Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

Jag tycker han IIIIIII verkar vettig och tror säkert han kan en hel del om ämnet. Skulle aldrig palla käka tre små mjölkpaket om dagen själv men man lär väl överleva två veckor.

 

I mitt fall är det jobbigt i 2-3 dagar, därefter infinner sig min kropp i ketos, som är ett metaboliskt tillstånd där levern frigör ketonkroppar i blodet.

 

Under detta tillstånd känner man sig i regel väldigt pigg, trots det stora underskottet av kalorier. Majoriteten av folk som hamnar i ketos upplever heller ingen större utsträckning av hunger. Vill man någon gång sluta röka eller snusa så underlättar ketosen något fruktansvärt i många fall, då abstinensen inte märks av på samma sätt. Det är alltså inte bara suget på mat som inte infinner sig under ketosen. Det är en utav anledningarna till att jag utsätter mig för detta, då jag kan garantera att ett långvarigt nikotinmissbruk är betydligt mycket skadligare för kroppen än 2 veckors underskott av kalorier. Mäniskan är skapt för att klara perioder utan mat, så det är ingenting man behöver oroa sig för.

 

Att tappa några kilon samtidigt som man förlänger sin förväntade livslängd är inte fel, men det förstår väl inte Meta? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Nej inte överdrivet tjock. Jag vägde 77 kilo fördelat på 175 cm när jag började. Efter första veckan av VLCDdiet och 10km dagliga promenader vägde jag 71 kilo. Hoppas väga runt 67 kilo efter 2:a veckan, sen är jag nöjd. Jag vet att det inte är någon som helst optimal strategi för att tappa vikt, men det är den taktiken som funkat överlägset bäst och snabbast för mig. Jag prioriterar snabb viktnedgång.

 

Du som ser dig själv lite som en träningsguru kan gärna tipsa mig om ett snabbare sätt för ofarlig viktnedgång. All form av centralstimulantia och liknande är m.a.o uteslutet i det syftet.

 

Nu behöver du inte ge mig någon uppläxning om hur en sund diet ska gå till, eller något annat om näringslära eller liknande. Jag har mycket bättre koll än dig på allt det där.

 

Edit: Dum är jag inte heller kan tilläggas. Slår dig på fingrarna i det oxå Meta. Sry.

 

edit 2: Sorry för OT Office.

 

att äta sådär lite är knappast hälsosammare än att ta efedrin :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej inte överdrivet tjock. Jag vägde 77 kilo fördelat på 175 cm när jag började. Efter första veckan av VLCDdiet och 10km dagliga promenader vägde jag 71 kilo. Hoppas väga runt 67 kilo efter 2:a veckan, sen är jag nöjd. Jag vet att det inte är någon som helst optimal strategi för att tappa vikt, men det är den taktiken som funkat överlägset bäst och snabbast för mig. Jag prioriterar snabb viktnedgång.

 

Du som ser dig själv lite som en träningsguru kan gärna tipsa mig om ett snabbare sätt för ofarlig viktnedgång. All form av centralstimulantia och liknande är m.a.o uteslutet i det syftet.

 

Nu behöver du inte ge mig någon uppläxning om hur en sund diet ska gå till, eller något annat om näringslära eller liknande. Jag har mycket bättre koll än dig på allt det där.

 

Edit: Dum är jag inte heller kan tilläggas. Slår dig på fingrarna i det oxå Meta. Sry.

 

edit 2: Sorry för OT Office.

 

wow, du kan ju inte varit tjock? Jag ar deffad pa 77kg och ar lika lang, atm ligger jag pa 94/95kg pa samma vikt och ar inte ens skitfet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att äta sådär lite är knappast hälsosammare än att ta efedrin :-P

 

Det är ju mer effektivt, och fyller mina syften med dieten på bättre sätt än vad efedrin någonsin skulle kunna göra :-)

 

wow, du kan ju inte varit tjock? Jag ar deffad pa 77kg och ar lika lang, atm ligger jag pa 94/95kg pa samma vikt och ar inte ens skitfet.

 

Inte överdrivet tjock, men en stillasittande vardag och mängde av snabbmat satte sina spår i form av 6-7 kilos viktuppgång fördelat till enbart mage och ansikte. Jag mår bättre som lätt underviktig både fysiskt och psykiskt, även om det kanske inte är det optimala för hur en hälsosam kropp ska vara. 95Kg fördelat på 175cm låter lite i överkant, även för en vältränad kille. Hur gammal är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju mer effektivt, och fyller mina syften med dieten på bättre sätt än vad efedrin någonsin skulle kunna göra :-)

 

 

 

Inte överdrivet tjock, men en stillasittande vardag och mängde av snabbmat satte sina spår i form av 6-7 kilos viktuppgång fördelat till enbart mage och ansikte. Jag mår bättre som lätt underviktig både fysiskt och psykiskt, även om det kanske inte är det optimala för hur en hälsosam kropp ska vara. 95Kg fördelat på 175cm låter lite i överkant, även för en vältränad kille. Hur gammal är du?

