Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Det är krut i den gubben!

 

Man kommer långt med en snygg mustasch som det heter.

 

O herregud vad jag mår dåligt idag, vet inte riktigt vad som hände igår men kan inte minnas en sekvens ifrån kvällen då jag inte höll en öl i handen. Jag är för bakis för att andas, så jag är konstant på gränsen till kvävning. Har lyckats masa mig till kontoret nu iaf efter att ha kollat South Park i fem timmar, får hoppas på lite klonkskillz i söndagsturrarna. gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte har ngt i pokervägar att komma med utom att jag tiltar ungefär varenda regular på min nya sida och att jag plussar lite mer än jag backar så kommer här en intitt i familjen sörensens smågräl. Blev en lite längre text än jag trott. Trodde väl på en 1/10 av hur lång den blev men wtf måste ju skriva om ngt, finns säkert lite brister i historien lite här och var men den blev ju så jäkla lång, aja läs m ni inte vill läsa ngt som helst pokerrelaterat, annars låt bli. :-)

 

Kommer hem från stan för ungefär 1h30m sedan. Perfekt timing till fotboll-em på 4an. Trampar stegen upp för trappan för att kolla på Min 42' plasma-tv. Självklart sitter min syrra där och tittar på OC-boxen för 111:e gången genom Mitt PS3. Ber henne flytta på sig för EM är ju trots allt bara var fjärde år. Jag får ett starkt "nej" i ansiktet. Orkar inte riktigt ta fajten då jag vet hon är tjurskallig så försöker kompromissa.

 

Ovetandes om att matcherna faktiskt börjar om ca 2h (jag trodde dom startat 30 minuter tidigare). Säger jag att hon får se ett avsnitt till. Dock tröttnar jag snabbt. Jag vill ju se på fotbollen (som inte startat), så jag ger upp fajten och springer ner till den minsta tvn. Såhär långt allt okej.

 

Det är nu som jag är tvungen att ta på mig krigshandskarna. DVDn är inkopplad i tvn där nere också. "Helvete! Jag orkar inte koppla om efter er hela jävla tiden." Jag pallar inte först bli bortskickad från min tv (som alla ska få kolla på såklart) och sedan titta på en mindre samt hålla på och koppla om skit bakom den (går säkert på 5sek). Näe det går bara in.

 

Snabbt upp igen. Syrran är inte helt dum i huvudet även om man tro det när hon går in i en fajt hon inte kan vinna. Hon greppar iaf ett snabbt hårt tryck om fjärrkontrollerna. Då jag inte vill gå in närkontakt kontrar jag med att stänga av både tvn och playstationet. Första draget är gjort.

 

Därefter är det bara att ta sin plats i soffan. Då fotbollen rullar (not) så är ju tiden emot mig så jag försöker mig på drag nummer två som med 98% säkerhet inte fungerar. "Du kommer inte att vinna, jag är mycket smartare än dig, mycket bättre tålamod och skulle inte ge mig in i den här fajten om jag inte visste jag skulle vinna."

Jag låter det sjunka in någon minut men märker att det inte gjort mycket skillnad när hon plockar upp mobilen och sysselsätter sig med den.

 

Drag nummer 3 är redo att fyras av.... Jag börjar spela "bag in a box" på högsta volym, den som sexyterran postade i ngt inlägg på förra sidan. Irriterande låt som fan till en början men märker snabbt att jag börjar hänga med i den. Baksmäll.

 

Icke fysiska metoder funkar inte. Jag är tvungen att gå närmare. Eftersom jag inte kan slå en tjej och än mindre min syrra är jag tvungen att lura henne. Hennes största svaghet är som med alla andra tonårstjejer.... mobilen. En meter från henne säger jag till henne att ge mig kontrollerna och när hon har all fokus på dem, tar jag mobilen. Nu är det krig. :mrgreen:

 

Tonläget ändras snabbt hos henne, "ge mig mobilen" hör man lugnt från massmördaren.

"Nej, först ge mig kontrollerna och dra ner."

"Nej"

"Okej.. då börjar jag gå igenom dina sms"

Jag kunde inte bry mig mindre om va hon gör om dagarna och än mindre om hennes sms. Och även fast hon reagerar som om hon precis satt sig på tusen nålar är jag inte det minsta nyfiken. Men självklart tänker man utnyttja det till fullo. Hon slår och sparkar lite på en men hon är hyfsat klen. Benig och smal och hon märker fort att det inte får ngn effekt och sätter sig efter ett tag igen, men då har hon även tagit mitt 3. För att få henne att förstå att jag menar allvar börjar jag kolla sms:en (många på senare tid från en viss Izy på pf). Men jag orkar inte ens läsa ett enda, så jäkla ointresant.

 

Därmed har vi nått ett moment 22 och vi bara sitter där och har dötråkigt i 5 minuter innan jag kommer på mitt sista drag.

Jag reser mig upp och börjar gå ner.

"Eftersom du inte bryr dig så visar jag sms:en för vår mor nu"

Hon reagerar återigen som hon precis satt sig på 1000 nålar upp som en skott och iväg efter mig.

