Gå till innehåll

Ongame sng 11 >>> 22


Mr_Fille

Recommended Posts

Har lirat rätt mkt sng på ongame o hållt ca 15% på 11orna över ca 1 k spel.

Har nu testat o lira rätt många 22or o kan knappt hitta plusset, Motståndet känns så mkt hårdare på 22orna speciellt bubbelspelet. Kan det verkligen va så stor skillnad ? Någon som har liknade erfarenhet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat rätt mkt sng på ongame o hållt ca 15% på 11orna över ca 1 k spel.

Har nu testat o lira rätt många 22or o kan knappt hitta plusset, Motståndet känns så mkt hårdare på 22orna speciellt bubbelspelet. Kan det verkligen va så stor skillnad ? Någon som har liknade erfarenhet ?

 

Jo, det är lite skillnad mellan 11orna och 22orna. Men det går att plussa där med :) Kanske dags att testa att ändra något i ditt spel? Mer/mindre aggro, tightare eller så? Just på bubblan finns det ju grymt mycket man kan slipa på, beroende på vilken typ av motståndare man har, positioner och stackdjup osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo självklart går det att plussa. Gäller väl bara o försöka förbättra sitt spel. Det jag tycker är svårt med det är att det tar sån lång tid innan man ser nått resultat av sin spelförändring, eftersom variansen spelar in så pass mkt. Har du några generella tips vad det gäller ongame 22or ? cbetta eller inte vid låga, mellan, höga blinds. etc. pusha låga pps efter utg +1 2 3 4 raise osv. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har rätt stor erfarenhet av 11 (600st)och 22 (400st) dollars regulars på Ongame. Det är en uppenbar skillnad i svårighetsgrad. På 11orna är det nästan alltid mer än 50% fiskar vilket gör det mycket enkelt att komma i pengarna. Ibland är det samma sak i 22orna men det är inte sällan 3-4 skapliga grinders med på samma bord vilket ökar svårighetsgraden markant.

 

Mina råd är följande:

 

- Bankrullemanagement, dvs minst 30 inköp på den nivån du spelar (helst 50). Gå inte upp i nivå innan dess eftersom om du bommar 10 i rad (vilket kommer att ske på 22$ någon gång) så påverkas spelet negativt om bankrullen börjar bli för tunn (i alla fall för mig).

 

- Investera i sngwizard och börja gnugga. Efter varje session går du igenom alla turneringar och analyserar dina fel.

 

- Sharkscopa motståndarna och se vilka gubbar du skall undvika. Finns en del med 4000 turrar och 25%roi :evil: .

 

Skall nu själv göra ett försök på 33orna :roll: , hoppas att skillnaden dit är mindre än mellan 11 och 22.

 

Lycka till!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen :) spelar FR regular, Jag kör med sharkscope HUD för tillfället, det gör så att man få upp spelarnas roi etc direkt i kilenten. Det jag dock inte gillar med ongame är att handhistory funktionen är så kass. Man kan ju knappt inte hitta spelade händer alls på ett bra sätt. Men hur är det med sng wizard, går det typ importera händer där lr hur funkar det ? Har för mig att det bara är nått man tränar icm spel i ? Eller vad använder man det mer till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...