Gå till innehåll

Farha On Omaha


Macess

Recommended Posts

Skulle faktiskt va kul o höra fr nån som faktiskt spelat Omaha mot Farha, hur han spelar.

 

Fast jag har fått uppfattningen att de flesta highstakesomahaspelare ljuger o säger att han är riktigt bra, för att han ska fortsätta ge dem action.

 

Klonk!

 

Lägg gärna märke till hur Barry G hela tiden ger Jamie komplimanger kring hans spel i 500k avsnitten. Dom ser Farha, Jamie och Guy som kunder, klart att man vill att kunderna ska återkomma. Fiskar växer inte på träd på dom stejksen, man måste liksom ta hand om dom som man redan har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk!

 

Lägg gärna märke till hur Barry G hela tiden ger Jamie komplimanger kring hans spel i 500k avsnitten. Dom ser Farha, Jamie och Guy som kunder, klart att man vill att kunderna ska återkomma. Fiskar växer inte på träd på dom stejksen, man måste liksom ta hand om dom som man redan har.

 

Tror dock deras ego är stort nog för att komma tillbaka utan lovord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle faktiskt va kul o höra fr nån som faktiskt spelat Omaha mot Farha, hur han spelar.
Det finns ju ett par 2+2-poster från Barry, Brandon Adams mfl.

 

Fast jag har fått uppfattningen att de flesta highstakesomahaspelare ljuger o säger att han är riktigt bra, för att han ska fortsätta ge dem action.
Dunno, mitt intryck är att exempelvis Doyle gärna ljuger rakt ut för att få game*, medan Greenstein är förhållandevis rak, även om han nog kan tänkas undlåta att säga saker för att få fördel. Greenstein har ju gått ut ett par gånger på 4 och sagt att han faktiskt tycker att Farha är bra på PLO.

 

Däremot så ljuger de nog gärna om hans utsikter i övriga spel.

 

* Tror inte han kallat någon dålig i hela sitt liv, eller gjort något som helst som kan få folk att kliva ett game.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Antonius, när han frågade om de spelade poker eller patiens...
Fast det var ju när Antonius var chippie på finalbordet i en turre, inte hela världen om han går hem sur då.

 

Dessutom så verkar han ju fått med Antonius på en riktig hustling nu, med den där "Doyle väljer alla spel"-matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att förtydliga lite, Jag tycker inte att Farha är direkt dålig på omaha. Syna ner mycket gambla mycket och spela lösaggreseivt (shorthanded) så är det svårt att hamna särskilt fel om man kan spela hyffsat i övrigt och inte synar ner flop och turn med färgdrag på parad bräda exempelvis. Världselit dock, skulle knappast tro det :roll: jag inbillar mig iaf att det krävs lite mer än en libanes med gambling i blodet, cigg i mungipan och ingen utbildning för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han så bra på Omaha som en del säger och att det är därifrån pengarna kommer?
Alltså, om degen kommer enbart från omaha så måste han ju haft världens djävla rush i extremt höga games.

 

Verkar ju inte som att han hoppar upp och ned i stakes som en riktig spelsjuking, som Archie Karas skulle göra. Och då måste han ju ha kudde nog att ta några miljoners back. Vilket inte direkt är lätt att få ihop enbart på livepoker. Särskilt inte om man tycker om att gambla svinhögt på bordsspelen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...