Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har spelat väldigt LAG vid bordet och har ingen respekt som vanligt. darmandom10 är en kraftig fisk som har noll koll, han köper alltid in sig för mellan 20-30BB och spelar sen som en TOK!

Min syn PF antog inte att darmandom10 skulle syna bakom också. HU4RollzPLZ kan sitta på egentligen vad som helst i detta läga, jag antog dock att han gjorde ett move PF.

Efter att det blivit checkat till mig på floppen antog jag att HU4RollzPLZ hade gett upp potten då han fick 2 syn på sig.

Tyckte att det var ett bra läge att reppa semistark träff, tyvärr gick darmandom10 all-in på min raise.

Nu är frågan, jag behöver bara syna 232$ i en pott som med min syn skulle bli 1436$, kan värde i att syna?

***** Hand History for Game 2027556082 *****

$1000.00 NL Texas Hold'em - Monday, May 26, 11:45:33 2008

Table Keba (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: chinapoker888 ( $1000.00 )

Seat 2: darmandom10 ( $617.00 )

Seat 3: HU4RollzPLZ ( $990.00 )

Seat 4: a11b11 ( $3309.25 )

Seat 5: Why__Not ( $1113.00 )

Seat 6: HerrSkoning ( $250.00 )

darmandom10 posts the small blind [$5.00].

HU4RollzPLZ posts the big blind [$10.00].

Dealt to Why__Not [ 6h 6s ]

a11b11 raises [$40.00]

Why__Not calls [$40.00]

darmandom10 calls [$35.00]

HU4RollzPLZ raises [$155.00]

a11b11 folds

Why__Not calls [$125.00]

darmandom10 calls [$125.00]

** Dealing Flop ** [ 3d, 9d, Qc ]

darmandom10 checks

HU4RollzPLZ checks

Why__Not bets [$220.00]

darmandom10 raises [$452.00]

HU4RollzPLZ folds

Why__Not calls XXX???

Postad

Jag hade synat river. Lägger du oddsen för tvåoutaren plus allmänna semibluff så har du nästan odds här.

Däremot hade jag nog inte kallsynat pre när Fi squeezar. Just av anledningen att det finns fler som agerar efter.

Mot vissa Fi 4bettar jag all in här med 66, och mot vissa foldar jag. Med tanke på din table image hade jag nog foldat mot omslaget pre.

Statsen på Fi säger att han är LAG i o f s, men det säger inte mkt om hans squeeze, och 3-betstendenser. Baserad på den informationen väljer jag mellan push lr fold pre.

Postad
Betta mer på floppen och slipp problemen, förstår inte riktigt din betstorlek där.

Håller med här, ser ju bara ut som att du vill betta lite så du kan vika. Som spelat blir det nog synen ändå, men känns oviktigt.

Postad
Betta mer på floppen och slipp problemen, förstår inte riktigt din betstorlek där.

du har nog rätt i det.

optimal bet vore 350?

med tanke på att jag måste vika om HU4RollzPLZ CR-AI emot mig.

Postad

inget fel i att betta lite ffs, vi kommer ändå aldrig få en bättre hand att folda och de händer som kan tänkas försöka shova över en liten bet men folda mot en större får vi odds mot...