Gå till innehåll

Unibet, ALDRIG mer!


Recommended Posts

Tyvärr är unibets support typ sämst av allt som finns. Skulle ta ut 15K SEK för ett drygt år sedan och det visade sig ta cirka tre månader. Skälet var att unibet ville ha in uppgifter som säkerhetsåtgärd, men aldrig hörde av sig när något saknades eller blev fel. Typ jag skickar ett fax med efterfrågade uppgifter. Inget händer. Jag ringar efter en vecka och får veta att faxet inte gick att läsa. Skickar ett nytt och inget händer. Ringer efter en vecka och får tala med en ny person som har noll koll. Ringer nästa dag till en ny person och får reda på att jag inte skickat in allt som behövs. Skickar nytt fax. Inget händer. Ringer en mupp som säger att det nog ska ordna sig snart ... Osv. Osv. Osv.

 

Det enda man kunde lita på var att ingen i supporten lyfte ett finger för att jag skulle kunna ta ut pengarna. Kändes nästan surrealistiskt med ett företag som totalt skiter i kundens behov. Nästan så att man hoppas att minimilönerna i Sverige och på Malta ska höjas rejält så att unibet inte längre har råd att avlöna supportpersonal med den här produktivitetsnivån. :evil:

 

Känner igen det där. Tyvärr är det inte bara unibet.

 

Vad sägs om att det tar 4 mån för Glocalnet att stänga ner ett adsl-abbonemang och att linan spärras så jag inte kan starta ett abonnemang via en konkurennt under 4 mån?

 

Eller att man skickar en faktura till den förr-förra adressen jag bodde på. Jag har altlså flyttat två ggr på 5 mån.

Jomen det är ju din kontaktadress. Den adress du uppger är faktura-adress. Så det är inget konstigt att din faktura gått fel.

 

Eh va? Skickar ni fakturan till Kontaktadressen? Ja de har vi gjort.

 

Just ja.. de har kopplat om telefonen 2ggr eftersom jag flyttat 2ggr. Ändå får ja fakturan till den förr-förra adressen.

 

TilT

 

så nu får jag inkasso. ja självklart... osv....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hört talas om ett antal personer som har haft problem med just unibet.

Mot mig har de dock alltid skött sig förutom att jag fått väldigt få bonusar från dom jämfört med andra nätverk och vanliga prima, så det har inte funnits mycket anledning att spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en anledning till varför Bonuswhores.com tog bort dem från sina erbjudanden. Man kan ju undra varför pokerforum har kvar dem?

 

Men det är klart, man släpper ju in rakare o dyligt numera också. Allt för stålarna.

 

Mer finns att läsa på bonuswhores.com ang detta. Men jag kan ju nämna att det handlar om spelare som får konton låsta och vissa som fick cashback fast dem spelade mot signup bonusen och andra inte osv.

 

Jag fick förresten cashback fast jag spelade mot bonusen. ASjysst! Så jag har inget neg att säga. Men självfallet är det ganska surt att ett sådant stort pokerrum inte har koll på saker. De säger att ingen skall ha cashback då de spelar mot bonusen, men vissa får det iaf. Vad beror det på? Tekniska problem eller inkompetens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen problemet, har just i skrivande stund liknande problem, dock hos ett annat spelbolag.

Det märkliga i allt, är att säkerheten ställs ibland löjligt högt när man vill ta ut pengar. Dock när man sätter in är det rena gräddfilen, och har aldrig haft problem i det avseendet.

Pengarna sitter som en smäck på kontot. Snabbt, smärtfritt, alltid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en anledning till varför Bonuswhores.com tog bort dem från sina erbjudanden. Man kan ju undra varför pokerforum har kvar dem?

 

Men det är klart, man släpper ju in rakare o dyligt numera också. Allt för stålarna.

 

Mer finns att läsa på bonuswhores.com ang detta. Men jag kan ju nämna att det handlar om spelare som får konton låsta och vissa som fick cashback fast dem spelade mot signup bonusen och andra inte osv.

