Gå till innehåll

Kaffedopp


Zumsar

Recommended Posts

Tja. Tack för en trevlig dagbok, även om jag föredrar cg-spelandet då det är mer min grej. I vilket fall undrar jag om du fick nån klarhet i vad det var för åldersgräns som gällde i Aruba-turneringen?

 

GL med det fortsatta spelet.

Tack så mycket!:-)

 

Nej, jag sökte runt lite snabbt men hittade inget så har inte försökt kvala in mig ännu. Och iom det här med WSOPE så skippar jag nog det helt också, lycka till iaf om du lyckas ta dig dit.;-)

 

Om du gillar KO matcher så ladda ner alla Tank Abbots matcher ser ut som en alkis(gillar bira gör han) och tunga boxar har han

Kikade på ett par av hans matcher och förstår inte hur han kan vinna så mycket, han kör hårt på sin taktik "vifta okontrollerat med armarna likt en väderkvarn".:lol: Men helt klart underhållande att se hur han golvar biffar på 20-30 sekunder.:-)

Om man skriver en dagbok kan jag tänka mig att det är kul om ngn skriver i den och inte Bara läser :) så nu vet du att jag läser här. Grym dagbok rent underhållningsmässigt men mest pga. av HH'sen, vimmlar inte av folk som spelar lite "högre" här på PF så det är kul med lite 5-10 HH's. Keep it up och som flera redan påpekat verkar du vara överdrivet övertrevlig, bra jobbat faktiskt att få fram en sympatisk sida genom internet, den brukar oftast döljas medvetet eller omedvetet.

 

Spelen var dock sjukt tiltframkallande, speciellt den där snubben som springer mot isväggarna, tur att jag var klar med min session innan jag testade det där...

 

Synpunkter: Mer HH's, gärna svåra beslut... speciellt de händer som inte går till showdown som du foldar.

 

Nu ska jag vila, för imorn blir det ribbåt ut i skärgårn! Gnite.

Tack så mycket för den positiva kritiken!:-D

 

Kommer nog börja lira mer och mer cg igen men det har varit riktigt skönt med ett break från det också när det gick så trögt. Ska börja mata på med lite händer och ha i bakhuvudet att plocka några med marginella folds och likande. Brukar slarva lite med att komma ihåg speciella händer och sådär när PT krånglar men ska försöka komma ihåg att spara dem direkt när de utspelas.

 

 

Här är ett marginellt läge där jag dock inte lyckas med den där folden.

 

Antipathy sitter vid 0 med $329,80.

soFly- sitter vid 1 med $1.063.

Kaffedopp sitter vid 2 med $1.226.

KvGalen sitter vid 3 med $1.000.

ducleboss sitter vid 4 med $1.015.

merwin sitter vid 5 med $1.857,62.

 

Dealern sitter vid 5.

 

Antipathy lägger en blind på $5.

soFly- lägger en blind på $10.

 

(Kaffedopp ges :Jb::Ah:)

 

Före floppen:

Kaffedopp höjer med $25.

ducleboss foldar.

merwin höjer med $85.

Antipathy foldar.

soFly- foldar.

Kaffedopp synar med $85.

 

Floppen kommer upp

:Jg::Qh::6h:

 

Kaffedopp checkar

merwin checkar

 

Turnkortet kommer upp :2s:

 

Kaffedopp checkar

merwin satsar $165.

Kaffedopp synar med $165.

 

Riverkortet kommer upp :Qb:

 

Kaffedopp checkar

merwin satsar $475.

Kaffedopp synar med $475.

 

Kortvisning:

 

merwin visar: :Qs::3s:

 

Kaffedopp döljer korten. :Jb::Ah:

 

merwin vinner potten på ($1.533).

 

 

 

 

 

Tilt, tänkte svara på allting men blev precis bortbjuden och kaffet bangar inte!:-P Imorgon blir det lite livespel hemma hos mig som en social aktivitet bara så inga svindlande stakes utan bara träffas ett och dricka några droppar alkohol förmodligen.:-)

 

Söndag kommer förmodligen någon kompis och drar en mtt-grind, hoppas på klonk då!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Congratz till den fina klonken! När är turneringen?

 

Fallskärmshoppning verkar ju riktigt roligt. Jag har haft planer på att göra det ett par gånger, men det har aldrig blivit av än tyvärr. Hur upplevde du hoppet? Jag antar att det var rätt fin adrenalinkick precis när du hoppade ut från planet? :-P

 

Jag såg att du bett folk skicka PM om de var intresserade av Thailand nu till hösten. Hur många är det som är på just nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG! Grattis som fan:D Det är juj fan stort! ungefär 30 k $ klonk på en kväll:D

 

Lycka till i resten av turrarna:)

 

Stort grattis!

