Gå till innehåll

LillaMy sng dagbok, juli utmaningen avklarad


LillaMy

Recommended Posts

Hand 1. När jag sa att jag inte gillar synen så var det mest att jag inte ville ha en syn. Hade också synat i din situation där iom att jag pushade som chip 3;a och det i första hand mig du tävlar om vem som ska klara bubblan.

 

Hand 2. Här brukar jag vanligtvis inte ha jättebred range här eftersom de 2 små stackarna borde börja hitta en lite lösare syn här. Men iom att de två andra vid bordet var ultra tighta så hade jag definitivt ställt any-2, då du inte gärna kan syna speciellt brett om de övriga foldar. När väl han synar är det en instacall för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag spelade en ny kort session nu men avbröt den snabbt för jag var verkligen jätte kall. Det var inte mycket som gick min väg den här sessionen. Det blev 16 turneringar med 5 ITM varav 1 vinst. resultatet blev -$188. Jag avbröt tidigt p.g.a att det verkligen inte kändes bra det blir mer spel senare i kväll.

 

Jag tog inga HH's från sessionen, jag vill inte posta en massa bad beats och det hade det blivit om jag skulle tagit med några händer.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 141

ITM: 49

Tid spelad: 9h 44min

Inspelade Poäng: 4200

Resultat: $560

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det riktigt, riktigt tungt, jag förstår inte vad det är som händer. Det känns som att svackan jag kom in i, i förra utmaningen aldrig släpper. Jag fortsätter att vara så kall att det gör mig tokig. Det blir lite gnäll nu, så att känsliga läsare vet...

Jag tar två situationer ur två MTT som jag spelade, den ena var en turbo, det är ganska mycket lotto men det blev övervärde därför anmälde jag mig. Jag åker på bubblan med AA mot AK so träffar rr kungar, det var ju roligt grattis. Jag hade varit stor, stor chip leader annars.

Den andra MTT är en vanlig som jag åker några händer innan bubblan med KK mot AJ, han träffar så klart inte ett A det kan jag köpa utan jag åker på en gut shot som träffar på rivern med en av mina två resterande kungar.

 

Jag åker på så många beats nu och blir så innerligt trött på det så jag vet inte var jag ska ta vägen.

 

Jag skulle kunna fortsätta rabbla liknande händer i en evighet men det är inte särskilt kul att läsa så jag slutar med dessa. Jag hoppas verkligen att detta släpper snart för det är inte det minsta roligt längre känns som att jag varit kall i över 500 turneringar nu med några få bra dagar då jag i stället är galet het och träffar allt. Jag shark scopade runt lite och ser att det är ganska många regulars som normalt är vinnande som har haft det riktigt rufft på slutet. UkurainnyMax däremot kolla hans graf han drog in 7k på 200 turrar så jag antar att det är han som sitter på turen för tillfället.

 

Jag spelade 33 turneringar med 8 ITM varav 2 vinster. Resultatet blev -$612 och jag ligger back för första gången sedan dagboken startade.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 174

ITM: 57

Tid spelad: 12h 02min

Inspelade Poäng: 5260

Resultat: -$52

 

Jag hoppas verkligen att vi kan stryka minusteckent nästa session.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lång session avklarad, det var inte meningen att jag skulle sepla så länge men jag körde 100k garantin och åkte på plats 40. AK mot 55, Jag hade bara 5bb och satt i big blind så synen var enkel, synd att jag inte kunde träffa bara. Hur som helst så räddade den placerinen upp resultatet i en annars bedrövlig session. Jag har väldigt svårt att vinna nu och på grund av det har jag bestämt mig för att ta en break till slutet av veckan det är inget roligt att spela nu och det påverkar mitt spel väldigt mycket för jag tänker negativt hela tiden och blir väldit påverkad av utdragningarna som haglar tätt. Förmodligen är det inte så illa som jag upplever det för då hade resultatet varit mycket sämre. Men som sagt så påverkar det mitt spel och ett break är nog bra.

