Largo-Sama Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Ska kanske börja med att säga att jag gjorde mitt första seriösa försök att spela limit igår. Idag när jag spelade på ett 10-manna limit bord så fick jag KJs i mittpos. När jag kollar på min preflop-tabell från "Internet texas holdem" av matthew Hilger (är den bra föresten?) så står det att jag ska calla med minst en limper i en oraisad pot, och folda en raisad pot. Eftersom det var minst en limper och potten var oraisad så callade jag. Någon efter mig höjde i alla fall. i tabellen står det att man ska folda en raisad pot, men eftersom jag redan hade lagt in en bet så tänkte jag att det inte kan göra någon skillnad om jag lägger in en till. Tänkte jag rätt här? Är det någonsin motiverat att lägga sig om man hamnar i samma situation med en annan hand? Citera
iller Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Du "måste" syna igen. Tycker inte boken verkar vara någon höjdare, har dock bara skumläst den. Citera
martenmania Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Är det någonsin motiverat att lägga sig om man hamnar i samma situation med en annan hand? Nej Citera
Krissan Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Hur är det när man sitter med skräp i Big Blind då? Där brukar jag alltid folda i raisade potter såvida jag inte har något bra, eftersom det käns så -EV att slänga in ett bet till med 27o Citera
Gyre Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 Är det någonsin motiverat att lägga sig om man hamnar i samma situation med en annan hand? Nej Inte om du frivilligt har lagt in pengarna, sitter du dock på BB så är det en helt annan sak. I från BB i höjd pott brukar jag spela höga connectors och höga suitade kort. Dock gillar jag inte att spela offsuitade broadway-kort från BB i höjd pott, så KQo och neråt slänger jag mot höjning i BB om jag har minsta respekt för killen som höjde. Citera
devalanteriel Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 bb är en annan sak eftersom du inte lagt in den frivilligt. Foldar du bb mot en höjning har du gått +/- 0 egentligen (jag vet, man kan inte räkna så, men man ska tänka så), synar du har du lagt in 1 sb mot så många andra som ligger i potten, inte 2 som är lätt att tro annars. Edit: Gyre hann före. Citera
bjora857 Postad 15 Mars , 2005 Rapport Postad 15 Mars , 2005 (är den bra föresten?) ja jag tycker den är en av de allra bästa fixed limit böckerna. Citera
Largo-Sama Postad 16 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2005 Jag syftade mer på om själva tabellen var bra. Självklart är det skillnad på att försvara sin blind och calla en raise efter att man en gång callat. Tack för infon Citera
Magaluf Raider Postad 16 Mars , 2005 Rapport Postad 16 Mars , 2005 Hur är det när man sitter med skräp i Big Blind då? Där brukar jag alltid folda i raisade potter såvida jag inte har något bra, eftersom det käns så -EV att slänga in ett bet till med 27o Det finns tabeller för vad man ska behålla/kasta ifrån BB också. Men i princip kastar jag allt utom monster om det är reraisat medans jag köper på pocket pair, två av samma färg och om det är många i potten, ibland även unsuited connectors om det bara är raisat en gång. Ett vanligt misstag är att calla en raise med halvbra händer typ KJo från blindsen. Raisaren har en dominerad med typ AKo lite för ofta för att det skall vara nyttigt för ens bankrulle. Citera
Recommended Posts