 

Ska du spela WSOPE eller ta dollars? Om det nu går?

 

Grattis! Klonka wsope kommer bli najs.

 

Grattis som fan!

 

wow nice! stort GRATTIS!

 

Stort grattis!

 

Lycka till i WSOPE!!

Han skrev tidigare att han aldrig har hoppat förut.

 

Grattis till klonken! Skitcoolt ju:-)

 

Tack så otroligt mycket för gratulationerna, roligt att läsa och det värmer!:-D

 

Tror inte att man kan få cash istället för turneringsinköpet och även om man hade kunnat det så vill jag åka dit för att spela, speciellt eftersom en kille jag ska resa till Thailand med också ska dit och spela ME. :-)

 

Måste börja med att säga Grattis till Klonken :)

 

Sedan får jag ta och fråga vilken klubb du hoppar fallskärm i? Själv hoppar jag i FKCG i Göteborg.

 

Har du hoppat länge? :)

Ah, kul med en erfaren hoppare i dagboken!

 

Jag gjorde mitt första hopp någonsin för några dagar sedan men funderar redan på att gå en snabbkurs för att få hoppa på egen hand, får se hur det blir med den saken men både tiden och priset för utbildningen verkade mycket prisvärda.:-)

 

Hoppade i Västerås, närmaste stället för mig och det blir förmodligen där jag går kursen om det blir av. =)

 

Grattis till klonken! Riktigt kul.

hehe. det var jag som slog ut dig ur high roller igår om du inte listat ut det :P

sorry för det och sorry för att jag var en bitch på FT när du ville deala.

Trodde det var random FI så ville psyka. Synd att inte den andra tomten åkte ut först bara.

Aha, så det var du. Det hade jag ingen aning om, grattis!:-D

 

Väldigt marginell förlust som var lite sur för min del, hade som sagt gärna sett att fisken åtminstone bustat innan.;-)

 

fan grattis =) du får komma in på msn någon dag ser dig väldigt sälla där :( och skicka sms känns för gay, Hoppas du haft en bra dag iaf :)

Tack! Ska verkligen försöka kika in oftare, men slarvar verkligen med det.:-) Och skicka sms för i h-vete, blir sällan så glad som när jag får sms!:mrgreen:

 

 

Angående handen,

 

varför slå 2,5BB utg?

varför syna 3bet?

varför inte beta turn?

varför folda river?

 

:)

Härligt med lite funderingar kring handen, förmodligen den här typen av frågor jag behöver nu när det går så otroligt illa i cash game.

 

Jag höjer till 3,5bb, men med 2,5bb. Tycker själv det är jobbigt att det inte står totala summan jag höjer till (samma sak är att visa klienter så höjer man med, vissa till och jag lyckas aldrig lära mig vilket:-P).

 

Som du ser 3-betar han väldigt light (Q3s är hyfsat light:mrgreen:) och vi har haft en del duster och jag väljer väl egentligen mellan att 4-beta och semislowa handen genom att syna. Dock har han ägt mig ganska hårt under sessionen och pushat bort mig lite för mycket men AJo känns inte riktigt tillräckligt stark att syna en 5-betpush trots vår historik.

 

Bet turn är nog att föredra faktiskt och där spelade jag nog fel. Vad jag tänkte när handen utspelade sig var något i stil med "Han checkar troligtvis inte bakom två gånger utan försöker förmodligen ta hem potten nu på turn när jag vissat så otroligt mycket svaghet" vilket han förmodligen också gör ganska ofta.

 

På river tycker jag inte är någon hjältesyn direkt men samtidigt kände jag mig verkligen slagen när jag bestämde mig för att trycke på "call".:-)

Läste igenom din dagbok igen och insåg att du skrivit att du itne blir bakfull?????:roll:

Möt upp oss i Uppsala näsya helg/iukväll så kan vi ta tag i det;-)

Kul att du orkade plöja igenom den! =)

 

Ska jag vara helt ärlig har jag fortfarande inte varit bakfull eller drabbats av fylleångest eller liknande utan verkar bara få ta del av alkoholens ljusa sidor!:-D Visst kan jag känna mig småseg när jag vaknar dagen efter men det beror nog mer på att jag sover mindre och äter sämre på fylledagar.

 

Det är inte heller så att jag dricker lite utan kör ofta på ganska hårt faktiskt, om du inte tror mig så kan jag bevisa det, bara pma tid och plats!:-P

Congratz till den fina klonken! När är turneringen?

