Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

min morsa e mitt största fan. på senare tid har hon dock gått o blivit resultatorienterad och ska jämt fråga hur det "gick i helgen" och vill då ha exakta resultat :) min farsa e inte lite sugen på idén. men han fattar att man har pengar för han försöker ibland få mej investera i grejer. eller, investera... han bad mej förra veckan köpa hans grannes garage. allvarligt. han vill ställa sin andra bil där... han försökte ofta få mej att sluta i början av karriären, typ sa saker som "en man är sitt yrke. om du inte har något yrke, ja, vad är du då?"på dvs, jag var inte anställd, så jag var inte man. man ser på saker väldigt olika. jag kan inte ens relatera till den tanken, att man ska vara anställd. det e typ det sista jag vill vara.

 

men jag fick en bok som hette "hur du tjänar pengar på onlinepoker" typ när jag fyllde 17 av mamma och så fick jag göra konton i mammas namn så stöd har ju funnits. det e ju egentlgien jävligt korkat av en förälder men morsan kör rätt hårt på typ hippiestil "om det gör dej glad" eller vad man ska säga. så följde "förlora/breakeven-grindet" i 2-3-4 år.

 

men vi kan ju även säga såhär, inom the office (exkl johan, shahin) så var jag den enda som blev tvingad att skaffa jobb efter gymnasiet för mina föräldrar inte tyckte det var värdigt att dirr börja spela typ. 8 månader jobbade jag som vanligt folk. det var den värsta tiden i mitt liv, psykiskt. slava i butik, usch.

 

men asså lira på du, även om jag inte tror det e nån större idé att försöka göra karriär av det såhär sent. å börja inte köpa grejer för rullen bara för att du ska "visa folk att det går bra" eller nåt sånt. det e trams

 

fuck all the haters!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Har inte följt office så aktivt på senare tid. Vad har lett fram till det här beslutet? skulle vara riktigt nice med en kort sammanfattning om det

 

tl;dr varning. så läs bara inte om ni inte orkar.

 

får ett samtal imorgon så tar beslutet då.. men kan dra sammanfattningen. ni

 

sedan gänget var i barcelona så har jag varit i 2-3 olika länder varje månad vilket är en 2-3 månader eller så. innan dess spelade jag väldigt lite då vi i princip festade en 4ggr i veckan i en hel månad eller mer. så jag har fått in väldigt, väldigt lite volym poker samtidigt som jag reste, festade, spewade, shoppade, sportsbettade bort en väldigt massa.

 

men det var lugnt för jag var grym. inte nog med att jag redan var bra, jag hade 12h coachning med två duktiga pokerspelare som fick mig att tro att det aldrig kunde gå illa. men sen kom det... jag vaknade upp en dag och var inte vinnande längre. det gick dåligt på NL1k (hade precis flyttat upp igen), sen NL600.. sen stannade jag på NL400 ett tag. jag trodde aldrig att det kunde gå så illa men det gjorde det.

 

innan thai hoppade jag på stake och fick chansen att lira på bra nivåer, men jag backade en del på turneringar och variansen på 5max kan vara brutal. så när jag lirade på nl400-1k $€£ gick det ner. hade redan köpt biljetterna till thai och usch vad fel tillfälle den resan kom rent ekonomiskt. borta i 3 veckor från grnidet. när jag kom tillbaka så hade jag tappat en del då jag knappt grindat något i månader och utöver det var i en period där det gick illa (tycker slaktavfall beskrev det där med downswing bra, så vill ej kalla det för downswing).

 

på malta efter att ha bustat sideeventen och tidigare på dagen mainevent, så satt jag och tänkte en massa. jag spelade en IPT turnering och sideevent där jag gjorde två riverbluffar med blocker som imho var bra bluffar. något jag är stolt över är att jag väljer samma linjer med mina händer utan att bara "säga det". båda blir obv synade, ena av tredje paret och andra av överpar som jag trodde hon skulle vika (kvinnliga phil ivey). fick mig att inse att det kanske inte var varians. nu mördade även spaggar mig och det sjuka är att jag aldrig har något längre. jag kan inte whina över hur min QQ blev utdragen av 77 eller hur jag är 20bi under ev på cashgame. jag kommer aldrig dit. sen kanske jag är dålig.. vilket jag nog är. men jag kommer aldrig till situationer där jag faktiskt leder.. jag har alltid sämst hand. det gör att jag blir paranoid.. kanske tar en extra marginell syn och visst fan är det nuts... då tänker jag; "men fan... dom kan ju inte alltid ha nuts? jag har precis gjort en jävla mass stora läggningar".. sen slutar det med en till syn för jag har precis gjort en jävla massa stora folds.. och japp.. då har dom nuts igen.

 

så var det i turren.. så jag ringde heypoker som sponsrar mig och sa att jag gärna hittar en lösning med dom där jag kan sluta med pokern. för jag kan på riktigt inte vinna, bustat stejken med polare och när man går dåligt ett tag så tvivlar alla ens pokerpolare på en med. har några som alltid supportat och backat mig i vått och torrt. men jag fattar ju. är inte dum. pokervärlden är så.. desto rikare du är, desto fler respekterar din åsikt, när du tappar så är du dålig igen.

 

men i utbyte så har jag fått ett starkt psyke. mycket starkare än förut och det mesta är tack vare emil som trots att folk vet att han är bra och så, så förstår seriöst inte många HUR bra och professionell han är. tänker inte braga på om han för jag vet att han inte vill det... men har lärt mig osm fan av honom och jag har kommit till en punkt där jag förstår hur sick variansen kan vara. det är egentligen inget konstigt. allt som sker, ska ske. varje hand är en ny hand och jag blir chockad över att folk förväntar sig att konstant vinna händer som att 80% betyder 100% :P.

 

men som sagt.. vem är jag att skriva om varians eller något alls om i poker. jag är ju bara en gul och dålig spelare. men om jag tar mig tillbaka så har jag lärt mig en väldigt viktig läxa. jag har fått en erfarenhet som jag önskar att jag hade haft då jag levde ballerliv och tänkte att det aldrig kunde gå illa. men får se.. löser det med stejken så kommer jag grinda dag och natt. jag har tom bestämt mig att flytta hem till sommaren så att jag kan lägga all min tid och fokus på att grinda mig tillbaka. ska dessutom jaga coacherna om att nöta av timmarna. sen när jag är tillbaka... ja du.. kommer uppskatta allt mycket mer:-) annars har det varit en kul period i livet.

 

hade med handen på hjärtat inte bytt bort det som hänt mot något. det som hänt är enbart mitt fel och då får man ta det som en man. har även min lägenhet kvar så är ju inte helt gul. men slutar hellre än att casha in den.

 

 

Har inte Shahin sagt att han ska "sluta" spela poker x antal gånger? :mrgreen:
´

 

skillnaden är att jag inte har mycket till val längre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

minns fortf dusterna på ipoker, du var en av de roligare att möta! tycker du gör helt rätt i att inte kasta in lägenheten för att få loss kapital i alla fall.

 

du är väl bra plus på poker genom åren överhuvudtaget med alla resor, köp och lägenhetsköp du gjort. bara det är en stor prestation i sig och något som många bara kan önska sig.

 

du verkar ju fast besluten på att komma tillbaka också, och med tanke på att det är poker vi snackar om så kan det ju gå fortare än du planerat. :) så gl med det tycker jag! varför inte nöta nl100? 9tabling abcpoker med rb kombinerat med mkt disciplin och tålamod borde göra susen för att du ska bygga upp en rulle på 2-3 månader. moståndet är väl ändå betydligt lättare och mer abc än nl400+.

 

mvh vinichio

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyty! poker är inte hela världen så blir bra hursomhelst :-)

 

Hur ser alternativen ut Shahin? Plugga? Knega?

 

blir plugga hursomhelst efter sommaren. har inte ens tänkt så långt som knega än. men det lär ju lösa sig med pokern och om det skiter sig igen eller om det inte löser sig alls.. då ja. blir väl knega :mrgreen:

 

men känns smartare att lira 05-1kr då än att knega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vi kan ju även säga såhär, inom the office (exkl johan, shahin) så var jag den enda som blev tvingad att skaffa jobb efter gymnasiet för mina föräldrar inte tyckte det var värdigt att dirr börja spela typ. 8 månader jobbade jag som vanligt folk. det var den värsta tiden i mitt liv, psykiskt. slava i butik, usch.

 

Jag hade faktiskt en skräckmånad i december 200(7 eller 8) där jag arbetade som SÄLJARE(!?) på ett blufföretag som lurade på folk annonser. Min överlägset sämsta tid som människa. Var både påtryckningar från föräldrar och att pokern gick knas som gjorde att beslutet togs...

 

Min farsa vill också att jag ska investera i saker numera. Dock inga garage...

 

Obligatoriska följdfrågan blir ju då såklart; vem är bäst, far eller son?

 

Padrinos är bäst i Sverige online, tillsammans med Viktor Bloms bror. Ingen kan säga emot. IRLsucks är således näst bäst på livepoker, och bäst är givetvis lilla vovven Ferit...

 

AIK vann den livsviktiga matchen mot Brynäs! Bad om liverapport från shahin, då han fått låna mitt säsongskort, men jag hade på känn att han skulle hitta en anledning att kliva ;) Förmodligen bara Martinnuts som kan förstå glädjen och eurforin som hockeyn gett oss senaste året. Drömmar av guld osv...

 

Guld att en kille(Andrew Sumba) jag tränade i Boo FFs juniorer finns med i AIK fotbolls trupp mot Vasalund, som AIK möter härnäst...

 

Nu drar jag till Bangkok och käkar på Banyan Tree...

 

Pokern vänder shahin. Det gör den alltid...

 

Mvh,

Volym

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AIK vann den livsviktiga matchen mot Brynäs! Bad om liverapport från shahin, då han fått låna mitt säsongskort, men jag hade på känn att han skulle hitta en anledning att kliva ;) Förmodligen bara Martinnuts som kan förstå glädjen och eurforin som hockeyn gett oss senaste året. Drömmar av guld osv...

