Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

izy-gå o tilta eller ta en cigg eller vafan som helst

 

maxwell-dags o visa sitt tryne i sthlm snart, gooner

 

pokerfejster-race race race race rejs race rejs..... nu får det vara nog

 

dionysos-ge mig min bonus

 

shahin89-flyttar du till nacka är dina sista dagar räknade

 

IRLsucks-sluta spela poker, det är inte din grej

 

sexyterran-börja spela poker

 

pokerkontoret-ni suger allihopa, börja ta tag i ert liv nu för fan. jävla skattesmitare

 

resten av alla nördz på pf-jävla limpare

 

klockrent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

så avsluta just en 5h session. såg jag låg 5a i racet också, najs. + 500 för dagen.

 

Aja avsluta precis session och har inget å göra och känner för att skriva ngt så här har ni hur dagen sett ut.

 

Så gick och la mig vid 05 och ställde klockan på 08 plus några andra senare klockslag. Vaknade vid 10 och gjorde mig snabbt klar för en springtur. Inte gjort ngt fysiskt på en evighet men imorse skulle jag för andra dagen på rad ut och springa en 30minutersslinga. Träningsvärken sitter såklart fint i benen och det går lite långsammare än dagen innan att springa. Dushar och drar iväg till konsum runt 11 för att handla käk. Min föda har till 60% bestått av skräpkäk och cola i 12 månader nu så tänker skippa det nu lite då jag dragit igång med träning. Så handlar 2 kycklingklubbor och lite potatissallad samt en massa loka citron.

 

Efter det bär det av till kontoret. Drar igång första sessionen. Brukar vara rätt dålig action på 100$s på förmiddagen/eftermiddag så mixar uppe med många 50$s och ngn 200$s. IRL och Sexy joinar efter ngn timme. Spelet går inte så bra men vi lirar en timme till ungefär. Ligger 1k minus men avslutar med att vinna dom två sista så ligger bara 200$ back.

 

Så vid 14 ungefär bär det av till IRL och vi lanar lite total annilhation. IRL krossara oss båda stort. Hinner knappt komma ur staden inann han öser atombomber över en. Jag drar vid 18 för att käka oxfile och potatisgratäng. Tillbaxs till IRL strax därefter. Vi tittar på lite 2 avsnitt av playa del sol, som för övrigt var jävligt roligt, innan vi drar till kontoret strax före 21.

 

Där har vi nu suttit tills nu. Jag har lirar 7-12 bord i 4h och vänt backet till 500$+, Sexy har backat 3k (?) och IRL plussat en jävla massa.

 

Käkade lite nudlar nyss och kommer om ungefär 30 sekunder säga till dom andra att jag vill dra. Eftersom jag är föraren är det bara att packa och lyda. Kommer lira 1-2h när jag kommer hem, innan jag ser på en film och somnar vid 05 ungefär.

 

Imorgon blir det ingen lan paus under dagen. Måste säkra top5 platsen och kommer grinda järnet. Om det inte framgick i texten så har jag försökt börja komma igång med träningen innan jag inte lngre orkar röra på mig. Ute och sprng igår och idag. Jobbigt som fan. Ska försöka göra ngt varje dag antingen ut och springa eller kör lite cykel/styrka. lägger också ner skräpkäket och colan ett tag. känns bra. aja hej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att du är en förebild för oss alla Mr. Sörensen.

Själv är jag totalt ur form med en försäsong som smyger allt närmare och närmare, bara två veckor kvar nu. Även om det har gått sineesjukt bra så är de typ 5 timmarna jag spelat denna veckan varit de enda då jag har varit nyckter. Känns inte som att det är något vidare i längden, måste ta tag i mig själv.

 

Pokerresultaten är desto roligare. Plus 15 408$ idag. Är då 66 360$ upp hitills för månaden.

