Gå till innehåll

Officiella EM tråden


MacDaddy

Recommended Posts

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lovat att bjuda min sambos pappa som tror på Portugal på en helkväll på The Rover här om dom går till final. Floppvarning på både dem och kroatien, men eftersom de troligen möts i kvartsfinal klarar sig väl ett av de lagen vidare till semi.

 

Sagt att jag trodde Frankrike ska vinna rätt länge, så kan väl inte backa ur det nu även om jag tycker Tyskland ser starka ut. De möts nog i final iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn en bra tysk lixom? Ok Ballack har utvecklast senaste året och kan nu mer än va professionell fotbollspinuppa.

 

Kroatien viker ner sig som vanligt. Deras vänsterback som spelar i Man City kan va den sämsta fotbollsspelaren jag skådat. Såg han i ca 25matcher under Premier League så har lite kött på benen i min bedömning.

 

Frankrike tror jag åker i gruppspelet. De är inte redo än. EM 2012 är de med igen.

 

Italien är världsmästare, de ställer ut skorna och undrar sen varför det inte räckte att gå vidare från gruppen.

 

Spanjorerna skiter i att bringa ära åt landet och det funkar fint i medgång då personlig ära är gott nog men är direkt förödande i motgång då alla gnäller på varandra. De kommer aldrig vinna något!

 

Portugal har spanjorernas teknik men lika fula och grisiga som engelsmän. Minns ni åttondelen i VM mot Holland?!

De har mer rutin än kanske något lag i EM. Mest jämna laget i Europa på 2000-talet.

De saknar motstånd i detta EM:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn en bra tysk lixom? Ok Ballack har utvecklast senaste året och kan nu mer än va professionell fotbollspinuppa.

 

Kroatien viker ner sig som vanligt. Deras vänsterback som spelar i Man City kan va den sämsta fotbollsspelaren jag skådat. Såg han i ca 25matcher under Premier League så har lite kött på benen i min bedömning.

 

Frankrike tror jag åker i gruppspelet. De är inte redo än. EM 2012 är de med igen.

 

Italien är världsmästare, de ställer ut skorna och undrar sen varför det inte räckte att gå vidare från gruppen.

 

Spanjorerna skiter i att bringa ära åt landet och det funkar fint i medgång då personlig ära är gott nog men är direkt förödande i motgång då alla gnäller på varandra. De kommer aldrig vinna något!

 

Portugal har spanjorernas teknik men lika fula och grisiga som engelsmän. Minns ni åttondelen i VM mot Holland?!

De har mer rutin än kanske något lag i EM. Mest jämna laget i Europa på 2000-talet.

De saknar motstånd i detta EM:et.

 

Ballack kommer dominera EM, alltid bra i mästerskap och framförallt dom stora matcher. Sen har vi även Frings, Schweinsteiger, Klose, Podolski(när han är i form) och så ett mycket bra försvar. Målvakterna är dock deras svaga sida. Som lag är dom klart bland världens bästa. Man behöver väl inte bara ha individuella superstjärnor för att vara ett bra lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spanien har nog ett av världens bästa landslag "på pappret" just nu. Startar man med en spelare som villa på bänken och lämnar raul utanför truppen har man ruuuskigt många bra spelare. Har dom bara psyket så går dom till final. Tyskland blir farliga och frankrike likaså. Om nu inte Sverige går till final så hoppas jag portugal vinner, framförallt för att världens bästa spelare(ronaldo,daah) förtjänar att vinna allt han kan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] Sverige kommer att lyckas i något mästerskap i fotboll

[x] Folk tror varje gång att Sverige har en chans

[x] Folk lägger ned tid på att göra analyser för att hitta minsta lilla hopp

[x] Med lite tur går Sverige vidare från gruppen och åker på fetdäng senast i kvarten

[x] Folk blir jättebesvikna, de trodde ju på guld ett tag

 

[x] Folk är idioter

 

[?] Jennez kommer att bli fett flejmad för det här inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[ ] Sverige kommer att lyckas i något mästerskap i fotboll

[x] Folk tror varje gång att Sverige har en chans

[x] Folk lägger ned tid på att göra analyser för att hitta minsta lilla hopp

[x] Med lite tur går Sverige vidare från gruppen och åker på fetdäng senast i kvarten

[x] Folk blir jättebesvikna, de trodde ju på guld ett tag

 

[x] Folk är idioter

 

[?] Jennez kommer att bli fett flejmad för det här inlägget

 

Men vi har ju Zlatan och henke 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige hade en riktigt bra chans 2004 imho. Den chansen kommer nog igen om 5-15 år nån gång, men knappast i år.

 

Kallt att Frei är skadad btw. Ett drömelvanbyte redan klart liksom =/

 

Jämför man lagen så finns det både bra o dåliga saker.

Zlatan har utvecklats till att bli den mest dominerade spelaren som finns. Han var inte i närheten 2004. HAn lira ju tom i AJax på den tiden. Bara han kan ta upp Sverige en nivå.

Chippen är mkt bättre o jämnare nu och vi hade ingen Seb Larsson.

På pluskontot även en monstruös rutin.

 

Jag ser lagen som jämngoda. Sverige kan gå en bit men känns som skadorna kommer göra sig påminda om vi går långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar Portugal som bäst kan dom nog fan gå hela vägen. Dom blixtrade till lite smått idag och då såg det riktigt bra ut imo. Enda svaga länken är väl Ricardo som ibland kan flaxa lite för mycket samt Ferreira som blandar och ger.

 

Tjeckien såg ruskigt svaga ut, borde knappt fått med sig någon poäng. Blir nog Turkiet och Portugal som går vidare så som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...