 

Idag spelade jag 59 turneringar med 23 ITM varav 6 vinster. $50 gick lysande men $100 bedrövligt. Resultatet blev -$88.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 233

ITM: 80

Tid spelad: 15h 43min

Inspelade Poäng: 6980

Resultat: -$140

 

Minuset finns kvar, och jag tar alltså ett break på en 3-4 dagar. På återseende i slutet av veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog bra att ta ett break från pokern för det gick verkligen inget vidare, tyvärr gick inte den här sessionen jätte bra heller, jag hade inget flyt alls i mina 8 första turrar utan åkte som ganska stor favorit i allihop, det blev lite bättre på slutet så minuset blev inte så stort.

 

Under min paus åkte jag med min fru till Paris, mina svärföräldrar tog hand om vår dotter och mina föräldrar passade vår hund. Jag gillar inte Paris något vidare, men min fru hade aldrig varit där och insisterade. Vi kom hem igår och nu håller hon med om att stan är ganska överreklamerad. Det blev dock en del shopping, mest till henne och lite sight-seeing på det. Vi bodde i en svit på Hitlon vid Triumf bågen, hotellet var ok dock inte värt priset. Hur som helst var det skönt att komma iväg och koppla av.

 

Dagens session bestod av 26 turneringar där jag var ITM i 9, varav 1 vinst. Resultatet blev -$198 och jag har nu 5 raka sessioner utan vinst, det är ganska mycket det! Jag spelade dock ganska bra den här sessionen, jag var lite för vek vilket gjorde att det blev några bubblor för mycket, jag var helt klart påverkad av starten jag fick.

 

Det blir en del spel nu i helgen jag hoppas och tror att jag kan vända trenden.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 259

ITM: 89

Tid spelad: 17h 52min

Inspelade Poäng: 7720

Resultat: -$338

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny session spelade och jag vet ärligt talat inte vad jag ska hitta på längre jag backar hela tiden, det är inga stora back men det rinner ut pengar hela tiden, kanske ska spela lägre ett tag för att få tillbaka flytet och självförtroendet?

 

Idag förlorade jag bland annat med 7 stycken överpar mot under par på 36 turneringar, förutom de turneringarna förlorar jag fortfarande mer än 60% av alla coinflips. Jag har gått från en vinnande spelare till en som backar rätt ut, jag har totalt sett backat på mina senaste 1000 turrar, det trodde jag inte skulle hända.

 

Det kommer bli en session till senare ikväll jag får hoppas på ett bättre resultat då. Det hade ju varit väldigt roligt att plussa en session.

 

Det blev 36 turneringar med 11 ITM varav 4 vinster, resultatet blev -$276. Jag är så otroligt trött på detta nu så det finns inte, men det går bara inte att plussa, men det måste vända någon gång, variansen jämna ut sig och då kommer det att bli några roliga sessioner.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 295

ITM: 100

Tid spelad: 20h 01min

Inspelade Poäng: 8600

Resultat: -$614

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt kämpa.. Själv är jag 50 inköp back på mina senaste 700 games eller nått. Fast jag gick ner i nivå hela tiden. Vet inte hur välrullad du är men mitt förslag är iaf att fortsätta nöta men att inte blanda nivåer för att minska variansen. Lägg in en monstergrind på 54or och gneta dig igenom det. Kan posta min backhoppsgraf här om du vill få lite skadeglädje :)

 

glglgl.. Bara fortsätta nöta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt kämpa.. Själv är jag 50 inköp back på mina senaste 700 games eller nått. Fast jag gick ner i nivå hela tiden. Vet inte hur välrullad du är men mitt förslag är iaf att fortsätta nöta men att inte blanda nivåer för att minska variansen. Lägg in en monstergrind på 54or och gneta dig igenom det. Kan posta min backhoppsgraf här om du vill få lite skadeglädje :)

 

glglgl.. Bara fortsätta nöta.

 

Det är lite märkligt men det är alltid skönt att veta att man inte sitter ensam i båten. Det är inte första gången och långt ifrån sista gången jag är i en downswing och när det ser som mörkast ut och man tvivlar på sin förmåga du brukar det vända. Så det känns som att det är ganska nära nu i alla fall :)

 

Jag har en stor rulle så det är ingen fara för gulning eller så inte ännu i alla fall.

 

Du har helt rätt i det du skriver det är bara att nöta på så kommer det att vända. Det blir mest $50 turneringar nu, då det är dåligt med trafiken på $100. Jag spelar endast dessa två nivåer under utmaningen.

 

Ny session startad nu och det kommer bli några mindre MTT's med.

