Gå till innehåll

Det går sådär va?!


jonash72

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är å andra sidan jävligt ont om svenskar som ställer upp också

 

Varför då?

 

Man har (supposedly!) hört talas om massor som vunnit paket, och med alla som sitter här med 300k bankrullar - vart annars skall man vara nu om inte i vegas och försöka vinna på riktigt?

 

Eller är det bara småglin och fegisar som döljer sig bakom tangentbordena som inte vågar åka på live-event?!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då?

 

Man har (supposedly!) hört talas om massor som vunnit paket, och med alla som sitter här med 300k bankrullar - vart annars skall man vara nu om inte i vegas och försöka vinna på riktigt?

 

Eller är det bara småglin och fegisar som döljer sig bakom tangentbordena som inte vågar åka på live-event?!

 

/Jonas

 

Folk kanske inte vill resa en dag för att komma dit, sitta 12h per dag för att se livespelare fundera på ifall dom ska limpa eller miniraisa i 3 min för att sedan, om man har tur, casha och behöva betala skatt på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då?

 

Man har (supposedly!) hört talas om massor som vunnit paket, och med alla som sitter här med 300k bankrullar - vart annars skall man vara nu om inte i vegas och försöka vinna på riktigt?

 

Eller är det bara småglin och fegisar som döljer sig bakom tangentbordena som inte vågar åka på live-event?!

 

/Jonas

 

På sätt och vis har du rätt. Men det är ju inte så att det bara är fegisar och småglin som inte vågar åka. Faktum är att live-poker på plats i LasVegas är så pass otäck och skrämmande att inte ens de största busarna vågar sig dit. Enligt de oficiella siffrorna som finns tillgängliga har endas 4 svenskar provat på det sedan 1980 då de började föra statistik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela ett $1500-event med 3000 i startstack och 25-50 i startblindar, och pröjsa 30% skatt om man tar sig ITM är inte direkt nöten. Nästan alla som åker gör det för main event. Att tillbringa en månad med uppvärmningseventen är inte heller nöten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför åker du inte själv föresten? eller räknas du in till småglin, fegis eller loserkategorin?

 

Inget av dem. Skulle du se om du mötte mig nån kväll..

 

Nej anledningen är att jag absolut inte har bankrulle att ens fundera på att ställa upp.

 

Och nej, jag är inte en förlorande spelare, men jag spelar lägre nivåer.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela ett $1500-event med 3000 i startstack och 25-50 i startblindar, och pröjsa 30% skatt om man tar sig ITM är inte direkt nöten. Nästan alla som åker gör det för main event. Att tillbringa en månad med uppvärmningseventen är inte heller nöten.

 

Det är en legitim anledning som jag köper direkt!

 

Men nog måste det finnas värde i att spela några av de andra större eventen? Jag menar, om man spelar Sunday Million på nätet så måste det väl ändå vara lika bra eller bättre värde i att dra till Vegas för ett sånt event med?!

 

Mer prispengar (speciellt till vinnaren - typ 3ggr mer), 1/3 av spelarna (om än bättre), ungefär samma struktur - eller skiljer den sig mycket?

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1000$ event, du börjar med 40BB

1500$ event du börjar med 60BB

2000$ event du börjar med 80BB

2500$ event du börjar med 100BB

 

och så börjar andra perioden efter en timme, då halverar du antalet BB du har om du inte ökat på stacken. strukturen är skitdålig, och skulle det inte vara bracelet events så skulle du knappt se någon spela dem (möjligtvis 2000-2500 eventen)...

 

Shootout eventet var ganska roligt också (1500$)... första bordet börjar man med 60BB, medans på andra bordet börjar man med 30k i chips och blindsen 300/600 och 100 i ante (dvs en runda kostar 1900). någon som kan det bättre än mig hade räknat på det och det motsvarar 28BB...

 

Söndagsmillen på stars börjar t.ex med 200BB...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nog måste det finnas värde i att spela några av de andra större eventen? Jag menar, om man spelar Sunday Million på nätet så måste det väl ändå vara lika bra eller bättre värde i att dra till Vegas för ett sånt event med?!

Online stänger du bara ner datorn när du åkt ut, till Vegas är det ett dygns resa. Samt att du får skatta i Vegas, du kan inte slinka skatt på något sätt. Skatt på stars är ju "akademisk"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Online stänger du bara ner datorn när du åkt ut, till Vegas är det ett dygns resa. Samt att du får skatta i Vegas, du kan inte slinka skatt på något sätt. Skatt på stars är ju "akademisk"...

 

Om man vill bryta mot lagen ja. Nåt som jag antar inte ens du uppmanar till....för då lär vi kämpa i motvind längre än vi skulle behöva...säger dem.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D u are so right my friend

 

Skönt det, men man vet ju aldrig med personer på det här forumet :)

 

Iaf, håller med att det är lite trist att det inte är så mycket svenskar man kunnat raila än så länge men det är ju fullt förståeligt med tanke på skattereglerna som sagt. Men nu är ju Yeh på ett finalbord iaf, sveriges fjärde hitills i år? GL Philip!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget finalbord än för Yeh, två bord kvar.

 

Men annars har ju Björin cashat i många event och hamnat på finalbord två gånger, så visst går det bra för vissa svenskar (inte minst för honom, Sveriges Doyle).

 

Björin är väl skriven i London och bör ju inte skatta lika hårt som oss "svenskar" eller? Någon som har nuffra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...