 

Fallskärmshoppning verkar ju riktigt roligt. Jag har haft planer på att göra det ett par gånger, men det har aldrig blivit av än tyvärr. Hur upplevde du hoppet? Jag antar att det var rätt fin adrenalinkick precis när du hoppade ut från planet? :-P

 

Jag såg att du bett folk skicka PM om de var intresserade av Thailand nu till hösten. Hur många är det som är på just nu?

Välkommen hem igen, hoppas att resan var härlig!:-D

 

Turneringen är i mitten av september, tror jag, så Thailandsresan kommer bli något senarelagd för min del, får snacka om det på msn.:-)

 

Jag tycker verkligen att du borde testa på det!:-D Fick väl egentligen inte så kraftig adrenalinkick när jag tänker efter men själva känslan av vinden mot benen när man sitter på kanten, utsikten, känslan när man börjar falla mot marken, det svalkande luftmotståndet... ja den känslan var fridfull och något jag tycker alla borde få chansen att uppleva! =)

 

 

 

 

Har haft spelledigt ett par dagar och gjort lite annat roligt, bland annat nött cirka 7 timmar live- och fylleslask i lördags vilket var mycket trevligt även om det blev lite segt mot slutet när vi tre mest rutinerade rävarna satt och fightades samtidigt som shotarna hade tagit slut.:-)

 

Igår så spelade jag faktiskt inte några turneringar öht utan tog det lugnt hela dagen tillsammans med kusinen. Var skönt att bara chilla lite framför TVn, snacka lite, köra lite air softkrig mot varandra, hoppa lite studsmatta och andra småaktiviteter. =)

 

 

I förmiddags satte jag mig mot mitt förstånd på några NL1k-bord för att grinda ett par timmar. Sessionen slutade back 5k efter någon förlorad flipp, någon utdragning, någon dålig syn och en hel del kyla. Känns verkligen inte bekvämt att sitta och lira cash game längre så kommer förmodligen fortsätta breaket alternativt starta något litet projekt att exempelvis börja om på NL100 och plocka 10 inköp där och kliva upp till NL200 och plocka 15 inköp där och därefter kliva upp till NL400 och plocka 20 inköp där eller något liknande för att få tillbaka självförtroendet, får se hur jag gör.:-)

 

 

 

 

Idag har jag lirat en del turneringar. De flesta på FTP där jag har varit riktigt kall men fått någon liten itm men bara $100 eller något i den stilen.

 

 

Semiklonk!

 

Bättre gick det däremot i en turre på Bestpoker där jag kom tvåa i en $50r och fick $10,5k för det!:-D Väldigt mycket lotto då snittstacken låg på 8,5bb när finalbordet drog igång men med 5 pers kvar hade jag ganska kraftig ledning. Tyvärr torskade jag AA vs 88 mot chiptvåan vilket gjorde min ledning mindre kraftig. Väl hu så kom jag in i matchen med 1,3M och han 750k men fick inte några händer och misslyckades med lite steals så halkade ner på cirka 800k och han låg på ungefär 1,25M (notera att blinds var 30.000/60.000) när jag torskar KQ vs 66 all in pre vilket gjorde att han fick gå iväg med 17k istället för jag, som tävlingsmänniska känns det surt. Dock minns jag att jag fick dra ut KJo med K4s all in pre tidigare i turren så har ingen rätt att klaga.:-)

 

 

Suraste handen idag var i kvällens största turre, $1kfo på FTP när jag 10 händer in skickar in pengarna med KK på KQsxs mot både KQ och A6s i en pott på 3 gånger average. Tyvärr kommer färgen på river och jag får lämna veckans skotturnering bakom mig.:-)

 

 

Har en turre kvar innan sängdags (och kanske lite UFC innan också:lol:) och det är 33k på FTP. 14 pers kvar och jag har kring average, skulle vara skönt med en klonk på FTP då jag har varit väldigt kall där som sagt.

 

 

 

 

En hand från cg-sessionen, vill vi lägga en värdebet på river mot en stabil spelare eller ska vi nöja oss med c/c?

 

Full Tilt Poker Game #7314085383: Table Sun City (6 max) - $5/$10 - No Limit Hold'em - 11:44:23 ET - 2008/07/21

Seat 1: Anabooola ($1,015)

Seat 2: 40putts ($235)

Seat 3: Moneycruiser ($281)

Seat 4: niceandsleazy20 ($1,145.50)

Seat 5: padirk165 ($1,015)

Seat 6: Pwndexter ($200)

padirk165 posts the small blind of $5

Pwndexter posts the big blind of $10

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola Jack of DiamondsAce of Spades

