Gå till innehåll

Etik i chatten - Artighet är en dygd!


kidkurry

Recommended Posts

Hej

Jag kanske är gammalmodig, men jag tycker att det är trevligt när någon som gör en sjuk utdragning, typ 1/12 underdog, säger "sorry" "ul" eller "lucky" eller va' fan som helst. Det blir alltmer ovanligt, framför allt från "oss" svenskar. Vad tycker ni? Är det bara att slösa energi att vara litet artig?

 

 

halv-OT

----------------------

Ibland beror det på att vissa idioter inte fattar att dom har haft sjuk tur.

"-Hur fan kan du syna ett all-in bet från en spelare i tidig position i en turnering med 610?

Svar: Va?

-Jo, jag sa hur fan......etc

Svar,: -vaddå, dom var ju suited......

Jaha, ok, då förstår jag.................

 

* RP och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På internet är allt tillåtet tycker jag. Om man kan få folk att tilta genom att skriva saker i chatten så gör jag gärna det. Det är lätt att disabla chatten eller ignorera den för den som inte vill se.

 

Live är en annan sak. Det är inte kul att sitta och lyssna på någons prat hela kvällen, särskilt inte om avsikten är att irritera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl också skrivit "sorry", speciellt när det varit tight, flush A resp K high t.ex. Svaren har väl varit ljumma, "don't be", typ och jag har väl i stort slutat be om ursäkt för att jag vinner.

Har som Trolldeg svårt att tolka ev. uppriktighet i någon annans "sorry" och brukar bara svara "That's the game" el.dyl.

Fast ibland är borden rätt "pratiga", då kanske artighetsursäkter ändå har sin plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chattar vanligen inte, av två orsaker. Vanligen så multitablar jag och när handen är över så tittar jag ofta på ett annat bord, ibland så kollar jag inte ens om jag vunnit handen för det ser man ju ändå när kommer tillbaka. Den andra orsaken är att jag använder statsfönstret som någon slags nalle för att hålla mig lugn och på en del siter ser man inte chatten då. Kanske ska förtydliga, om jag kan se hur länge eller hur många händer jag spelat och hur ofta jag sett en flop så får jag en uppfattning om hur det egentligen går.

 

Det finns en tredje och fjärde anledning också förresten. Den tredje är att jag ofta skriver hela uppsatser om mina motståndare så det blir ännu mindre tid över att chatta och den fjärde är att de gånger jag faktiskt skriver ngt i chatfönstret så flyger ett annat fönster ofelbart upp så att jag skriver "mo" i det första och "ron" i det andra. Detsamma händer med uppsatserna förresten. Nu när jag tänker på det så är det där pokerspelandet himla besvärligt... :?

 

Jag skriver förresten inte "moron" även om jag ofta vill, det var bara ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har allt mer gått över till att sluta klaga och försöka lära upp hur andra borde agerat och istället börja skriva "nh" och liknande när folk vinner trots att de spelar dåligt, speciellt om jag själv är inblandad i potten. Man vill ju att de ska upprepa sina dåliga spel och kan man få dem att känna sig duktiga genom ett enkelt "nh" så ökar den chansen. Om jag vinner en pott där jag tycker att jag spelar rätt och någon klagar så säger jag hellre att jag hade tur än ursäktar/förklarar mitt spel, av samma orsak. Det går väl på samma linje som de predikar om i "Zen and the Art of Poker", och även annars försöker jag generellt att hålla mig till något liknande vad de skriver i avslutningen av den boken om inställning till spelet och att börja klaga i evighet eller utstråla negativitet när man förlorar. Att spela med minimal inblandning av känsla och ego är verkligen något som fler spelare borde anamma, av flera olika orsaker, och på nätet är det lätt att åtminstone låtsas att det är så.

 

"POKER RULE #35 - Develop a true indifference to the game." :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL är egentligen något som man säger inför HU eller inför finalbordet i en turnering. Det är inte alls någon artighetsfras utan en dissning eftersom genom att säga det insinuerar man att man är en skickligare spelare och de andra behöver en väldig massa tur för att ha en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick värsta kommentaren i chatten när jag spelade sng nyss och blev callad med mitt toppair med värsta idiot drag.

 

Hon/han skrev bara girlpower, vet inte varför men det fick mig tilta ganska rejält.

Sen när jag igen byggde upp stacken så calla samma pers mitt all in med J5o jou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...