 

Jag fick förresten cashback fast jag spelade mot bonusen. ASjysst! Så jag har inget neg att säga. Men självfallet är det ganska surt att ett sådant stort pokerrum inte har koll på saker. De säger att ingen skall ha cashback då de spelar mot bonusen, men vissa får det iaf. Vad beror det på? Tekniska problem eller inkompetens?

 

 

Precis det som verkar vara problemet. Inkompetens. De har ingen koll helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, nu har det hänt grejer det senaste dygnet sen jag skapade denna tråd.

 

3 personer som tagit kontakt med mig från unibet efter att de såg denna tråd och det har nu löst sig så att mina pengar har låsts upp på mitt konto. snabbt klickade jag på uttag för att lämna sidan för all framtid.

 

lite komiskt att jag nu inte har kunnat spela på sidan på ca 2.5 månader, och sen efter att jag tröttnat så mycket på det att jag t o m har orkat skapa en forumstråd om det, tog det bara dygnet innan det hela var löst.

 

tackar de som tagit kontakt från unibet för att hjälpa mig. detta var dock "too little too late" för att jag skulle kunna överväga unibet för vidare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en kort kommentar:

 

Vore ju kul om någon ansvarit hos unibet fanns på forumet och ville kommentera detta!

Stänga kontot pga nån stick kontroll låter ju helt sjukt, och att det dessutom verkar ha drabbat flera här.

Inte världens bästa sätt att behålla sina spelare på.

Haft konto där förut och funderat flera gånger på att sätta in lite pengar igen och prova på klienten men jag tror jag avstår nu

 

Normalt sett så brukar det vara "ingen rök utan eld", dvs om någon får sitt konto låst så finns det en anledning. Det poppar då och då upp trådar liknande den här, där en förstagångspostare går ut och "varnar". Vi brukar då plocka bort trådarna efter ett tag, i och med att det som sagt ofta handlar om "utpressningsförsök" mot sajten.

 

I det här fallet så är det dock flertalet forumanvändare som säger exakt samma sak, varav några (ex Shahin) som har extremt hög trovärdighet i våra ögon. Dessutom har ju Norinder sett tråden och svarat att han ska undersöka det hela, dvs han kommer se till att Unibet vet om tråden. Därför får den ligga kvar och vi hoppas på ett bra svar från Unibet när kontoret öppnar igen efter helgen nån gång (under helgen kan vi väl knappast begära vettiga svar från supportpersonal).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, nu har det hänt grejer det senaste dygnet sen jag skapade denna tråd.

 

3 personer som tagit kontakt med mig från unibet efter att de såg denna tråd och det har nu löst sig så att mina pengar har låsts upp på mitt konto. snabbt klickade jag på uttag för att lämna sidan för all framtid.

 

lite komiskt att jag nu inte har kunnat spela på sidan på ca 2.5 månader, och sen efter att jag tröttnat så mycket på det att jag t o m har orkat skapa en forumstråd om det, tog det bara dygnet innan det hela var löst.

 

tackar de som tagit kontakt från unibet för att hjälpa mig. detta var dock "too little too late" för att jag skulle kunna överväga unibet för vidare spel.

Hahaha, så sjukt typiskt. Trevligt att du fick tillbaka dina pengar i alla fall.

 

SKÄRPNING UNIBET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, nu har det hänt grejer det senaste dygnet sen jag skapade denna tråd.

 

3 personer som tagit kontakt med mig från unibet efter att de såg denna tråd och det har nu löst sig så att mina pengar har låsts upp på mitt konto. snabbt klickade jag på uttag för att lämna sidan för all framtid.

 

lite komiskt att jag nu inte har kunnat spela på sidan på ca 2.5 månader, och sen efter att jag tröttnat så mycket på det att jag t o m har orkat skapa en forumstråd om det, tog det bara dygnet innan det hela var löst.

 

tackar de som tagit kontakt från unibet för att hjälpa mig. detta var dock "too little too late" för att jag skulle kunna överväga unibet för vidare spel.

 

 

Kul att det löste sig för dig till slut.

Det är med stort intresse som jag läser trådar som handlar om kundkontakt och företag som inte inser hur internet har förändrat spridningen av negativ PR.

