Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Mina tankar kring turn är att jag bli ha iaf NÅGON som helst equity om jag ska bomba vidare på den brädan. Och jag bombar helst inte vidare där så jätteofta i vilket fall :)

Preflop: GL att få T9o vinnande från UTG.

River har jag ingen aning om egentligen. Blir omöjligt att "veta" utan att veta exakt hur fi spelar river vilket vi inte kan göra :) Om du enbart gör det med typ KQ+ för värde blir det nog jobbigt att slänga in massa T9 osv.

Jag hade nog personligen inte betat river tunnare än bra ess som spelat om jag hade varit fi och då blir det jobbigt att vika mot CR från en aggro motståndare. Betfoldar vi typ AJ har vi inte mycket att betsyna. Mao, jag tror inte fi betfoldar så många händer för värde på river som handen är spelad.

edit: jag är för trött, jag läste vad jag skrev och fattade knappt det själv. Huvudsaken är att jag vet exakt vad jag menar :D

Postad
Vill du go gay med mig?

Vi kan väl börja som sambos och se hur det känns, klickar det så har jag några surrogatmammor i telefonlistan jag kan slå en pling till.

Hur fan kan man spela dåligt, tro att man är BE/back och sen vara upp 5 bi? :shock: Monstersession eller?

Tror jag formulerade mig dåligt. För det första vill jag påpeka att mitt b-game inte skiljer sig alls mycket från mitt a-game, stora skillnaden är nog att om det är någon marginell spot så tänker jag "äh" när jag spelar dåligt medan jag tänker när jag spelar bra, även om utgången kanske blir densamma. Sedan kan jag råka lägga mig på latsidan med 3-bets mot veka spelare osv.

Sedan lirade jag +5 bord under hela sessionen och hade stor stack på ett av dem men kändes som jag blödde eller åkte berg- och dalbana upp och ner på övriga.

Detta i kombination med att jag avskyr att tro att jag är mer upp än vad jag är (eller back mindre än jag är) så förstorar jag förlustpotterna och minskar vinstpotterna mentalt, tänker hellre för pessimistiskt och blir positivt överraskad än tvärtom.:-)

Mina tankar kring turn är att jag bli ha iaf NÅGON som helst equity om jag ska bomba vidare på den brädan. Och jag bombar helst inte vidare där så jätteofta i vilket fall :)

Preflop: GL att få T9o vinnande från UTG.

River har jag ingen aning om egentligen. Blir omöjligt att "veta" utan att veta exakt hur fi spelar river vilket vi inte kan göra :) Om du enbart gör det med typ KQ+ för värde blir det nog jobbigt att slänga in massa T9 osv.

Jag hade nog personligen inte betat river tunnare än bra ess som spelat om jag hade varit fi och då blir det jobbigt att vika mot CR från en aggro motståndare. Betfoldar vi typ AJ har vi inte mycket att betsyna. Mao, jag tror inte fi betfoldar så många händer för värde på river som handen är spelad.

edit: jag är för trött, jag läste vad jag skrev och fattade knappt det själv. Huvudsaken är att jag vet exakt vad jag menar :D

Tror jag hängde med ganska bra och tackar för inputen, håller som jag tidigare sa med om det mesta och är inte nöjd med hur jag spelade handen. =)

GL att få T9o vinnande från UTG.

:-(

Syskonkärlek:

Låg i sängen och slösurfade medan jag käkade lite rester från gårdagen (kall chili con carne, mumma) och småsnackade med lillebrorsan. Han kliver upp i sängen för att visa några skrapsår han fått tidigare under dagen när han var ute och cyklade men råkar i uppstigningen dra handen i min mat. Han stryker skämtsamt av det mot min arm. Jag funderar en halv sekund och tar sedan upp en klump köttfärs från tallriken och slänger på honom. Motattacken blir ett påhopp jag inte var förberred på (slösurfställning i säng är inte den bästa försvarsställningen kan jag meddela). I stridens hetta plockar jag upp en hel näve chili con carne och smetar det i hans ansiktet och sekunderna senare har min mat förvandlats till krigets viktigaste ingrediens.

Brag: Jag anser att jag gick ut ur kriget som vinnare, brorsan retirerade och menade att chili i ögat ska vara en giltig anledning,

Beat: Jag var tvungen att städa, knivigt att förklara de bruna fläckarna på lakanet.