Anabooola raises to $35

40putts folds

Moneycruiser folds

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 calls $35

padirk165 has 15 seconds left to act

padirk165 folds

Pwndexter adds $10

Pwndexter folds

*** FLOP *** 9 of SpadesJack of Spades5 of Spades

Anabooola bets $50

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 calls $50

*** TURN *** 9 of SpadesJack of Spades5 of Spades2 of Hearts

Anabooola bets $130

niceandsleazy20 has 15 seconds left to act

niceandsleazy20 calls $130

*** RIVER *** 9 of SpadesJack of Spades5 of Spades2 of Hearts9 of Diamonds

Anabooola checks

niceandsleazy20 checks

*** SHOW DOWN ***

Anabooola shows Jack of DiamondsAce of Spades two pair, Jacks and Nines

niceandsleazy20 mucks

Anabooola wins the pot ($442) with two pair, Jacks and Nines

*** SUMMARY ***

Total pot $445 | Rake $3

Board: 9 of SpadesJack of Spades5 of Spades2 of Hearts9 of Diamonds

Seat 1: Anabooola showed Jack of DiamondsAce of Spades and won ($442) with two pair, Jacks and Nines

Seat 2: 40putts didn't bet (folded)

Seat 3: Moneycruiser didn't bet (folded)

Seat 4: niceandsleazy20 (button) mucked Queen of HeartsJack of Hearts - two pair, Jacks and Nines

Seat 5: padirk165 (small blind) folded before the Flop

Seat 6: Pwndexter (big blind) folded before the Flop

 

 

 

 

 

Kvällens fyllemove!8-)

 

Full Tilt Poker Game #7315500518: $13,500 Guarantee (1r+1a) (54886562), Table 5 - 25/50 - No Limit Hold'em - 14:14:41 ET - 2008/07/21

Seat 1: Anabooola (3,881)

Seat 2: FATTMATT70 (1,300)

Seat 3: NDIrishCJ (1,700)

Seat 4: fabregarp (2,155)

Seat 5: WhoIsNowTheFish (6,924)

Seat 6: IDropDeuces (2,860)

Seat 7: Ninorta47 (945)

Seat 8: Mensa1 (5,565)

Seat 9: Stamdogg (2,580)

fabregarp posts the small blind of 25

WhoIsNowTheFish posts the big blind of 50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 9 of Diamonds10 of Diamonds

IDropDeuces folds

Ninorta47 folds

Mensa1 folds

Stamdogg folds

Anabooola raises to 150

FATTMATT70 folds

NDIrishCJ folds

fabregarp folds

WhoIsNowTheFish calls 100

*** FLOP *** 5 of Spades3 of Clubs6 of Hearts

WhoIsNowTheFish checks

Anabooola bets 200

WhoIsNowTheFish raises to 600

Anabooola raises to 1,700

WhoIsNowTheFish calls 1,100

*** TURN *** 5 of Spades3 of Clubs6 of HeartsAce of Clubs

WhoIsNowTheFish checks

Anabooola bets 2,031, and is all in

WhoIsNowTheFish folds

Uncalled bet of 2,031 returned to Anabooola

Anabooola mucks

Anabooola wins the pot (3,725)

*** SUMMARY ***

Total pot 3,725 | Rake 0

Board: 5 of Spades3 of Clubs6 of HeartsAce of Clubs

Seat 1: Anabooola collected (3,725), mucked

Seat 2: FATTMATT70 didn't bet (folded)

Seat 3: NDIrishCJ (button) didn't bet (folded)

Seat 4: fabregarp (small blind) folded before the Flop

Seat 5: WhoIsNowTheFish (big blind) folded on the Turn

Seat 6: IDropDeuces didn't bet (folded)

Seat 7: Ninorta47 didn't bet (folded)

Seat 8: Mensa1 didn't bet (folded)

Seat 9: Stamdogg didn't bet (folded)

 

 

 

One time! Kul att det sker i kvällens billigaste turre som jag anmält mig till av misstag!:twisted: Mitt spel kallt? Förstår inte vad ni pratar om!;-)

 

Full Tilt Poker Game #7317456095: $14,000 Guarantee (Rebuy) (54901777), Table 16 - 20/40 - No Limit Hold'em - 16:53:13 ET - 2008/07/21

Seat 2: mr_T_T2 (4,830)

Seat 3: adamaek (2,490)

Seat 4: ALam777 (3,075)

Seat 5: stannford (1,000)

Seat 6: Anabooola (2,895)

Seat 7: hotdog21 (930)

Seat 8: evilplayer9 (1,480)

Seat 9: Torpisimo (4,665)

