Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
nej.

Sant, den är {KK, AA}

Eastgate är framförallt en cg-spelare ju, inte turnerinsspelare.

Galfond ansåg att han var kompetent, och han säger ju rakt ut att Gus är en fisk i de sällskapen Gus spelar på FTP.

42 skulle jag tro att rätt många av de allra bästa hade foldat på turn.

Men kanske 3-betat den på floppen, eller?

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tycker det är helt sanslöst att Greenstein säger att han inte skulle beta TT där. Varför inte beta ultranöten när hans hand ser ut som ca QQ+?

Som motståndare hade jag satt Greenstein på TT+ i ca 98% av fallen, med viss viktning från TT/JJ som han kanske skulle limpat pre, och A2s i de flesta övriga fall.

Postad
Bara jag som inte gillar flatten pre med 42 från början?

500-600 bb djupt OOP är det klart jag ogillar den som en avsugning med tandställning - men familjepotter är ju kul - så i själva verket hade jag nog flattat ca 70% av min range från sb där.

Postad
Tycker det är helt sanslöst att Greenstein säger att han inte skulle beta TT där. Varför inte beta ultranöten när hans hand ser ut som ca QQ+?

Som motståndare hade jag satt Greenstein på TT+ i ca 98% av fallen, med viss viktning från TT/JJ som han kanske skulle limpat pre, och A2s i de flesta övriga fall.

Han kanske reppar en bred range genom att checksyna också. Det kanske inte ens är standard för honom att beta QQ eller KK, :ola:.

Postad
Eastgate spelade på de högsta nivåerna på nätet redan innan han vann WSOP. Har jag hört...

Njae, inte som jag förstår det från intervjun med honom i Pokermagazine. Där framgår det att han var "vinnande på så pass höga nivåer som 25-50" men när han senare förklarar att han backar på de högsta nivåerna och borde gå ner på 10-20 så känns det som att han mest var Reg där medans han skottade 25-50. Imo.

Postad
Njae, inte som jag förstår det från intervjun med honom i Pokermagazine. Där framgår det att han var "vinnande på så pass höga nivåer som 25-50" men när han senare förklarar att han backar på de högsta nivåerna och borde gå ner på 10-20 så känns det som att han mest var Reg där medans han skottade 25-50. Imo.

Står iofs att han spelade upp emot 50-100$.

Postad
Man kan ju undra hur någon här på Pokerforum har sån kuk att kalla nån utav dem spelarna vid bordet för dåliga.

LOL IMO.

Precis. Är man på teve ba så måste man ju vara världsabäst liksom, det säger ju sig själv asså.

Note to self: besök aldrig detta forum innan en pokersession. Livstilten är ju oundviklig.

Det finns inget hopp för mänskligheten IMO.

Postad
Filåt, missminner mig väl lite. Men still, får ändå uppfattningen att han endast var reg på lägre nivåer än så.

Men är han vinnande på 10-20$+ är han ju ändå bättre än alla utom durrr, antar jag. Fast det kanske ingen ifrågasätter.

O möjligen ilari då.

Postad
Men är han vinnande på 10-20$+ är han ju ändå bättre än alla utom durrr, antar jag. Fast det kanske ingen ifrågasätter.

O möjligen ilari då.

Ööööh wat. Doyle, Barry och Daniel fistar sönder any 10/20-grinder live, speciellt om det är djupt som i detta program. Den här myten om att alla som slår 5/10+ online skulle vara nåt slags gud är det dags att ta bort.

edit: läs bort lite stöddighet i detta inlägg :oops:

Postad
Man kan ju undra hur någon här på Pokerforum har sån kuk att kalla nån utav dem spelarna vid bordet för dåliga.

LOL IMO.

Skulle vilja sen en Sunday Million vinnare där. Tips: tag med en näsduk och en spypåse. You'll get raped.

Kan ju för det första säga att det finns de på forumet som jag lyssnar mer på än tex Durrr angående pokerteori.

Sen förstår jag inte hur du automatiskt klassar någon som har vunnit en stor turnering som dålig. Förklaring?

Ööööh wat. Doyle, Barry och Daniel fistar sönder any 10/20-grinder live, speciellt om det är djupt som i detta program.

