Gå till innehåll

Mandalore's NL50 Grind


Mandalore

Recommended Posts

Kolla, ett _NAMN_! ;) Om Djens följer dagboken och ger sin input kan det säkert bli fason på spelet, både för Mandalore och andra mindre sofistikerade (typ jag) som läser den. Förutsatt att man tar åt sig av vad som sägs.

 

Sluta fjäska nu, jag är mest här för att se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mycket intressant dagbok som jag hoppades på!

Nu är det bara att komma igen och ta nya tag!

 

 

Tackar! har kommit på ett sätt som passar mig jag går bara in med 250euro i poker klienten, för att inte kunna förlora mera än så.

 

Öppnar upp 3-4 NL50 SH bord, har då 50e reserv för att "fylla på" om man backar ett halvt inköp.

 

Och då gör jag så att när jag har runt 75e och uppåt på nåt bord så tar jag ut dem pengarna helt (ut från poker klienten till bankrullen)

och så har jag mindre o mindre bord kvar som jag spelar.

 

tex.

så om jag cashar ut 60+70+75+55+50 (dem 4bord jag spelar + 50e som jag hade reserv) så blir det = 310euro alltså en vinst på 60euro !

 

Då tar jag ett break o gör nåt annat sen fortsätter jag igen senare med en ny session.

 

Det kan verka väldigt långsamt, men bättre det än att förlora o gå back!

Det är meningen nu att jag ska vinna tillbaka det jag har förlorat långsiktigt o inte ha bråttom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! har kommit på ett sätt som passar mig jag går bara in med 250euro i poker klienten, för att inte kunna förlora mera än så.

 

Öppnar upp 3-4 NL50 SH bord, har då 50e reserv för att "fylla på" om man backar ett halvt inköp.

 

Och då gör jag så att när jag har runt 75e och uppåt på nåt bord så tar jag ut dem pengarna helt (ut från poker klienten till bankrullen)

och så har jag mindre o mindre bord kvar som jag spelar.

 

tex.

så om jag cashar ut 60+70+75+55+50 (dem 4bord jag spelar + 50e som jag hade reserv) så blir det = 310euro alltså en vinst på 60euro !

 

Då tar jag ett break o gör nåt annat sen fortsätter jag igen senare med en ny session.

 

Det kan verka väldigt långsamt, men bättre det än att förlora o gå back!

Det är meningen nu att jag ska vinna tillbaka det jag har förlorat långsiktigt o inte ha bråttom!

 

Tror du inte att du tappar mkt i värde genom att göra så? För när du vinner på borden så brukar det ofta vara så att man är bättre än motståndarna, att då gå ut efter att du vunnit en viss summa känns ju inte helt rätt. Eller hur resonerar du? Känner du att du spelar sämre efter det att du vunnit en del vid bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte att du tappar mkt i värde genom att göra så? För när du vinner på borden så brukar det ofta vara så att man är bättre än motståndarna, att då gå ut efter att du vunnit en viss summa känns ju inte helt rätt. Eller hur resonerar du? Känner du att du spelar sämre efter det att du vunnit en del vid bordet?

 

Faktum är att jag tror just den biten kan vara bra för honom. Han slipper sitta med en stack djupare än han kan hantera, och kan då inte förlora alldeles för mycket pengar genom ett enda misstag. Det ger långsammare vinster, men åas mindre förluster.

 

Det du också kan göra är att köpa in för halvstack. Många spottar på halvstackar, men dels förlorar du mindre och dels blir dina beslut enklare. Det kan vara bra att till en början köpa in för halv stack, spela upp dig till 1.5-2ggr maxinköp, och sen lämna bordet. Då har du till en början enklare beslut, och kan samtidigt dra innan du blir djupstackad för att känna dig bekväm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag tror just den biten kan vara bra för honom. Han slipper sitta med en stack djupare än han kan hantera, och kan då inte förlora alldeles för mycket pengar genom ett enda misstag. Det ger långsammare vinster, men åas mindre förluster.

 

Det du också kan göra är att köpa in för halvstack. Många spottar på halvstackar, men dels förlorar du mindre och dels blir dina beslut enklare. Det kan vara bra att till en början köpa in för halv stack, spela upp dig till 1.5-2ggr maxinköp, och sen lämna bordet. Då har du till en början enklare beslut, och kan samtidigt dra innan du blir djupstackad för att känna dig bekväm.