Varians: Tapeterna klarade sig.

Kom hem strax innan midnatt (efter att bland annat ha sett The Promotion, riktigt dålig =/) och drog upp ett gäng bord. Inledde starkt och plockade 3-4 inköp, droppade lika snabbt ner till BE där jag låg och guppade under hela sessionen för att till sist jobba upp till plus 4 BI igen.

Kan bara hoppas att det fortsätter såhär så länge som möjligt, otroligt skönt att få en riktig rush nu när jag drar igång cashgamet seriöst för första gången på ett halvår. Ligger nästan 30k upp på mindre än en vecka på NL400-NL1k och då har jag inte marathongrindat (25h spelade).

Fi är en helt okej reg som spelar 25/20, b/f det enda rätta på river?

Seat 4 is the button

Seat 1: Random ( $1709.00 USD )

Seat 2: Kaffedopp ( $2072.25 USD )

Seat 3: FI ( $1483.00 USD )

Seat 4: Random ( $995.00 USD )

Seat 5: Random( $1040.00 USD )

Seat 6: Random( $1075.00 USD )

Randomposts small blind [$5.00 USD].

Randomposts big blind [$10.00 USD].

Dealt to Kaffedopp [ :9h::9s: ]

** Dealing down cards **

Random folds

Kaffedopp raises [$30.00 USD]

FI calls [$30.00 USD]

Random folds

Random folds

Random folds

** Dealing Flop ** [ :7h: , :9g:, :Qg: ]

Kaffedopp bets [$50.00 USD]

FI calls [$50.00 USD]

** Dealing Turn ** [ :8s: ]

Kaffedopp bets [$140.00 USD]

FI calls [$140.00 USD]

** Dealing River ** [ :3g: ]

Kaffedopp bets [$300.00 USD]

Postad

Sagt det förut och jag säger det igen, du har en riktigt läsvärd dagbok här Zumme. Kommenterar väldigt sällan dock då jag endast är en simpel turneringsspelare så dina händer är ofta way over my head typ.

Gl med allt (=

Postad
Sagt det förut och jag säger det igen, du har en riktigt läsvärd dagbok här Zumme. Kommenterar väldigt sällan dock då jag endast är en simpel turneringsspelare så dina händer är ofta way over my head typ.

Gl med allt (=

Jättekul att höra, tack så mycket! Har du kvar din dagbok, minns att jag följde den innan jag tog uppehåll förut. Om så är fallet får du gärna göra smygreklam här så att jag hittar tillbaka.:-)

GLGL!

kaffes db är guld, när han vaknar till ;)

Det här är guld!:lol:

http://halsa.msn.se/3895

Är inte vidare aktiv på pf, men jag ville ändå bara flika in och önska dig god jaktlycka med cashgamet. Ses på ongame 8-) GL!

Får tacka så mycket och det lär vi mest troligt göra, på ett eller annat sätt. Kan ge en slant för lite insideinfo om sitens största donatorer, hajar och clowner.:-)

Finns fortfarande Barca-plats kvar, bara spontanboka en biljett komma ner imorn, eller i övermorgon eller dagen efter, o efter det, o efter det.

Får ännu en gång tacka för inbjudan men orkar verkligen inte stressa iväg, se till att skeppa hem klonken på egen hand nu! =)

Tillbringat dagen strosandes på Stockholms gator med polaren som bjöd mig på förhandsvisningen av Transformers. Inte riktigt min filmsmak men hade inslag av trevlig humor och gillar man väldigt mycket slagsmål och explosioner är det här filmen för dig.

Satte mig vid borden runt midnatt och tuffade på i knappt två timmar, fortsätter att springa bra och känner mig ganska nöjd med spelet också för den delen. Bortsett från två riverspel där jag vet att jag spelade fel så det kostade mig ett halvt BI extra vardera så är jag nöjd med de flesta spelen under sessionen. Hade inte 100% koncentration men berodde på att jag för första gången på länge inte sov mer än 4h-5h inatt (något som var standard för mig under skoltiden). Sessionen slutade upp 4,5 BI.

