Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

"not so hidden brag" ;P

 

Nej ser det faktiskt inte som en brag. Förstår om du anser min post vara det dock. Antar att det är en smäll jag får ta när jag inte helgarderade mitt inlägg. Hursomhelst tror jag inte mina betyg är något att skryta med på detta forum, känns som pokerspelaren är smartare än en average Svensson, iaf de pokerspelare jag känner.

 

Ha det gött i Sydafrika Niklas! Vem åker du med? Familjen?

Gött att slippa den största grindern på iPokers NL100 ett tag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, nu blire till att packa väskan o ta sitt pick o pack till Sydafrika. Har hört att världens högsta bungeejump finns där. Vore sjukt häftigt att ha gjort det, men tvivlar på att jag har modet.

 

nu vet jag vad som gick fel i dagens betting. Går bra varannan dag. Ska hädanefter försöka spela med en dags mellanrum. Ska på riktigt bli en bettingkung, nyårslöfte 2009.... Ryktas btw om en betting-sidebet på kontoret. Alla börjar med en summa och ska bygga upp den genom bettingen till man når ett visst resultat.

 

Pokern då, ja idag gick det åt pipan men vad gör det. Månaden gick ju briljant.

 

5300$ upp på spelet, 6200$ i rakeback, 2a-plats i racet ger mig 1700$. Tot Oktober: 13200$, 132 bi. Rekordmånad Allez!

 

Africa Unite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$100 på att det inte kommer skrivas mer än max 1 vettigt inlägg när du är borta (shahin89's inlägg borträknade);-)

 

ty :mrgreen:. Ska se till att fylla dagboken med inlägg om historia A och NL200 :mrgreen:.

 

Har ju ett schema där jag ska vakna klockan 12-14. Idag vaknade jag klockan 18:00 :-(. Min kusin är den som väcker mig och vissa dagar blir han tvungen att hämta vatten och skvätta i ansiktet på mig till jag vaknar. Men idag fungerade det inte.. snacka om dålig varians när han efter en timma får nog och häller ett glas fullt med vatten i ansiktet på mig. Tyckte att det var skönt som fan och torkade av det innan jag somnade vidare.

 

Han var inte glad och svor på allt att han aldrig mer skulle väcka mig. :roll:

 

Imorgon ska jag ta tag i plugget på allvar.. ska ringa in till komvux och bestämma tid inför skriftliga och muntliga provet. Vill få klart Historia A innan jag åker till Italien. Efter det har jag matte A kvar som jag fick VG på i gymnasiet pga jag hade låg närvaro och aldrig gjorde hemuppgifterna. Fick dock MVG på samtliga prov så räknar bara med att refresha minnet lite och nejla provet.

 

Har tränat så nu ska jag äta, planera historia A, sen sooova.

 

BTW: Om någon hör har tentat av Historia A och har frågorna. Plz do send :mrgreen:. Eller om någon har någon form av fördjupningsarbete i Historia A. Vore jävligt tacksam!

 

Ha det bra gott folk och Niklas. Jag hoppas att du har det kul som fan i Sydafrika! Njut av vädret och semestern. Det har du förtjänat efter 187k händer(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) och 13k upp. GG!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja, nu blire till att packa väskan o ta sitt pick o pack till Sydafrika. Har hört att världens högsta bungeejump finns där. Vore sjukt häftigt att ha gjort det, men tvivlar på att jag har modet.

 

Har en polare som hoppat där. Är obv sjukt äckligt men skönt att ha gjort det efteråt enligt honom. Sjuk adrenalinkick, han kunde knappt sova kommande natt utan var helt uppspeedad, vilket väl inte är så konstigt.

 

Hade jag varit där hade jag nog tvingat mig att hoppa. Tycker du också ska köra på det. Bättre ångra det man gjort än ångra det man inte gjorde =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh nä vilken pruttdag det blev tillslut. satt och vänta på action på typ 6 st nl1k och 3 nl600 och ett nl2k, självkalrt kommer fisken med 20bb på nl2k bordet, spelar upp det till typ 4,5k dollar på ren och skär tur, på största allvar, jag trodde inte mina ägon när han treoutade mej för 3e gången i en ai på river.

