Gå till innehåll

NLT - Trn, hur lira AK med floppträff på bubblan?


Skanke

Recommended Posts

Spelade en 15euros turnering igårkväll på 24h.

Jag fick en bra start och kunde lira tajt och stabil poker en längre tid. När vi är ca 40 kvar ligger jag lite risigt till och ställer in ett par gånger och vinner blindsen. Jag har inte så långt innan bubblae dublat upp mig med 44 som träffade hårt.

Jag har ca 25000 FI täcker mig

 

Vi har nu kommit fram till bubbelplatsen och jag plockar upp AKo på knappen. Alla foldar fram till mig och jag höjer upp till 8000 (1500 i BB).

Sb foldar, BB synar.

 

FLOPP K99

Inte illa tänker jag, fi checkar och jag drar in ett fjoll bett på 6000.

Fi ställer in, jag synar han visar KK och det är tack och hej.

 

Frågan är, kan jag komma undan på något sätt eller är det bara NH och nya tag som gäller??

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den får du allt ta och busta på tycker jag.

 

Däremot kanske du skulle betat en aning mindre preflopp. Dels för att det blir dyrt om du alltid ska betala så mycket för att stjäla mörkarna och dels för att ett lite mindre bet kan provocera fram ett stealförsök från honom med en hand som exempelvis A7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att han inte re-raisar dig preflop. Går ju inte att folda den handen sedan. Han borde rimligtvis inte ha en 9:a om han synar ett så stort bet preflop (har han 99 är det ju bara att gratulera), KQ eller TT/JJ verkar ju mer troligt, eller en ren bluff.

 

Egentligen är det märkligt att han ställer in, jag hade förväntat mig att han slowplayar KK där. Jag menar om du försöker sno så kommer du ju folda mot hans omslag, medan han har chans att få ur dig ett bet till på turn. Konstigt spelat av honom helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm men sen slå om postflop när han hade guldläge och slowplaya, killen hade nog bara läst första kapitlet i slowplayplayingdelen.

 

tycker itne heller du ska höja så mycket från knappen dels för att du blir rätt så pottcommitad vid syn, dels för att du rensar bort en del halvbra händer som han kanske inte vågar kliva dit med när du drar på så hårt. typ alla ess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop, som dom andra säger. Kanske hade varit bättre med 4500 (3BB)? Räcker gott för att sno, och som hjort säger så kan det göra så att någon med ett sämre ess försöker sno tillbaka...

 

Flop, inget att göra åt....hade bustat där jag me. Skrivit lite arga saker i chatten och sedan blivit gagged i 30 dagar... :roll:

 

Bryt ihop och kom igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killen hade nog bara läst första kapitlet i slowplayplayingdelen.

 

Nja är ju inte så enkelt att avfärda hans spel som dåligt. Bettet var ju ett klart överbett och tolkas ju som att han har en kung och inte vill se några mer kort eventuellt ett försök till bluffsteal. Att då syna med A,K är ju klockrent. Ingen tror att han har K,K på handen i det läget såklart varpå spelet var mycket bra.

 

Att överbetta "nutsen" är underskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja är ju inte så enkelt att avfärda hans spel som dåligt. Bettet var ju ett klart överbett och tolkas ju som att han har en kung och inte vill se några mer kort eventuellt ett försök till bluffsteal. Att då syna med A,K är ju klockrent. Ingen tror att han har K,K på handen i det läget såklart varpå spelet var mycket bra.

 

Bettet var inte alls ett överbet, det var runt 2/3 pot. Annars håller jag med dig om att han inte spelade speciellt dåligt. Det är mer uppseendeväckande att bara syna på en sån flop och en all in tror jag ökar chansen att motståndarn betalar av med ett medelhögt pp. Sitter fi på en kung eller bättre åker oftast pengarna in oavsett så det är mot rena bluffar man möjligtvis skulle tjäna mer på att syna. Men det är rätt få som skulle fortsätta bluffa på en sån bräda efter att ha blivit synad på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vidhåller att han gör fel. Att "slowplaya" KK preflop är ju att be om att åka dit mot Ax. Att sedan betta ut med idén att "jag får betalt av AK", jomen tjena, har motståndaren AK lär du ju få hela hans stack oavsett vilket, däremot får du ju INGET betalt de gånger som preflop-raisen var en steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vidhåller att han gör fel. Att "slowplaya" KK preflop är ju att be om att åka dit mot Ax. Att sedan betta ut med idén att "jag får betalt av AK", jomen tjena, har motståndaren AK lär du ju få hela hans stack oavsett vilket, däremot får du ju INGET betalt de gånger som preflop-raisen var en steal.

 

På floppen bettade han inte ut utan checkraisade all in så han hade nog redan pressat ur så mycket som går från en skräphand.

 

Preflopsynen är lite mer tveksam men mot många motståndare är den helt ok. Framförallt mot lösa prefloptjuvar som ofta följer upp med ett bet på floppen. Utan read på preflopraisarn håller jag nog med om att en reraise är bäst men jag tror det är marginellt bättre i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bort att det var en check-raise, men tror ändå att han har ännu mer +EV på att bara syna den, i och med att många sen bluffar desperat på turn eller river.

 

I och för sig är det ju bäst att suga ut stålarne medan de har hopp, om de checkar river med en skräphand lär de ju knappast syna, medan de kan göra det på flop/turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vidhåller att han gör fel. Att "slowplaya" KK preflop är ju att be om att åka dit mot Ax.

 

Att höja med K,K preflop är en ren värdehöjning. Din motståndare pre-flop har tre outs. Kan knappast kallas att be om att åka dit. Limpar sällan in med höga par men det är absolut inte fel att göra det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

killen hade nog bara läst första kapitlet i slowplayplayingdelen.

 

Nja är ju inte så enkelt att avfärda hans spel som dåligt. Bettet var ju ett klart överbett och tolkas ju som att han har en kung och inte vill se några mer kort eventuellt ett försök till bluffsteal. Att då syna med A,K är ju klockrent. Ingen tror att han har K,K på handen i det läget såklart varpå spelet var mycket bra.

 

Att överbetta "nutsen" är underskattat.

 

har inte sagt att det är ett dåligt spel, men som han spelade den kallar jag det inte slowplay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...