Gå till innehåll

FL - Vilka händer bör höjas ur tidig position?


snudde

Recommended Posts

har just börjat spela fl 0.50/1 på prima, funderar lite på vilka händer man bör raisa med i tidig pos på ett halvtajt till löst bord. brukar raisa med AA/KK/QQ om jag inte trixar med check-raise el dyl samt AKs. vad tycker ni? är det för tight (eller löst)?

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar raisa med AA/KK/QQ om jag inte trixar med check-raise el dyl samt AKs. vad tycker ni? är det för tight?

 

Ja, det tycker jag är för tight. Jag skulle lägga till AKo, AQs, AQo, AJs och JJ. Jag höjer med ytterligare några händer, lite beroende på bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör du med AJs om en reraise kommer mot en eller till och med två spelare? jag hittar alltid syn här och sen blir jag villrådig på floppen om jag inte träffar hårt, träffar jag A utan drag så resulterar det inte sällan i en nersyning av motståndaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad gör du med AJs om en reraise kommer mot en eller till och med två spelare? jag hittar alltid syn här och sen blir jag villrådig på floppen om jag inte träffar hårt

 

Alltså, om det bara är ett bet till för dig för att se floppen, så är det definitivt en call. Och detta är mer givet ju fler spelare som är med, pga din färgchans. När den träffar har du många sköna slantar att samla in.

 

Träffar du esset eller knekten får man väl känna sig för lite, svårt att ge ett generellt svar för en sån situation. Men posta gärna nån specifik hand som du är osäker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har just börjat spela fl 0.50/1 på prima, funderar lite på vilka händer man bör raisa med i tidig pos på ett halvtajt till löst bord. brukar raisa med AA/KK/QQ om jag inte trixar med check-raise el dyl samt AKs. vad tycker ni? är det för tight (eller löst)?

 

(RP - Kubo)

 

När jag spelade 0.5/1.0 FL på party höjde jag i tidig poss med AA-JJ, kanske TT med beroende på bordet samt AKs-AJs och AKo-AQo. Limpar i princip aldrig, höjning eller mucken för mig från tidig pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...