Gå till innehåll

The Office SE - bump

sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

1. 1. Gammal omröstning rensad

• 1
      1
    • 2
      1

Recommended Posts

• Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• NikLasVegas

4201

• sexyterran

2591

• pastan

2237

• FriSoren

1535

Top Posters In This Topic

Så för att det är HU ska vi ge upp massa värde preflop och ägna oss åt MAGKÄNSLAN istället eller? :- )

Vem sa nåt om magkänsla? Jag ville bara att du skulle motivera varför. Lugn och fin lilla du.

btw sluta kasta cdsvibbar på mig, det är läskigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem sa nåt om magkänsla? Jag ville bara att du skulle motivera varför. Lugn och fin lilla du.

btw sluta kasta cdsvibbar på mig, det är läskigt.

jag vet inte om du emnar mej men det där är faktiskt lite vad jag håll på med igår.

jag ber om ursäkt, framförallt så skojade jag lite. hade varit på middag med emil och sen firade vi han och tja, jag blev lite busig. btw, spelar inte sånna här arrangerade HUmatcher bara för att få nån respekt eller nåt sånt.

hoppas detta löser kukmätartävlingen och sätter stopp för den.

nu ett försvarstal om mitt spel med t6

jag synar 2,5xbb ur pos med T6 om:

fi är lös

jag har få bord igång och vill ha action (vet, e donkey)

eller om jag försöker slaska tidigt i en match för att sen tighta till och ta betalt

sen om jag minns rätt syna jag en stor overbet på turn eller river för, tja, jag hade en read och gick med den.

allt jag har att säga om saken.

Länk till kommentar

Tack alla som skrev grattis, det värmer :)

Som det sig kanske bör dagen efter man har fyllt 20 så har jag haft en ganska lågsam (plågsam) start på dagen.

Var tvugen att följa med flickvännen och göra massa skit klockan 9 på morgonen. Efter det har jag kollat scrubs och druckit mjölk tills nu då jag äntligen orkat ta mig till kontoret.

Ska spela "lågt" idag ( NL400 ) och testa nya trenden med ljudböcker. Jag tror på det som fan och ska bli kul att testa :)

Länk till kommentar

hahha dagens första hand :)

GAME #1060252921: Texas Hold'em NL $3/$6 2008-07-07 15:38:00

Table Platypud (No DP Heads Up)

Seat 3: Elcano71 ($450.00 in chips)

Seat 8: sexyterran ($600.00 in chips) DEALER

sexyterran: Post SB $3.00

Elcano71: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sexyterran King of SpadesKing of Clubs

sexyterran: Raise (NF) $24.00

Elcano71: Call $18.00

*** FLOP *** 3 of Spades7 of SpadesJack of Diamonds

Elcano71: Bet $48.00

sexyterran: Raise (NF) $576.00

Elcano71: Allin $378.00

*** TURN *** 7 of Clubs

*** RIVER *** 5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $1,049.00 Rake $1.00

Elcano71: Shows 8 of SpadesJack of Spades

sexyterran: wins $1,049.00

Länk till kommentar

hand nr 12 :) blir en bra dag detta!

GAME #1060257135: Texas Hold'em NL $3/$6 2008-07-07 15:40:38

Table Bermejo (No DP Heads Up)

Seat 3: tobbeviking ($519.00 in chips)

Seat 8: sexyterran ($678.00 in chips) DEALER

tobbeviking: Post BB $6.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sexyterran Ace of HeartsQueen of Clubs

tobbeviking: Raise (NF) $42.00

sexyterran: Raise (NF) $130.00

tobbeviking: Call $88.00

*** FLOP *** Queen of Hearts7 of Clubs8 of Spades

tobbeviking: Bet $389.00

sexyterran: Call $389.00

*** TURN *** King of Hearts

*** RIVER *** 5 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $1,037.00 Rake $1.00

tobbeviking: Shows Ace of Spades4 of Clubs

sexyterran: wins $1,037.00

Länk till kommentar

*** HOLE CARDS ***

*** SUMMARY ***

Vilken retard

Länk till kommentar

Grattis Emil....

Kan tyvärr inte ta mig till kontoret då mitt mobila bredband slutat fungera. Ringde dom och dom sa att dom håller på att uppdatera det så att det ska bli snabbare. Är sugen på att spela som fan så hoppas det är värt det.

Ledsen att pokern varit så underprioriterad den gångna veckan. Var ett tag sedan man stämplade in på kontoret vilket suger.

Bruce Springsteen, alkohol och födelsedagspartaj har alla satt stopp för min framfart vid pokerborden. Ska försöka skärpa mig från o med idag.

Trots regnet tror jag att jag glider ner till kontoret senare om mitt bredband e funkis. Tar nog morsans cykel så jag slipper höra allt tjat om dina bensinkostnader Emil. Se det som en födelsedagspresent.

Länk till kommentar

*** HOLE CARDS ***

*** SUMMARY ***

Ser ut som tobbeviking har klonkat bra mot dig nu med sin 3k stack.