Torpisimo posts the small blind of 20

mr_T_T2 posts the big blind of 40

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Anabooola 2 of Diamonds2 of Clubs

adamaek folds

ALam777 folds

stannford folds

Anabooola raises to 120

hotdog21 folds

evilplayer9 folds

Torpisimo has 15 seconds left to act

Torpisimo raises to 360

mr_T_T2 folds

Anabooola calls 240

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Spades5 of Diamonds

Torpisimo checks

Anabooola bets 2,535, and is all in

Torpisimo calls 2,535

Anabooola shows 2 of Diamonds2 of Clubs

Torpisimo shows 9 of Diamonds9 of Hearts

*** TURN *** 8 of Clubs5 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs

*** RIVER *** 8 of Clubs5 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs2 of Spades

Anabooola shows a full house, Twos full of Fives

Torpisimo shows two pair, Nines and Fives

Anabooola wins the pot (5,830) with a full house, Twos full of Fives

*** SUMMARY ***

Total pot 5,830 | Rake 0

Board: 8 of Clubs5 of Spades5 of DiamondsJack of Clubs2 of Spades

Seat 2: mr_T_T2 (big blind) folded before the Flop

Seat 3: adamaek didn't bet (folded)

Seat 4: ALam777 didn't bet (folded)

Seat 5: stannford didn't bet (folded)

Seat 6: Anabooola showed 2 of Diamonds2 of Clubs and won (5,830) with a full house, Twos full of Fives

Seat 7: hotdog21 didn't bet (folded)

Seat 8: evilplayer9 (button) didn't bet (folded)

Seat 9: Torpisimo (small blind) showed 9 of Diamonds9 of Hearts and lost with two pair, Nines and Fives

 

 

 

 

Vill även tacka killen som jag ska åka med till London och Thailand för att öppna upp mina ögon i sent skede i mtts, har varit en mycket nyttig och lärorik kväll. Vet inte hur anonym du vill vara så nöjer mig med att tacka dig såhär!:-D

 

 

EDIT: Semitilt, åkte som elfte man ur sista turren med AK vs 88 i en pott på dryga average. Eller hade lite kvar som jag slevade in i nästa hand med QQ men får syn av K2 som träffar K på floppen. Fick iaf $750 men dagen på FTP blir röd.

 

 

Imorgon ska jag förmodligen bort ett tag under eftermiddag/kväll men kanske grindar lite på natten.

 

Good night!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AJ funkar whatever på river känns det som. Alla drag missar så att checka för att fånga upp någon slags bluff är klart inte fel. Dock lär väl inte fi syna två gator med enbart ett drag om han är "stabil". Isåfall något kombodrag.

 

Det känns ändå som fi har en sämre knekt hyfsat ofta efter sekvensen syn/syn. Möjligen 88 eller TT med spader eller någon sådan typ av hand. Jag tror att bet river är bättre mot lite bättre spelare som inser att du nog kommer skjuta tre gator här väldigt ofta, samt att det är ganska svårt för dig att ha antingen en nia eller en färdig färg. Dessutom är sannolikheten större att en bättre spelare antingen foldar eller slår om någonstans i handen med ett starkt drag utan showdownvalue.

Mot sämre spelare på lägre nivåer som a) har den klassiska "psykopatbet-när-någon-checkar-till-mig"-tendensen samt b) gärna synar två gator med enbart spader K/A lär check gå upp avsevärt i värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AJ funkar whatever på river känns det som. Alla drag missar så att checka för att fånga upp någon slags bluff är klart inte fel. Dock lär väl inte fi syna två gator med enbart ett drag om han är "stabil". Isåfall något kombodrag.

 

Det känns ändå som fi har en sämre knekt hyfsat ofta efter sekvensen syn/syn. Möjligen 88 eller TT med spader eller någon sådan typ av hand. Jag tror att bet river är bättre mot lite bättre spelare som inser att du nog kommer skjuta tre gator här väldigt ofta, samt att det är ganska svårt för dig att ha antingen en nia eller en färdig färg. Dessutom är sannolikheten större att en bättre spelare antingen foldar eller slår om någonstans i handen med ett starkt drag utan showdownvalue.

Mot sämre spelare på lägre nivåer som a) har den klassiska "psykopatbet-när-någon-checkar-till-mig"-tendensen samt b) gärna synar två gator med enbart spader K/A lär check gå upp avsevärt i värde.

 

Mycket bra och välskriven analys! Jag håller faktiskt med till fullo angående allting du skrev så jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga, tack!:-D

 

 

 

Har fått lite speltid idag och påbörjade Project Recovery som går ut på att jag ska reparera mitt skadade cg-självförtroende genom följande planering:

 

$1000 - NL100

$3000 - NL200

$8000 - NL400

 

 

Spelade lite NL100 tidigare idag och det var skrattretande hur dåliga vissa var men åkte på en del suck outs och spelade lite för fancy till en början men plockade iaf $200.