Jag vill klappa mig själv på axeln för att ha tagit tag i införskaffande av HM, för första gången använder jag mig verkligen av ett statistikprogram och nog är det en del av hemligheten till att spelet känns stabilare än någonsin. Jag är fortfarande ganska passiv i mitt användande men i potter som dessa, när jag vet att FI har 62VPIP, så kan jag med gott samvete ta tre gators värde medan jag tidigare förmodligen enbart fått två.

BTN ($1217.00)

SB ($990.00)

BB ($2775.00)

MP2 ($1312.00)

MP3 ($1282.00)

CO ($942.00)

Preflop: Hero is CO with A:diamond:, 9:heart:

2 folds, Hero raises to $25.00, BTN calls $25.00, 2 folds,

Flop: 9:club:, 4:spade:, 4:heart: ( $65 )

Hero bets $45.00, BTN calls $45.00,

Turn: 7:heart: ( $155 )

Hero bets $120.00, BTN calls $120.00,

River: 3:diamond: ( $395 )

Hero bets $275.00, BTN calls $275.00,

BTN shows :5s::5h:

Results:

Outcome: Hero wins $942.00

Dagens favorithand, har inte spelat speciellt mycket mot FI men verkar vara reg som kör 23/18. Förra favorithanden blev sågad så risken finns väl att denna också blir ogillad.:-)

MP3 ($1787.25)

CO ($1160.00)

BTN ($170.00)

SB ($3165.63)

BB ($552.00)

Preflop: Hero is SB with Q:club:, J:club:

1 folds, CO raises to $25.00, 1 folds, Hero raises to $80.00, 1 folds, CO calls $60.00,

Flop: K:club:, 8:spade:, J:spade: ( $180 )

Hero checks, CO checks,

Turn: 2:spade: ( $180 )

Hero checks, CO checks,

River: 8:diamond: ( $180 )

Hero bets $125.00, CO raises to $564.00, Hero calls $439.00,

CO shows :Ac::9c:

Results:

Outcome: Hero wins $1306.00

Imorgon står beachvolleyboll, poolhäng, fotboll och kanske lite tennis mot kvällen på schemat. En underbar stekardag med andra ord! =)

Postad
Är inte vidare aktiv på pf, men jag ville ändå bara flika in och önska dig god jaktlycka med cashgamet. Ses på ongame 8-) GL!

Kom på en grej, vad säger du om att genomföra vårat propbet vi yrade om någon fylla angående fallskärmscert/dykcert? :ola:

Postad
Kom på en grej, vad säger du om att genomföra vårat propbet vi yrade om någon fylla angående fallskärmscert/dykcert? :ola:

Justfan, vad var det vi hade sagt nu igen? Jag går på dykcert isf :)

Postad

Kör bara en snabbupdate. Backade för första gången sedan starten, -2,5BI. Gick segt hela sessionen även om jag träffade rätt fint så spelade jag fel i stort sett alla marginella potter vilket tär på resultatet. Torskade en 3k-flipp i allra sista handen när alla andra bord var nedstängda där det avgjordes om jag skulle backa eller miniplussa.:-)

Dagens klapp på axeln: Tittade på ett par CR-videos för första gången på flera månader (den första var usel, den andra mycket matnyttig).

Morgondagen kommer tillbringas på en fotbollsplan sparkandes boll, kanske någon timme vid bassängen också. Kvällen är tillägnad åt fifa, jag och en polare startade tidigare idag karriär tillsammans och riktigt kul att lira tillsammans för en gångs skull. Förmodligen klämmer jag in ett par timmar poker mot midnatt om jag inte fastnar i fifaspelandet.

Postad
Kör bara en snabbupdate. Backade för första gången sedan starten, -2,5BI. Gick segt hela sessionen även om jag träffade rätt fint så spelade jag fel i stort sett alla marginella potter vilket tär på resultatet. Torskade en 3k-flipp i allra sista handen när alla andra bord var nedstängda där det avgjordes om jag skulle backa eller miniplussa.:-)

Dagens klapp på axeln: Tittade på ett par CR-videos för första gången på flera månader (den första var usel, den andra mycket matnyttig).

Morgondagen kommer tillbringas på en fotbollsplan sparkandes boll, kanske någon timme vid bassängen också. Kvällen är tillägnad åt fifa, jag och en polare startade tidigare idag karriär tillsammans och riktigt kul att lira tillsammans för en gångs skull. Förmodligen klämmer jag in ett par timmar poker mot midnatt om jag inte fastnar i fifaspelandet.

