Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej Pokerforum

Jag är 22 år gammal och pokerproffs. Kan spela i princip allla utav de största spelen vinnande och lirar främst NL100 och limitspel upp till 2-4$. Mina största styrkor är utan tvekan pokerteori där jag är mycket duktig. Alla som känner mig kallar mig Poker-Experten så därför har jag valt det namnet.

Tänker använda min dagbok för att ge er tips och tricks för att utveckla ert spel och kanske kan jag även lära mig en del.

Hej svejs

• Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Hej Pokerforum

Jag är 22 år gammal och pokerproffs. Kan spela i princip allla utav de största spelen vinnande och lirar främst NL100 och limitspel upp till 2-4$. Mina största styrkor är utan tvekan pokerteori där jag är mycket duktig. Alla som känner mig kallar mig Poker-Experten så därför har jag valt det namnet.

Tänker använda min dagbok för att ge er tips och tricks för att utveckla ert spel och kanske kan jag även lära mig en del.

Hej svejs

Oj?:shock:

Låter som du har fått en släng av aspergers syndrom.

Postad

Ett tips jag har är att titta hur mycket motståndaren satsar i förhållande till potten. Bettar han pott eller mer ska man vara försiktig. Motståndaren har ofta en bra hand då men det kan också vara tvärtom och därför är det viktigt att man tittar hur folk spelar. Många avslöjar sin hands styrka genom bet-storlekar.

Många gånger har man suttit framför datorn och mysskrattat när man kunnat sätta motståndaren på exakt rätt hand. Hehehe... man kan anta att de inte visste vem de spelade mot ;)

Postad

Skön dagbok, ska följas...

Kan också komma med tips, hmm vad ska man ta...

AA är svårspelad preflop, många tycker om att limpa och få med många i potten men jag tycker att det är bra att raisa den.

Postad
Skön dagbok, ska följas...

Kan också komma med tips, hmm vad ska man ta...

AA är svårspelad preflop, många tycker om att limpa och få med många i potten men jag tycker att det är bra att raisa den.

Hehe.. du är nybörjare va?

Många lite sämre spelare gillar att lurspela den men få proffs sysslar med sånt... du gör rätt som höjer den direkt..

Postad
wow, nl100. riiiiiiiispekt!

Vet att många på forum spelar högre än så men jag tror det är få som behärskar sin nivå så bra som jag gör. Men vem bryr sig om stakes när det står +20 000 på resultraden när månaden är slut.. ;)

Postad
Vet att många på forum spelar högre än så men jag tror det är få som behärskar sin nivå så bra som jag gör. Men vem bryr sig om stakes när det står +20 000 på resultraden när månaden är slut.. ;)

$ eller kr?

Postad

Fattar inte riktigt vad ni är ute efter. Nej, jag är inte nån "AOpoker" eller någon annan.. jag är mig själv. Jag skriver för dem som vill läsa... tycker ni inte om det så är det ert problem. Min dagbok ska handla om pokerteori och diverse Fox Mulder-uppslag kan ni hålla på med någon annanstans tycker jag.

Postad
Fattar inte riktigt vad ni är ute efter. Nej, jag är inte nån "AOpoker" eller någon annan.. jag är mig själv. Jag skriver för dem som vill läsa... tycker ni inte om det så är det ert problem. Min dagbok ska handla om pokerteori och diverse Fox Mulder-uppslag kan ni hålla på med någon annanstans tycker jag.

Ok jag lämnar dagboken, men får man ställa en fråga först.

Har du fått någon aspergers diagnos?

Postad

:-D

Hej Pokexperten!

1. Du "Levlar" folk . Tror levlar e ett ord ungdomar anvander nar nagon e en riktig lurifax

2. Jag gillar det! :-D

3. E du allvarlig e du kung i vilket fall!

Nu 2 fragor jag undrar over som du kanske kan hjalpa mig med :shock:

1. Hur manga % av pokerspelarna som lirar regelbundet (20 h i veckan eller mer) skulle du ge expertstatus?

2. E det ok att emellanat bara tilta in pengarna i mitten av bordet bara for att det e kul att nangang ibland strunta i skickligheten och bara lata fru fortuna avgora?

Slutligen 2 onskemal :-P

1. Kan du gora en top3-lista over dina favoritlatar!?

2. Kan du forsoka slanga in nagra skojiga anekdoter ur ditt liv i dagboken med jamna mellanrum!?

mvh Johan :-)

Postad
Fattar inte riktigt vad ni är ute efter. Nej, jag är inte nån "AOpoker" eller någon annan.. jag är mig själv.

Sorry om jag gissade fel... men din första post påminner extremt mycket om A0poker. Tyvärr har han/hon deletat alla sina poster i dagboken.

Med det nicket och den missionen får du nog lära dig att ta en del. Det är som om du lindat in dig i blodiga köttslamsor och hoppat i vattnet vid stora barriärrevet. Håll ut bara och lycka till!

Postad

Hur man spelar 22 eller deuces som vissa säger

När någon av mina vänner frågar hur de ska bete sig med sina tvåor brukar jag svara; "det beror på"

Det bästa sättet (och enklaste) är att limpa pre-flop och försöka se en billig flopp för att där försöka träff en dold triss, sk set. Med en sån hand kan man vinna motståndarens hela stack utan att han vet vad som drabbat honom.

Har man nerverna i behåll kan man även testa lite crazy grejer som att reraisa före floppen. Dels som en bluff före floppen och dels för att det blir omöjligt att sätta dig på 22 post flopp. Motståndaren kommer sätta dig på KK/AA och du kan lugnt håva in pengarna om du träffar bra. (Detta är inte att rekommendera för nöjesspelaren.)

Postad

Balans är ett mycket stort område. Man kan dela upp det i psykisk balans och spel-balans. Båda är lika viktiga.

Psykisk balans. Se poker som ett långt maratonlopp. Kämpa i varje pott och gör ditt bästa så kommer du stå som slutgiltig segrare. Bad beats, otur eller korkade spel från motståndaren får inte påverka dig.

Spel-balans. Det är viktigt att mixa upp sitt spel så att motståndaren aldrig vet exakt vad vi har. Har man reraisat med AA ena gången kan man syna nästa gång etc. Jag brukar säga: din balans är motståndaren obalans.

• Skapa nytt...