Ett annat exempel på detta är att Electronic Arts under veckan nämnde att spelen Mass Effect och Spore skall ha ett kopieringsskydd som gör att du måsta vara uppkopplad till internet när du spelar (trots att det inte är multiplayerspel, skyddet kollar att du inte har en piratkopierad kopia och fortsätter att kolla detta var tionde dag).

 

Efter 3 dagars massiv mailbombning så var företaget tvungen att backa och använda samma skydd som tidigare (man måste vara online vid första uppstarten av spelen, men sedan räcker det.)

 

Det brukade vara sant att om man hade en missnöjd kund, så nämnde han detta för 5 personer som i sin tur nämnde detta för 2 personer ,så att för varje missnöjd kund så missade du som företag ett dussintal potentiella kunder. Idag så klagar den missnöjda kunden istället på ett forum och du missar tusen och åter tusen potentiella kunder.

 

Det kanske mest förvånande är "jag har en hög position, så min lögn är mer sann än 10000 korrekta inlägg på internet" inställningen man ibland möter

 

Veckans exempel på detta är Strauss Zelnick från Take-Two Interactive som under veckan menade att GTA4 inte har några problem med att det låser sig, några timmar innan rockstar skicade ut en patch för nämnda låsnings problem.

 

Ljug aldrig om sådant som går att kontrollera, jag har tagit några exempel från spel världen, då det är något jag siktar på att investera i och som jag därvidlag håller ett extra öga på, men ni kan själva säkert hitta exempel i andra företag och det är en inställning som verkar vara överepresenterad inom politik.

 

Kan vi få några exempel på BRA kundkontakt med pokersidor och klienter så vore jag tacksam....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ut en summa från PL till samma konto som alltid. men denna gången blev det fördröjning. efter ca 2veckor började jag bli grinig och kontaktade support. de bad om ursäkt och gav mig $150 i kompensation för att jag fått vänta och en vecka senare hade jag pengarna. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ut en summa från PL till samma konto som alltid. men denna gången blev det fördröjning. efter ca 2veckor började jag bli grinig och kontaktade support. de bad om ursäkt och gav mig $150 i kompensation för att jag fått vänta och en vecka senare hade jag pengarna. :D

 

PL hade nått fuffens för sig under mars/april. Hört att andra hade problem också.

 

Jag gjorde två stora uttag under denna tiden och vid båda tillfällena tog det runt tre veckor innan pengarna kom in på kontot (det brukar gå fort annars).

När jag kontaktade supporten så skyllde de på olika saker, bl.a att det var kö för att få göra bank wire-uttag osv.

Tror inte en sekund på detta, utan snarare tror jag att de höll på med valutaspekulationer eller på annat sätt hade pengarna låsta och inte ville betala ut dem.

 

Fick dock pengarna till slut, och en kompensation på hela $25 (en sb).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju onormalt.

 

Får mail från Unibet där jag får 5 euro om jag svarar på några frågor. Självklart svarade jag och sen får jag inga pengar, tingas kontakta dem för att få mina pengar, SKITSITE.

 

Läs villkoren! Man får pengarna den 21.a MAJ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft nåra goingar me Unibet jag me :-D

Har som alla andra på fyllan tappat visa kort mm.

 

Man kan inte regga hur många nya visa kort som helst hos unibet och efter att jag under 3 års tid plockat ut över en miljon sek. Då ber de om inscannat körkort/id +visa kort och låser kontot. jaha...wtf? De frågar någon som vinner pengar? Skulle jag då ta ut "mina" vunna pengar till den person jag stulit avs konto?

 

FYI Jag har spärrat alla mina kort vid förlust och inga pengar har stulits.

 

Ok säger jag ... sagt o gjort. =Inget händer. Jag mailar o frågar. Då visar sig "Unibet IQ'n".

- Vi vill ha kopia på alla dina kort.

 

Iaf efter 1.5månader så äntligen har unibet missat i gallringen till sin support och fått ngn som kan tänka och det har löst sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden var ingen rolig läsning med tanke på att jag själv spelar en del på unibet. Man blir självklart orolig eftersom jag tidigare blivit blåst på 4.5k av en pokersite och känner många som blivit blåsta. Är det någon som blivit av med pengarna permanent på unibet? Hur som helst får jag nog besöka mitt konto och ta ut rullen illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...