elvis77 Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 "känns så 2004" "känns så 90-tal" med mera. Jävligt irriterande uttryck som är populärt nu. Citera
Ignatius Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 "känns så 2004""känns så 90-tal" med mera. Jävligt irriterande uttryck som är populärt nu. Känns så 2006 att säga att något känns så 2004 imo Citera
byling Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Fiskfitta. väldigt lokalt dock,snurrar runt i min skalle. Väldigt lokalt............ Citera
3lendil Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 besvara frågor med "Äru?", "kan du?" osv var vanligt förekommande för 5-10 år sedan på högstadiet Citera
greywolf Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 boss, används när man är bra på något ex: han lirar ofta highstakes, förlorar alltid men han är boss på att sälja bilar istället Citera
ltdrichard Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 2004 ringde och ville ha tillbaka sin idé om diverse diskutionsforum! Citera
lolzor Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 2004 ringde och ville ha tillbaka sin idé om diverse diskutionsforum! Språkpolistråden ringde, den vill misshandla dig brutalt och sedan kasta in dig bakom lås och bom.. ...på livstid. Citera
Saint_Bjorn Postad 4 Juli , 2008 Rapport Postad 4 Juli , 2008 Språkpolistråden ringde, den vill misshandla dig brutalt och sedan kasta in dig bakom lås och bom.. ...på livstid. Jag hörde arkebusering nämnas. Citera
greywolf Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 Intresseflaggan svajar, någon har glömt den uppe sedan förra året. Citera
greywolf Postad 5 Juli , 2008 Rapport Postad 5 Juli , 2008 utböling och oäkting är i stort behov av renaissance Citera
adde_snoppskalle Postad 6 Juli , 2008 Rapport Postad 6 Juli , 2008 Jag läste gymnasiet på en liten skitort långt upp i norra sverige. Vi var väl bara ca 120 elever, vilket gjorde att fantasin för ord och uttryck både hade en formtopp och spreds. Kött, gröt och kräm var ord som flitigt användes, i alla möjliga situationer. - Hur är läget? - Kött. (dvs bra) -Kött!!! (häftigt) Kan också användas som en svordom. Kött, gröt och kräm betydde dock samma sak, och de var bara en smaksak vilket ord man valde att använda. Vore kul om någon annan har hört dessa uttryck någonstans. Citera
PokerPeter Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 OS 2006, hockeyn, Lidas nätar och Wikegård skriker SMACKEBONK! Det uttrycket används kanske inte så flitigt, men det är snyggt. Citera
KimHartman Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 "Barölö" hade en guldålder runt 2005. Citera
dekutree Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Jag läste gymnasiet på en liten skitort långt upp i norra sverige. Vi var väl bara ca 120 elever, vilket gjorde att fantasin för ord och uttryck både hade en formtopp och spreds. Kött, gröt och kräm var ord som flitigt användes, i alla möjliga situationer. - Hur är läget? - Kött. (dvs bra) -Kött!!! (häftigt) Kan också användas som en svordom. Kött, gröt och kräm betydde dock samma sak, och de var bara en smaksak vilket ord man valde att använda. Vore kul om någon annan har hört dessa uttryck någonstans. såhär ungefär?? KÖTT FIFAN! Citera
Jennez Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 "Offer" hörde jag igår. "Han är säkert ett jävla offer!" Användes flitigt på mellanstadiet i början av 90-talet. Citera
Hyler Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 långt upp i norra sverige. Kött, gröt och kräm var ord som flitigt användes, i alla möjliga situationer. Vore kul om någon annan har hört dessa uttryck någonstans. Sent 80-tal i Ystad, "panna". En förkortad form av "köttpanna", ett skällsord som indikerar låg hjärnkapacitet. Så det var där köttet hamnade... Likaså "skalle", kort form av vattenskalle. Citera
SimonX Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Sent 80-tal i Ystad, "panna". En förkortad form av "köttpanna", ett skällsord som indikerar låg hjärnkapacitet. Så det var där köttet hamnade... Likaså "skalle", kort form av vattenskalle. Haha. Var ganska populärt för några år sedan att använde "Huve" som skällsord. "Kolla han, sån hyve". Hahaha "brushan" är ett annat ord som folk använde för mkt på min gymnasieskola för ngt år sedan. "Mannen", användes alldeles för mkt på grundskolan. Dock roligt att ingen på grundskolan direkt räknas som man, speciellt inte tjejerna som också kunde bli kallade "mannen" Citera
Recommended Posts