Rebonius Postad 3 Maj , 2008 Rapport Postad 3 Maj , 2008 Jag tror att fi är helt okej och verkar kunna ha endel moves för sig. Är det bättre att bara syna på flopp och vad gör vi på turn? Being OOP sucks Lägg märke till att jag har Ah PokerStars Game #17176843957: Omaha Pot Limit ($10/$20) - 2008/05/03 - 16:04:28 (ET) Table 'Luna' 6-max Seat #3 is the button Seat 1: $30K ($2339 in chips) Seat 3: Eddie7481 ($2053 in chips) Seat 4: Darwinism ($892.50 in chips) Seat 5: tomgus456 ($3168 in chips) Seat 6: king of halo ($4973.50 in chips) Darwinism: posts small blind $10 tomgus456: posts big blind $20 berdyfish: sits out *** HOLE CARDS *** Dealt to tomgus456 king of halo: calls $20 $30K: folds Eddie7481: calls $20 Darwinism: folds tomgus456: checks *** FLOP *** tomgus456: checks king of halo: bets $68 Eddie7481: calls $68 tomgus456: raises $272 to $340 king of halo: calls $272 Eddie7481: folds *** TURN *** Citera
fredde80 Postad 3 Maj , 2008 Rapport Postad 3 Maj , 2008 mtp att du håller Ah så var det där antagligen ett dåligt kort... jag gillar inte c/r på floppen heller i det där läget, inte när det är storstacken du är uppe mot, för du vill väl inte få in smeten med toptvå där? Jag skulle nog checka turn, och vika mot ett bet... det kommer att kosta för mkt för att det är värt att gå vidare med toptvå där imho. Citera
HataB2B Postad 4 Maj , 2008 Rapport Postad 4 Maj , 2008 Jag tycker syn är mkt bättre pga att du har bluffesset. Du vill INTE ha honom commitad i potten eftersom du vill ge honom utrymme för fold när du "träffar" din färg. Högsta två par där ena kortet är lågt är generellt en toksvår hand att spela utan position pga att i princip alla kort som kan komma är scarecards. Det är generellt sätt bättre (i mina ögon - jag kan ha fel här) att vara den som donkar ut på scarecards än den som pumpar in pengar i potten på semibra flop för att sedan få toksvårt beslut på turn. Citera
Rebonius Postad 4 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2008 Känns som bra svar eftersom jag nästan enbart postade handen när jag fick en känsla av att min floppraise var så dålig. Det är ju typ bara A, Q och 6 som jag vill se på turn. Om man nu ska se någon fördel med floppraise så är det ju att jag hyffsat ofta får potten på flopp, men håller ändå med om att syn på flopp är bättre. Vad gör vi på turn ni när vi har klantat till det på flopp? Känns generellt sett som check-fold imo, men problemet är ju att vi nästan kommer att få check-folda varje kort då (den främsta anledningen till att floppraise är dåligt). Det verkar rätt kallt att check-folda nästan alla turnkort så fort man blir synad på flopp. Citera
jackbalsam Postad 4 Maj , 2008 Rapport Postad 4 Maj , 2008 Med reservation för att jag är packad så spelar jag denna väldigt långsamt. EDIT: Drömbräda att floata på också så är fi duktig blir det riktigt jobbigt att spela denna djupt OOP. Citera
Recommended Posts