Gå till innehåll

The Office SE - bump


sexyterran

Gammal omröstning rensad  

2 medlemmar har röstat

  1. 1. Gammal omröstning rensad

    • 1
      1
    • 2
      1


Recommended Posts

  • Svars 29,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • NikLasVegas

    4201

  • sexyterran

    2591

  • pastan

    2237

  • FriSoren

    1535

Top Posters In This Topic

Tja Office m.fl.

Tänkte fråga er alla rika pokerspelare hur era föräldrar har reagerat på er pokerkarriär. Hur reagerar dem tex om ni säger att ni vunnit 100 000kr på en månad?

 

Dom hatar mitt pokerspelande och så länge jag inte har ett 7-16 jobb/studerar för att få ett sånt jobb är jag en loser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm sämsta castingen jag sett , då de snabbspola igenom dom där som inte tog sig in blev jag taggad o tänkte att de hade ju ändå råmaterial , vad slutar dom med ? En transa och en stackare som tog fel håll någonstans påväg till biggest loser "tiden efter" inspelningen och massa ärkecpn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klingizh? Var det möjligtivs Robin,Oskar och Martin du hängde med eller är jag heeeeelt ute och cyklar?

 

Stämmer bra. Robin hittade också en fin finska som hette Salla. Klev henne blixt då namnet påminde om Sulla...

 

Hej nicke.

 

Jag var på Nai Yang stället där för 2v sen. Bodde på ett hotell som heter West Sands som är typ 4km bort, man kunde gå dit efter stranden, he var niiiiice.

 

Guld. Ska till Bangkok en sväng 23-26e, och sedan tillbaka hit då mitt flyg går från Phuket. Behöver nånstans att sova sista två nätterna. Blir nog till att ta det stället...

 

Tja Office m.fl.

Tänkte fråga er alla rika pokerspelare hur era föräldrar har reagerat på er pokerkarriär. Hur reagerar dem tex om ni säger att ni vunnit 100 000kr på en månad?

 

Alla föräldrar är ju olika när det kommer till pokern, men jag tror att dom flesta är väldigt negativa till det hela. Speciellt i början. Förstår det givetvis. Vem vill att ens son ska hålla på med spel och dobbel övht(undantag padrinos, vars far är pokerproffs). Sen tillkommer det ju också(för de flesta) en del osunda vanor som dålig dygnsrytm, dåliga matvanor, en dålig inställning till vanligt arbete och studier etc. Rena skräckscenariot för en förälder. För mig var det väldigt jobbigt när jag bodde hemma hos mina föräldrar, med tjat hit och dit om att jag "måste göra nåt vettigare av mitt liv". Allt släppte sedermera med att man började visa resultat, allt eftersom åren gick. Inte genom att berätta om några summor osv, för det tror jag blir surrealistiskt, eftersom dom flesta fortfarande frågar frågor som "men hur mycket satsade du då?". Med resultat menar jag helt enkelt att man visar att man klarar av att leva på egen hand. Man köper saker, prylar, möbler, lägenhet, reser runt om i världen titt som tätt, betalar räkningar, hyror, mat, investerar i projekt etc. Tar nog ett par år för dom flesta föräldrar att acceptera ens yrkesval, och kanske gör dom det aldrig helt, men mina föräldrar har iaf börjat köpa min livsstil och jag bråkar ej längre med dom om just pokern. Det förekommer givetvis argumentationer gällande mina studieval, att jag inte tagit körkort etc, men samtidigt vet dom om att jag inte bara suttit och rullat tummarna under alla dessa år. Tycker man ska hålla sig undan att nämna siffror för andra än sina närmsta pokerkompisar. Blir bara en jobbig diskussion som aldrig leder nånvart annars. Tid läker det mesta, och acceptansen från föräldrarna blir bättre för varje dag, om man kan påvisa nån form av "resultat". Tyvärr är det så i den här branchen men det är får man väl köpa helt enkelt. En av pokerns så många baksidor. Sen är alla pokerspelare, och deras föräldrar väldigt olika. Vet flera som haft det väldigt enkelt, och många som haft det jobbigt, på olika sätt o vis gällande detta. Jag hade antagligen inte kunnat fortsätta med pokern om vi inte skaffat vårt kontor, samt att jag flyttade hemifrån vid 19 års ålder. Mina päron var riktigt trötta på mitt liv o leverne därhemma, så jag kände att nåt var tvunget att göras. Izy kom som en räddande ängel och frågade om jag ville bli hans roomie. Svarade ja insta...

 

Mvh,

Älskar dig lång tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp jepp jepp nu närmar sig pokern slutet för mig:-D

 

ska snacka med pokerföretag idag om stake och om det inte löser sig så kommer det en sammanfattning om hur jag hamnade i skitet och hej då till alla :)

 

hörs sen! ska sova om till 10-11

 

Dont give up!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp jepp jepp nu närmar sig pokern slutet för mig:-D

 

ska snacka med pokerföretag idag om stake och om det inte löser sig så kommer det en sammanfattning om hur jag hamnade i skitet och hej då till alla :)

 

hörs sen! ska sova om till 10-11

 

 

 

Har inte följt office så aktivt på senare tid. Vad har lett fram till det här beslutet? skulle vara riktigt nice med en kort sammanfattning om det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...