Härligt svensk som man är i tänkandet så kan jag inte njuta av en framgång utan oroar mig ständigt för att variansen ska vända. aja, får hoppas på det bästa :) Håller det i sig så kanske det blir en fin rekordmånad.

 

Nu ska jag försöka knåpa ihop lite onyttig mat och sen grinda lite serier. Bestämt kl 11am sharp med Mr hurtig i morgon vid tant Åkes husmans. Det underbara med mornar är att man alltid vill dra igång grinden right :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit internet

 

+1

 

okej, pokern har gått rumpnisse idag och igår. orkar inte spela mer. ska hem och packa nu, ska vara på centralen om 7 timmar. ser jag fram emot som fan. eller?

 

e plus 4100 dollar denna månaden, vilket inte e nån supersumma men jag har bara lirat totalt 9 dagar och backat 4 av dom. ska göra en sån där där man visar alla resultat som emil oxå gjort sen typ i slutet av juli. i augusti hoppas jag verkligen jag får lite speltid!

 

yep. nu hem och packa. gl alla, blir borta en vecka nu i rhodos. parteeeeeeyyy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

okej, pokern har gått rumpnisse idag och igår. orkar inte spela mer. ska hem och packa nu, ska vara på centralen om 7 timmar. ser jag fram emot som fan. eller?

 

e plus 4100 dollar denna månaden, vilket inte e nån supersumma men jag har bara lirat totalt 9 dagar och backat 4 av dom. ska göra en sån där där man visar alla resultat som emil oxå gjort sen typ i slutet av juli. i augusti hoppas jag verkligen jag får lite speltid!

 

yep. nu hem och packa. gl alla, blir borta en vecka nu i rhodos. parteeeeeeyyy

 

 

Rhodos alltså... sexfester och bönder från tierp o falkenberg etc. HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHAAHHAAHAHHAHAAAA

HHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHHAH

 

GL & LOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska sjuk dag, plus 12,5k$ efter i morse. Nu på kvällen gick de så dåligt det kan gå ungefär. Slutar dagen 500$ plus. Losade 5k euro pott precis med AA mot QK på xxK Nl2k.

 

easy come easy go :)

hehe känner mig lite bitter dock, men men. månaden ser fortfarande riktigt bra ut. 66k$ upp hitills och turreklonk incoming i morgon @ turneringssöndag

 

Köpte gymkort idag också, nu jävlar!

 

Ska hem och kolla tv. peace ut limpers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

shahin89-flyttar du till nacka är dina sista dagar räknade

 

lol :lol:

 

:h: u 28-)

 

Har stött på lite varians i livet då jag 3 dagar innan min greklandresa går och blir sjuk :-(. Har haft förkylningen på känn nu i några dagar men först igår som jag verkligen började må illa.

 

Vet inte hur jag ska göra med onlineliret. Mår ju mycket bättre nu, men frågan är om jag verkligen har energin att grinda. Vi säger nu att jag backar 300 dollar rakt av och måste nöta lite för att ta tillbaka dem. Har jag verkligen energin att göra det? Känner mig svag som fan och spenderat hela dagen i stan, sjuk, för att köpa kläder inför resan. Vill ha beige och mörkblåa/svarta shorts som är lite chinos aktiga. Måste även hitta ett par fina keds skor(unisex skor som är jävligt nice) och såg "shoo" skor idag på NK som är jävligt nice. Aja.. kände mig så jävla svag och illamående idag att jag skjuter upp shoppingen till måndag dagen innan jag åker till Grekland. Drar då till stan med min syster. Har även tänkt på en grej. Jag har nästan bara svarta och vita t-shirts :shock:. Blir väl att köpa en massa tshirts med olika färger :-P

 

Slutar jobbet vid mitten av augusti. Efter det kommer jag i princip att bo i kontoret och det har gått snack om att köpa en bäddsoffa. Det vore jävligt nice faktiskt. Man känner verkligen hur boisen är taggade vilket såklart motiverar en ännu mer. Har som målsättning att dra sweatsessions på 2-3 dagar. Då blir det 70% spela poker och 30% plugga. Målet är ju såklart att slå mig in på NL200 och förhoppningsvis ligga någonstans runt NL200-400 vid slutet av året utan stejk. Har inte tänkt på när jag vill bryta stejken och känner att jag inte har bråttom. Bryr mig inte så mycket om pengarna för tillfället, det viktigaste är att jag utvecklas som spelare. Men blir väl att jag bryter stejken när jag börjat känna på NL400 under stejk. Vill ha minst 50 inköp till NL200 innan jag känner att jag kan call it a day.

 

Men men...

 

Tänkte ställa en fråga till er som läser dagboken; Vilket fotbollsspel tycker ni är bäst? PES08 eller FIFA08? (IRL bannas från att svara på den här frågan :twisted:)

 

GG, GL

Shahin "The magician"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ställa en fråga till er som läser dagboken; Vilket fotbollsspel tycker ni är bäst? PES08 eller FIFA08? (IRL bannas från att svara på den här frågan :twisted:)

 

GG, GL

Shahin "The magician"

PES08 med marginal ! FIFA har varit efter PES de senaste åren, och inte riktigt kommit ikapp än.

 

BTW, ni har inga bilder på kontoret? så man kan se lite hur ni har det :P Hur många skärmar det körs med osv.

Vore trevligt och se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat lite på hur jag har spelat på senare tiden. Jag har tagit väldigt mycket marginella spel, mycket pga min good run. Tror det blir så av sig självt och det har gått mycket bra.

 

Marginella syner kan verkligen vara roten till mycket ont här i pokervärlden. Jag är gambler, har jag en situation som är break even / lite ev+ så går jag oftast. Jag pratar om situationer då man inte riktigt vet vad man ska göra. Svåra beslut.

 

När man i efterhand analyserar dessa situationer så kommer man ofta fram till att det som i stundens hetta var antingen ev+ eller ev-

Jag tycker att dem oftare än inte är ev-

Jag har många stora luckor i mitt spel inser jag när jag funderar.

De luckor jag har är jobbiga att täta till eftersom att dem kräver en ganska stor förändring i mitt spel och tänkande. Oftast rent praktiskt så gör det nog inte det, men sättet jag motiverar flera av mina beslut måste jag ändra ordentligt.

 

to do list (till att börja med):

 

[] Undvika marginella spel

[] fler postflop beslut grundade på logik och information

[] Se över min 3bet call range IP/OOP

[] Börja träna nån gång

 

----------------------------------------------------------------------

 

Jag ska försöka gå tillbaka till den här listan och se hur jag har utvecklats i framtiden. Kommer nog uppdatera den också

 

Angående 3betcall range. Är det någon som har tänkt/skrivit/sett video som tar upp fördelen av att syna mycket 3bets mot motståndare som är medvetna om hur benägen du är att syna 3bets och anpassasr mig därefter.

Jag vet själv att jag är mycket mindre benägen att 3beta någon som sällan foldar emot 3beten, speciellt ur poss. Måste ju vara fler som tänker så.

Hur stort är värdet av att man blir 3betad mindre om man foldar mindre mot 3bets?

 

bör man ens ha en 3bet call range OOP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PES08 med marginal ! FIFA har varit efter PES de senaste åren, och inte riktigt kommit ikapp än.

 

Håller med dig fullständigt när du säger att FIFA legat efter PES ett bra tag. Men om du provat spela både PES08 och FIFA08, så kan du absolut inte säga att PES är bättre. FIFA har verkligen valt att satsa på spelet istället för grafiken vilket är nice som fan. Första touchen är sick viktig på hur fort spelet ska gå och det är verkligt för första gången.

 

Tro mig, jag slutade spela fifa sedan 99 och har varit en trogen PES fan. Spelade Winning eleven innan pes kom ut så har alltid tyckt om det bättre. Men FIFA08 är snyggt som fan. Värt att prova imo!