 

 

Project Recovery

 

$200/$1000 - NL100

$0/$3000 - NL200

$0/$8000 - NL400

 

 

 

Fick tid över ikväll så har turneringsgrindat, inledde väldigt bra tidigt i turneringarna och fick vinna många flips och även dra ut i ett par händer men lite längre in så fungerade det inte alls och jag tappade alla viktiga coin tosses och mina händer fick inte stå. Har inte heller spelat riktigt på topp, skärpning!

 

Bästa och tyvärr även enda klonken ännu är en placering som 20e man i en turre på Titan där jag åkte med AK vs 88 i en stor pott efter att ha blivit utdragen av AQ när jag satt med QQ. Fick iaf $570.

 

 

 

Har en hel del turrar kvar dock, hoppas på lite klonk!:-D

 

 

http://www.owned.lv/3158/Electrifying-pen-spinning-performance/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha project recovery låter som en kul grej, vilken sida/nätverk är det du kör den på? FTP?

 

Nice update.

Kul att du gillar det!:-P Har påbörjat grindandet på Everest men projektet är inte låst till ett nätverk utan kommer förmodligen hoppa och testa lite Party vid NL400.

Sjukt nice med recovery som ovan sa, fan smart. att inte jag har tänkt på de är ju konstigt :P

 

De klarar du av lätt *selfesteemboost*

 

/Rob

Tack, det där behövde jag nu när jag inte ens kan besegra NL100!:mrgreen:

Tänkte höra samma grej. Såg dig på Everest nl100 men de kanske va killen su steakar? Han brukar inte lira nl100 iofs så blev lite nyfiken :P

 

GL me projektet!

Det var jag som satt där och fiskade!:oops: Känns ganska sjukt, eller åtminstone ovanligt att spela NL100 men är stolt över mig själv att jag varken slaskar utan spelar seriöst och att jag fortfarande respekterar pengarna till 100%, detta är för mig väldigt viktigt och kommer förmodligen skriva en längre text om ämnet senare.:-)

 

 

 

 

 

 

Har haft ett par riktigt härliga dagar utan speciellt mycket poker och desto mer stek på beachen och sociala aktiviteter. Det är först nu, vid dessa tillfällen som jag faktiskt börjar uppskatta att inte behöva jobba/studera. Ska göra det klart att jag gärna jobbar/pluggar MEN detta medför att man inte har lika mycket fritid och det är just den jag inte vill missa just nu.

 

Har iaf klämt in några händer NL100 och ligger totalt back 200-300 tror jag. Känns inte alls lönt och whina men saker som jag trodde var urban legends, exempelvis att motståndarna synar all ins med hålpipa, faktiskt visat sig vara sanna!:lol:

 

 

Nu ska tydligen digitalkameran som jag beställt från Everest SP-shop kommit! Ska försöka hinna hämta ut den imorgon, första ordentliga kameran i min ägo så kommer nog komma lite pics i dagboken inom kort, hur vågade det är återstår att se!8-)

 

Och nej, jag skrev inte fel angående SP-shopen utan det är givetvis FTPs fina shop, ville bara göra alla EVP-SP-Shop-Haters lite förvirrade och hoppfulla!;-)

 

SP-shopen är ju också något av en urban legend så tycker att en tredje vore på sin plats!

How-UrbanLegend-main_Full.jpg

 

 

 

 

 

Har precis varit och tagit ett uppfriskande nattdopp i en sjö i närheten eftersom en polare fick körkort idag och var förarkåt (något fenomen som alla verkar drabbas av första 3-4 dagarna men sedan helt försvinner, till allas besvikelse:-)). Ska försöka få mig ett par timmars sömn nu eftersom imorgon vankas det liveslask på klubben! Är månadsfinal så högre BI och förhoppningsvis fler spelare. Förmodligen blir det lite cg senare på kvällen också vilket ska bli skoj att slaska sönder i!:-D

 

 

Får se om det blir någon grind på lördag, kvällen är iaf bokad för fest så ingen turregrind eller liknande. Har dock lovat mig själv att tillägna söndagen till turrar, får se hur det blir med den saken. =)

 

 

 

En sista sak innan sängdags! Har idag bestämt mig för att åka ner till South Africa i någon vecka i september för att spela en turnering som går där och träffa lite pokerrävar, ska bli riktigt kul och blir en perfekt uppvärmning inför London.:-)

 

 

 

Avslutar med ett litet tips: http://www.lastfm.se

 

Och en grym låt: Infected Mushroom - Heavyweight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar läsa din dagbok i det tysta, trevlig läsning! =)

 

Måste bara kommentera hur jvla imponerad jag är av din disciplin, lira NL100 när du varit uppe på NL2000 o troligen har rulle till det oxå...sjukt imponerande! Önskar jag hade din disciplin! =)

 

Lycka till o grinda på!