 

Tack för ditt inlägg det gjorde mig positivare och fick mig att tro lite mer på det här igen.

 

/mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sånt här jag är så trött på detta var femte rr färgen så här långt denna sessionen.

 

Seat 3: jacknqueen ($5,205 in chips)

Seat 4: Donkveivals ($3,620 in chips)

Seat 7: sun 0f beach ($4,110 in chips)

Seat 8: HERO ($2,065 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

sun 0f beach posts blind ($200), HERO posts blind ($400).

 

PRE-FLOP

jacknqueen folds, Donkveivals folds, sun 0f beach bets $3,910 and is all-in, HERO calls $1,665 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 7 of Spades,3 of Diamonds,7 of Diamonds ]

 

 

TURN [board cards: 7 of Spades,3 of Diamonds,7 of Diamonds,Queen of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 7 of Spades,3 of Diamonds,7 of Diamonds,Queen of Diamonds,2 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

sun 0f beach shows [ Jack of Hearts,8 of Diamonds ]

HERO shows [ Ace of Clubs,7 of Hearts ]

sun 0f beach wins $2,045, sun 0f beach wins $4,130.

 

Det är så frustrerande!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två till så nu är vi uppe i sju stycken för sessionen.

 

Seat 1: groom-5 ($1,512 in chips)

Seat 2: UkurenniyMax ($1,880 in chips)

Seat 3: .bugs ($2,316 in chips)

Seat 4: HERO ($1,440 in chips)

Seat 8: sun 0f beach ($1,240 in chips)

Seat 10: Cents65 ($6,612 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

sun 0f beach posts blind ($150), Cents65 posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

groom-5 folds, UkurenniyMax folds, .bugs folds, HERO bets $1,440 and is all-in, sun 0f beach folds, Cents65 bets $2,280.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,4 of Spades,5 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Clubs,4 of Spades,5 of Spades,6 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Clubs,4 of Spades,5 of Spades,6 of Spades,7 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

Cents65 shows [ 2 of Spades,2 of Clubs ]

HERO shows [ 5 of Clubs,5 of Diamonds ]

Cents65 wins $1,140, Cents65 wins $3,030.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG BLIR TOKIG VAD FAN ÄR DET SOM PÅGÅR?

 

Hur kan inte en enda hand får stå, jag blir fan ta mig utdragen i varenda pott jag spelar. Det är så sjukt så det finns fan inte. Jag blir så less på detta.

 

Dagboken blir tråkig och lidande av detta jag kommer bara posta resultat ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här världen lever jag i just nu:

 

Seat 1: donkualot ($10,996 in chips)

Seat 2: ant546 ($8,108 in chips)

Seat 3: MiEUX1 ($25,923 in chips)

Seat 4: -.-TheNuts ($7,548 in chips)

Seat 5: Nissasteph ($6,780 in chips)

Seat 6: ashtyper ($9,826 in chips)

Seat 7: ulvanes1 ($11,231 in chips)

Seat 8: HERO ($7,100 in chips)

Seat 9: AlMenara1 ($4,788 in chips)

Seat 10: KlimDA ($7,100 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

KlimDA posts blind ($300), donkualot posts blind ($600).

 

PRE-FLOP

ant546 folds, MiEUX1 folds, -.-TheNuts folds, Nissasteph folds, ashtyper folds, ulvanes1 folds, HERO bets $1,500, AlMenara1 folds, KlimDA folds, donkualot bets $10,396 and is all-in, HERO calls $5,600 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 5 of Clubs,King of Spades,9 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 5 of Clubs,King of Spades,9 of Spades,8 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Clubs,King of Spades,9 of Spades,8 of Diamonds,Queen of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

donkualot shows [ 5 of Diamonds,9 of Diamonds ]

HERO shows [ Jack of Diamonds,King of Clubs ]

donkualot wins $3,896, donkualot wins $14,500.

 

 

Jag har sett honom resteala tre gånger innan, inte mot mig men mot andra, klart att jag tar synen och lika självklart att jag åker.

 

FY FAN vad jag blir less på detta. Det var andra multin jag bubblar på ikväll, den andra tycker en donk att det är en bra ide att syna med halva stacken från CO med J9o, blinds 500-1000 jag ställer för 9,5k med AQ, det är lika roligt nästan jämt.