 

Om någon har det, pma mig så kan vi spela online :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig fullständigt när du säger att FIFA legat efter PES ett bra tag. Men om du provat spela både PES08 och FIFA08, så kan du absolut inte säga att PES är bättre. FIFA har verkligen valt att satsa på spelet istället för grafiken vilket är nice som fan. Första touchen är sick viktig på hur fort spelet ska gå och det är verkligt för första gången.

 

Tro mig, jag slutade spela fifa sedan 99 och har varit en trogen PES fan. Spelade Winning eleven innan pes kom ut så har alltid tyckt om det bättre. Men FIFA08 är snyggt som fan. Värt att prova imo!

 

Om någon har det, pma mig så kan vi spela online :mrgreen:

Har ju inte spelat FIFA08 mer än någon enstaka gång och fastnade inte för spelet, kanske just för att jag inte gillat de tidigare årens upplagor. Varit fas för PES ett bra tag nu så det kan ju ha med det att göra också.

Diggar PES master league, där man börjar med ett skit lag och ska bygga upp sitt eget. Kanske finns ett liknande i FIFA? inte så grymt insatt i FIFA's uppbyggnad av deras spel. bara spelat snabbmatcher med polare på FIFA, då de tycker att FIFA är det bästa som finns osv.

 

Men kanske borde kolla närmare på detta års upplaga av FIFA da;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pes ofc.

 

Haha ser på meet bill. den är rätt bra faktiskt.

 

backat fint idag. sick massa otur. sick. alltså sick. verkligen sick. var jävligt tiltad ett tag, musen åkte bland annat in i väggen och nudldar far över golvet. sög ju lite. tilten gick iaf inte ut över spelet utan det fixade sig alldeles sj. var sick, sick. alltså sick. sick. svårt att fatta att det händer, typ sitter där och bara..va?!:shock: .

 

aja rätt lugnt nu, köpte gymkort idag också som irl nämde, blr säkert bra det också. ska se lite filmer nu och vända skiten imorgon, gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg #393 somjag gärna ville ha lite kommentarer kring hamnade så att säga mitt i lite OT :)

 

Hur som hellst har någon några fina tankar kring:

 

Marginella spel

 

3bets synrange

 

Kombinera träning/gym + poker på ett bra sätt

 

pleeeeease, hit me with it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg #393 somjag gärna ville ha lite kommentarer kring hamnade så att säga mitt i lite OT :)

 

Hur som hellst har någon några fina tankar kring:

 

Marginella spel

 

3bets synrange

Kombinera träning/gym + poker på ett bra sätt

 

pleeeeease, hit me with it

 

Träning vid 17 snåret, lång varm dusch, hem och fixa brakmiddag, kolla på en serie/film -> grind = nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träning vid 17 snåret, lång varm dusch, hem och fixa brakmiddag, kolla på en serie/film -> grind = nöten.

 

..........................grind -> serie/film.

 

Avsluta dagen med en serie/film gör det ju så mkt enklare att somna. Då hinner man koppla bort pokern lite. Avslutar jag med pokern ligger jag bara och tänker på händer typ. :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt inlägg #393 somjag gärna ville ha lite kommentarer kring hamnade så att säga mitt i lite OT :)

 

Hur som hellst har någon några fina tankar kring:

 

Marginella spel

 

3bets synrange

 

Kombinera träning/gym + poker på ett bra sätt

 

pleeeeease, hit me with it

 

Planera tiden väl. Du är din egen chef så sätt upp olika vecko/arbetsplaneringar. Under de och de timmar spelar(studerar) jag och under de timmarna tränar jag(följ detta noggrant, även om man får jobba över ibland så ska inte träningen drabbas). Resten är fritid och kan ägnas åt slösurfningen, serietitt mm. Planering är A och O, du kommer tjäna så många timmar och du får en bättre harmoni i ditt liv8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...