 

snart 21, vagade mig precis och titta ner pa ynka 92kg. Men som sagt, kanner enda att jag ar i hyfsad form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snart 21, vagade mig precis och titta ner pa ynka 92kg. Men som sagt, kanner enda att jag ar i hyfsad form.

 

Okej. Då är det bara att gratulera. Jag var själv ganska överviktig i mina yngre tonår, och var väldigt mobbad p.g.a detta. När jag sedan tog tag i det, och nådde en vikt där jag faktiskt kände mig nöjd samt fick massa positiva kommentarer av tjejer för första gången i mitt liv så visade vågen strax under 70. Därför associerar jag ett par kilos undervikt med någonting bra, även om jag vet att så inte är fallet.

 

Sen är det så att pojke A kan gå upp 6kg utan att det syns, medans pojke B kan gå upp samma antal kilon och det förändrar hela hans utseende och uppsyn. Tack vare att min viktuppgång sätter sig i ansiktet till viss del så kategoriserar jag mig i samma fack som pojke B ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Då är det bara att gratulera. Jag var själv ganska överviktig i mina yngre tonår, och var väldigt mobbad p.g.a detta. När jag sedan tog tag i det, och nådde en vikt där jag faktiskt kände mig nöjd samt fick massa positiva kommentarer av tjejer för första gången i mitt liv så visade vågen strax under 70. Därför associerar jag ett par kilos undervikt med någonting bra, även om jag vet att så inte är fallet.

 

Sen är det så att pojke A kan gå upp 6kg utan att det syns, medans pojke B kan gå upp samma antal kilon och det förändrar hela hans utseende och uppsyn. Tack vare att min viktuppgång sätter sig i ansiktet till viss del så kategoriserar jag mig i samma fack som pojke B ;-)

 

Solskens historia, trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vem är tjockast då?

 

 

here here

 

 

på ämnet så lär väl vlcd göra det om det ska, alltså garantera en snabb viktnedgång. Skulle personligen aldrig göra det pga det du säger, ketos ser jag inte direkt som något positivt då bibehållandet av muskelmassa känns ganska viktigt. Det är ju inte direkt resultatet på vågen som räknas utan hur spegelbilden ser ut..

 

Sen måste jag faktiskt säga att det inte var länge sen jag verkligen accepterade att kroppen bränner av förhållandevis lite muskler vid svält.. also fyyyfan för att käka så lite......helst om man tränar, HUUUUGEDAMIG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKEJ!

 

Gårdagen var så sjuk att det var helt vansinnigt. Drar till CC efter Liverpool för att raila J.Garp och Kroon. Kommer dit lagom till middagen och turar in att få agera Kroons plus en. Slickar i mig en gratis pepparbiff tillsammans med Kroon, Garp +gf, Martinnuts och resten av finalbordet + turneringsledare. Mycket trevligt. Efteråt börjar vi så smått dricka i baren och har allmänt roligt. WPT-Ragnar joinar och vi börjar köra drinkrundor ganska hårt. Det vankas utgång och det finns ingen återvändo. Efter att ha lurat i Garp att han ska vända sin onepiece utochin under pausen, för att hans dåliga streak på ft ska vända, så bustar han tyvärr ganska snabbt. Kroon däremot vinner när han får in det bra, och splittar när han får in det som dog. Evengrinder sas. Garp joinar lite småtiltad drickandet och vi börjar flippa. Åsneflippen är fantastisk men igår var motriggen extrem. Torskade seriöst 4/5 rundor eller mer, och då körde vi bara drinkar och shots hela kvällen, på 5-7 personer. Slog alla rekord som fanns att slå. Martin, WPT, Jocke+gf fattar hur vansinnigt det var. En gång fick jag den bruna åsnan 12+ ggr i rad. Vred oss av skratt varje gång. Hursomhelst hamnade vi på East vid 1-snåret. Hade hur kul som helst. Beer goggles och andra lekar skulle ha sitt. Kvar där till stängning. F.ö bästa drinkarna i stan där om någon undrar. Bloody Maryn är magisk. Shahin89 mötte upp från ingenstans och festen nådde således nya höjder. Efter stängning var det vidare till Labbet som gällde. Ganska mycket folk där ändå. Det var trots allt söndag innan löning så det kryllade ju inte av folk ute. WPT och Garps gf droppade, men resten körde vidare. Hemma 7 nånting. Hände så mycket sjuka grejer jag inte minns, men fan vad kul det var. Pratade med martinnuts och ingen av oss har någonsin druckit så mycket som igår. Var faktiskt världsrekord i antal drinkar från 5-6 på kvällen till samma tid på morgonen. Slog även rekord i flipptorskar vilket ger mig ångest deluxe. Och givetvis ett stort grattis till Kroon! Ska skjuta mig själv nu. Av flera anledningar...

 

Mvh,

Isbjörnen Omni89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi va en sväng förbi nilbärs jag o emil då han vägra svara på sin mobil, och ja kan intyga om att han såg ut att må skit när han satt med en capricciosa i soffan och kollade på pippi långstrump....

 

med de gråa grindpåsarna under ögonen såg han ut som en slagen man.

 

/sexy tärran

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...