 

grindar ner han till 100bb, floppar top två med 75 på 753 vi degar han visar 33... suck.. påt igen ba.

 

fåtal händer till sen drar han. kan inte whina nog om hur otur jag hade på nl1k heller.

 

whatever, skit händer. torskade halva månadens plus de här sista timmarna.

 

så är det. så går det. det svänger i las vegas, men även på kontoret mitt i natten.

 

finns inget annat att göra än att lägga mej sked med sören i soffan och bara drömma mej bort till sagornas värld där jag vinner wsop 2 gånger irad och har solglasögon på mej inomhus...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde f.ö även slut med gf idag, på RIKTIGT, inget jävla "okej vi blir ihop igen om en vecka då" som emil larvar sej med :) nä. jag gör inget halvdant hahaha

 

:cry:

Ömsesidigt eller orkade inte du längre? Har fö en polare som är sånt as när det gäller gfs. Han söker så mycket efter en gf så han intalar dig att första han får förhållande med är hans soulmate sen när han tröttnat och gjort slut har han inga probs att träffa 3st gammla ragg på en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

La Familia... Den där utnämningen svider i FriSorens öron/ögon. "Mr Race" har gjort sitt inom pokervärlden, lol....

 

Jag hade Frisören i åtanke när jag skrev det där men sen kom jag på att det var någon som bangade *host*Sören*host* när han hade lovat att spela 100k händer på en vecka :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har höjt två händer på raken innan det här. Höjde då SB och Knapp.

 

Fi spelar 32/10/2.5 över 31 händer.

 

Är det här en given cbet situation? Kungen är ju hur äcklig som helst då jag kan tänka mig att hans range innehåller händer som KQ,KJ. Men är vi verkligen rädda för monster under sängen?

 

3500 i potten så vad är en bra cbet? 2000? Han har då 4k bakom sig.. så pushar han blir vi ju tvugna att lägga oss.. men samtidigt synar han så blir det vidrigt som fan. För här kan han lika gärna syna med en hand som 77-JJ. Och då utgår vi ifrån att hans 4bet AI range är QQ+(TT+ kanske?), AK+. Eller tom en draghand. Pushar vi turn då? Eller släpper vi handen HELT vid syn?

 

Vill verkligen lära mig turneringar. Sjukt kul. Har hittat en "spelstil" som fungerat bra de senaste dagarna. Även om jag inte cashat så känner jag att är på rätt spår. Ska börja hänga mer på 2+2 turneringsavdelningen.

 

 

PokerStars Game #21634126068: Tournament #116550508, $50+$5 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2008/10/30 22:56:06 ET

Table '116550508 68' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: IfoolU (8925 in chips)

Seat 2: vzyk (5758 in chips)

Seat 3: cardinal51 (7071 in chips)

Seat 4: billybonds (3171 in chips)

Seat 5: King-2-Z (7443 in chips)

Seat 6: dabigdonk (6252 in chips)

Seat 7: KiepDoDen007 (6535 in chips)

Seat 8: smoke_2901 (2065 in chips)

Seat 9: ErnMcKracken (4465 in chips)

cardinal51: posts small blind 100

billybonds: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of DiamondsQueen of Clubs

King-2-Z: folds

dabigdonk: raises 400 to 600

KiepDoDen007: folds

smoke_2901: folds

ErnMcKracken: folds

IfoolU: raises 1000 to 1600

vzyk: folds

cardinal51: folds

billybonds: folds

dabigdonk: calls 1000

*** FLOP *** King of Hearts3 of Hearts4 of Spades

dabigdonk: checks

IfoolU: Gör vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åh nä vilken pruttdag det blev tillslut. satt och vänta på action på typ 6 st nl1k och 3 nl600 och ett nl2k, självkalrt kommer fisken med 20bb på nl2k bordet, spelar upp det till typ 4,5k dollar på ren och skär tur, på största allvar, jag trodde inte mina ägon när han treoutade mej för 3e gången i en ai på river.