 

 

Jag hatar det här spelet nu, hur kan jag ha så mycket oflyt? Jag förstår det bara inte.

 

Går bättre nu på slutet dock när jag bestämmt mig för att avsluta sessionen, hoppas jag klarar mig under $1000 back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny backsession avklarad, det blev -$280 idag varav 316 (en rebuy/addon) kom från MTT så lillplus på sng idag igen alltså, skippar nog MTT ett tag är lika kall där som i sng. Då är det inget vidare värde.

 

37 turneringar med 12 ITM varav 2 vinster, 7 andra platser, hade jag lyckats vinna någon till hade det varit plus men det vill sig liksom inte riktigt.

 

Jag roade mig med att skriva upp alla coinflips jag var inblandade i idag, stora som små och det blev 15 vunna och 26 förlorade. Lite halv segt kan man tycka.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 372

ITM: 126

Tid spelad: 25h 49min

Inspelade Poäng: 10655

Resultat: -$1265

 

Jag kanske kan lyckas gå +/- noll inklusive bonus denna månad det hade ju varit kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era vänliga ord de värmer mycket och får mig att vilja fortsätta. Jag spelade en ny session nu som gick bra!

Det blev 24 turneringar med 10 ITM varav 4 vinster. Resultatet blev $314. Riktigt skönt att gå plus en session.

 

Jag hade grymt flyt i ett par turrar som jag var nere på 1 bb när det var 5-7 spelare kvar men lyckades ändå komma ITM.

 

Det blir en till session lite senare ska natta min dotter nu.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 396

ITM: 136

Tid spelad: 27h 25min

Inspelade Poäng: 11295

Resultat: -$951

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Ongame är det 3min (turbo) eller 8 min (regular) perioder som gäller va?

 

Med följande blindshöjningar:

 

10/20

15/30

25/50

50/100

75/150

100/200

150/300

200/400

300/600

 

1500 startmarker?

Är detta korrekt?

Shorthanded är 5-manna?

 

Du har helt rätt, shorthanded spelar jag inte men är ganska säker på att det är 5-manna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev back på denna sessionen, det var en väldigt märklig runda. Jag har nog inte sett så många under par dra ut över par någon gång, inte bara för mig utan för alla. Sjukaste turneringen för mig var en $100 som jag förlorade KK vs.99, AA vs. 99, TT vs. JT och slutligen 88 vs. 77. Allt i samma turnering ganska sjukt. Jag drog dock ut en hel del under par mot över par med så det var inte det som gjorde backet.

 

Jag ska testa att bara köra $100 turneringar imorgon, de går faktiskt helt ok och har gjort så även under min downswing det är $50 jag förlorar på.

 

Jag spelade 29 turneringar med 8 ITM, endast en vinst, resultatet blev -$302. $100 plussade jag $336 på, så $50 gick alltså riktigt kasst.

 

Sammanfatting

Turneringar Spelade: 425

ITM: 144

Tid spelad: 29h 23min

Inspelade Poäng: 12015

Resultat: -$1253

 

Knappt 8k poäng kvar att spela in.

 

Någon som vet föresten i fall man kan stacka Redkings VIP bonusar? I så fall är det ju bättre att plocka $1000 bonusar och cleara dem efterhand istället för att spela mot en stor bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara säga att det är ruskigt kallt att lira på en skattesida nu när bonusen ändå är låst till 8x.

 

Japp det stämmer och kommer att byta snart, anledningen att jag fortsatte är att de har lovat att öppna en shop. Jag har inte hört något mer om detta och mitt tålamod börjar ta slut, så får jag inte ett konkret svar av dem innan jag är färdig med bonusen blir det byte.

 

Jag har ganska mycket poäng där mer än 300k och vill därför inte bara släppa dem.

 

Sedan vad gäller skatt är det nog så att det är en skattsida, även om jag inte är helt övertygad, jag läste någon tråd om att de skulle kunna vara Cypern reggade men jag vet inte.

 

Angående skatt känner jag mig ändå lugn pokern ger mig inga stor pengar, jag har en bra vanlig inkomst och det ska nog mycket till innan jag blir granskad för att ha fört över runt 20k i månaden undantaget förra månaden.

 

Vilket allternativ är bäst vid byte Heypoker eller bestpoker? Kan man få rullande 8x bonusar med shop på båda sidorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...