Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skrivit all text under grinden så kan nog vara lite osammanhängande.:-)

 

lol va kall raise 8-)

 

"Marginella moves" ;-)

 

timingtells!

Det där är en hand att hänga upp på väggen, se och lär!:-P

va gjorde du? GL med klonkandet!

Handbollsspelare + äpplen från trädgården = mycket bra tiltlindrare (man får akta axeln bara).

Jepp lirat typ hela livet fram tills för några månader sen. Känns nästan som vi måste ha möts någon gång. Vilket lag spelar du i och när är du född?:P

Har alltid haft en avslappnad inställning till handbollen, aldrig hårdsatsat och lirar fortfarande kvar i moderklubben där jag spelat närmare 12 år nu tror jag.

 

Är 89a och har spelar i Fjärdhundra SK, riktigt litet bondesamhälle. Gick ner från div3 förra året så detta året är det div4 som gäller. Fjärdhundra är en förort till Enköping som gick upp i div2 förra året. Har fått erbjudande att gå över och träna med Enköping och försöka ta en plats i truppen men har tackat nej av flera anledningar (främst pga kravet på träningskvot iom mitt resande).

7 of Clubs9 of Clubs

Är poker en sport eller är sport en poker?

 

 

 

Kul med lite bollsportsdiskussioner! Känner inte för att ta någon ståndpunkt så säger istället helt random: Jag skulle vilja lira lacrosse.

 

Handbollspremiären:

 

Börjar på standardpositionen H9, trivs bra där trots att jag är högerhänt. Vi är inte favoriter att vinna matchen på förhand men rivstartar och efter 15min har vi 9-2 varav jag har fått petat in tre bollar. Laget vi möter är Enköpings b-lag och coachen är densamme som i a-laget så vips är jag bortpunktad resten av matchen, sjukt tråkigt.:-( Vi tappar lite i spelet och vid halvtidsvilan är 15-10. Andra halvlek blev sjukhus, vi hade nog i snitt 5 utespelare på planen vilket är helt galet men lyckas vinna en 4-6 med 2-0 vilket var ruggigt skönt. Men med alla tvåor i baken blev det mycket svårt att behålla ledningen. Med 7min kvar står det 26-26 och vi lyckas dra på oss ännu en utvisning och tappar till 26-28. Kommer tillbaka men slutsiffrorna blir till sist 28-29.:cry:

 

 

Vi fick två röda kort under andra halvlek och med så många utvisningar vi drog på oss är det svårt att vinna. Vissa var marginella men många i laget måste agera mer i försvaret istället för reagera.

 

Jag fick stänka in 5 bollar totalt varav det sista är mitt snyggaste karriären, en dubbeljapan med storebrorsan.:-) Han var dock snäppet vassare i målskyttet och satte 11 mål, äckliga vänsterhänta högerkant som får massor med gratismål på kontringar.:-P

 

 

 

Poker:

Har för en gångs skull kommit ganska deep i sunday majors, brukar alltid busta halvlångt in men ikväll kom jag ganska långt i flera.

 

Warm Up: 300, flippbust för dubbelt average.

 

Brawl: 150, AJ vs AK men med 200 pers kvar torskar jag AK vs A6 för dubbelt average så short efter den potten.

 

$215 HU på Stars: ITM men 77 vs AT där vi spelar oss fram till river A76AA

 

$500 UB: Semibubbla

 

Cake 250k: Semibubbla

 

iPoker 250k: 4x average ganska djupt in med A2 vs A8 på A28

 

 

Har nog glömt någon men är över lag väldigt nöjd med spelet även om jag har förlorat lite fokus nu mot slutet. Monstergrinden verkar ge resultat! =)

 

 

 

Har tagit ett lite mindre och mildare pass än jag brukar, har varit skönt och hoppas på att komma i säng hyffsat tidigt.

 

 

5 turrar kvar, 4 nystartade och ett FT där jag ligger 3/7 vilket ser ut att rädda kvällen. Säger obv inte vilket det är för att undgå jinxen men ingen av de allra största. Återkommer när den är över!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah jinxen kom visst ändå.:cry:

 

7a för €3,2k, jag är Bambipahal.

 

 

***** Hand 1791184857 *****

10000.00/20000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 28 september 2009 03:14:25

€100,000 GUARANTEED (Real /Tournament )

Seat 1: cnt_crushe (286856.00)

Seat 2: Dilling87 (160391.00)

Seat 3: Unknown (0.00)

Seat 4: britznan (243232.00)

Seat 5: OMGFFS (821653.00)

Seat 7: Bambipahal (407340.00)

Seat 6: Unknown (0.00)

Seat 8: WhiteRa (553218.00)

Seat 9: MickeMus! (189310.00)

Seat 10: Unknown (0.00)

OMGFFS post SB 10000.00

Bambipahal post BB 20000.00

** Deal **

cnt_crushe [N/A, N/A]

Dilling87 [N/A, N/A]

britznan [N/A, N/A]

OMGFFS [N/A, N/A]

Bambipahal [Ad, Qh]

WhiteRa [N/A, N/A]

MickeMus! [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

WhiteRa Fold

MickeMus! Fold

cnt_crushe Fold

Dilling87 All-in 160391.00

britznan Fold

OMGFFS Call 160391.00

Bambipahal All-in 407340.00

OMGFFS Call 407340.00

*** Flop(Board): *** : [7c, 4s, 9h]

*** Turn(Board): *** : [7c, 4s, 9h, 7h]

*** River(Board): *** : [7c, 4s, 9h, 7h, 9d]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 989071.00

cnt_crushe Fold Win: 0.00

Dilling87 [7d, 7s] Four of a kind, sevens Win: 495173.00

britznan Fold Win: 0.00

OMGFFS [Ah, As] Two pair aces and nines Win: 493898.00

Bambipahal [Ad, Qh] Two pair nines and sevens Win: 0.00

WhiteRa Fold Win: 0.00

MickeMus! Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det där en fold?

Det tror jag verkligen inte men är inte helt 100. Andra får gärna komma med åsikter men just nu är jag ganska säker på att det är både bra och ganska standard att syna där.

 

Förstapusharen med 8bb lär ha väldigt vid pushrange där. Även om vi ger CL en tight synrange (vilket inte är troligt då han verkade bra och veta vad han höll på med) så ligger vi bra till.

 

Sexan får €4,3k, ettan €22k så är ganska säker på att det inte heller är en "ICM-fold".

 

 

 

Ovanstående cashes + en itm i Stars tidiga 100r för $900 i kombo med en något kortare kväll och få rebuys gör att jag slutar kring BE om jag inte dingar någon av de sista, skönt.

 

Nu ska jag spela klart dem medan jag tittar på lite gamla avsnitt av HIMYM.

 

 

Mår riktigt bra just nu, både i kropp och själv och jag ser fram emot en lång handbollssäsong. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både handboll och innebandy är ganska tråkiga att kolla på. Skillnad på att spela själv och kolla i bägge sporterna, men innebandy är nog strået vassare.

 

En jämn SM-Final i globen ala Warberg-AIK är ju sååå mkt mer bättre än Sävehov-Alingsås

 

Det sören sa om handboll passa bra in på min åsikt med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men av det jag sett tycker jag det verkar ungefär lika intressant som dressyr, minigolf, tyngdlyftning eller damfotboll.

 

Du har naturligtvis rätt till att ha den åsikten. Är du sugen på att förändra eller förstärka den bilden kan du ju alltid komma ner och kolla nån match i sporthallen . Om inte annat så är kaffet rätt gott och det kan va skönt med en paus från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...