Gå till innehåll

Officiella EM tråden


MacDaddy

Recommended Posts

PRoblemet är väl mer att experterna inte hinner mer än att spotta ut sig floskler då studiotiden är 20% av pausvilan. Aldrig känt att jag varit så långt ifrån ett mästerskap tidigare. Man får ingen myskänsla med 2min floskler följt av 7min reklam. Men hur ska de annars finansiera skiten?

De borde nog dela på mästerskapen svt o tv4 så de slipper denna paradi av reklam.

Förstör känslan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 174
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

PRoblemet är väl mer att experterna inte hinner mer än att spotta ut sig floskler då studiotiden är 20% av pausvilan. Aldrig känt att jag varit så långt ifrån ett mästerskap tidigare. Man får ingen myskänsla med 2min floskler följt av 7min reklam. Men hur ska de annars finansiera skiten?

De borde nog dela på mästerskapen svt o tv4 så de slipper denna paradi av reklam.

Förstör känslan!

Kan rekommendera att slå på radion under halvtid, iofs ligger de av nån anledning tre minuter efter, och lyssnar på deras mellansnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentatorerna är hel ok förutom Kåmark och Hedman som är helt kass. Tycker också att Ekwall och Lund är ok. Det sämsta är ju de groteska reklamblocken, studiotramset (0 analys pga "stress att hinna säga något på två minuter innan reklamavbrottet") samt det eviga lallandet med fyllesupportrarna vars åsikter naturligtvis är helt ointressanta.

 

Här är två tv-krönikor som beskriver ovanstående lite mer utförligt.

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2221&a=777881

 

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=778763

 

Dessutom skrevs en liknande krönika i SvD idag men jag hittar den tyvärr inte på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att hålla med om det djupa studiosnacket samt reklambrotten som verkligen är hela tiden.

 

Läste för övrigt nån intervjuv med nån chef på tv4 där dom frågade honom just om reklambrotten, om han inte förstod hur grymt jobbiga dom är. Han svarade att folk hade vant sig och att det inte var något problem längre samtidigt som han sa att det var tur att svt inte sände då deras kanalbyten enligt honom är så grymt mycket värre. Vänjer man sig inte vid dom också då? lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mikael Nilsson och Fredrik Ljungberg måste vara EMs ÖVERLÄGSET sämsta vänsterkant. Dom är så dåliga så att jag vill spy och bajsa på dom.

Ljungberg har varit för dålig för landslaget i 5 år nu.

Lol, varför lägga skiten på Ljungberg när det är Nilsson som inte hållet måttet. Såg 2a halvlek av Italien-Sverige från euro04 igår och Ljungberg var utan konkurrens bäst på plan. Sett han i WH i vår oxå o då har han varit bra.

 

F.Ö så spela 2-1 målet INGEN som helst roll då vi nu ändå måste fixa minst kryss mot ryssarna vilket vi oxå behövt göra om vi fått med en poäng mot tacoland.

 

Btw, är SvD alltid så black & White, han vevade ju åt alla håll ponken. Träffa ett par gånger men det mesta va ju bara löjligt.

Kul o läsa nån som verkligen har åsikter iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbannat jävla snöpligt måste jag säga!

 

Sverige gjorde en formidabel match igår särskilt sista halvtimmen av första halvlek. Frågan är om landslaget spelat bättre mot så kvalificerat motstånd sedan VM-94.

 

Backlinjen var felfri och Mellberg är på väg att göra sin bästa turnering i karriären. Han har varit helt fantastiskt.

 

Det centrala mittfältet var grymt bra i går. Sidleds-Danne, vad ska man säga? Han har gjort en fullständigt outstanding turnering hittills. Frågan är om man inte ska döpa om honom till djupleds-Danne? Hans cross till Stoor som somnade på dennes fot (skolad i Hammarby obv...) var ju delikat och bäddade dessutom för målet. Förutom detta flera smarta moves och kombinationer samt felfri defensivt tillsammans med Svensson. Jag såg dessutom att Henrik Rydström tycker sig inte ha sett ett lika väl fungerande centralt mittfält hos något annat lag under turneringen.

 

Sverige är ju dock ett helt annat lag utan bollgeniet Zlatan vilket man såg i andra halvlek. Man ska också tänka på att Spanien trots sitt stora bollinnehav inte skapade särskilt mycket utan mest spelade runt bollen. Sverige var hela tiden väl samlade och mycket kompakta i sitt försvarsspel och när Spanien fick typ alla frisparkar i andra halvlek så blir det ju lite jobbigt.

 

Som sagt väldigt tung förlust med tanke på matchutvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt fjantigt av Lagerbäck att skylla förlusten på domaren, för att han inte blåste frispark i ett 50/50-läge till Sverige.

 

Missade Lagerbäck att Spanien kunde haft två straffar innan den situationen (som väl var 50/50 de också), som domaren friade på bägge...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt fjantigt av Lagerbäck att skylla förlusten på domaren, för att han inte blåste frispark i ett 50/50-läge till Sverige.

 

Missade Lagerbäck att Spanien kunde haft två straffar innan den situationen (som väl var 50/50 de också), som domaren friade på bägge...

 

Du glömde nog den solklara hands som missades till Sveriges fördel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde nog den solklara hands som missades till Sveriges fördel.
Nä, åsyftade på den som en av de två 50/50-situationerna. Jag blir själv så förvirrad av alla olika experters regeltolkningar av hands i straffområdet, så jag nöjde mig helt enkelt med att kalla de för en "50/50-situation". Handsen är ju solklar, dock är det ju ingen medveten hands direkt...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är rätt fjantigt av Lagerbäck att skylla förlusten på domaren, för att han inte blåste frispark i ett 50/50-läge till Sverige.

 

Missade Lagerbäck att Spanien kunde haft två straffar innan den situationen (som väl var 50/50 de också), som domaren friade på bägge...

 

Ja, i det stora hela kan man inte klaga så mkt på domaren. Men det såg stundtals väldigt märkligt ut i andra halvlek när Spanien fick alla frisparkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, domaren fick säkerligen veta i halvtid att han missade en straff, så då blev det till att kompensera för det resten av matchen. Inte optimalt direkt. Såhär en dag efter matchen känns det ändå ok, resultatet var rättvist och det gör ingen stor skillnad inför sista omgången. Viktigast nu är att Zlatan håller, annars är det goodbye, antingen direkt mot ryssarna eller så garanterat mot Holland i kvarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...