Vilken var den andra?=)

Postad

MP3 ($1787.25)

CO ($1160.00)

BTN ($170.00)

SB ($3165.63)

BB ($552.00)

Preflop: Hero is SB with Q:club:, J:club:

1 folds, CO raises to $25.00, 1 folds, Hero raises to $80.00, 1 folds, CO calls $60.00,

Flop: K:club:, 8:spade:, J:spade: ( $180 )

Hero checks, CO checks,

Turn: 2:spade: ( $180 )

Hero checks, CO checks,

River: 8:diamond: ( $180 )

Hero bets $125.00, CO raises to $564.00, Hero calls $439.00,

CO shows :Ac::9c:

Results:

Outcome: Hero wins $1306.00

Är inte river en check, är väl en rätt bra bluffcatcher? Om inte, vilka händer spelar vi c/c med?

Postad
Blir det inget vegas för dig?

Är bara 19 så får vänta två år innan jag själv kan spela. Många pokerspelare jag träffat tidigare som ska dit så är förmodligen grym vistelse även utan livepoker men rest så mycket under 09 att det är skönt att bara vara hemma och träffa lite annat folk ett tag. =)

Hittat hit nu, trevlig läsning och hoppas att rushen håller i sig. =)

Thanks! =)

Neil Young är fan bäst.

Justfan, vad var det vi hade sagt nu igen? Jag går på dykcert isf :)

Jag ska ta fallskärmscert innan sommaren är slut, du dykcert innan jul. Kom aldrig överrens om summan men diskuterades kring $2k om den ena genomförde men den andra inte (där har du edge, om jag inte genomför kan du välja att ligga på latsidan;-)). Jag har inte tittat upp om det finns sommarkurser öppna fortfarande men nästan 100 att det finns.

Vilken var den andra?=)

Det var en ganska ny med Cole South som spelar 3-4 6-maxbord. Har sett 4 videos där i mitt liv so far och den var överlägset den bästa. Hur den är i jämförelse med övriga har jag ingen aning om, men tyckte han verkade ha en del vettiga åsikter.

Är inte river en check, är väl en rätt bra bluffcatcher? Om inte, vilka händer spelar vi c/c med?
+1 på consp

Har funderat lite på det där under dagen:

Explotänk: Tror han otroligt sällan checkar bakom i pos två dragvänliga gator i en 3-betad pott med en hand som slår mig. Samtidigt tror jag att han väldigt sällan försöker bluffa hem potten om jag checkar på river när han haft två fina möjligheter tidigare.

När jag avfyrade mitt värdebet på river och fick en raise mot mig rörde jag muspekaren mot foldknappen men tyckte något inte stämde. Han har aldrig kåk här (kanske kan checka bakom set på flopp men att göra det även turn finns inte). Färgen är möjlig men högst osannolik, tror få duktiga spelare checkar två gator i 3betad pott med färgdrag/färg. Det enda som återstår är 89/8T/78/68 och kanske A8 men de är inte alltför sannolika de heller.

GTO-tänk (nåja, så gott jag kan:-P): Tycker att handen är för stark för att bara gå c/c med. Checksynar med alla pockets mellan 33-TT och kanske J9 och TJ (dessa två tycker jag är intressantare om man ska beta eller checka).

Får båda spelen att rösta för bet på river, är jag bakom flötet eller låter det här rimligt tycker ni? =)

Spelade typ 15 händer imorse och torskade ett BI i standardspot men dåligt med action så lade ner. Har varit och sparkat boll i solskenet ett par timmar, känner att jag behöver en natts break från pokern så blir förmodligen fifa All night long.

Var på dessa i Falun för någon vecka sedan, bra spelning!

Postad

tja zummis, läget? :)

+1 på consp

-1

T9 är typ sista handen vi vill ha i vår c/r-range där.

Är alldeles för mkt explotänk i argument som "han kan väl inte...". Om Fi nu är hyfsat duktig lär han inte ha en så stor läcka på rivern att man kan c/r:a T9. Han ska väl typ beta allt för att sedan folda way too much.

+1, typ