Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En intressant sak med Barrys resonemang är alla gånger han vill höja där det är "internetstandard" att syna.

 

Först undrar han om Tom är tillräckligt lös för att höja en tia på floppen "för att kolla var han står".

 

Sen säger han att han hade 3betat Tom på floppen om Peter foldat.

 

Sist säger han att på turn hade han ställt in om han inte foldat (då var han iofs inne med >halva stacken redan).

 

Det känns som i alla lägen foldar han ut alla sämre händer och gör om sin hand till en bluff. Åsikter om detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteobv att man bluffhöjer med de händerna som är för bra (dvs hög equity mot synranges) för att folda men för dåliga för att syna/höja. Om du inte förstår att det gör QT bra att bluffa med där så kanske du inte ska försöka analysera alls.

 

Hög equity relativt till vad menar du? Vad jag kan se har han bara högst två outs mot en synrange som inte innehåller JJ.

 

QT är uppenbarligen inte för bra för att folda här. Jag antar att Reb menar att om man vill ha en bluffrange här är Tx bästa händerna eftersom dom har mest värde mot synranger (i detta fall är mest värde = endast två outs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen säger han att han hade 3betat Tom på floppen om Peter foldat.

 

Sa han verkligen det och inte bara "go with the hand" som i att syna alla gator?

 

Tycker som du att det är dåligt spel att 3beta floppen om Peter foldar. Kanske är det så uppenbart på en torr bräda att han inte kommer släppa att han vill reppa en bluff eller nåt med att gå all-in, vad vet jag.

 

/:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa han verkligen det och inte bara "go with the hand" som i att syna alla gator?

 

Tycker som du att det är dåligt spel att 3beta floppen om Peter foldar. Kanske är det så uppenbart på en torr bräda att han inte kommer släppa att han vill reppa en bluff eller nåt med att gå all-in, vad vet jag.

 

/:ola:

 

Han menar 3bet.

 

Jag har lyssnat väldigt mkt på Greenstein för han är en personlig favorit (även om jag inte alltid håller med om va han säger) och han slöspelar aldrig. Han kör ofta med resonemang typ: om jag bara synar o han träffar sin tvåoutare tappar jag hela stacken. Stoppar hellre in. Vill inte ge fi odds lr chansen o dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite åsikter om Peter Eastgate.

 

Sätter vi inte han på en piedestal bara för att han är världsmästare? Tycker inte att han har imponerat i någon hand han har spelat och håller också honom som sämsta spelaren vid bordet. Som någon annan sa så är hans minspel fruktansvärt fult också.

 

Vet att det är väldigt fult att göra så men om vi sätter Daniel i Peters ställe tror ni han hade foldat 42?

(Jag är medveten om att handen inte nödvändigtvis hållt samma linje isåfall)

 

 

Med detta sagt kan man inte ta någon cred från Durr. han spelade helt flawless.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite åsikter om Peter Eastgate.

 

Sätter vi inte han på en piedestal bara för att han är världsmästare?

 

Du har uppfattat det här fel. Att någon vinner en turningering gör inte att vi tycker han är en bra spelare, tvärtom isåfall turneringsspelare = automatiskt lol-dåliga.

 

Förutom Phil Hellmuth, han är världens bästa spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trots att han vunnit X antal miljoner dollar måste det kännas lite svettigt att syna en bet på säg $104.000. För en "vanlig Svensson" är det sjukt mycket pengar att potentiellt förlora på något så trivialt som ett kortspel. :)

 

Jahopp, det var den lyxbilen som försvann i den potten. Jaja, det var den jordenruntresan jag förlorade i den bluffen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tycker du det? Jag tycker att den var bra.

 

Är det Värdebet?Bluff?Skydda hand?

 

Känns som det sistnämnda

Känns som mot Ilari öppnar han upp sig för att bli bluffad från bäst hand och så blir han bailad av rivern. Eastgate kan inte reppa särskilt mycket och ännu mindre som står sig emot en checkraise. Jag hade inte blivit förvånad om Ilari hade valt en aggresivare linje om han haft air+gutshot.

 

Ser han det som en bluff kommer det troligtvis krävas två gator bet i ett läge där det är väldigt svårt för honom att ha något som skulle ta betalt två gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har uppfattat det här fel. Att någon vinner en turningering gör inte att vi tycker han är en bra spelare, tvärtom isåfall turneringsspelare = automatiskt lol-dåliga.

 

Förutom Phil Hellmuth, han är världens bästa spelare.

 

Njaa det vet jag inte om jag har. Jag väntar mig inte att en spelare utav Peter Eastgates kaliber ska göra synen alternativt reraisa på turn. Men det verkar som att många gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Eastgate är snarare bättre än vad genomsnittet tror men med 500/600bb mot några av de bästa i världen är det inte lätt att vara stöddig.

 

Exakt. Jag skulle tom våga påstå att förutom durrr är Eastgate bäst vid det bordet. Han har haft otur med att spela två stora potter mot just durrr dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han vann väl ganska mkt på highstakes innan han vann wsop?

 

Tja, alltså. Mitt lilla intryck från honom från WSOP ME och allt kring det var att han var duktig - men jag visste inte om det fanns en massa stabil bakgrund till det. Om så är fallet kan givetvis den som var mer informerad än jag ha god anledning att anse att han är tvåa på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...