Gå till innehåll

Shortstackbottar?


tetris

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Superbra att ni höjt limiten till 20bb, men systemet har desvärren en lucka då det går att reloada innan man går AI och således kan de få 10bb i stacken om de förlorar eller 10bb extra utöver den vunna potten om de vinner.

 

Det vore även superbra om ni höjde tidlimiten så att man inte kan återvända till ett bord inom 12h (eller annat långt tidsspan) med en mindre stack än den man tidigare lämnade med.

 

Har sett följande spelare använda buggen, men det skulle inte förvåna mig om alla shortstackare gör detta:

dreamer_

RiRappi

rufus-thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superbra att ni höjt limiten till 20bb, men systemet har desvärren en lucka då det går att reloada innan man går AI och således kan de få 10bb i stacken om de förlorar eller 10bb extra utöver den vunna potten om de vinner.

 

Det vore även superbra om ni höjde tidlimiten så att man inte kan återvända till ett bord inom 12h (eller annat långt tidsspan) med en mindre stack än den man tidigare lämnade med.

 

Har sett följande spelare använda buggen, men det skulle inte förvåna mig om alla shortstackare gör detta:

dreamer_

RiRappi

rufus-thomas

 

Alla shortstacksregs jag sett har använt det.

 

Nyfiken påvem du är men läst någonstans du inte vill outa ditt nick :( PM? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Superbra att ni höjt limiten till 20bb, men systemet har desvärren en lucka då det går att reloada innan man går AI och således kan de få 10bb i stacken om de förlorar eller 10bb extra utöver den vunna potten om de vinner.

 

Det vore även superbra om ni höjde tidlimiten så att man inte kan återvända till ett bord inom 12h (eller annat långt tidsspan) med en mindre stack än den man tidigare lämnade med.

 

Har sett följande spelare använda buggen, men det skulle inte förvåna mig om alla shortstackare gör detta:

dreamer_

RiRappi

rufus-thomas

 

Hej Tetris!

 

Tack för din feedback. Buggen du beskriver är något som vi är medvetna om och som vi kommer att rätta till genom en uppdatering inom kort.

 

Har även framfört ditt förslag om ökad tidsgräns. Datakillarna kunde inte lova att det skulle bli 12h men att de definitivt skulle kolla upp saken.

 

Trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad exakt är optimal shortstack-strategi???

Av de där tre "bottarna" du postade så är det högst en som har fått det att funka.

Testade lite olika short-stack system nyligen när jag fick en 500$ bonus från everest och de där enkla pengarna som ni anser shortstack system garanterat inbringar såg jag ej röken av.

 

Skulle ju kunna bero på att du är sämst på hela Pokerforum också...

 

Själv ser jag shortstackarna som enkla pengar, man lär sig ganska snabbt vilken range varje individuell har och sen är det bara att utnyttja alla +EV lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket Everestsajtrepresentanten!

 

 

Skulle ju kunna bero på att du är sämst på hela Pokerforum också...

 

Själv ser jag shortstackarna som enkla pengar, man lär sig ganska snabbt vilken range varje individuell har och sen är det bara att utnyttja alla +EV lägen.

 

lol, du är ju nästan skönare än DrRoland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ju kunna bero på att du är sämst på hela Pokerforum också...

 

Själv ser jag shortstackarna som enkla pengar, man lär sig ganska snabbt vilken range varje individuell har och sen är det bara att utnyttja alla +EV lägen.

 

Det tror jag inte.

Det intressanta med shortstackstrategier är att alla skriver att det funkar och är lätta pengar, men ingen har någonsin postat en enda seriös analys på hur man ska spela med 10-20BB...

Sen att typ 95% av spelarna sitter med PT eller manager lär ju inte göra strategin lättare att få funka. Både pott-odds och range syns ju direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har väl rimligtvis vunnit en och annan krona mer än vad du har?!

Testa shortstacka nosebleed omaha själv och bli rik!

 

 

 

imho

Nog vet speltorsk det. Hans inlägg där var ett dolt brag, om att han tror sig känna Rebonuis så pass bra att han kan driva med honom om hans shortstackande. Håller du uppsikt på forumet kommer du se att hälften av speltorskens inlägg har dolda medellanden i att han vill visa att han känner någon forumit som lirar relativt högt. :roll:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog vet speltorsk det. Hans inlägg där var ett dolt brag, om att han tror sig känna Rebonuis så pass bra att han kan driva med honom om hans shortstackande. Håller du uppsikt på forumet kommer du se att hälften av speltorskens inlägg har dolda medellanden i att han vill visa att han känner någon forumit som lirar relativt högt. :roll:

 

Satan, du verkar rutinerad :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte.

