Gå till innehåll

Unibet, ALDRIG mer!


Recommended Posts

postar denna tråd för att avråda folk från att spela på unibet, då dessa har blåst mig något så oerhört det senaste.

 

som bakgrund kan det berättas att jag är en grinder som spelat poker i 3+ år och har även spelat på de flesta siter som det finns att välja mellan.

 

för ca 2.5 månader stängdes mitt konto ner utan någon som helst anledning, dvs jag hade inte gjort något opassande. jag hade t o m exakt öppnat kontot där så hade hunnit spela kanske någon vecka.

 

när kontot stängdes så fick jag själv upptäcka att det hade spärrats och fick själv kontakta unibet för att fråga vad som hade hänt med mitt konto. de påstår att det är en stickprovsundersökning och att jag ska skicka in vissa uppgifter av mig själv. jag gör detta, men det är väl ändå uppenbart att det inte var någon stickprovsundersökning, jag menar varför skulle de stänga ner mitt konto, låta mig kjontakta dem för att sen be om lite uppgifter? var det stickprovsundersökning för att se hur arga kunderna blir när man stänger deras konto?

 

i vilket fall så tar det ett tag innan de öppnar mitt konto, när det väl öppnas hade det kanske varit stängt i kanske 3-4 veckor. när jag då går in på kontot märker jag att mina pengar har försvunnit! hade ca $6k på kontot som till synes var borta.

 

halvt chockad ringer jag unibet, hade innan dess haft kontakt med deras kundservice över mail då jag inte ansåg att det var överdriven brådska, hade nämligen en annan site att spela på under tiden. men nu kände jag att det inte räckte med deras mailsupport, som för övrigt är usel. när jag frågade varför kontot var nedstängt utan någon som helst anledning refererade det ett svar till mig från deras licensavtal som säger att de får visst stänga ner konton till höger och vänster utan att behöva ge någon anledning till varför.

 

när jag ringer första gången så berättar de för mig att de kans e att pengar har försvunnit från mitt pokerkonto och att de ska ta kontakt med avdelningen som ska sköta det hela så att de låser upp pengarna.

 

någon vecka efter att detta samtalet har mina pengar fortfarande inte kommit in på mitt konto så jag anser det nödvändigt att ringa igen. denna gången berättar kundservice för mig att de ser att ett ärende har lagts på mitt konto och att de ska ta kontakt och skynda på det hela. jag ber även personen i fråga att ta kontakt med mig på telefon när hon pratat med avdelningen som fått ärendet för att berätta för mig hur det fortlider. detta struntade hon fullständigt i.

 

efter ännu någon vecka har det fortfarande inte skett någonting, frustrerad som jag givetvis är rinegr jag en tredje gång. jag får prata med en ny support igen som ger mig samma svar som de tidigare, att de ska ta kontakt med den ansvarige, och jag får även denna att säga att hon ska skicka mig ett mail nästa dag kl 10 för att berätta hur ärendet har fortlöpt.

men inte får jag något jäkla mail!

 

nu ringde jag en fjärde gång, och jag måste säga, fasen vad trött jag är!!

hon berättar samma som de tidigare, och när hon sa att hon skulle kontakta mig suckade jag bara och berättade för henne att de innan henne hade sagt att de skulle kontakta mig de med men de hade struntat fullkomligt i det. hon ger mig "ok, men jag lovar att jag ringer dig när jag fått svar på vad felet är" och jag säger tack för mig då jag anser att jag itne kan göra mer än så. jag menar vad gör det för nytta att bli mer irriterad på henne? inte blir hon mer sugen på att hjälpa mig om hon är arg på mig..

 

nu har det iaf gått 2.5 månader sen mitt konto spärrades, 1.5 månader har det varit öppet utan att mina pengar satts in. kan även understryka att det itne är några tvivel om att mitt konto ska ha dessa pengar inne, eftersom alla i kundservicen har hittat den exakta siffran som nu är låst på mitt konto.

 

hoppas att folk förstår att de inte bör spela poker på en sida som är så opålitlig som unibet nu har visat sig vara. oförståeligt hur dålig deras kundservice nu har visat sig vara, då jag trodde att den faktiskt var bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kan bara hålla med, stängde av mitt konto där för ca en månad sen, pratat med kanske 10+ människor från deras support, och otroligt nog är den ena dummare än den andra. Skulle aldrig rekommendera den för någon.

 

Tiden det tar för dom att göra minsta lilla grej så kan man tro att det är ett fjuttinuttigt företag man spelar på. Ingen har koll på någonting, tar tre veckor att få ett svar o då svarar dom på nånting som inte hade nåt med ursprungsfrågan att göra.

 

Fick även jag 17 löften om att det ska fixa sig inom MAX 1-3 dagar o när man ringde 5 dagar senare så var det 1-3 dagar igen.

 

Blir bara arg när jag återberättar det så ska va tyst nu (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också spelat på unibet och blivit utsatt för samma "stickprovstest". Fick ringa in 4 gånger och blev lovad om att bli uppringd och dylikt, som de sedan inte gjorde. Det tog dem 2 veckor efter att de själva bekräftat mina uppgifter som godtagbara att låsa upp mitt konto. Jag spelade på unibet för att jag skulle få en fin bonus men jag fick panikspela ihop de sista poängen innan bonusen upphörde.

 

I bonusen ingick det ett halvårs prenumeration av tidningen "FirstPoker" som jag ringde in till en kille i supporten (som inte visste om deras erbjudande och först efter att jag givit honom länken till bonusen på deras hemsida trodde han mig) och bad om att skicka hem till mitt föräldrahem i Osby där jag ska bo över sommaren eftersom min lägenhet ska renoveras under hela sommaren så jag ville inte fylla brevlådan här nere i Lund. Några dagar senare kommer lik förbaskat en tidning nerskickad till Lund. Ytterligare en vecka efter detta så kommer ännu en tidning (samma nummer) ner hit till Lund av någon skum anledning. Har inte orkat att kontakta deras support igen för att ta reda på vad som försigår men får väl göra det om nästa nummer också blir felskickat.

 

 

 

Men ett tips är att inte spela på Unibet. Det är inte tryggt för 5 öre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hota med att ta kontakt med expressen/aftonbladet och berätta din story.

Då brukar det gå undan värre :)

 

Hade 8000 dollar låst på multipoker för några år sen.

Skickade säkert 20 mail till supporten varav de svarade på 2-3 st men fick ej kontot öppnat.

Började hota lite och simsalabim så gick det att logga in igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hota med att ta kontakt med expressen/aftonbladet och berätta din story.

Då brukar det gå undan värre :).

 

Hade 8000 dollar låst på multipoker för några år sen.

Skickade säkert 20 mail till supporten varav de svarade på 2-3 st men fick ej kontot öppnat.

Började hota lite och simsalabim så gick det att logga in igen :)

 

Jag har jobbat för en pokersajt och kan med bestämdhet säga att nej, så fungerar det inte. Varje dag hotar kunder med att gå till media och under de tre åren jag var verksam i branschen nappade inte media en enda gång. Antagligen för att det i 9 fall av 10 finns en anledning till varför pengar hålls låsta och/eller konton stängda.

 

EDIT: Självklart är sättet Unibet hanterat ärendet på, oavsett hur det ligger till, helt oförsvarligt och det låter som att man gör rätt i att undvika dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju kul om någon ansvarit hos unibet fanns på forumet och ville kommentera detta!

Stänga kontot pga nån stick kontroll låter ju helt sjukt, och att det dessutom verkar ha drabbat flera här.

Inte världens bästa sätt att behålla sina spelare på.

Haft konto där förut och funderat flera gånger på att sätta in lite pengar igen och prova på klienten men jag tror jag avstår nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har jobbat för en pokersajt och kan med bestämdhet säga att nej, så fungerar det inte. Varje dag hotar kunder med att gå till media och under de tre åren jag var verksam i branschen nappade inte media en enda gång. Antagligen för att det i 9 fall av 10 finns en anledning till varför pengar hålls låsta och/eller konton stängda.

 

EDIT: Självklart är sättet Unibet hanterat ärendet på, oavsett hur det ligger till, helt oförsvarligt och det låter som att man gör rätt i att undvika dem.

 

ok, men för några år sen var det ju en snubbe som inte fick sitt utlovade ept-paket efter som sajten (martinspoker) ansåg det var för få spelare som deltog i sateliten.

 

Killen satt dock inte still utan skrev inlägg på varenda pokerforum om hur han blev lurad och när han även började hota med att gå ut i kvälls tidningar så ringde Martin himself upp han.

Killen fick en ursäkt och sitt Ept. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

samma sak hände mig.. dom låste mitt konto,efter ca 5-6 veckor och en förfärlig massa mail o telefonsnack låste dom upp mitt konto.. Jag loggar in och alla pengar borta.. ringer support och dom frågar hur mycket jag hade när det blev låst!!!! WTF liksom.. Drog till med ett ungefär,och den summan satt på kontot efter ytterligare 5 dagar.. Rör aldrig unibet igen.. Maken till otrevlig/okunnig support har jag aldrig varit med om..har iaf spelat på 40+ skin,och kan med lätthet säga att deras support stinker värst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto har oxo blivit låst, hade runt 100 dollar o 1K tokens nånting.

Det sluta med jag fick mina 100 dollar utbetalda men förlora mina tokens.

 

Var ingen anledning till de låste.

 

 

Så UNIBET kan dra åt helvete.

 

 

Läser ni ens en gång vad Unibet erbjuder för support???

sök, läs, gör om gör rätt, skyll er själva!!!!

Hahahahaahahah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är unibets support typ sämst av allt som finns. Skulle ta ut 15K SEK för ett drygt år sedan och det visade sig ta cirka tre månader. Skälet var att unibet ville ha in uppgifter som säkerhetsåtgärd, men aldrig hörde av sig när något saknades eller blev fel. Typ jag skickar ett fax med efterfrågade uppgifter. Inget händer. Jag ringar efter en vecka och får veta att faxet inte gick att läsa. Skickar ett nytt och inget händer. Ringer efter en vecka och får tala med en ny person som har noll koll. Ringer nästa dag till en ny person och får reda på att jag inte skickat in allt som behövs. Skickar nytt fax. Inget händer. Ringer en mupp som säger att det nog ska ordna sig snart ... Osv. Osv. Osv.

 

Det enda man kunde lita på var att ingen i supporten lyfte ett finger för att jag skulle kunna ta ut pengarna. Kändes nästan surrealistiskt med ett företag som totalt skiter i kundens behov. Nästan så att man hoppas att minimilönerna i Sverige och på Malta ska höjas rejält så att unibet inte längre har råd att avlöna supportpersonal med den här produktivitetsnivån. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...