 

Jo, så går det givetvis också att se på det. Beror ju helt på om man är bekväm att sitta med stor stack mm. Bra synpunkter! Inget jag personligen känner att jag vill köra efter, men till dbs "ägaren" är det bra tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men tex såhär.

på NL100

Du sitter på knappen o möter en tight spelare som du vet inte spelar på lösa kort när han höjer.

Så han betar 3$ pre fllop o du synar på knappen

floppen 789

nu kan han ju förmodligen sitta med AQ KQ JQ 10Q osv. . .

 

Så han betar 3$ på en flopp som han har missat. så du synar för att få han att bli lite nervös och se vad han ska göra i nästa steg.

 

Turn 3

 

Nu kanske han checkar med sina tex, QK då har du ett utmärkt läge o dra in en bluff. och om han skulle syna så har du ju outs o få stege på river med 6 lr J eller så kan du träffa A. o på river så checkar han förmodligen o då är det bara att checka och har man missat så kan du ändå vinna på A högt om han har tex QK.

 

det här är bara ett ex som man skulle kunna spela den här handen, man kan självklart slå om redan på floppen också om man är säker att han har missat.

 

Visst du får itne mkt betalt, men säg att han slow spelar ett sett o du träffar stege på turn eller river då kan man säkert få ut lite deg

 

Viktigaste på nl100 på ipoker är aggresiviteten. Alla är så fruktansvärt veka. Sinnessjukt. Du ska bara köra över nivån totalt. Och då tycker jag du ska 3beta AT på knappen samt CB typ alla floppar. Syna med AT mot tighta spelare är ju värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte att du tappar mkt i värde genom att göra så? För när du vinner på borden så brukar det ofta vara så att man är bättre än motståndarna, att då gå ut efter att du vunnit en viss summa känns ju inte helt rätt. Eller hur resonerar du? Känner du att du spelar sämre efter det att du vunnit en del vid bordet?

 

Jag tänker såhär, jag behöver bygga upp självförtroendet nu så att går pluss såhär får mig att bli bättre o jag känner mig gladare o kul att spela poker.

 

Det känns att jag ibland kan spela lite sämre, men det som jag oftast är rädd för är att om jag dubblar upp mig säg till 100 från 50 och sen ner till 50 igen så blir jag lite tilt.

 

Men jag ska prova att sitta kvar på nåt bord men att inte ändra spel sätt så får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att jag tror just den biten kan vara bra för honom. Han slipper sitta med en stack djupare än han kan hantera, och kan då inte förlora alldeles för mycket pengar genom ett enda misstag. Det ger långsammare vinster, men åas mindre förluster.

 

Det du också kan göra är att köpa in för halvstack. Många spottar på halvstackar, men dels förlorar du mindre och dels blir dina beslut enklare. Det kan vara bra att till en början köpa in för halv stack, spela upp dig till 1.5-2ggr maxinköp, och sen lämna bordet. Då har du till en början enklare beslut, och kan samtidigt dra innan du blir djupstackad för att känna dig bekväm.

 

 

Tack ska prova det också men är osäker om det passar min spel stil. tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigaste på nl100 på ipoker är aggresiviteten. Alla är så fruktansvärt veka. Sinnessjukt. Du ska bara köra över nivån totalt. Och då tycker jag du ska 3beta AT på knappen samt CB typ alla floppar.

 

Jag lirar inte på ipoker utan på Redbet bossmedia IPN. tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då gör jag så att när jag har runt 75e och uppåt på nåt bord så tar jag ut dem pengarna helt (ut från poker klienten till bankrullen)

och så har jag mindre o mindre bord kvar som jag spelar.

 

Dom flesta pokerrum har begränsningar på antalet uttag du kan göra under en tidsperiod. Att göra ett om dan lär överstiga dom begränsningarna.

 

Jag tror också att metoden i övrigt har sina begränsningar, det gör att så fort du har går bra på ett bord (högre chans att du är bättre än de andra spelarna) så lämnar du bordet medan du sitter kvar på borden där det går dåligt (högre chans att du är sämre än de andra spelarna.)

 

Tror det är bättre att sätta tidsgränser (typ 1-2 timmar) och följa dom oavsett om det går bra eller dåligt, sen kan du analysera händerna och vila ett tag innan du eventuellt tar ett nytt pass. Går det riktigt jäkla dåligt kan det nog vara bra att avbryta i förtid...