//RIchard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sista sak innan sängdags! Har idag bestämt mig för att åka ner till South Africa i någon vecka i september för att spela en turnering som går där och träffa lite pokerrävar, ska bli riktigt kul och blir en perfekt uppvärmning inför London.:-)

 

har du nån länk till den turren ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar alltid vara så positiv. Stämmer det i övrigt? Iallafall verkar du vara en hel skön snubbe :-) Och din dagbok är grym, man blir bara glad av att läsa den! Jag kommer följa den väldigt noggrant.

Hoppas det fortsätter gå bra för dig med pokern! Stort lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar läsa din dagbok i det tysta, trevlig läsning! =)

 

Måste bara kommentera hur jvla imponerad jag är av din disciplin, lira NL100 när du varit uppe på NL2000 o troligen har rulle till det oxå...sjukt imponerande! Önskar jag hade din disciplin! =)

 

Lycka till o grinda på!

//RIchard

Tack så mycket!:-)

 

Just det där med disciplinen tror jag är mitt starkaste kort då jag egentligen inte är speciellt bra på pokerteori, saknar den där "magkänslan" och inte heller är speciellt bra på att läsa av folk så det är klart att jag gör allt jag kan för att hålla i disciplinen så gott jag kan. =)

 

Egentligen handlar detta kliv ner inte speciellt mycket om disciplin utan mer om mitt tankesätt där jag försöker hålla pokern på en lagom nivå så att jag aldrig påverkas av vinster/förluster utanför borden. Skulle jag fortsätta grinda NL2k och tappa 10-15 inköp till så skulle jag förmodligen inte vara helt opåverkad när jag hittar på något annat utan kommer ha det nötandes i bakhuvudet hela tiden.

Som jag nämnde lite kort tidigare är också att jag fortfarande har full respekt för pengar och tycker att grinda på NL100 inte är direkt någon pina eftersom 4-5 inköp ändå är pengar, även om anpassningen till en annorlunda spelstil kan vara lite jobbig (men förmodligen nyttig då jag kommer att tänka över mitt spel omedvetet när jag kliver upp till mina normala stakes igen).:-)

Jag har dippat ganska mycket sista tiden och skulle även jag behöva lite recovery.

Hojta till när du är uppe på +- på nl100 så hoppar jag in och kör exakt samma grej.

Kanske kan köra något sidebet.

Trist att det går segt för dig också, men kul att få någon att tävla lite emot! Det kan nog få mig att grinda lite extra koncentrerat och inte minst mer.:-P

 

Kan ta detaljer angående sidebet via msn. =)

Nejdå. Det finns inga som helst skäl till varför varken kaffet eller hampu borde lira NL100 på EVP.. Kan inte komma på några faktiskt.

Kan ni inte spela NL200? Folk respekterar ens höjningar.. :rolleyes:

 

// ah_derka (Nl100 på EVP)

Haha!:lol:

 

Förhoppningsvis är både jag och hamp borta från NL100 om ett par dagar (men jag före honom, såklart:-P ). Kul att du kikade in, hoppas att vi ses vid borden så att jag kan få göra någon suck out!;-)

har du nån länk till den turren ? :)

Jag kikade runt lite men hittade faktiskt ingen.:oops: Jag fick reda om turneringen via ett annat forum men det var något typ av erbjudande eller något men kan kika upp det. =)

Tror hursom att det kommer att börja gå sattar till turren på Pokertime nästa vecka om jag inte minns fel.

 

 

Du verkar alltid vara så positiv. Stämmer det i övrigt? Iallafall verkar du vara en hel skön snubbe :-) Och din dagbok är grym, man blir bara glad av att läsa den! Jag kommer följa den väldigt noggrant.

Hoppas det fortsätter gå bra för dig med pokern! Stort lycka till.

Tack för den vänliga kommentaren!:-D

 

Egentligen är det väl inte jag som kan svara på hur jag är till vardags riktigt då jag, som de flesta andra, säkert har ganska taskig självinsikt.:-P Men antar att jag har en ganska positiv syn på det mesta och försöker att ta lätt på saker och ting.

 

Igår blev det liveslask på en klubb i Västerås. Började med en turnering, 1kkr freeze out där jag bubblade. Förtjänade dock inga pengar när jag spelade en hand tidigare på finalbordet som en apa, usch.:-)

 

Blev lite 25/25-slask efteråt och jag plussade väl knappt ett inköp som i stort sett kom ifrån min 22 på 24s5s mot motståndarens TJss i en 7k-pott där min hand fick stå. =)

 

 

Ikväll ska jag förmodligen först över till en polare som nyligen flyttat till en ny lya med pool och bastu som han ville att jag skulle vara med och inviga över ett par öl.