När DN sätter sig på Stars och spelar 25-50 (som han gjorde endel förut iaf) är waitinglistsen långa och många tar skott. Det gäller både PLO och NLT f.ö.

Tror inte skillnaden mellan 100 och 250 bb är sååå stor, då är nog "livefaktorn" större.

Postad
När DN sätter sig på Stars och spelar 25-50 (som han gjorde endel förut iaf) är waitinglistsen långa och många tar skott. Det gäller både PLO och NLT f.ö.

Tror inte skillnaden mellan 100 och 250 bb är sååå stor, då är nog "livefaktorn" större.

Ja jag menar ju att "livefaktorn" blir mer avgörande ju djupare stackarna är. Håller du med om att Eastgate och 10/20-grinders förlorar live mot DN, BG, Dolly?

edit: dessutom blir säkert väntlistorna långa oavsett då många nog gärna spelar mot DN oavsett hur bra han är, men jag förstår din poäng.

Postad
Ööööh wat. Doyle, Barry och Daniel fistar sönder any 10/20-grinder live, speciellt om det är djupt som i detta program. Den här myten om att alla som slår 5/10+ online skulle vara nåt slags gud är det dags att ta bort.

edit: läs bort lite stöddighet i detta inlägg :oops:

Jag säger inget det var vad jag antog men har inte mycket faktastöd för det. Vi ska också komma ihåg att Eastgate är vinnare på 25-50$. Precis som reb säger är jag inte helt säker på att Doyle och DN är det, Barry är väl den som har störst chans att vara det. Men jag uttalar mig inte huruvida de är det eller inte.

Överlag fattar jag inte var sågandet av Eastgate kommer ifrån, spelade bra i main av det man såg och spelar bra i hsp. Den enda hand jag tycker man kan ifrågasätta är den mot ilari men jag vet inte riktigt vad han tänker där. Barry DN har båda begått större misstag i min mening i hsp än vad eastgate gjort.

Postad
Ja jag menar ju att "livefaktorn" blir mer avgörande ju djupare stackarna är. Håller du med om att Eastgate och 10/20-grinders förlorar live mot DN, BG, Dolly?

edit: dessutom blir säkert väntlistorna långa oavsett då många nog gärna spelar mot DN oavsett hur bra han är, men jag förstår din poäng.

Tror det beror mest på ifall de spelar 10-20 eller 400-800-A200. I de förstnämnda tror jag faktiskt att DN och Dolly får stryk, medan onlinespelarna kanske inte klarar sig lika bra (av förståeliga skäl) i 400-800-A200 gamet.

Postad

Hoppas alla här inser att live och nätspel är två olika världar, även om det är samma spel.

I mina ögon är eastgate en dålig live CG-spelare (highstakes) om man ska jämföra honom med eliten, tycker han gör många missar av det jag sett och hans spel är väldigt lättläst. Säger inte att jag är bättre eller nått sånt, eastgatefans missuppfatta mig inte men tror personligen inte han är vinnande live highstakes. Han gör det nog för publiciteten och för att han har pengarna ;-) . Sen hade han SJUKT flyt i WSOP och han gjorde rätt spel vid rätt tillfälle hela tiden så där ska han ha cred imo.

Vet dock inte hur bra eastgate är på nätet, men skulle gissa på att han är mycket bättre där. Tror inte många här på forumet har spelat så mycket liveCGspel på högre nivåer så om ni sitter och tror det är samma spel som i nätpokern så tänk om.

Eastgates fold med 42o på turn tycker jag personligen är korrekt, varför han bara synar på flop och inte slår om undrar jag dock... som sagt, han är ingen livecgspelare. Är 100% på att daniel negranu hade foldat 42o i samma position som eastgate, kolla hans handanalys på 97o vs matusows Q9 så förstår ni...

Yeye, har inte orkat läsa alla poster i tråden men vi är nog alla överens om att durrr spelade handen sjukt bra. Tror dock inte durrr hade gjort samma move om inte A6 vs 76 hade utspelat sig innan, och redan där kan vi hålla med om att eastgate missspelade handen, potten blev ca 140k stor där båda har stackar som sträcker sig över miljonen i $. Båda har triss på färgdragsbräda, ja ni fattar... :). Mycket text nu, hoppas det är läsbart.