 

Edit: Det tog nog för lång tid innan jag började skriva till jag skickade :) alla andra hann skriva samma sak..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigaste på nl100 på ipoker är aggresiviteten. Alla är så fruktansvärt veka. Sinnessjukt. Du ska bara köra över nivån totalt. Och då tycker jag du ska 3beta AT på knappen samt CB typ alla floppar.

 

Det här är ett jättedåligt råd till någon som försöker bli en stabil vinnande spelare på låga nivåer.

 

Jag håller med om att syn med AT mot en tight spelare i tidig position är ett dåligt spel, men hela handen var ett påhittat exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigaste på nl100 på ipoker är aggresiviteten. Alla är så fruktansvärt veka. Sinnessjukt. Du ska bara köra över nivån totalt. Och då tycker jag du ska 3beta AT på knappen samt CB typ alla floppar. Syna med AT mot tighta spelare är ju värdelöst.

 

:shock:

Det känns som en väldigt exploaterbar spelstil.

 

Jag spelar iofs bara NL25 (eller snarare bara Limit 1-2) så vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm att syna preflop med AT sådär är säkert ev+. Menar säg flop kommer A65. Vi får då betalt av vad?

 

Edit: ska du spela AT överhuvudtaget där är det 3bet som gäller imo. Och vfr skulle det vara ett dåligt råd? Ni förespråkar alltså fold rakt av preflop i en sån situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: ska du spela AT överhuvudtaget där är det 3bet som gäller imo. Och vfr skulle det vara ett dåligt råd? Ni förespråkar alltså fold rakt av preflop i en sån situation?

 

 

I första exemplet var det en tight spelare som hade höjt. Iofs lät inte handexemplen som räknades om som så tight.

 

Jag kan hålla med om att en trolig stjälraise kan vara värd att 3-betta alt en syn men kommer raisen från en tight spelare i tidig position skulle jag nog folda preflop med ATo, ibland syn med ATs. Jag synar betydligt hellre med suited connectors i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+31e

Bankrulle: 945euro

 

Tid: 30min

NL 50 hold em

 

Tackar Djens ! :D kolla det vänder! NL50 FTW

 

att spela en 30 minuters session, vinna 31 (vilket jag antar är dryga halvt inköp?) och sedan påstå attd et vänder?

vad har jag missat?

är ju rent lotteri om man ska spela 30 min och halva inköpet är inte vad jag kallar klonk.

 

Tackar! har kommit på ett sätt som passar mig jag går bara in med 250euro i poker klienten, för att inte kunna förlora mera än så.

 

Öppnar upp 3-4 NL50 SH bord, har då 50e reserv för att "fylla på" om man backar ett halvt inköp.

 

Och då gör jag så att när jag har runt 75e och uppåt på nåt bord så tar jag ut dem pengarna helt (ut från poker klienten till bankrullen)

och så har jag mindre o mindre bord kvar som jag spelar.

 

tex.

så om jag cashar ut 60+70+75+55+50 (dem 4bord jag spelar + 50e som jag hade reserv) så blir det = 310euro alltså en vinst på 60euro !

 

detta är ju helt galet av dig. kan ju inte lämna de bord du vinner på, hur ska du då kunna plussa på poker? eller förväntar du dig att du till slut kommer plussa på alal bord? i vilket fall helt sinnessjukt resonerat. undrar när du lämnar dessa tankar bakom dig, för de är helt sjukt mycket -ev på det.

och att påstå att 150bb är storstackat är extremt roligt det med..

 

ps. förväntar mig ett defensivt svar från OP, men det tankesättet är helt enkelt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att spela en 30 minuters session, vinna 31 (vilket jag antar är dryga halvt inköp?) och sedan påstå attd et vänder?

vad har jag missat?

är ju rent lotteri om man ska spela 30 min och halva inköpet är inte vad jag kallar klonk.

 

 

 

detta är ju helt galet av dig. kan ju inte lämna de bord du vinner på, hur ska du då kunna plussa på poker? eller förväntar du dig att du till slut kommer plussa på alal bord? i vilket fall helt sinnessjukt resonerat. undrar när du lämnar dessa tankar bakom dig, för de är helt sjukt mycket -ev på det.

och att påstå att 150bb är storstackat är extremt roligt det med..

 

ps. förväntar mig ett defensivt svar från OP, men det tankesättet är helt enkelt fel

 

Håller med Sören och även Frisören i deras resonemang. Hoppas bara inte OP var seriös när han han skrev det ovan bara. Lät sjukt ironiskt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...