Länk till kommentar

Ser ut som tobbeviking har klonkat bra mot dig nu med sin 3k stack.

aa tog tillbax allt dock :) den där handen gav mej en riktigt dålig not på han då han inte släppte en enda hand, aldrig beta mer än minibet om han hade NÖT så den där pushen var fett skum.

Länk till kommentar

Är det någon som använder sig utav valuta konton på sin bank?

Tänkte att om man skaffar ett bankkonto i $$s, sätter sitt neteller konto till $$$ss och cashar ut $$$ss ifrån carlospoker så borde det väll inte vara några avgifter alls, im I right?

Länk till kommentar

Tänkte att om man skaffar ett bankkonto i $$s, sätter sitt neteller konto till $$$ss och cashar ut $$$ss ifrån carlospoker så borde det väll inte vara några avgifter alls, im I right?

När du sedan ska använda pengarna iaf eller fanns det något typ handelsbanken som hade avgiftsfritt inom sverige ?

Länk till kommentar

din bank tar avgifter. skaffa moneybookers i USD och kör carlos USD-> MB USD-SEK->din bank så får du ner det från typ 1.6% till 1.2% iaf. svårt att komma lägre, någonstans ska de ha alltid avgiften så man inte kan valutaspekulera.

Länk till kommentar

När du sedan ska använda pengarna iaf eller fanns det något typ handelsbanken som hade avgiftsfritt inom sverige ?

Jag tänker så här,

Om jag tar ut via t.ex carlos USD--> MB -- > Banken SEK så kommer jag visserligen ner ganska lågt i avgift, MEN.

Jag behöver ju egentligen inte växla in pengarna förens jag tänker använda dem IRL så att säga. Om jag t.ex senare ska sätta in pengar så åker jag ju på avgifterna för insättningens växlingsavgift återigen.

Har jag pengar på banken som är avsatta för min rulle så kan dem ju stå i $$ så får jag ränta på dem.

En annan sak, är moneybookers bättre än neteller?

Länk till kommentar

Så måste välä göra en uppdatering. Niklas är i åmål på bluesfestival. sexy e med sin tjej och irlsucks har rest ner till jönköping. Jag verkar var den enda som spelar. Spelar mkt också. Gick dock så dåligt på nl200 med 12 bord att jag byte till 109$ sng turbo. Dom går helt ok och är plus på dom. 4 dagar kvar på racet och jag ligger 8a med 310k fpp inspelade. 3an har 100k mer än mig ungefär så svårt att knappa in på dom där uppe. Ska till göteborg i övermorron också så det blir inte så mkt speltid de sista dgarna.

Övrigt hitta jag min "cykel" sedan 3 veckor tillbaxs i söndags. På hem från irl klocsåg man den stå vid busshållsplatsen, låst och välbehållen. Hade visst glömt den där. :roll: Går verkligen med huvudet under armen ibland.

Länk till kommentar

Har även dragit igång en stejk på Shahin nu, får önska honom lycka till :)

Veckans nytillskott: Shahin som även han prövar vingarna under IRLs regi

Tack så mycket.

Jepp nu är även jag stejkad av IRL vilket är kul. Nickade "Pastafazool" förut på forumet men kommer att nicka Shahin89 fom nu.

Heter Shahin och är 19 år. Har varit mycket upp och ner för mig på sistone pga plugget men nu är det äntligen klart. Tog ledigt från jobbet och pokern i 2 månader för att jag 1. hade en skitig period och 2. hade sicken mycket skola. Har nämligen gjort prövningar så att jag kommer in Stockholms U. Ska plugga juristprogrammet.. när vet jag inte dock. Var tänkt efter julen, men om Pokern går fint så skjuter jag nog upp det.

Har fått en stejk på iPokers NL100 vilket inte direkt är världens svåraste nivå att slå. Är sammanlagt plus 827 dollar på 8051 händer. Det är en för liten sample att utgå ifrån, så kommer att kriga vidare. Räknar jag med bananer så är jag plus sammanlagt 1107 dollar vilket är helt ok. Kommer även att coachas av IRL, så förhoppningvis tar jag klivet upp till NL200 utan större problem så fort jag flyttar in i stora kontoret tillsamans med resten av boisen. Har dock inte bråttom, så viktigaste just nu är att jag blir bättre.

Kan lägga till att mina stats ligger på; 21.12/18.74/5.27 sedan stejken startade. IRL säger att mitt spel ser bra ut, så hoppas på högre nivåer i framtiden såklart 8-)

Finns väl inte så överdrivet mycket mer att säga än att jag åker till grekland om två veckor :mrgreen: och flyttar in i det nya kontoret så fort jag slutat jobba. Vilket är vid mitten av Augusti.

Tack IRL för stejk och coachningen och tack resten av boisen som varit riktigt sköna.

GL,

Pastan/Shahin

Länk till kommentar

• Skapa nytt...