Hon slår lite på en men inget som känns. Efter några sekunder föreslår jag ett byte. Mobilen vs mitt 3nät och kontrollerna. Hon ger mig 3nätet men säger att så får det vara nog. Jag säger nej, tackar för 3nätet och går mot min morsa. Nu kommer tårarna (lol). Hon springer upp på sitt rum och jag följer henne efter någon minut.

 

När jag kommer upp säger jag att hon får en chans till att ge mig grejerna annars gömmer jag mobilen. Hon springer in på sitt rum och försöker låsa sin dörr med hjälp av en penna (jag har nyckel :-D). Jag börjar räkna ner och gråtandes samtidigt som hon försöker låsa dörren med en penna skriker hon till mig att växa upp.... Jag ler fortfarande...

 

Jag har inte vunnit fajten än men om man kan dra ngn koppling till poker sitter jag med AA på AA2 bräda där hon har runner runner färgstege som enda vinstmöjlighet.

 

Efter som vi inte kommer längre stänger jag snabbt av hennes mobil och gömmer och sedan snabbt iväg mot tv (vill ju inte missa andra halvlek) och kopplar om kablarna på 5 sekunder samtidigt som jag börjar surfa på vårt vanliga nät här hemma. Jag tycker faktiskt dom här små fajterna är rätt roliga plus att det enda som har ändrats för mig sedan innan grälet är inget, utom att syrran är lite arg på en. Positivt är att hon nog flyttar på sig nästa gång utan allt det här.

 

I alla fall det slutade ju inte där. 10 minuter senare är det middag men den hoppar hon ju såklart då hon inte tänker komma ut från sitt rum. Det dröjer ytterliggare 25 minuter inna hon kommer ut och skriker:

"Jag drar om 1 minut"

5 minuter senare kan man ju inte motstå att skrika tillbaka:

"Har du dragit än?"

Slutar såklart inte där utan 1 minut senare springer hon ut och med morsan i bakhasorna skriker dom ute på vägen mot varndra med 40 meters mellanrum. Till min glädje och förvåning hade hon dock lämnat både 3nätet och fjärrkontrollerna så nu tittar jag på min tv och surfar på 3nätet.

 

Så för att dra en slusats av det hela så började fajten för att jag inte orka koppla om en sladd. Men jag bara antar att gud ville detta skulle hända annars skulle jag vetat att matcherna började klockan 2100. Jag vann iaf fajten överlägset på alla punkter och ser nu på tv och surfar på 3nätet.

 

Mission accomplished.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med, riktigt rolig text. Nästan så man tror den är påhittad för att den är så bra haha. Fast det är ju precis så här det alltid går til när det är syskonkärlek på hög nivå.

Ser det verkligen framför mig hur du som storebror verkligen äger henne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dem där fighterna är viktiga för metagamet sören, WP!

Jag använder mig av en liknande taktik och har alltid gjort det till en 4 timmars fight om mina föräldrar försöker övertala mig att klippa gräsmattan, det gör att dem vet att projektet med att få mig att klippa tar mycket mycket längre tid än vad det tar för dem att klippa den själva,

 

mission acomplished.

 

Hur som hellst, har spelat mtts idag och jobbat på min bakfylla. Jag kan inte säga tt jag har lyckats bra på någon av froterna. Efter en skrämmande förmåga att förlora samtliga coinflips så är jag bara kvar i en 14k$ gtd på FTP som jag snabbt inser att jag behöver komma top 3 i för att gå breakeven för dagen. Väljer då att spela uberaggresive och det går lysande. Har 1/4 av totala markerna med 20 spelare kvar.

Slutar hur som hellst med att jag åker ur 11 mot sämsta spelaren på bordet efter att ha tappat två stora potter med pocket vs pocket.

 

sista handen, underbart spelad av FI,:

 

Rundfold, FI raisar 8k på blindsen 1500/3000 + antes.

 

Hero ( j8o ) synar knappen för att RR anyflop,

 

flop ( 18K ): 78J med färgdrag

 

bingo,

FI ( 55 ) checks

Hero ( J8 ) bets 14 000

FI calls

 

turn ( 46 000 ) J87 5

 

Fi checks

Hero bets 26 000

Fi miniraise 52 000

Hero calls ( förstår inte med vilket drag han skulle miniraisa med här med typ 40k bakom, ska naturligtvis pusha med är bakis och väljer att slowspela)

 

River x

 

Fi miniraise

Hero all in

 

torsk,

 

pushar blindsen med A2 handen efter och FI pucko nr 2 tar hela timebanken innan syn med 77

 

aja , är inte speciellt tiltad men ändå lite, alltid tröttsamt att gå hem från kontoret med mindre pengar än när man kom och dessutom ha missat en EM match, sux assss / cartman

 

grindar south park nu, lovly

 

Hem och sova nu, I morgon blir det badminton på min tomt med skorpan ( min vän martin som har klippt bröderna lejonhjärtafrisyr )... får hoppas på bra väder.

