Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Herregud vilken dag!

 

Börjar med att jag har pokertracker relaterat strul så att jag får sitta i två timmar med det på kontoret. Lyckas inte lösa det så får spela utan. Lyckas plussa men är megatiltad för att jag får köra utan stats + att det går åt helvette. Tvingas åka hem och spela istället. Här hemma har det gått år helvette dåligt, sickaste utdragningsdagen på länge.

Har 7 stycken förluster med pocket mot pocket. 3000$ pott all in pre TT mot QT , där han callar push pre för 1100$ till. all in AK mot KJ 4000$ pott.

Vet inte exakt med är nog runt 10k$back. suck suck suck. Så trötsamt när det bara smäller pot på pott där man antingen är setupada eller blir utdragen AIP.

Riktigt störigt är det framför allt att jag inte har statsen på min stationära dator. Det är som att börja varje session med ett gult kort, en sko och en lårkaka. Är tiltad innan jag börjar.

 

Får trösta mig med att det är fotboll ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilken skitmatch. Verkligen noll glöd och totalt överkörda. Farligaste situationen för svergie över hela matchen var ju typ elmanders skott 1m från slutet 10 meter utanför straffområdet. Hoppas det blir lite ändringar nu till det kommande vm-kvalet. elvan får gärna se ut ngt i den här stilen:

zlatan - elmander

chippen - källström - linderoth - larsson

edman - mellberg - ngn - stoor

isaksson

 

nilsson, hansson, svensson, larsson, alexandersson, majstorovic och ljungberg ser jag gärna att dom alla slutar i landslaget för gott. (förmodligen glömt ngn). juste andersson också och allbäck. och juste largebäck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp riktigt sugig match som var grädden på moset på min otroligt sugiga dag ur alla aspekter.

 

Klurig hand ifrån idag:

 

Pre Flop:

 

Utg raise 3,5 BB

Loose/ ganska passive FI utg + 1 ( 320BB+) call

Hero ( Btn 320BB ) : raise to 15BB with AA

 

utg fold

utg + 1 call

 

Flop (35BB): 22Q <----- färgdrag flop

 

Utg + 1 checks

Hero bets : 25BB

utg + 1 calls

 

Turn ( 85BB): 22Q 3

 

Utg + 1 leads 30BB < ----- Ser ut som en stopbet för att få billigt färgdrag

HERO: re raise to 120BB

Utg + 1 push all in

Hero : 160BB to call: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp riktigt sugig match som var grädden på moset på min otroligt sugiga dag ur alla aspekter.

 

Klurig hand ifrån idag:

 

Pre Flop:

 

Utg raise 3,5 BB

Loose/ ganska passive FI utg + 1 ( 320BB+) call

Hero ( Btn 320BB ) : raise to 15BB with AA

 

utg fold

utg + 1 call

 

Flop (35BB): 22Q <----- färgdrag flop

 

Utg + 1 checks

Hero bets : 25BB

utg + 1 calls

 

Turn ( 85BB): 22Q 3

 

Utg + 1 leads 30BB < ----- Ser ut som en stopbet för att få billigt färgdrag

HERO: re raise to 120BB

Utg + 1 push all in

Hero : 160BB to call: ???

 

Jag tycker det känns som om han har QQ eller KK, han kanske känner att du kommer gå med även fast han har kåken. Med tanke på hur mycket som ligger i potten skulle jag ha svårt att lägga den!

 

Bara för att det kom en 3 på turn är det säkert 33 han sitter med :)

 

Edit: då man måste gissa på EN hand säger jag väl 33 då :)

 

Edit igen: Såg inte att de va UTG+1 som calla, trodde de var UTG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk gråter på msn och frågar vad snubben hade i handen.

Dags för The Office SE:s första tävling!! *fyrverkerier och trumvirvlar*

 

vem sätter han på rätt hand?

 

förstapriset går till den som först gissar rätt hand och består av en frän titel och kredd i dagboken

 

från och med nu

 

gooo gogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk gråter på msn och frågar vad snubben hade i handen.

Dags för The Office SE:s första tävling!! *fyrverkerier och trumvirvlar*

 

vem sätter han på rätt hand?

 

förstapriset går till den som först gissar rätt hand och består av en frän titel och kredd i dagboken

 

från och med nu

 

gooo gogo

 

33 för sucker kåken

 

möjligtvis 45s för fint drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det känns som om han har QQ eller KK, han kanske känner att du kommer gå med även fast han har kåken. Med tanke på hur mycket som ligger i potten skulle jag ha svårt att lägga den!

 

Bara för att det kom en 3 på turn är det säkert 33 han sitter med :)

 

Edit: då man måste gissa på EN hand säger jag väl 33 då :)

 

Hehe det intresanta som jag tycker med handen är,

 

vad fan ska jag sätta honom på som slår mig? tror inte han är tillräckligt bra för att syna QQ utg+ 1 och varför skulle han ha 33? finns bara 1 kombination av 22, varför syna med 2x ur poss mot stor 3bet? damit, it makes no sense

 

och om man tittar på det ifrån andra hållet, vafan ska jag sätta honom på som jag slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför slår du om turn?

 

Kan inte sätta han på någonting där, förutom kanske Qx men framför allt färgdrag, och du vill jag få honom att göra ett EV - minusspel och syna min raise. Slog om för mycket på turn, kanske 900 hade varit bättre.

 

Han leder så lite för att få se sitt färgdrag billigare antar jag, och genom att bara syna så ger jag honom ev+

 

varför skulle jag inte slå om turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

320BB djupt mot löspassiv fisk. Vi har "bara" ett överpar. Pottkontroll FTW IMHO.

