Gå till innehåll

HU SvS 0,5-1 TPGK vs turnshove


bananuz

Recommended Posts

Vi har fajtats ett tag och fi har visat upp ett löst rätt slaskigt spel. Han höjer 4 ggr av 5 fr knappen, synar nästan alltid mina höjningar och har 3bettat fr SM ett antal ggr. Efter floppen får han oftast ett mkt mer passivt spel och synar ner väldigt tunt. Jag har dock även sett honom värdebetta väldigt tunt och bluffa vid flera tillfällen.

 

Min betsize på turn ser ju rätt skev ut men jag måste ha gjort det för att inducera bluff + få syn av händer vi leder stort över.

 

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 11, 2008 12:25:35 PM

Altman Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: HERO (477.90)

Plats 2: Bollen88 (148.16)

HERO lägg LM 0.50

Bollen88 lägg SM 1.00

** Giv **

HERO [10:club:, Kn:club:]

Bollen88 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 4.00

Bollen88 Höj till 14.00

HERO Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:]

*** Bet Runda 2 ***

Bollen88 Satsa 14.00

HERO Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:, 6:heart:]

*** Bet Runda 3 ***

Bollen88 Passa

HERO Satsa 28.00

Bollen88 All-in 120.16

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har fajtats ett tag och fi har visat upp ett löst rätt slaskigt spel. Han höjer 4 ggr av 5 fr knappen, synar nästan alltid mina höjningar och har 3bettat fr SM ett antal ggr. Efter floppen får han oftast ett mkt mer passivt spel och synar ner väldigt tunt. Jag har dock även sett honom värdebetta väldigt tunt och bluffa vid flera tillfällen.

 

Min betsize på turn ser ju rätt skev ut men jag måste ha gjort det för att inducera bluff + få syn av händer vi leder stort över.

 

 

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 11, 2008 12:25:35 PM

Altman Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: HERO (477.90)

Plats 2: Bollen88 (148.16)

HERO lägg LM 0.50

Bollen88 lägg SM 1.00

** Giv **

HERO [10:club:, Kn:club:]

Bollen88 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 4.00

Bollen88 Höj till 14.00

HERO Syna 14.00

*** Flop(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:]

*** Bet Runda 2 ***

Bollen88 Satsa 14.00

HERO Syna 14.00

*** Turn(Board): *** : [10:spade:, 5:diamond:, 9:club:, 6:heart:]

*** Bet Runda 3 ***

Bollen88 Passa

HERO Satsa 28.00

Bollen88 All-in 120.16

HERO ?

 

Som du säger spelar han massvis med händer . Alltså kan han ha vad som helst här. men AT är inte omöjligt . set ,56 ,9T osv.. Fold mot 0.5/1 fiskar . Finns bättre lägen o få in steken med. Check/AI säger mkt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort "?" till mina analyser ;-) , men om killen ofta spelar det bet-mönstret, kan man väl checka efter på turn och fånga en riverbluff istället.

Gratis-kort är inte roligt, men beslutet nu är ju skit-svårt. I princip slår du väl bara en bluff med den brädan? Möjligen slår du något stegdrag också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför spelar du JT på reraise? Problemhanden nummer ett. Om han betar om dig preflop mycket så varför kan du inte trycka tillbaka preflop istället och ta potten redan då(nu gissar jag på att du är passiv?)?

 

Du får nog lägga dig för det finns extremt många händer som slår dig. Dessutom har 87 prickat sitt stegdrag och inga färgdrag ligger ute så där finns inga blufflägen heller. Skulle vara QJ då och då sitter han ändå med 22-23%.

 

Varför inte checka turn? Vad är vitsen med din bet?

 

Känns som om du är utspelad av honom iaf ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för bra input. Den gemensamma uppfattningen verkar vara fold vilket jag håller med om. Tycker att jag spelade risigt och spelade bort mig själv och kunde inte sätta honom på en hand så jag synade, han visar upp TT för floppat set och jag drar dött. Tycker dock att fi spelade den bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

wtf, bollen88 är ju rena slaskmaskinen både pre och post vad jag kommer ihåg (spelat mot honom på högre nivåer). Betcall turn känns som en bra +EV linje då han kan ställa med overs eller overs+gutshot eller liknande idiothänder.

 

Reserverar mig för att han kan ha skärpt sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...