 

wp sören wp emil gl johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så först lite pokerrelaterat. Jag orka inte lira ngt idag sj utan jag stejka izy. Söndagsmttkung imo. Självklart gjorde han mig inte besviken och jag plussa en fina 250$ på honom. Han låg mkt bra i ipokers ett tag men torksa en stor cl-pot med 38 kvar. A7 all pre vs 88. Lite överspelat kanske, men hey va vet jag. Jag klonkar aldrig ändå. :mrgreen::shock::roll::-(

 

 

Återigen back 2 ingen pokerrelaterad text.

 

Det här börjar bli intressant.;-)

 

Agreed. :roll:

 

wp

 

Som alltid! klockren text sören ;)

 

Tyty.

 

gj 007

edit:bag in da box snurrar på för fullt

 

+1. Jag kan inte spela ngt annat just nu.

 

Bilderbilderbilder? :-D

 

På min syrra? :shock: Tror hon skulle bli lite sur, meeen jag ska fråga henne om hon vill synas eller vara osynlig hela livet imorgon. Det får avgöra.

 

hahahahhahahaha jag dör! Fyfan vad roligt, älska syskonkärlek!

 

Mkt av det under det gär huset. Kan bjuda på sånna där texter varje dag om jag bara orkade ta mig tid och skriva sådär långt. Tog sisådär en nästan 2h att skriva dete där.

 

Kan bara hålla med, riktigt rolig text. Nästan så man tror den är påhittad för att den är så bra haha. Fast det är ju precis så här det alltid går til när det är syskonkärlek på hög nivå.

Ser det verkligen framför mig hur du som storebror verkligen äger henne.

 

Allt är sant, utelämnade inget utom snack med min andra syrra som tyckte jag skulle vara lite schysst. (galenpanna).

Och ja, äger henne rejält, konstiga är ju att dom aldrig lär sig. Man kommer ju ihåg om man torskar sånna här fajter dfr det är ju bara jäkligt förnedrande och jag har bara torskat en enda av säkert tusen. Hehe jag kan berätta den prestigefyllaste vinsten lite snabbt bara...

Inga datorer funka i huset utom en och den var utan internet. Syrran satt och skulle bara göra ngt som tog 25m. Min grej skulle ta 10 sekunder men hon lätt mig inte göra det. Slutade med att hon satt vid datorn i 3h görandes inget och jag satt 5 centimeter bakom och pickade, svettade, flåsade och rapade på henne under alla dom där 3h. Förrsten att flytta på sig torska. Självklart vann jag.

 

Dem där fighterna är viktiga för metagamet sören, WP!

Jag använder mig av en liknande taktik och har alltid gjort det till en 4 timmars fight om mina föräldrar försöker övertala mig att klippa gräsmattan, det gör att dem vet att projektet med att få mig att klippa tar mycket mycket längre tid än vad det tar för dem att klippa den själva,

 

WP. Jag skulle vilja ta den fajten med min farsa, men han är lite av ett överaggresivt psyko med vad det verkar vara, en enda uppgift i livet: Klaga på mig och mitt pokerspelande, och min mamma förtjänar faktiskt hjälp med grejer. Så jag klipper faktiskt gräset.

Btw hur orkar du ta den fajten. Klippa gräset hos dig måste ju gå på 5 minuter.

 

Sånna här långa inlägg är roliga men dom tar verkligen tid. Aja dom kommer lite då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

btw så kommer jag förmodligen att frilansa lite för Prostaker nästa månad, dem ska ha en kampagn i göteborg där jag och gratte kommer att coacha småspelare. Kommer att bli roligt, spela tillsammans med gratte är alltid nyttigt också.

 

Dom ska ha ngn grej på en av pokerklubbarna jag spelar på i Göteborg. Har det ngt att göra med det du ska göra också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använd de som hot? att du lägger upp bilder på henne här om hon inte gör som du vill ;)

 

Nja tror jag gör såhär istället. 5 inlägg som säger dom vill se bilder så fixar jag nog en bild.

 

 

Vaknade precis. :rolleyes: Ska försöka klämma in iaf en timmas spel. Så man får ngt gjort. Nästan så man får lite skuldkänslor när man inte lirar en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tror jag gör såhär istället. 5 inlägg som säger dom vill se bilder så fixar jag nog en bild.

 

 

Vaknade precis. :rolleyes: Ska försöka klämma in iaf en timmas spel. Så man får ngt gjort. Nästan så man får lite skuldkänslor när man inte lirar en dag.

 

BARA SLÄNGA UPP DEM ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

backa 2k på 2.5/5 så gick upp på 5-10. backa ytterliggare 1k där. upp därefter och shortstackar 10-20 och 25-50. Lyckat såklart och plussar nära 1k för dagen.

 

Måste dessutom råkat utför en av de vanligaste orsakerna till en bilolycka idag. Snygg tjej vid busshållsplatsen och rött ljus där det inte borde vara ngt ljus överhuvudtaget. Damnit. Hinner inte brosa och kör in i jättebilen framför. Hans bil tog turligt nog inte skada. På min ser man om man tittar efter det. Lite bucklig skylt och lite, va heter det?, skrapor(?)..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...