Gå till innehåll

hand nr3, NL 0.25/0.5$


Recommended Posts

Hand 3 (nu börjar jag bli erfaren ;-)) Oj då. Vet inte om det är okej att raisa här pre flop (såg inte att en var shortstacked... det gör väl pre till en syn, va) Är min bet/syn på flop så motiverad som jag trodde?

 

$0.25/$0.5 No Limit Holdem

6 players

 

Stacks:

UTG ($18.21)

UTG 1 ($77.01)

CO ($9.00)

BTN ($91.13)

Hero ($45.14)

BB ($51.46)

 

Pre-flop: ($0.75, 6 players) Hero is SB Q:diamond: T:diamond:

UTG calls $0.50, 1 fold, CO calls $0.50, 1 fold, Hero raises to $1.75, 1 fold, UTG folds, CO calls $1.25

 

Flop: 9:heart: J:club: J:heart: ($4.50, 2 players)

Hero bets $4, CO goes all-in $7.25, Hero calls $3.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade förmodligen också checkat men hade jag lagt en c-bet hade den varit mindre. Han har ju i princip 2 val. Ställa eller lägga. Om han har något kommer han ställa. Är han tom så lägger han sig. Finns ingen anledning att potta som jag ser de. Sen tycker jag att du borde raisa mer preflop :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du spelar handen rätt. Även om det självklart finns två vägar att gå.

 

Tycker inte att Kaustis spel är fel heller, när jag tänker efter. Men många shortstackfiskar håller hårt i sina slantar och kan vika på den floppen för ett cb.

 

Jag hade bettat och sen synat och nästan räknat in Q och T som outs de med. Checkar vi, känns det som ett vik på turn om beten är i 3/4 till pottstorlek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A man va skönt. Då kör jag på bet/call. Borde kanske höjt mer pre, är inte så bra på det där. Försöker lära mig betmöster i relation till stackar för no-limit (kommer från fixed). Storleken på satsningnarna får liksom komma i andra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A man va skönt. Då kör jag på bet/call. Borde kanske höjt mer pre, är inte så bra på det där. Försöker lära mig betmöster i relation till stackar för no-limit (kommer från fixed). Storleken på satsningnarna får liksom komma i andra hand.

 

Inte speciellt avancerat. 3-4x BB raise pre. Sen lägger du till en BB för varje limper. Sen postflopp så använder du dig av samma regel, 3-4x när du raisar din motståndare. Vanligt bett från halvpott till pott (Ibland överpott. Det är nöten på lowstakes)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...