 

grindar ner han till 100bb, floppar top två med 75 på 753 vi degar han visar 33... suck.. påt igen ba.

 

fåtal händer till sen drar han. kan inte whina nog om hur otur jag hade på nl1k heller.

 

whatever, skit händer. torskade halva månadens plus de här sista timmarna.

 

så är det. så går det. det svänger i las vegas, men även på kontoret mitt i natten.

 

finns inget annat att göra än att lägga mej sked med sören i soffan och bara drömma mej bort till sagornas värld där jag vinner wsop 2 gånger irad och har solglasögon på mej inomhus...........

 

I feel you. Såna dagar är bara för jävla äckliga

 

gjorde f.ö även slut med gf idag, på RIKTIGT, inget jävla "okej vi blir ihop igen om en vecka då" som emil larvar sej med :) nä. jag gör inget halvdant hahaha

 

Okej, nu kan du ju lägga upp alla naughty pix du har på hon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången på länge spelar jag en turnering riktigt riktigt bra. Går hur bra som helst och sitter på samma bord som aakkari och andra proffs.

 

Tre händer innan den här lyckas jag dubbla sen kastar jag bort allt här :-)

 

Jag är bara så dålig. Så vidrigt dålig. Den här liraren har spelat VARJE HAND. Bokstavligt talat varje hand. Men mot mig så tror jag att hans 4bets range som sämst är QQ+, AK+. Ändå så synar jag. Fyfan vad dålig syn.

 

Bara så otroligt besviken då vi var 50 från ITM och jag hade en bra nog stack och aggressiva nog spelare för att ta mig långt i turneringen.

 

Är kvar i 70k. Men så synd att jag ska göra det här dumma misstaget. 17600 i potten.. 10800 för mig att syna. Hur FAN kan jag hitta den synen? alltså det här är så pinsamt. Blir bara så less på mig själv. Kunde lätt ha foldat den här handen. Men hoppades på att han skulle sitta på en hand som 99+ och att vi skulle coina. Men det är väl ev- spel det här även om det är 50-50?

 

FAAAAAANAce of DiamondsSHAHIN!!! VAD HÅLLER DU PÅ MED?

 

PokerStars Game #21635152843: Tournament #116148225, $150+$12 Hold'em No Limit - Level XI (400/800) - 2008/10/30 23:44:52 ET

Table '116148225 7' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: x.WOLF.x.66 (27710 in chips)

Seat 2: antla917 (8710 in chips)

Seat 3: IfoolU (15765 in chips)

Seat 5: Artiecat (26846 in chips)

Seat 6: crikreef (28700 in chips)

Seat 7: pterodactyl6 (13671 in chips)

Seat 8: eddiemoolah (10266 in chips)

Seat 9: BB_ShiNing (37528 in chips)

x.WOLF.x.66: posts the ante 75

antla917: posts the ante 75

IfoolU: posts the ante 75

Artiecat: posts the ante 75

crikreef: posts the ante 75

pterodactyl6: posts the ante 75

eddiemoolah: posts the ante 75

BB_ShiNing: posts the ante 75

crikreef: posts small blind 400

pterodactyl6: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Queen of ClubsAce of Diamonds

eddiemoolah: folds

BB_ShiNing: raises 1199 to 1999

x.WOLF.x.66: folds

antla917: folds

IfoolU: raises 2801 to 4800

Artiecat: folds

crikreef: folds

pterodactyl6: folds

BB_ShiNing: raises 32653 to 37453 and is all-in

IfoolU: calls 10890 and is all-in

Uncalled bet (21763) returned to BB_ShiNing

*** FLOP *** Jack of Clubs9 of Spades7 of Spades

IfoolU said, "gg"

*** TURN *** Jack of Clubs9 of Spades7 of Spades3 of Clubs

*** RIVER *** Jack of Clubs9 of Spades7 of Spades3 of Clubs5 of Spades

*** SHOW DOWN ***

BB_ShiNing: shows Ace of HeartsAce of Spades (a pair of Aces)

IfoolU: shows Queen of ClubsAce of Diamonds (high card Ace)

BB_ShiNing collected 33180 from pot

crikreef said, "folded 6-8 spades"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker ut på 26e plats och får 238 dollar för besväret.

