överlappar lite men inte så det stör, vill helst inte hamna på samma sida bordet på alla tre, då byter jag).

 

Spelar ej turbo, bara CG 05/1.

 

Tycker inte jag känner igen många namn i de givar som visats, spelar vi olika tider? Jag spelar mest kvällar från ca 10 till 1.

 

Hade som mål att gå upp när jag nådde 4500 men nu säger de i en annan tråd att det behövs minst 6000(?) Har provat 1/2, under 5 ggr, ligger något minus (under 100).

 

Tjänar man mer på att spela turbo, hinner man 3 bord då också? (fyra är inte aktuellt, skärmen är för liten)

 

Någon som spelat mot mig, statistik?

 

Ja, just det, höll på att glömma Pokertracker. Hur mycket kostar det? Är det värt pengarna? Vart hittar jag det?

 

Nick? Spelar du shorthanded eller fullring?

Personligen gillar jag inte turbo då jag tenderar att spela mycket sämre då jag inte kan tänka igenom mina beslut, men det är nog väldigt personligt vad som passar en bäst.

Pokertracker är vansinnigt nyttigt då man precis som balooo säger kan utveckla sitt spel mycket genom små analyser i efterhand.

Ses vid borden :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då undrar jag om det går fortare och/ eller lättare att tjäna på shorthanded än fullRING (inte rigg som jag skrev...) ?

 

Om jag hinner med 3 fullring (ej turbo), tjänar jag mer på 2 bord shorthanded förutsatt att jag plussar...

 

Jag tjänar definitivt bättre på shorthanded än på fullring då man ofta kan köra över borden på 0.5/1 sh. På fullring är det mycket svårare att göra annat än att bara vänta ut nötterna och ta betalt.

Dessutom tycker jag att sh är så många gånger roligare än fr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kul tråd, har läst hela nu på förmiddagen.

 

Satte in 1500 i början av juni, har nu 3300.

 

Spelar tre bord (de överlappar lite men inte så det stör, vill helst inte hamna på samma sida bordet på alla tre, då byter jag).

 

Spelar ej turbo, bara CG 05/1.

 

Tycker inte jag känner igen många namn i de givar som visats, spelar vi olika tider? Jag spelar mest kvällar från ca 10 till 1.

 

Hade som mål att gå upp när jag nådde 4500 men nu säger de i en annan tråd att det behövs minst 6000(?) Har provat 1/2, under 5 ggr, ligger något minus (under 100).

 

Tjänar man mer på att spela turbo, hinner man 3 bord då också? (fyra är inte aktuellt, skärmen är för liten)

 

Någon som spelat mot mig, statistik?

 

Ja, just det, höll på att glömma Pokertracker. Hur mycket kostar det? Är det värt pengarna? Vart hittar jag det?

 

Varför inte köra miniview. Då klarar man lätt 5 bord på en laptop...kör 5 bord 5-manna och det hinner man med utan problem så 5 stycken fullring ska man väl klara, tycker tom att det går rätt segt.=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen förklara för en novis, vad betyder 33/6 (eller vad det nu var för siffror jag precis läste) ?

 

Och hur får man till Miniwiev (stavningen känns inte rätt) ?

 

MVH

 

Åttan

 

Det betyder att du spelar 33% av dina händer och att du höjer 6%. Det är ganska horibla stats men det är troligtvis ändå vinnande på 0.5/1 fullring.

 

Miniview får du fram genom att kryssa i "Starta i minivy" i lobbyn (alldeles till vänster om "ställ dig i kö-knappen"). Detta måste ske innan du öppnar ett bord eftersom genierna som utvecklat programvaran verkar tycka att detta är optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...