Gå till innehåll

x bb djupt?


dafvor

Recommended Posts

Hejsan

 

Jag spelar mtts på Ladbrokes och på Stars. På ladbrokes ser jag alltför ofta

folk som djupt in it turneringarna raisar 4-6 gånger bb.

 

Ex. lår oss säga att blindsen är 300-600. allst höjer dom uppe det till 2400

eller 3600..

 

och det är även så senare på ft. ser VÄLDIGT ofta att folk höjer till

48k på blinds 6-12k.

 

Min fråga är .. varför gör folk det? Och nej..det är inte bara åsnor som gör det. Ser många väldigt duktiga mttspelare(på laddies) som tillämpar detta skitspel.

För när man kollar på Pstars så skulle det ju inte komma på fråga. Där är det oftast 3 bb om inte mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det trodde jag också. men när jag ser att spelare som daddymac, nebuchad och JAypez (men även 1 miljon noobs) gör det börjara jag fundera.

 

Laddies har ingen ante och stackarna är def inte (oftast) över 20-30 bb. tycker rent ut sagt att det gräsligt att höja så mkt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Är det inte så att de vill ha in så mycket pengar som möjligt pre mot fisk bara?

 

Helt ärligt, nej tror inte det. Jag spelade på ladbrokes innan och känner igen mig i det du skriver. Det jag tror spelarna saknar eller är sämre på än många spelare på tex stars, FT etc är postflop spel.

En bra MTT spelare raisar 2.5-3xBB efter dom tidiga blindsen enbart för att 1. sno blinds billigare 2. dom känner sig bekväma med postflop spel och 3. när dom har en bra hand får dom med sig sämre händer. Det finns såklart fler anledningar men detta summerar dom vanligaste.

Har inte spelat på Ladbrokes på länge men tror inte dom infört ante än så länge vilket innebär att dessa stora 4xBB raisar borde vara -EV så fort dom byter sajt. Dock är det säkert +EV på just ladbrokes eftersom färre spelare 3-bettar en 4xBB raise på just den sajten. Men sitter du och satsar 4xBB på FT blir du överkörd av raisar och allins.

Men svaret på din fråga är nej, om du följer dom bra spelarna på ladbrokes 100k GT så ser du att väldigt få, kanske tom ingen raisar 4xBB i senare skeden i turneringen, förutom dom sämre spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det trodde jag också. men när jag ser att spelare som daddymac, nebuchad och JAypez (men även 1 miljon noobs) gör det börjara jag fundera.

 

Laddies har ingen ante och stackarna är def inte (oftast) över 20-30 bb. tycker rent ut sagt att det gräsligt att höja så mkt preflop.

 

Att daddymac bettar 4xBB kan ha och göra med att han multitablar massvis med turneringar samtidigt och helt enkelt inte vill få allt för mycket postflop problem med lägre raisar.

Om nebuchad raisar 4xBB så har han säkert ett skäl till det men det låter lite konstigt med tanke på hur bra spelare han är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Dom har AK och vill inte missa floppen utan tar hellre blindsen preflop.

 

Ja, att få syn av typ K7, A8 osv verkar ju vara heldumt eftersom du totalt krossar de händerna och har implicita odds mot dem.

 

Att daddymac bettar 4xBB kan ha och göra med att han multitablar massvis med turneringar samtidigt och helt enkelt inte vill få allt för mycket postflop problem med lägre raisar.

 

Eller bara eftersom han är sämst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...