¨¨¨

 

 

k'nns det inte som att det är precis vad han vill göra då? så svårt att sätta honom på något som slår mig där.

 

Jag är ju övertygad om att jag har bäst hand,

 

varför skulle han calla raise utg + 1 och sen calla en ganska stor RR med en 2a?

Tror inte han är kapabel att calla utg +1 med QQ heller. Om han gör det måste det ju vara med intentionen att 4beta mig där PF OOP iom att vi är så djupa.

Han kan ju inte syna en sån Cbet med 33 heller där ( trodde jag ).

 

Jag tänkte i speladets stund att jag bara torskar emot 22/QQ/A2, varav QQ/A2 tror jag egentlgien inte finns i hans range där.

Känns troligare med de olika kombinatoner av Qx och färgdrag.

Så min raise på turn är ju för value eftersom jag typ inte kan sätta honom på något som jag inte slår.

 

Ger ju mig kontroll över potten också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

¨¨¨

 

 

k'nns det inte som att det är precis vad han vill göra då? så svårt att sätta honom på något som slår mig där.

 

Jag är ju övertygad om att jag har bäst hand,

 

varför skulle han calla raise utg + 1 och sen calla en ganska stor RR med en 2a?

Tror inte han är kapabel att calla utg +1 med QQ heller. Om han gör det måste det ju vara med intentionen att 4beta mig där PF OOP iom att vi är så djupa.

Han kan ju inte syna en sån Cbet med 33 heller där ( trodde jag ).

 

Jag tänkte i speladets stund att jag bara torskar emot 22/QQ/A2, varav QQ/A2 tror jag egentlgien inte finns i hans range där.

Känns troligare med de olika kombinatoner av Qx och färgdrag.

Så min raise på turn är ju för value eftersom jag typ inte kan sätta honom på något som jag inte slår.

 

Ger ju mig kontroll över potten också

 

Varför han skulle syna med en tvåa? För att han är en löspassiv fisk kanske :D Självklart är det ingen märkbar del av hans range men sådär djupt skulle det inte förvåna mig ett dugg om han synar in sig med 32s.

 

Jag har sett såna där nissar dyka upp med KK, AA och AK preflop också, så QQ är knappast uteslutet.

Skulle jag nämna en hand som är den troligaste du ligger efter mot är 33 det självklara valet, men det är egentligen inte relevant.

Vad jag vill komma till är att det är svårt att sätta en löspassiv fisk på en specifik hand bara för att han synat två gånger om pre. Att utesluta händer bara för att det inte verkar vettigt för honom att ha dem går helt enkelt inte. Hade fi varit vettig hade han inte varit en fisk från början!

 

Fi donkar turn för att dra billigt till FD?! Fi donkar ut en dam, typ KQ? Två scenarion som verkar fullkomligt orimliga. Du kan ju inte ge reads på folk som löspassiva fiskar och sen skriva sådär, lite CDS-nivå på det resonemanget. Antingen är fi löspassiv eller inte. Nu säger du att fi är löspassiv, då får jag väl anta det.

Och jag tycker verkligen ärligt talat inte att det är någon slags cooler att förlora 320BB med AA här när fi visar maximal styrka. Det är helt enkelt inte speciellt bra spelat. IMHO då obv :)

 

För att vara cool och avsluta med coola 2+2-tecken: Pottkontroll <<<<<<<<<<<<<<<<kontroll över potten :mrgreen: Vid 100-150BB är det uppenbarligen helt annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många passiva spelare med mellan-låga pp följer alltid med till turn då dom sätter fi på AK efter att du slagit om preflop. När floppen sedan kommer Q22 fortsätter han syna planenligt om han är passiv, i hopp om att du ska bromsa upp på en ofarlig turn. Fortsätter du bomba på turn ger dom oftast upp. Detta är inget spel jag själv gillar då dom spelar sin hand ur pos och ger sin moståndare chans att träffa samt sätter sig själva i en mycket svår sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okeeeeeeeej känner att dbn börjar bli lite väl mycket poker så jag får väl göra en insats och ändra på det.

 

JAG är nu i arild http://sv.wikipedia.org/wiki/Arild

(http://media.hd.se/2005/12/12/111747/large/arild.jpg), dvs på mitt landställe. här ska det firas midsommar och äta vegetarisk kost i form av potatis och majs Mmmmmm fett najs.

 

hela min familj e här (4 syskon inkl moi) och vi har fått låna ett hus av en vn till familjen och i detta hus sitte rjag och min bror just nu och gör grejer. jag ska alldelles strax dra ignåg ett pass, har inte spelat på hur länge som helst känns det som. får faktiskt nästan lite kli i fingrarna, sjukt.

 

mormor fyllelr 80 idag så vi har ätit tårta och druckit kaffe i typ 4 timmar... så med typ 6 timmars sömn i ryggen och 1l kaffe så lär pokern gå någorlunda :) jag menar, senaste sessionen man drog plussade man ju hela 4 $ på typ 300 händer på flygplatsen :) bra grejer.

 

ja... det var väl min life update. längtar hem lite till vårat söta lilla kontor :) bara vart borta 5 dar men saknar ändå kompisarna där uppe! blir så stört lätt hemsjuk.

 

funderar på att resa iväg nånstans i slutet av sommarn, men e typ lite slut på ideer på resemål. vill åka nånstans med fint väder där man både kan göra saker och bara slappa. nån som har nåt förslag? e redo att åka länge på flygplan och e redo att vara i ett sånt där land som räknas som dyrt (dvs för svensken allt som e dyrare än thailand :) )

 

nya zeeland eller island eller nåt sånt? hur e dom länderna? västindien överskattat? Hilfe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...