 

Kommer jag någonsin undan?

 

PokerStars Game #21637611592: Tournament #116550508, $50+$5 Hold'em No Limit - Level XIX (3000/6000) - 2008/10/31 2:31:47 ET

Table '116550508 84' 9-max Seat #5 is the button

Seat 1: gogzy (194460 in chips)

Seat 2: optimalcosmo (79171 in chips)

Seat 3: 4t-2 (34600 in chips)

Seat 4: jnic00 (125974 in chips)

Seat 5: boney211 (138840 in chips)

Seat 6: ICALLU222 (61501 in chips)

Seat 7: wf1323 (143830 in chips)

Seat 8: IfoolU (113561 in chips)

Seat 9: crazymoe1 (297587 in chips)

gogzy: posts the ante 600

optimalcosmo: posts the ante 600

4t-2: posts the ante 600

jnic00: posts the ante 600

boney211: posts the ante 600

ICALLU222: posts the ante 600

wf1323: posts the ante 600

IfoolU: posts the ante 600

crazymoe1: posts the ante 600

ICALLU222: posts small blind 3000

wf1323: posts big blind 6000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IfoolU Ace of HeartsJack of Clubs

IfoolU: raises 8000 to 14000

crazymoe1: folds

gogzy: calls 14000

optimalcosmo: folds

4t-2: folds

jnic00: folds

boney211: folds

ICALLU222: folds

wf1323: folds

*** FLOP *** 5 of SpadesJack of Hearts7 of Diamonds

IfoolU: bets 30000

gogzy: calls 30000

*** TURN *** 5 of SpadesJack of Hearts7 of Diamonds4 of Spades

IfoolU: bets 60000

gogzy: raises 60000 to 120000

IfoolU: calls 8961 and is all-in

Uncalled bet (51039) returned to gogzy

*** RIVER *** 5 of SpadesJack of Hearts7 of Diamonds4 of Spades9 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

IfoolU: shows Ace of HeartsJack of Clubs (a pair of Jacks)

gogzy: shows Ace of DiamondsAce of Spades (a pair of Aces)

gogzy collected 240322 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 240322 | Rake 0

Board 5 of SpadesJack of Hearts7 of Diamonds4 of Spades9 of Clubs

Seat 1: gogzy showed Ace of DiamondsAce of Spades and won (240322) with a pair of Aces

Seat 2: optimalcosmo folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: 4t-2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: jnic00 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: boney211 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: ICALLU222 (small blind) folded before Flop

Seat 7: wf1323 (big blind) folded before Flop

Seat 8: IfoolU showed Ace of HeartsJack of Clubs and lost with a pair of Jacks

Seat 9: crazymoe1 folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ser det faktiskt inte som en brag. Förstår om du anser min post vara det dock. Antar att det är en smäll jag får ta när jag inte helgarderade mitt inlägg. Hursomhelst tror jag inte mina betyg är något att skryta med på detta forum, känns som pokerspelaren är smartare än en average Svensson, iaf de pokerspelare jag känner.

 

Ha det gött i Sydafrika Niklas! Vem åker du med? Familjen?

Gött att slippa den största grindern på iPokers NL100 ett tag :-)

 

wiiiii ...fatta vilket värde det blir?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cscz är det vi lirar typ konstant här på kontoret, ingen lirar längre poker utan vi siktar på att bli bästa klanen i världen istället. vi lirar enbart på denna server typ, ip. 193.44.157.148:27015

 

haha fint..när får man trya? har ca 4-5 csår i kroppen:D

 

Kommer in och lirar snart kanske. Nickar då TakeDownTheOffice.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...