Gå till innehåll

20/20 NL på Cosmopol


Recommended Posts

Den här handen måste jag dela med er. Jag sitter live på knappen i ett trevligt 20/20 NL cashgamebord på CC med 3 500 kr i stacken. Båda Fi i handen läser jag som kompetent TAG och täcker mig. Fi1 sitter i mittenposition, Fi2 på BB.

 

Hero: :2s::2c:

Preflop:

Fi1: Call 20

Hero: Raise till 120

Fi2: Call 120

Fi1: Call 120

 

Pott: 400 (var en limpare som la sig, oväsentligt för resten)

Här höjer jag kanske 70% av fallen, limpar resten.

 

Flop: :6c::5d::3d:

Fi2: Check

Fi1: Check

Hero: Bet 320

Fi2: Call 320

Fi1: Call 320

 

Pott: 1340

Helt standard i min mening Måste självklart beta ut här för att skydda handen och behålla aggressionen i handen som preflopraisare. Jag får två syner. Det kan betyda ganska mycket, typ träff, drag eller ett "lågt" överpar. Bättre händer hade nog slagit om här.

 

Turn: :4c:

Fi2: Checks

Fi1: Bet 1000

Hero: ?

Ja, vad gör man här? Mitt gutshotdrag till suckern satt, men hur ska man egentligen tolka FI:s bet? Brädan är väldigt bluffvänlig, men vet han att jag vet det och betar ut en 7:a? Har han en tvåa, eller händer som 44 och tvåpar med 4:an som "vill veta var han står"? Färgdrag kanske med träff? Jag får heller inte glömma Fi2 som är kvar i handen. 3000 kvar i stacken. Jag kan hitta argument för både fold, call och all-in. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt svår hand, speciellt på cc´s 20/20 bord, spelat där ett x antal gånger å varje gång blivit förbluffad över vilka händer många där synar höjningar preflop med.

Fi kan ju i detta fall sitta med vad som helst, två olika färgdrag, kanske ett set i 3, 4, 5 eller 6.. kanske rent av har pocket 7:or och träffat stegen och vill försvara sig mot att nån drar till färg?

Även att tänka på att du har en motståndare efter dig som vi inte heller vet var vi har.

Och även om vi har bäst hand nu på turn kan river som vanligt ställa till det.

Jag hade hur som helst foldat där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit Fi2 som donkat hade jag varit nöjdare. Tror inte att någon utan 7:a översynar och sen donkar men är de kompetenta så kan han säkert göra ett move här då det är en bra spot. Mycket readbetonat men lutar nog åt folden.

 

Och btw, limpa preflop (för jag antar att det är fler spelare än tre då ordningen i så fall är rejält fucked up)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och btw, limpa preflop (för jag antar att det är fler spelare än tre då ordningen i så fall är rejält fucked up)

 

Vi var fullring 10 pers, tog bara med de spelare som var inblandade i potten senare. En spelare limpfoldade pre, resten som inte är nämnda foldade direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade övervägt fold här, men jag tycker hans spel är väldigt konstigt om han sitter med 7an eller tom 78.. Förmodligen så kan han sätta dig på högre pocket eller möjligtvis AK(tvek). Om så är fallet så kan han vilja försvara sitt låga tvåpar eller set som han träffade på floppen.. Fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är marginellt. Tror att du inte får tillräckligt odds med all in. Dock så tror jag syn är lite ev+. Checkar fi en blank river har han ofta 43,45,46,44 och betalar av. Denna sekvens behöver inte hända så ofta för att motivera syn på turn.

Synar fi 2 har han oftast färgdrag och vi foldar om d/3/4/5/6 kommer annars om det checkas värdebett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade övervägt fold här, men jag tycker hans spel är väldigt konstigt om han sitter med 7an eller tom 78.. Förmodligen så kan han sätta dig på högre pocket eller möjligtvis AK(tvek). Om så är fallet så kan han vilja försvara sitt låga tvåpar eller set som han träffade på floppen.. Fold!

 

Konstigt resonemang, eller väldigt konstig slutsats iaf!

 

Svår hand då fi1 lätt kan placera dig på en hand utan en sjua. Generellt sett så bluffas det sällan i sådana här potter 3-way. Jag hade lagt utan read.

 

Svår hand då fi1 lätt kan placera dig på en hand utan en sjua. Generellt sett så bluffas det OFTA i sådana här potter 3-way. Jag hade pushat utan read

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ojdå, glömde visst bort detta. Men jag skall ge er upplösningen på handen:

 

Jag degade in eftersom jag bedömde sannolikheten för ett move stor från fi1 - och att jag samtidigt på det viset inte gav odds för fi2 om han satt på drag. fi2 stekfoldade och fi1 blixtsynade tyvärr. Han visade 75s vilket gör hans spel motiverat, möjligen kan man ifrågasätta limpsynen pf med tanke på hans image.

 

Lite svar på era kommentarer då.

Checka bakom på flopp gillar jag inte alls. Många gånger leder jag här mot två overs och varför då ge gratiskort på turn? Nästan hela kortleken är scarecards.

 

Limp preflop gör jag då och då, men gillar oftare att ta kommandot med den här handen i den positionen. Limpar betydligt oftare här i EP och MP.

 

Gillar bruts argument för syn, tänkte precis likadant nu i efterhand. Tror faktiskt syn egentligen är det bästa spelet här. En syn hade nog skrämt Fi1 från fortsatt betande på river om han var på move. Samtidigt ger det "billig" information om Fi2:s hand - då jag enkelt kunnat släppa om han blandat sig i med en höjning. I övrigt spel enligt bruts beskrivning nedan.

I det här läget hade Fi1 säkert satt mig all-in på river och då hade jag kunnat komma undan och spara 2k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...