Det intressanta med shortstackstrategier är att alla skriver att det funkar och är lätta pengar, men ingen har någonsin postat en enda seriös analys på hur man ska spela med 10-20BB...

Sen att typ 95% av spelarna sitter med PT eller manager lär ju inte göra strategin lättare att få funka. Både pott-odds och range syns ju direkt.

 

Va? Finns la 1 bra post om SS strategi här p åfoprumet vad jag vet, finns säkert mer. Sök o du skall finna.

 

OBS! Funkar inte så bra på NL10 tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte mig ett tag se en massa vinnande shortstackande spelare på 5-10 fullring med bra bb/100. Kollade upp det lite närmare och nu har jag nog ändrat mig till att kanske en av 5 är vinnande medans de flesta förlorar ganska långsamt även om de kan vara lite spelförstörande.

 

Dock ser de till att fylla ut borden och tveksamt om de hade lirat med 50bb+ så kanske har de sett till att man har fler bord att spela på.

 

Hursomhelst så ser jag inte ännu att dem har slaktat mig, dock har jag lärt mig att tyska shortstacks har lite bättre händer än övriga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte mig ett tag se en massa vinnande shortstackande spelare på 5-10 fullring med bra bb/100. Kollade upp det lite närmare och nu har jag nog ändrat mig till att kanske en av 5 är vinnande medans de flesta förlorar ganska långsamt även om de kan vara lite spelförstörande.

 

Dock ser de till att fylla ut borden och tveksamt om de hade lirat med 50bb+ så kanske har de sett till att man har fler bord att spela på.

 

Hursomhelst så ser jag inte ännu att dem har slaktat mig, dock har jag lärt mig att tyska shortstacks har lite bättre händer än övriga.

 

samplesize? jag brukade tableselecta en snubbe på party, xbormanx för jag tyckte han vår så dåligt shortstacker. 20bb, 13/11 och var back en hel del efter 100k händer. men efter 240k händer i min databas är han upp $30k=1bb/100händer så uppenbarligen sänkte han värdet på borden. krävs rätt stora samplesize, speciellt om man själv sänker deras winrate, för att avgöra om shortstackers är dåliga eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samplesize? jag brukade tableselecta en snubbe på party, xbormanx för jag tyckte han vår så dåligt shortstacker. 20bb, 13/11 och var back en hel del efter 100k händer. men efter 240k händer i min databas är han upp $30k=1bb/100händer så uppenbarligen sänkte han värdet på borden. krävs rätt stora samplesize, speciellt om man själv sänker deras winrate, för att avgöra om shortstackers är dåliga eller ej.

 

Äntligen en som förstår. ;) Eftersom shortstackar allt som oftast befinner sig i mycket marginella lägen, exempelvis då låga pockets mot två överkort, ta en klassiker som exempelvis 77 mot AQo där inga färgkort täcker varandra.

 

Här har SS 54.80% mot Heros 44.91%, låt oss säga att Hero raisar 4BB pre och SS pushar 20BB allin. Hero mpste calla 16 BB vilket kräver oddset 16/40 = 40% för att gå plus. Båda gör alltså ett korrekt spel men SS är den som går plus i längden. Att endast ha 4.8% edge borgar dock som sagt för STOR varians varför en gigantisk samplesize behövs för att bedöma deras winrate.

 

En än mer marginell hand hade ju varit om Hero haft AQs och dessutom täckt ett av SS's färgkort. Då har SS 51.85% mot 47.70%.

 

Att alla dessa killar samtidigt troligtvis sitter med mkt bra RB-deals samt de bonushorar gör ju att de inte behöver ha en jättehög winrate för att de ska gå bra plus då ett allin/fold spel gör att de lugnt skulle kunna sitta och lira 20 bord.

 

Med andra ord: många av de som shortstackar går antagligen plus i längden, dock har de ju som sagt troligtvis en winrate runt 1 BB/100 men med 20 bord blir ju det också en del. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog vet speltorsk det. Hans inlägg där var ett dolt brag, om att han tror sig känna Rebonuis så pass bra att han kan driva med honom om hans shortstackande. Håller du uppsikt på forumet kommer du se att hälften av speltorskens inlägg har dolda medellanden i att han vill visa att han känner någon forumit som lirar relativt högt. :roll:

 

Hej!

 

Om du hittar 5 sådana inlägg till folk jag faktiskt inte känner ska du få en t-shirt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...