Gå till innehåll

NL - Träffa set i en raisad pott utan position?


Beachjohan

Recommended Posts

Kunde komma fram till följande strategier.

 

Betta in i raisarn - Hoppas han har något bra och raisar, blir pot commited och du dubblar

 

Checkraisar - Han kan mycket väl släppa AA men är han en loose spelare så

har han kanske inget ändå?

 

Checksyn - Hoppas han fortsätter betta på turn alt river.

 

Självklart beror det mycket på vem man möter, vad man har för image,

är det är en farlig flopp i överigt osv.

Någon som tänkt igenom lite mer än jag har som vill dela sina tankar?

 

Brännde mig precis mot en backdoor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är det ofta bättre att betta in i raisaren.

Men säg nu att man är mot en ganska duktig loose aggresive spelare.

 

Varför betta ur honom hur potten om hans hand inte är tillräckligt bra?

Då gäller det ju att få ur honom. Säger inte att checkraise är bäst.

Men kanske checksyn hoppas han bluffar igen på turn om inget farligt kort kommer.

 

 

brukar oftast också betta ut men försöker fundera på alternativa strategier och när de skulle kunna användas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man träffar set så är målbilden att få hela hans stack!

 

Det bästa kan vara att få han lite commited genom en checksyn och att betta ut på turn.

Man kan alltid hoppas att det kommer en knekt eller något liknande på turn.

Om man bettar då kan han få för sig att man satt topparet och han känner att han har en bättre hand.(kan alltid hoppas på att han sitter med KK eller liknande)

Då kan man nästan vara säker på att man får hela stacken. Men om brädan ser lite farlig ut på floppen så ska man betta hårt! Så att han inte får oddsen på sin sida att syna.

 

Jag är av den bestämda åsikten att det kan vara bra att slöspela set med ofarlig bräda lite nu och då.

Om han sätter tvåparet kan man få bra betalt(allt som oftast hela stacken.)

Samt att man blir inte så lättläst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst är det ofta bättre att betta in i raisaren.

Men säg nu att man är mot en ganska duktig loose aggresive spelare.

 

Beta ut. Hoppas på omslag. Syna. Checka turn. Låta honom beta och bli så commitad att han synar en all in. Det är i alla fall mitt standardspel i sådan lägen och jag tycker att det funkar OK. Checkraisen luktar för mycket styrka och ger fi chansen att dra sig ur tidigt utan att ha torskat allför mycket pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst SS2 så har jag de senaste två veckorna i stort set undantagslöst betat ut mina starka händer, t.ex. set, oavset om jag eller någon annan raisat preflop. Det här har minskat min förtjänst drastiskt. Tidigare spelade jag mycket "trixigare" med mina händer och fick ut mycket mer av dem, så för mig har det här funkat extremt dåligt. Det kanske funkar bättre på högre nivåer (jag spelar max 0.5/1) eller om man har en annan stil i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var lite det jag fundera över.

Mot en ganska duktig loose spelare som är aggro.

Som troligen kommer betta ut turn om man visar svaghet på floppen.

 

Aggro spelare gillar ju ofta att ha komandot och styra bettningen.

Väljer man att ta över den så finns ju channsen att han väljer att folda.

 

men visst är det ofta helt korrekt att betta ut.

 

Tror dock också det trixiga spelet kan vara bra ibland.

Med tanke på att det blir mycket deception i det spelet då man kan spela liknande med både drag och halvsvaga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst SS2 så har jag de senaste två veckorna i stort set undantagslöst betat ut mina starka händer, t.ex. set, oavset om jag eller någon annan raisat preflop. Det här har minskat min förtjänst drastiskt. Tidigare spelade jag mycket "trixigare" med mina händer och fick ut mycket mer av dem, så för mig har det här funkat extremt dåligt. Det kanske funkar bättre på högre nivåer (jag spelar max 0.5/1) eller om man har en annan stil i övrigt.

 

Antagligen är det tipset, vid raise preflop, bra för de flesta typer av spelare men då ingen raisat preflop känns det som att bara jaga iväg spelare om man inte har en image som väldigt aggresiv. Doyle skriver ju tipset utifrån det perspektivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...