Postad
Sluta försöka analysera innan gör bort dig ännu mer.
Hahaha, älskar den här meningen från folk som inte har ngt bakom att stå upp med. Hobbylirare yeah, håll er till att skotta efter en fylla på helgerna snäääälllla. Kom inte o kommentera i pokerforum.

Jag tycker Eastgate spelar 24 helt okej, tänk på att han har barry bakom sig som alltid har en hand, dessutom durrr som betar mot 2 riktigt starka ranger.
Sant, sant säger inte att det är ett lätt läge. Men en sak som det bra highstakes online lirarna kan som bevilsigen Eastgate inte kan är att disguisa sina händer. Reppa en bred range. Att syna ett R på ett CB oop på en sådan torrbärda, är självmord. Då du visar handen för din motståndare. Som i detta fallet visar sig vara the one and only Durrrr.

Är man på teve ba så måste man ju vara världsabäst?

Livstilten är oundviklig.?

Det finns inget hopp för mänskligheten?

1. Precis

2. Tyvärr verkar det så

3. Hoppas verkligen att det finns med nötter som Carandiru gör vad de kan för att bevisa motsatsen.

Men är han vinnande på 10-20$+ är han ju ändå bättre än alla utom durrr, antar jag.
Håller med om att liveproffs är relativt dåliga jämfört med nätproffs som lirar på liknande nivå. Men detta, mannen nej och åter nej. Tänk efter.

I mina ögon är eastgate en dålig live CG-spelare (highstakes) om man ska jämföra honom med eliten, tycker han gör många missar av det jag sett och hans spel är väldigt lättläst. Varför han bara synar på flop och inte slår om undrar jag dock... som sagt, han är ingen livecgspelare. Yeye, har inte orkat läsa alla poster i tråden men vi är nog alla överens om att durrr spelade handen sjukt bra. Eastgate missspelade handen.
Precis man. Där har vi en kille med stenkoll.

Det har ju bara gått två program och han har väl inte imponerat hittils precis?
De kan man lugnt säga, inte blir det bättre av att han ser ut som han håller på att skita ut 3m kablar varje gång han ska fundera om det är hans tur eller inte.
Postad

ja enligt stevebutabi berättar ju Eastgate exakt va han har när han kallsynar raise på den brädan.... för han skulle väl inte kallsyna kåk lr A2 liksom?

Mycket förutfattade meningar om vilka linjer folk väljer o vilka ranges de reppar utan att ha spelat en enda hand mot dem hittills.

Postad

Btw blixtfolden på turn sänker eastgate i mina ögon iaf. Oavsett resultat i handen.

Eller han kanske tänker ut allt på nån sekund eftersom han är bäst i världen?

Fattar inte hur folk ens kan tro att han ska vara vinnande i världens högsta cg, lyssna på barrys analys av handen tex, jämför sen med vad ni tror att eastgate hinner tänka på 0,7 sek med skitnödighetsuttrycket i fejjan.

Men men men eastgate har varit vinnande på 25-50 osv osv...

Och att han skulle vara nr2 vid bordet efter durr...

MMmmm jag har också varit vinnande på 25-50 så kanske jag är 3a om jag sätter mig vid bordet då?

wqonvoniåoirnvåuuquququqåuuåoquoåquåunqbvhab hk.v.a.ööaöahiu42929

Postad
Btw blixtfolden på turn sänker eastgate i mina ögon iaf. Oavsett resultat i handen.

Eller han kanske tänker ut allt på nån sekund eftersom han är bäst i världen?

Fattar inte hur folk ens kan tro att han ska vara vinnande i världens högsta cg, lyssna på barrys analys av handen tex, jämför sen med vad ni tror att eastgate hinner tänka på 0,7 sek med skitnödighetsuttrycket i fejjan.

Men men men eastgate har varit vinnande på 25-50 osv osv...

Och att han skulle vara nr2 vid bordet efter durr...

MMmmm jag har också varit vinnande på 25-50 så kanske jag är 3a om jag sätter mig vid bordet då?

wqonvoniåoirnvåuuquququqåuuåoquoåquåunqbvhab hk.v.a.ööaöahiu42929

Det finns faktiskt något som heter att planera en hand. Nu säger jag inget om folden, men hur snabbt han gör den tyder ju snarare på att han hade en plan från floppen.