mended Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Jag hade tänkt att åka till Las Vegas i sommar. Någon som vet hur man billigt tar sig dit? Hittade en t/r på MrJet för knappt 8000kr.. Mended * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Skulle tror att Arland - NY och sen lågpris inrikesflyg som t e x http://www.jetblue.com är billiagste totalt sett. - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grinder22 Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 6500 kr kom jag undan med. sthlm-chicago-vegas och sen vegas-chicago-köpenhamn-sthlm. bokade via travelstart.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 6500 kr kom jag undan med. sthlm-chicago-vegas och sen vegas-chicago-köpenhamn-sthlm. bokade via travelstart.se Men knappast på sommaren eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Grinder22 Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Men knappast på sommaren eller hur? Nä det har du ju rätt i reser i slutet av mars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dahilma Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Till sommaren kommer Continental att starta flygningar Arlanda-New York. De priser jag har sett ligger runt 6500 kr. De tillsammans med SAS är de enda direktflygningar jag vet till USA. Det går att hitta riktigt bra priser även under sommaren, men då blir det mer än en mellanlandning. En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten. Jag föredrar att ha mellanlandningen i Europa och ta Imigration tjafset på slutdestinationen, tyvärr innebär det att man drar ner antalet bolag att åka med. De jag vet flyger Europa (LHR)-Vegas (LAS) direkt är Virgin Atlantic (virgin-atlantic.com), BMI (flybmi.com)och Brittish Airways (ba.com , fast jag tror att de har slutat nu iofs...) Av vad jag har hör så är lågprisbolaget Southwest Airlines bra OCH billiga till vegas för inrikes. Något jag inte kollat själv ännu men kan tänka mig är en vettig lösning är att flyga Iceland Air till USA (Orlando) och ta inrikes sedan då mellanlandningen i Reykjavik är en bensträckare och innebär inga större omvägar. Min rekomendation i alla lägen är dock att hålla sig till en och samma codeshare, då slipper man en massa strul med att jäkta mellan allt för avlägsna gater, de håller någorlunda koll på att du är sen till anslutningsflyget och risken för strul med bagaget blir mindre. Men så är jag jävligt bekväm efter allt strul man varit med om under tjänsteresor. /da Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten. Inte riktigt rätt, du kan ta eftermiddagsflyget frånVegas till Chicago, sedan till Köpenhamn (det är ju nästan hemma) för alla som bor söder ut.... jag föredrar faktiskt den före tidiga flyget, trots att jag får en mellanlandning i Köpenhamn upp till Arlanda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wolf Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 * RP - QoS * Du är medveten att du stavat "billigaste" fel va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dahilma Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 En nackdel med både Continental och SAS är att du måste flyga från vegas väldigt tidigt på morgonen för att hinna med flyget över atlanten. Inte riktigt rätt, du kan ta eftermiddagsflyget frånVegas till Chicago, sedan till Köpenhamn (det är ju nästan hemma) för alla som bor söder ut.... jag föredrar faktiskt den före tidiga flyget, trots att jag får en mellanlandning i Köpenhamn upp till Arlanda Du har helt rätt, för att förtydliga: jag syftade givetvis på det enda direktflyget till Sverige. Men om du bor i södra Sverige (för mig Skåne) är väl aldrig ARN aktuellt i alla fall. /da Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Om man ska ta sig till NY så rekomenderar jag Malaysia Airlines. (egentligen flyger de Kuala Lumpur-New York, men de mellanlandar i Stockholm) Man borde kunna få tag på biljett för under 3000kr i juni. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 wolf, då där då! anth, vet du vad är det för flygplanstyp med Malaysia? - daniel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 anth, vet du vad är det för flygplanstyp med Malaysia? - daniel Med tanke på att de flyger Kuala Lumpur - New York så skulle jag gissa på ett STORT flyg. Jag såg just att det billigaste priset var ett specialpris där resan måste vara avslutad 10 jun. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 anth, tänkte mer om det är det fina moderna Airbus 330/340 eller Boeing 777 eller äldre skräp boeing? - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eskola Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Kolla in KLM:s priser. De är riktigt bra. Skulle tro att det skulle gå på ca 6500-7000 kr med dem i sommar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 anth, tänkte mer om det är det fina moderna Airbus 330/340 eller Boeing 777 eller äldre skräp boeing? - QoS 747 http://www.resfeber.se/se/campaign/pg/tv_new_york.html Malaysias ordinariepris är normalt lägre än konkurrenternas specialpriser till NY. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ovuca Postad 10 Mars , 2005 Rapport Share Postad 10 Mars , 2005 Kollade lite på Kilroytravels verkar ligga på 6000-9000 kan nog finnas billigare om man går in och hör, de har ju ungdoms rabbater mm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jason Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Tänkte väcka liv i den här gammla tråden och se om någon har något nytt bra tips på hur man billigast tar sig till LV i sommar. Något nytt borde på den fronten borde väl ha skett under det senaste året? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 16 April , 2006 Rapport Share Postad 16 April , 2006 Hittade resa i Juli med Continental för 5600 kr på http://www.resfeber.se Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Vad kostar det att bila L.A till Vegas... är det ens värt att kolla det istället för flyg? Har aldrig vart i USA och har ingen aning om hur dom funkar där... Billigare? Mkt mkt drygare så det inte är värt det? Svårt att få hyra/dyrt/obekvämt? Nyfiken bara... Har nämnligen en jorden-runt-rutt som landar i L.A, man kan ju tajma lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kimmo Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Vad kostar det att bila L.A till Vegas... är det ens värt att kolla det istället för flyg? Har aldrig vart i USA och har ingen aning om hur dom funkar där... Billigare? Mkt mkt drygare så det inte är värt det? Svårt att få hyra/dyrt/obekvämt? Nyfiken bara... Har nämnligen en jorden-runt-rutt som landar i L.A, man kan ju tajma lite... Jag har bilat Vegas - L.A och tyckte det var rätt skoj, inte så kul väg iofs. Det tråkigaste är dock att sitta i bilköer i L.A. Bensin är billigt som bekant, och hyrbil är inga konstigheter, så det är knappast dyrt. Sen kan det va sjyst att ha bil i Vegas också om man vill se nåt annat än strippen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Dock är flyg ganska billigt, men det är klart man får ju inte "se" lika mycke... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEddster Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Kolla med: http://www.orbitz.com Dem säkjer riktigt billiga resor från världens alla hörn till USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyler Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Om du kollar på kvällstidningarnas webbplatser, i deras resespalter, så har de sökfunktioner för enbart flygresa som söker på diverse nät-"resebyråer" samtidigt. Mata in datum, varifrån och destination. Fick bra pris Köpenhamn-Las Vegas ToR slutet på juli-en bit in i augusti med Delta Airlines, byte i Atlanta. Cirka 8500, hade jag slagit till tidigare hade det varit 7500. Billigt och smidigt, en del andra träffar var krångligare (två byten) och mycket dyrare (såg en för 39000). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 17 April , 2006 Rapport Share Postad 17 April , 2006 Betalar 6330:- För Arlanda - New York via http://www.flygcentrum.se Samt New York - Las vegas via http://www.jetblue.com 25/7-06 - 11/7-06 Sen bor man med pokerrate på Wynn och Vegas totalt 17 nätter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tiggr Postad 19 Januari , 2007 Rapport Share Postad 19 Januari , 2007 Har någon hittat något bra flygerbjudande till Vegas var ju trots allt ett tag sedan det var action i denna tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts