Gå till innehåll

Få bröstvårtorna styva ??


Existing-user

Recommended Posts

Det är så att jag har gyno. Inte särskillt mycket, men tillräckligt för att jag ska ha extremt med ångest över det och vägrar gå med slappa t-shirts eller bar överkropp. När bröstvårtorna är styva däremot så ser det ut som vilka bröst som helst, därför undrar jag om ni kan tippsa mig om produkter som får bröstvårtorna styva? Jag har fått tipps om tigerbalsam, men det hjälpte inte. Sen tippsade någon om "erect nipple gel" men överallt jag har läst så säger folk att den är verkningslös.

 

Help me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gynomatesti eller något sådant heter det. Med andra ord manboobs. 20% får det någon gång i sitt liv.

 

Låter ju inte så kul. Men varför är det viktigt att bröstvårtorna syns? Jag skulle nog inte vilja att mina syntes. Och jag har typ A-kupa, snart B om jag fortsätter i det här tempot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Åldrandets gynekomasti kan uppträda i alla åldrar. Vid noggrann palpation av vuxna friska mäns bröst finner man hos cirka 40% av fallen en liten palpabel bröstkörtelvävnad under mamillen"

 

Så det så... Det är bara att välkommna mansbrösten om du inte har tur, noob.

 

Nu är det däremot pubertetsgynekomasti jag har. Försvinner oftast efter puberteten, men det har fan inte min gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan man börjar behandla symtomen finns det en rad behandlingsbara orsaker till gynekomasti som man kan kolla upp.

 

Om du inte redan gjort det, så kolla med din husläkare.

 

Hon kontakta nån läkare i lund som gjorde gynooperationer och jag skulle få en remiss hem... Var väl 10 dagar sen jag var hos läkaren så vetefan hur lång tid det tar att få remissen hem. I vilket fall så kommer jag inte genomgå en operation innan sommaren därav min trådstart... vill ju kunna vistas på stranden utan att skämmas. Och gå i t-shirt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill ha styva. Hur får du det till att jag vill att dom ska synas? Med styva ser det ut som vilka bröst som helst. När de är slappa ser det förjävligt ut.

 

Tror att det mesta sitter i din skalle faktiskt. Hur många lägger märke till bröstvårtorna på en kille på stranden? Dessutom är det ju bara att hoppa i vattnet för att de ska bli styva.

 

Finns väl kylspray man kan köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blåser det inte rätt ofta på stranden och så går man upp ur vattnet hela tiden, blir de inte styva då?

 

så om jag förstått problemet rätt så är dina bröstvårtor inte styva, du är en dude och det här stör dig ?

 

correct?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte säker på att den här tråden är allvarligt menad men om den är det; Skulle inte hela problemet försvinna med två veckors målmedveten torso-träning på ett gym? Nu förutsätter jag att det här tillståndet är orsakat av vanlig fetma, men det är det kanske inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gynekomasti handlar om att män av olika orsaker utvecklar bröstkörtelvävnad. Det är alltså inte samma sak som att ha bröst på grund av fetma. Att gå ner i vikt eller träna är därmed inte förstahandsvalet för att behandla gynekomasti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...