 

 

Pokern vänder shahin. Det gör den alltid...

 

Mvh,

Volym

 

haha låg i sängen helt dödssjuk i princip hela dagen tack vare geewhiz :-(

 

mjo man tycker väl att den borde det. men egentligen borde den ingenting och det här kan fortsätta hur länge som helst :P. inget konstigt egentligen.

 

Bra investering i dig själv Shahin:-) Vad och vart ska du plugga?

 

bra fråga! har seriöst ingen aning. står mellan lund och sthlm u... men kliver ett steg närmare lund för varje dag. svårt att få opartiska åsikter av folk... familj och vänner säger sthlm u. dom som pluggar i lund säger att lund är nuts. dom som pluggar i sthlm säger att sthlms u är en bättre skola och att jag kommer tröttna på lund efter något år.

 

får helt enkelt ta ett beslut själv :).. tror dock att jag kommer ha det bra i lund så lutar åt det.

 

edit: btw brate.. hur går det själv med plugget? spelar du någon poker?

 

snackade precis med stejkföretaget och det verkar lösa sig. nu måste jag bara lösa lägenheten så blir det fmlgrind ett tag framöver. blir nog inga fler resor till gsop main i sevilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha låg i sängen helt dödssjuk i princip hela dagen tack vare geewhiz :-(

 

mjo man tycker väl att den borde det. men egentligen borde den ingenting och det här kan fortsätta hur länge som helst :P. inget konstigt egentligen.

 

 

 

bra fråga! har seriöst ingen aning. står mellan lund och sthlm u... men kliver ett steg närmare lund för varje dag. svårt att få opartiska åsikter av folk... familj och vänner säger sthlm u. dom som pluggar i lund säger att lund är nuts. dom som pluggar i sthlm säger att sthlms u är en bättre skola och att jag kommer tröttna på lund efter något år.

 

får helt enkelt ta ett beslut själv :).. tror dock att jag kommer ha det bra i lund så lutar åt det.

 

edit: btw brate.. hur går det själv med plugget? spelar du någon poker?

 

snackade precis med stejkföretaget och det verkar lösa sig. nu måste jag bara lösa lägenheten så blir det fmlgrind ett tag framöver. blir nog inga fler resor till gsop main i sevilla

 

Båda städerna suger men du har nog roligare som student i Lund. Tröttnar man på småstadslivet ligger Köpenhamn 45 minuter bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt. Alla 3 är bra IRL kompisar. Haha mm läste det på deras blogg. Stod dock "finska och skitful" då. Men men, smaken är som baken ;)

 

oskar och martin drog ju hem till hotelt lite tidigare an oss andra sa dom fick inte upplevelsen att traffa tva perfekta finskor. tror bara jag och niklas fattar hur sjuk den natten var.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra fråga! har seriöst ingen aning. står mellan lund och sthlm u... men kliver ett steg närmare lund för varje dag. svårt att få opartiska åsikter av folk... familj och vänner säger sthlm u. dom som pluggar i lund säger att lund är nuts. dom som pluggar i sthlm säger att sthlms u är en bättre skola och att jag kommer tröttna på lund efter något år.

 

får helt enkelt ta ett beslut själv :).. tror dock att jag kommer ha det bra i lund så lutar åt det.

 

edit: btw brate.. hur går det själv med plugget? spelar du någon poker?

 

snackade precis med stejkföretaget och det verkar lösa sig. nu måste jag bara lösa lägenheten så blir det fmlgrind ett tag framöver. blir nog inga fler resor till gsop main i sevilla

 

Klart du ska till Lund. Skåne men massa icke-skåningar som pluggar där så du kommer nog eventuellt förstå vad folk säger ändå!

 

För övrigt är det inte längesen du tyckte det var helt sjukt att inte alla bodde i huvudstaden Sthlm :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte tänka mig att Stockholm är en bättre studentstad än Lund. Så föreslår att du ar Lund och prövar på studentlivet några år. Stockholm finns kvar, brukar även gå att byta universitet mitt i utbildningen om man pratar snällt med folk, har jag hört.

 

För mig var studenttiden fem fantastiska år och jag har svårt att det skulle ha känts likadant om jag bott i en större stad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvida du ska byta stad eller inte beror ju på vad du tänkt plugga och vilken livssituation du befinner dig i. Såg ngra sidor bak att du funderade på juridik. Isåfall skulle jag rekommendera lund/uppsala före sthlm/gbg exempelvis. Olika universitet har ju olika program som utmärker dem så att säga. När det gäller livssituation så kan jag bara tala från min erfarenhet. Byter man stad så blir man ju i princip tvungen att knyta nya kontakter och jag tror hela studentlivskonceptet (:-D ) blir betydligt mer påtagligt om man kommer som ny till ett ställe, vilket kan vara sjukt kul. Fortsätter man plugga på samma ställe där man har alla gamla polare, kan det bli svårt att bryta livsmönster (om det nu är det man vill) och knyta alla de kontakter man gjort annars. Även om man är socialt lagd som person så är det lätt att bli lat om man redan har ett brett kontaktnät där man befinner sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...