Gå till innehåll

Misstanke om Msntrojan eller liknande


icecoldwind

Recommended Posts

Fick precis ett underligt meddelande från en MSN kontakt HAHAHAHAnice!! eller nåt liknande direkt därunder skickade han en liten nedpackad fil på 219kb som hade samma namn som min msnadress med .exe efter. Utan att tänka mig för började jag ladda hem filen, men sen ringde varningsklockorna och jag hann stänga av nedladdningen innan den var nere, hade hunnit ladda ned 10% ungefär. Ringde därefter till personen och han hade ingen aning om vad jag pratade om, han var inte hemma men hade datorn påslagen.

 

SÅ det jag undrar är, behöver jag oroa mig för om nån skit kommit in på min dator iom att jag hann avbryta nedladdningen. Och vad bör min kamrat göra för säkra sin dator/msn om nu någon eventuellt lyckats kommit in på hans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, du behöver inte vara orolig, även om du hade laddat ned den packade filen så hade inget hänt föräns du hade packat upp den.

 

Ett tips är att aldrig ta emot filer via msn som du inte väntar på.

 

Mvh

 

Hamstern

 

ps. För att vara säker på att du inte får/har virus kör gärna din virusscan en gång i månaden. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...