Därefter bär det antingen av till ett gäng andra vänner där det förmodligen mest blir chillkväll med stor risk att både kortspel och alkohol kommer in i bilden. Ingen poker idag alltså.

 

Imorgon ska jag försöka tacka nej om förslag på aktiviteter föreslås och köra på turneringsgrind men jag brukar vara lättövertalad så inte säkert att det blir någon poker imorgon heller men hoppas på en turneringssöndag då det var ett tag sedan sist.:-)

 

 

Imponerande med 9,5 i betyg, tyvärr har jag inte hunnit se filmen så inga spoilers tack: http://www.imdb.com/title/tt0468569/

 

Bästa covern jag har hört av låten: Falconer - Kungens man

 

 

Nu måste jag städa, ha en trevlig lördag alla!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojkww måate bjuda på denna adå var ju ett tag senma sa n ått på lakoholmfrånten ha rju lovat ajtt de sksuell bli nåt så iaf blri de väl en korstis då. så här aär de pokerstar är skadat så de vägarra ju sätta in såtalr så fvi fårlsöa de på anant sätt hopas proejkt recosyr får bra simma luigna och om du hatar penagr lyssna på punkrodlckkid var de nån sån som sa over and oyur take care kaffe il doppo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste skynda mig och fixa lite mat innan 20:00 då de flesta större turrar drar igång, tänkte bara presentera kvällens schema (kanske lägger till någon, troligtvis på FTP isf).:-) Skulle vilja spela fler på Stars men måste verifiera mitt konto innan jag kan skeppa in mer pengar.

 

18:00 – Bestpoker 150k

18:30 – Everest 100k

18:45 – Party 300k

20:00 – Ladbrokes 100k

20:00 – Titan 250k

20:00 – FTP 250k

20:00 – Redbet 100k

20:00 - Unibet 175k

21:00 – FTP 40k

22:00 – Bodog 100k

22:30 – Stars 1000k

23:30 – UltimateBet 200k

00:00 – FTP 750k

01:05 – FTP 150k

02:00 – FTP 65k

02:00 – Absolutepoker 75k

 

 

Lycka till ikväll alla, hoppas på klonk!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste skynda mig och fixa lite mat innan 20:00 då de flesta större turrar drar igång, tänkte bara presentera kvällens schema (kanske lägger till någon, troligtvis på FTP isf).:-) Skulle vilja spela fler på Stars men måste verifiera mitt konto innan jag kan skeppa in mer pengar.

 

18:00 – Bestpoker 150k

18:30 – Everest 100k

18:45 – Party 300k

20:00 – Ladbrokes 100k

20:00 – Titan 250k

20:00 – FTP 250k

20:00 – Redbet 100k

20:00 - Unibet 175k

21:00 – FTP 40k

22:00 – Bodog 100k

22:30 – Stars 1000k

23:30 – UltimateBet 200k

00:00 – FTP 750k

01:05 – FTP 150k

02:00 – FTP 65k

02:00 – Absolutepoker 75k

 

 

Lycka till ikväll alla, hoppas på klonk!:-D

 

 

lycka till du med :), men problem för dig i primas turnering också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lycka till du med :), men problem för dig i primas turnering också?

Japp, fast har haft krångel med flera klienter. En är helt frusen, i en annan har jag först dubblat och sedan vunnit en 3-vägs all in pre men fortfarande har jag bara 1970 i marker.:-?

 

Startar om den datorn nu och hoppas att det löser sig, tråkigt att missa några minuter men ännu tråkigare att klienterna bråkar.

 

 

Vi ses på finalbordet!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, fast har haft krångel med flera klienter. En är helt frusen, i en annan har jag först dubblat och sedan vunnit en 3-vägs all in pre men fortfarande har jag bara 1970 i marker.:-?

 

Startar om den datorn nu och hoppas att det löser sig, tråkigt att missa några minuter men ännu tråkigare att klienterna bråkar.

 

 

Vi ses på finalbordet!;-)

 

 

Ok :( jobbigt, jo det är klart vi gör det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vad tiltad jag är.:-(

 

 

Låg riktigt bra till i några stycken men klienterna laggade med mera så var tvungen att starta om datorn och nu ligger jag dåligt till i de flesta.

 

Ska försöka skaka av mig tilten och komma tillbaka, obs det är inte själva turneringarna som tiltar utan omständigheterna omkring.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...